načítám data...

Autíčkář na návštěvě: Kageki-Racing, továrna na sny

24. listopadu 2015, 16:27 7 komentářů Daniel Borský Rozhovory

V České republice je velký problém sehnat slušný servis či dílnu, kde by se postarali o vašeho plechového miláčka. My jsme jeden takový našli. Nabízíme vám pohled do zákulisí japonského divadla snů.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Expensive toys for big boys. Takový je slogan malé dílny nachazející se na západním okraji Prahy. Milovníci JDM jistě dobře ví, o čem bude na následujících řádcích řeč. Malá prostorem, ale velká duchem dalo by říct, protože zde se s láskou a maximální péčí starají o opravdové skvosty. No řekněte sami, kde jinde v ČR byste mohli na jednom místě potkat takové legendy jakými jsou Nissan Skyline, Toyota Supra, či Nissan Silvia S15? Přijměte proto naše pozvání a pojďte se společně s námi podívat, jak vypadá ráj pro všechny milovníky japonských skvostů. Naším průvodcem bude jeden ze spolumajitelů, Josef Šíma.

Proč právě název Kageki-Racing, má to nějaký skrytý význam? 

Kageki znamená v japonštině šílený, nebo zběsilý, což je docela příhodný název pro naše díla. 

Jaké byly vaše začátky, od koho vzešel prvotní nápad založit dílnu se specializací na JDM? 

Všechno začalo u Petra Fejfara, duchovního otce Kageki-Racing. Ten v roce 1998 nastoupil do Toyoty tady v Čechách jako servisní mechanik. Tam vzniklo jeho zaujetí pro vozy japonské provenience. Postupem času, jak pronikal stále hlouběji do JDM komunity, se potkal na jednom srazu s Pavlem Šmajsem. To je člověk, který žil 15 let v Japonsku, udělal si tam kontakty a hlavně umí japonsky. Slovo dalo slovo a někdy okolo roku 2002 si otevřeli první malou dílničku, v podstatě garáž u rodinného domku. Začátky byly takové nevinné a pozvolné, kde první projekty tvořily především Toyoty Supry Petrových známých. Kageki Racing získávalo v Čechách stále větší jméno a původní garáž přestávala svou kapacitou dostačovat, takže v roce 2008 nastal ideální čas na přesun do stávajících prostor. Já osobně jsem se obchodně zapojil až letos, byť Petra znám a jeho práci obdivuji již dobrých 5 let. Nakonec jsme se dohodli, že se pokusíme dílnu posunout dál a rozšířit pole působnosti. 

Bylo složité se dostat do povědomí zákazníků? 

Kupodivu ani ne. Zákazníci si nás v podstatě našli sami, což je asi to nejlepší ocenění naší práce. Na druhou stranu to přináší i drobné problémy, kdy nejsme schopni zcela uspokojit poptávku z důvody omezené kapacity a sem tam musíme nějaké projekty odmítnout.

 

Máte nyní stálou klientelu, nebo k vám jezdí pořád noví zákazníci? 

Klientela je především stálá, přece jenom málokterý člověk skončí pouze u jednoho auta. Na druhou stranu nás oslovují i noví klienti, takže práce rozhodně není málo. 

Kolik větších projektů ročně zvládnete? 

Pokud beru opravdu jen větší záležitosti typu kompletních přestaveb, pak mluvíme o 2-4 projektech ročně. Zároveň k tomu zvládáme spoustu běžnějších úkonů. 

Na kolik přijde takový větší projekt? 

To je velmi různé. Strašně záleží na konkrétním přání zákazníka. Obecně se ale dá říci, že pokud si koupíte Skylina a budete chtít kompletní přestavbu za 50 tisíc, asi vám nebudeme umět pomoci. Ceny se pohybují tak o řád výš. 

Na který váš projekt jste nejvíce pyšní? 

Nejkomplexnější projekt je asi Skyline, kterému se aktuálně věnujeme. Na tom se dělá snad úplně všechno. Předělává se RHD na LHD, a nejsou díly, takže spoustu věcí musíme vytvořit sami. Co se hotových aut týče, hodně práce bylo na bílé Supře poslední generace. Původně to byla JDM verze s pevnou střechou. Desítky až stovky hodin práce, ale výsledek stojí za to.

Spousta firem obchodujících s Japonskem mívá problémy s komunikací. Japonci jsou známí patrioti a nebývají zcela otevření cizincům. Míváte podobné obtíže i vy? 

Musím přiznat, že komunikace na trase Japonsko – Česká republika opravdu není úplně nejjednodušší. Nicméně obrovské pozitivum je, že Pavel japonsky umí velmi dobře a tím se nám docela otevírají dveře. Když ukážete, že ovládáte jejich řeč, tak jsou mnohem vstřícnější. Ve výsledku pak pro nás bývá jednodušší získat odpověď v Japonsku než třeba v Americe. 

Specializujete se přímo na konkrétní značky, nebo u vás má dveře otevřené kdokoli? 

Nejčastější jsou Toyoty a Nissany. Sem tam nějaká Honda. Ale rozhodně se nebojíme ani jiných značek. Měli jsme tu zákazníky s BMW, ale jsou to spíše výjimky. Jednoznačně nejvíc děláme Toyot, především modelu Supra genarace MKIV. Nissan bývá obvykle zastoupen v podobě 200SX a v poslední době také Skyline. 

Co ostatní japonská auta? Typicky mě napadá třeba Mazda RX7 a její wankel. 

S tím nepracujeme. Já osobně jsem efdéčko vlastnil a dodnes na něj vzpomínám. Pokud vím, tak dokonce pořád ještě funguje. Ale jinak wankel není náš šálek čaje, do toho nešaháme. Co se týče čekoholi jiného kromě motoru, není problém. Teoreticky jsme schopni zvládnout naladit nějakou řídící jednotku, ale mechaniku necháváme povolanějším. Zůstáváme věrni pístové klasice.

Takže když vám teoreticky přivezu Miatu, tak mi ji vylepšíte? 

Jasně, to není problém. Aktuálně dokonce máme jednoho zákazníka s kompresorovou MX-5

Kromě toho wankelu, jsou i jiné věci kterým se vyloženě vyhýbáte? 

To asi ne. Myslím že se zvládneme se zákazníkem dohodnout prakticky na čemkoli. Samozřejmě pokud přijde někdo s požadavkem na načipování tédéíčka, tak ho spíš odkážeme na někoho jiného. Ale jinak se nebráníme ani evropským autům. Máme zde nějaké Porsche a rádi někomu vylepšíme i zajímavé BMW

Vidím tady na policích poháry, takže má další otázka bude směřovat k motorsportu. Spolupracujete s někým, případně zúčastňujete se sami nějakých sportovních aktivit? 

Ty poháry nejsou bohužel naše, je to pozůstatek po bývalém nájemci této dílny. A byť se myšlenky závodění nezříkáme, zatím podobné aktivity neprovozujeme. 

Nabízíte i jiné služby než je samotný servis, či úprava vozu? 

Určitě. Pokud si zákazník vyhlédne auto například v Japonsku, jsme schopni zařídit dovoz. Stačí vlastně mít i pouhou představu o tom co byste rád a my jsme schopni najít rozumný kus a dopravit ho do ČR.  

Vaše hlavní zaměření jsou japonská auta. Zajímalo by mě jestli používáte Japonce i v soukromí? 

Ano je to tak. Máme tu Evo X, dva Lexusy, jedno starší IS a jedno větší LS. Jako hračku pak mám S15.

Když používáte Lexusy, upravovali jste už nějaký hybrid? 

Zatím jsme neměli tu čest. Elektronika je tam už poměrně složitá, ale jako nápad na zamyšlení to je dobré. Když je vůle, udělat jde všechno, že? Byla by to výzva a určitě bychom se ji postavili čelem. 

Co plánujete do budoucna? Budete rozšiřovat portfolio služeb? 

V plánu je rozšíření dílny, abychom mohli uspokojit více zákazníků. Připravujeme také obchod s japonskými komponenty, především pak brzdy. Časem bychom chtěli nabídnout i výrobky od australské firmy Hypertune, která vyrábí vynikající svody, sání a mezichladiče vzduchu. V neposlední řadě bychom rádi nabízeli i vlastní výtvory. 

Děkuji za velmi milé povídání, velmi rád se k vám přijedu zase někdy podívat. 

Rádo se stalo, budeme se těšit. www.kageki-racing.com

Můj pohled zvenčí

Kageki-Racing znám jako JDM fanoušek již nějakou dobu. Ale až nyní jsem dostal možnost podívat se za oponu. Musím říct, že na první pohled samotná dílna nevzbuzuje velký respekt. Dokonce jsem měl problém ji najít, působí opravdu zapadle. Asi bych čekal něco honosnějšího, ale jak jsem pochopil ze samotného rozhovoru, hezká fasáda není to nejdůležtejší. To se skrývá uvnitř. O auta se zde pečuje opravdu s láskou. Když vidím jaký přístup mají v Kageki ke svým klientům, mám z toho hřejivý pocit, že na světě není všechno tak úplně špatné. Každý přesně ví co má dělat a své práci rozumí opravdu skvěle. V rozhovoru párkrát zaznělo “sice jsme to nikdy nedělali, ale to není problém, poradíme si.” A za tenhle přístup opravdu tleskám, takhle se to má dělat. Pokud si někdy koupím nějakou JDM legendu, Kageki-Racing bude první místo kam ji vezmu. Díky za výborný zážitek pánové…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

A.J.Michal
24. listopadu 2015, 21:36
0

jejich FB sleduji uz nejakou tu dobu a jejich prace je vice nez profesionalni

reagovat
An
Andre
25. listopadu 2015, 23:52
0

Jejich Facebook stránka je v podstatě autoporno. :D

en
endless
26. listopadu 2015, 20:42
0

"V České republice je velký problém sehnat slušný servis či dílnu, kde by se postarali o vašeho plechového miláčka." vs "...pokud si koupíte Skylina a budete chtít kompletní přestavbu za 50 tisíc, asi vám nebudeme umět pomoci. Ceny se pohybují tak o řád výš. "

Můj dojem je že se zde dávají dohromady dvě výrazně odlišné věci, a sice "slušný servis" a "přestavby v řádu statisíců Kč"

Řekl bych že mít na "servis" auta statisíce, tak "investor" i v ČR najde "slušný servis či dílnu" na naprosto jakýkoli automobil který se vyrobil kdykoli a kdekoli na celém světě... :-)

Článek sám o sobě je o dané společnosti, která v žádném případě není "obyčejným servisem" a vlastně ani servisem neobyčejným :), osobně bych ji nazval (s nadsázkou) "téměř regulérním výrobcem aut" - vzhledem k tomu čím se zabývají a jak náročné na odbornost a finance jejich práce jsou... :-)

Nebýt onoho nadpisu v úvodu článku není vlastně naprosto nic s čím by se dalo nesouhlasit, zaujatost pracovníků KR pro to co dělají je obdivuhodná.

reagovat
ro
roxsy
26. listopadu 2015, 23:31
0

zdalo se mi ze jsem tohel nekde videl priste uvedte aspon zdroj ;-) http://www.shatsu.cz/?s=kageki

reagovat
BobAsh
26. listopadu 2015, 23:54
0

Tak samozřejmě, ukradli jsme rozhovor odjinud. A aby to nebylo tak nápadné, tak jsme změnili otázky, odpovědi a pro jistotu také osobu, se kterou jsme ten rozhovor dělali... :-)

Dostal jsi nás!

Goldies
27. listopadu 2015, 07:43
0

Vis jak Bobe, je tam stejnej obrazek, tak je to stejnej clanek ;-)
Ono je to i tim, ze ty prvotni otazky budou pokazdy stejny a jeho odpovedi budou taky +- stejny, ze :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem