načítám data...

Autíčkář na lovu: v zajetí cestovních kupé

Dvoudvéřové a velmi nízké věci nemusí být nutně prvoplánově sportovní. Krásná kupé se stejně jako k lámání krčních páteří a rychlostních rekordů hodí také ke stylovému výletování a překonávání dlouhých vzdáleností. A právě cestovních kupé se nám v poslední době v inzerci docela urodilo...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: v zajetí cestovních kupé

Na dálnici konejší, okresky se nezaleknou a ještě k tomu šíří spoustu pozitivních emocí mezi všechny přihlížející. Grand tourery a cestovní kupé jsou perfektními přibližovadly v případě, že vám je příliš málo nebo příliš moc na to, abyste měli neplnoleté děti či jinou neskladnou přepravní komoditu a potřebovali víc, než dvoje dveře a jednu plně použitelnou řadu sedadel…  Ale nezdržujme. Co že jsme tedy v nabídce našli?

Opel Calibra 2.0 Turbo 4x4

Calibry mizí. Calibry mizí až děsivě rychle. Jako by na nich někdo prováděl genocidu. Takže i přes skutečnost, že se jednalo o jedno z nejúspěšnějších kupé 90. let, se dají nabídky zachovalých kousků v rámci střední Evropy počítat na jednotky kusů ročně. A to už vůbec nemluvím o vrcholném provedení s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem CE20LET, který sny postrevolučních podnikatelů dokázal patřičně horizontálně rozmazat. Červený vůz, jež je v současné době na prodej je po vizuální stránce v absolutně netknutém sériovém stavu, což je u Opelu Calibra podobná výjimka jako v Taiwanu prostitutka, která původně nebyla muž. Auto je prý i bez koroze a nikdy nehavarováno, což už se rovná malému zázraku. Akorát motor prodělal návštěvu fitka a deklarována je úprava na úroveň phase 2, což by mělo znamenat jednak přemapování jednotky, ale také výměnu některých HW komponent – jak je to ve skutečnosti si však už bude muset zjistit kupec sám. Deklarovaných 270 koní tak jako tak dělá z již obstarožního kupé od Opelu postaveného na základě Vectry docela obstojného sleepera.

Mitsubishi 3000 GT 

Za necelých dvě stě tisícovek můžete mít high-tech kupé z dálného východu, které se tváří jako supersport a je přímo napěchováno technologií. Tím autem je MItsubishi 3000 GT, jež je v případě inzerovaného kousku extrémně neojeté. Modelem 3000GT (v japonsku zvaném GTO) chtělo Mitsubishi konkurovat podobně opulentním japonským konkurentům jako byl Nissan 300ZX nebo Toyota Supra. Těší se však znatelně menší popularitě. Proč? Zejména kvůli komplikované technologii a nevyzpytatelné spolehlivosti, která je zhruba stejně stabilní jako sexuální chuť pandy velké. Mitsubishi dávalo do své vlajkové lodi všechny výdobytky doby. 3000GT má několik řídících jednotek, elektronický podvozek, real-time pohon všech kol, řízení všech kol a další technické libůstky, které sice omračovaly všechny, jež v 90. letech četl specifikaci, zároveň však mohou způsobit komplikované a drahé opravy, které nechcete zažít. Inzerovaný kousek však má pod kapotou základní třílitr s atmosférickým plněním o výkonu 220 koní a krouťáku 274 Nm a schází mu také většina jmenovaných serepetiček. Výkon nevypadá na první pohled zle. Japonské gran turismo však váží okolo 1,7 tuny, takže motor má se sexy tvarovaným pořízkem docela hodně práce a také chybí možnost přisávat motoru stovky koní, tak jak to někteří extrémní jedinci činí u dvakrát přeplňované varianty VR4. Jenže tvary 3000GT jsou časem snad ještě krásnější, než v době, kdy bylo uvedeno na trh a takto zachovalý exemplář komfortního přepravníku se vzhledem supersportu si jistě zaslouží pozornost, přestože jeho pověst a výkony nejsou nejlepší a ke všemu je atmosférická verze jen předokolka.

Ford Mustang GT 

Americká “pony cars”, jichž je Mustang praotcem, byla od samého počátku navrhována podle stejného receptu jako evropská GT. Vezměte auto o něco větší a pohodlnější než klasický sporťák, dejte mu silný motor, dostatek komfortu na dlouhé cesty a slušnou dávku rychlosti a dravého stylu. Rozdíl byl jen v tom, že velejemnou kůži a drahé dřevo nahradila koženka a plastidřevo, evropskou sofistikovanost vystřídala americká brutalita a exotickou techniku tuhé zadní nápravy a primitivní osmiválce. A především – plutokratické sumy nahradily cenovky zvící běžného rodinného sedanu. A proč si takové auto kupovat, když za stejné peníze můžete dnes už i ono “gétéčko” z podobného období? Důvody mohou být dva. Buďto vás fascinuje mladistvost a hravost pony cars, a nebo vás naopak děsí provozní náklady evropských plnokrevníků. Mustang či Camaro vás budou na údržbě stát podobné peníze jako ekvivalentní sedan. Což v tomto případě znamená zhruba tak… jako šestiválcové Mondeo. A i když ročník ‘99 zdaleka nedosahuje stylu a charakteru “retro” generace od roku 2005 dále, pořád je to červený americký sporťák s dlouhým čumákem a osmiválcovým zvukem…

BMW 850Ci

Zřejmě nejlepší cestu k osobnímu bankrotu představuje z dnešní čtveřice krásné BMW řady 8 ve vrcholném buržoazií provoněném provedení 850Ci s dvanáctiválcem S70. A v tomto konkrétním případě spojeném s manuálním pětikvaltem, což se vidí sakra málo. 850Ci z racionálního hlediska nedává smysl – když chcete 8er, stejně dobře poslouží 840Ci, která poskytne prakticky stejnou dynamiku za poloviční náklady. Jenže 840Ci se nikdy nebude chlubit tou zvláštní aurou rozmařilosti a jedinečnou symetrií dvanáctiválce, kdy každá podélná polovina 850Ci má svůj vlastní šestiválec se svou řídící jednotkou, svým výfukem a svou baterkou. Pokud budete mít štěstí a vaší Osmičce budou fungovat všechny válce, všechny servomotorky, všechny řídící jednotky a jiná palubní elektronika vůbec, pak už krásnému cestování a naši závisti nebude nic stát v cestě. Leda snad řídká síť čerpacích stanic. Jen je potřeba mít na paměti, že živení překabátěné 7er složením pořizovací ceny spíše začíná, než končí…

Chevrolet Corvette C4 

Na závěr jsme našli ještě jednoho zástupce americké školy – čtvrtou generaci Chevroletu Corvette po faceliftu, jež pod svou dlouhou kapotou ukrývá variantu small blocku zvanou LT1 a poskytujícího 305 koní. Ze stavu kožených sedaček je vidět, že o auto se někdo staral a při podrobnějším zkoumání zjistíte, že vůz má původ v ČR a registrační značky jsou ještě ve starém formátu. Tahle Vette někomu parkuje v garáži už pěkně dlouho a docela bych si vsadil, že její stav bude minimálně velmi dobrý. V tomto kontextu zdá se býti cena 300 tisíc až nečekaně příjemná. Faceliftovaná Vette C4 už nedisponuje vesmírnou palubní deskou aut před modernizací, má však lepší sedadla, její kabina je celkově vzhlednější a díky upravenému podvozku a hliníkovému motoru také daleko lépe jezdí. Za rozšafnými linkami karoserie se pak lidé mohou přímo ukroutit. Vette možná není tak luxusní jako 850Ci, ani tak exotická, jako 3000GT, výkonným V8, jednoduchou technikou a relativně nenáročným provozem však zřejmě představuje nejrozumnější auto z celého dnešního výběru… Pokud se tedy vůbec o nějakém rozumu dá v souvislosti s velkými kupé vůbec mluvit.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dr
driver
08. července 2015, 14:56
0

to 3000GT co tu máte je jen nudná předokolka, není to 4x4 jak píšete, nemá smysl kupovat, radší vr4 verzy

reagovat
M P
08. července 2015, 16:18
0

Pokud dobře vidím, píše se tam jenom o tom, že se do 3000GT pohon čtyř kol montoval, ne, že konkrétní kus je 4x4.

JLK
08. července 2015, 16:43
0

Tento clanek navic je o cestovnich kupe. U tech si myslim neni prvoplanove dulezite, ktera kola se pohani, ale jestli v tom prezijes cestu k mori a uvezes i nejaky ten kufrik na plavky.

Vavris Vavrisovic
08. července 2015, 19:32
0

Koukám, že ten odstavec o 3000GT jsem napsal dost zmatečně, skutečně to vyznívalo, že atmosférická verze je 4x4 - opraveno

bu
bucek
08. července 2015, 17:25
0
reagovat
bu
bucek
08. července 2015, 17:35
0

CLK pardon

David Marek
08. července 2015, 22:37
0

souhlas, clk chybí! :)

Al
Alan
08. července 2015, 18:31
0

A čo takto peugeot 406 coupé ?

reagovat
An
Andre
08. července 2015, 19:59
0

Dobrý tip, 406 coupé vypadá super. Ale spíše bych šel do 407 coupé, které vypadá jako dospělejší auto a je novější.

M P
08. července 2015, 21:41
0

Názory se dost liší, někdo oceňuje právě 406 kvůli designu s tím, že 407 je už moc rozplizlá atd. Mně se líbí oboje, nicméně 406 přeci jen o malinko víc. Pravděpodobně i technika 406 bude spolehlivější, 407 zase v běžných karosářských variantách jezdí nad očekávání dobře, od coupé bych čekal ještě víc. A pak si nekup Francouze:)

An
Andre
08. července 2015, 22:08
0

Panda: "Rozplizlost" a mohutnost se mi právě na 407 coupé moc líbí. :)

JP
09. července 2015, 01:19
0

406 je designově vyvážený krásný auto, dokonce bych si i dovolil tvrdit že je to jedno z těch mála aut, který neni ošklivý z žádnýho úhlu. Naopak 407 vypadá z většiny úhlů jak rozšlápnutá zfetovaná žába a v tom zbytku jako divná loď na kolečkách. Celkově Peugeoty z těch let jsou jedny z nejošklivějších aut co na silnici potkávám (úplně vrcholným dílem je 3008 - kdybych měl vybrat auto který považuju za nejhnusnější na světě, neváhal bych ani chvilku). Těch +- 10-12 let (počínaje 307) museli do Peugeotu vozit LSD po kamionech, jinak si to nedovedu vysvětlit - předtim i potom byly Peugeoty vždycky designově povedený.

Re
Redguy
09. července 2015, 09:21
0

Hlavne ma 407ka naprosto obludny predni previs, diky kterymu vsude drhne predkem.

Al
Alan
09. července 2015, 11:08
0

406 coupé je ale oveľa lacnejšie. S tou spoľahlivosťou to zas tak úžasné nieje. Hlavne elektronika tam robí zlobu. Najlepšia motorizácia je podľa mna 2.2. 2.0 je slabá 3.0 je ťažke na predok a spotrebou úplne niekde inde.

mq
mq
13. července 2015, 04:31
0

2.2 motor v 406 je super, jel jsem s tím, fakt asi nejlepší volba. ale dílů na 2.2 není tolik...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem