načítám data...

Autíčkář na lovu: Špatné kabriolety

Potřebujete kabriolet, ale zařekli jste se, že si nikdy nekoupíte dobré auto? Chcete někomu darovat auto bez střechy a tím ukončit vaše přátelství? Nebo váš vkus na auta ovlivňuje nějaká těžká úchylka? Pak jsme pro vás našli čtyři auta, která musíte mít!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

K létu neodmyslitelně patří auta bez střechy. A jsme přesvědčeni, že téměř každý z Vás někdy ve svém automobilovém životě po kabrioletu zatoužil. Tentokrát však nehledáme doporučeníhodné modely, naše pohledy se dnes upírají přesně na opačný konec nabídky, kde jsme nalezli čtyři kabria, kterým by asi bylo lepší se vyhnout. A o jaké modely, že se to přesně jedná? To pojďme zjistit na následujících řádcích…

Citroen C3 Pluriel

Potřebujete malý francouzský kabriolet? Berete drogy nebo jste alespoň úspěšný kadeřník? Pak potřebujete Pluriel! Oranžový kabriolet je přesně to auto, které poslouží vašim touhám po divném vozidle a udrží vás v udivení, proč jste si to vlastně koupili. Jízdní vlastnosti se vyrovnají tvrdosti Fordu StreetKa a motor bude rád, že se dostane na stovku za necelých čtrnáct vteřin. A nejenom motor si dá na čas. Pokud chcete mít na podzim střechu nad hlavou, pak byste měli začít v červnu a v listopadu už to asi bude. Velice francouzské. Je s podivem, jak může jinak relativně fajn městskou tašku, kterou C3 je, změnit hadrová střecha a věci okolo ní. Pokud vás nic z toho, co jsem napsal neodradí, pak dodám, že časopis Top Gear C3 Pluriel umístil do prestižního seznamu třinácti nehorších aut za posledních 20 let s tím, že je užitečný asi jako hrneček na čaj z čokolády. A to už něco znamená. Ale pro ty, kteří vždycky chtěli čajový servis z čokolády, můžeme tento vůz jen doporučit!

-Fernie-

Peugeot 106 Cabrio

Mysleli jste si, že horší než čajový servis z čokolády už to nebude? Chyba! Francie nám připravila další kousek něčeho, co se těžko popisuje jako auto. Je pravda, že kdysi to asi byl Peugeot 106, ale někdo z něho udělal pojízdný stan. Není jisté, jestli se konstrukce, která navazuje na rám okna a dveří, musí nejdřív postavit z tyček a stan střecha se pak upevňuje pomocí lanek a kolíků, ale my bychom se nedivili. Vlastně to i dává smysl. Pohon stanu zajišťuje miniaturní motorek o jednom litru a padesáti koních. A k němu je přimontována velice hravá převodovka, alespoň pokud rádi hrajete hru „najdi si svůj kvalt“. Dál k malému Pežó snad není co říct, až na jedno zvolání. „Proboha, proč?!“ Pokud chcete auto, které bude vypadat, že jste mu uřízli střechu na ulici pilkou na železo, a střechu ušili z trošky stanoviny a igelitu, pak je  to auto pro vás. A jestli se najde někdo, kdo si to koupí, pak snažně prosím, půjčte nám to! A nebo si za těch 35 tisíc raději kupte 306 bez střechy.

-Fernie-

MTX Cabrio

Říkáte si, že Škoda Felicia je vlastně fajnový auto, ale zároveň potřebujete kabriolet? Máme pro Vás řešení. Málokdo tuší, že v roce 1997 vzniknul kabriolet na základech novodobé Felicie. Postarala se o to známá společnost Metalex, která rovněž stála za výrobou ideového předchůdce MTX Roadster, postaveného na bázi Favoritu. MTX Cabrio bohužel designově nenavázal na původní, legendární Felicii (1959), ale šel vlastní cestou. A výsledkem je jakýsi prapodivný čtyřdvéřový mišmaš s uříznutou střechou. Už samotná myšlenka kabrioletu se 4 dveřmi je zvláštní a především řešení zadního páru dveří by si zasloužilo víc elegance. Systém stahovaní střechy je údajně tak složitý, že k tomu potřebujete vysokoškolský diplom z techniky a ani potom není zaručeno, že se to povede. Jízdní vlastnosti jsou dle ohlasů majitelů stejně otřesné jako design. Navzdory masivním výztuhám prahů a podlahy, nezbytnému oblouku za předními sedačkami, vypůjčenému pravděpodobně z nákupního košíku, má karoserie stejnou tuhost jako pytlík gumových medvídků. Pod kapotu pak pracuje známý trhač asfaltu 1.3MPi o výkonu 68 poníků, který byl beze změny převzat z obyčejné Felicie. Tady však musí tahat o pár desítek kg vyšší hmotnost, takže si jistě dovedete představit dynamické (ne)schopnosti tohoto MTX. Pokud přes to všechno máte o dekapitovanou, v každém ohledu horší, avšak poměrně vzácnou (vzniklo asi 33 kusů – pozn. autor) Felicii zájem, je tu možnost. Slabším povahám však doporučuji před pohledem na cenovku se posadit.

-naviculare-

Lexus SC430

Já vím, tohle bude znít trochu jako klišé, ale prostě ho zařadit musím. Co je vlastně na tomhle Lexusu tak špatného? Vždyť ingredience, ze kterých je SC430 postaveno, jsou správné. Atmosférická V8, kvalitně sestavený interiér, předpoklad vysoké spolehlivosti, pevná střecha a to vše je okořeněné prémiovou značkou, o které víme že umí postavit vynikající auta. Tak kde je zatraceně problém? No, pár jich je… Začít můžeme asi u nepříliš přesvědčivého vzhledu, to auto prostě vypadá jako ocucaný bonbón s vykulenýma očima. Dalším minusem je samotná jízda. Ani poměrně velký osmiválec nemá dostatek síly k rozpohybování téměř dvoutunového otesánka a jízdní dynamika je tak přinejlepším průměrná. Což by asi ani tak nevadilo, protože SC430 mělo být především pohodlné GT, a ne závoďák postavený na značky. Nicméně právě tady narážíme na hlavní kámen úrazu a důvod poměrně výrazné kritiky. Lexus nedokázal nastavit "čtyřistatřicítku" tak, aby fungovala i jinde, než na silnici s dokonale hladkým povrchem. Možná za to mohly runflat pneumatiky, možná vysoká hmotnost, kdo ví. A posledním hřebíčkem rakve se stal také Mercedes-Benz SL, který byl skoro v každém ohledu daleko lepším autem. Lexus se svým kabrioletem pro kalifornské důchodce díru do světa neudělal. Chcete-li na vlastní nebezpečí vyzkoušet, jestli je tohle opravdu to nejhorší auto na světě (jak tvrdí Jeremy Clarkson), jeden kousek jsme pro Vás našli. A až ho koupíte, dejte nám vědět jestli to je opravdu taková bída, nebo zda se jedná o pouhé pomluvy.

-naviculare-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
07. srpna 2015, 12:54
0

jeden Pluriel tady jezdí ale snad nikdy jsem to neviděl svlečený. Myslím že ani shrnutý. Ona ta střecha jde jen odšoupnout a boky nechat na autě jako polokabrio ale mám pocit že ani to není úplně bez komplikací

reagovat
M P
07. srpna 2015, 14:05
0

A přitom to vypadá, že je to docela praktické:D Jenom člověk shodí ty mostní oblouky a může začít používat režim pickup :)

peca
07. srpna 2015, 14:24
0

To by mohla byt odpoved na namitky jednoho meho kamarada, za kabriolet je na ho*no, protoze se tam nevleze michacka :-D

M P
07. srpna 2015, 14:28
0

I Miata je praktická očividně:D
Včera jsem při cpaní nábytku do sedanu málem rezignoval a začal to rvát střešním oknem, ale naštěstí se vešlo všecko...

František Čáslavský
07. srpna 2015, 17:26
0

Vyráběly se dohromady 4 modifikace, asi vídáš jen tu, co má hadr jen mezi obloukama :)

briza
07. srpna 2015, 14:16
1

Jsem myslel, že odpověď je vždycky Miata :)

reagovat
M P
07. srpna 2015, 15:47
0

I takové Miaty by se určitě našly:D

briza
07. srpna 2015, 18:46
0

Tak to ale hoši musí zmínit,híml :)

MÁRA
07. srpna 2015, 14:28
0

Tak to jsem nevěděl že to MTX je taková malosériovka. Před pár lety sem v tom viděl nějakýho dědka a byla orezlá a obouchaná jak už felicie bývají...

reagovat
PepaSFI
07. srpna 2015, 14:46
0

ještě existovala snad trochu početnější Felicia Fun, jakási sportovně zábavná, udělaná z pick-upu. Dvoumístná kabina s odendavací a zastamdací zadní stěnou do korby a další dvě skládací nouzová sedadla.

briza
07. srpna 2015, 18:48
0

FUNka byla super. Jestli se nepletu, tak jezdila i jako služebák u španělské pobřežní hlídky, jen měla škodovácký znaky přelepený VW :)

bu
bucek
07. srpna 2015, 22:03
0

Normálně to nedelam,ale po přečtení inzerátu na felicii jsem si byl vsadit. Pokud vyhraju koupim ji a zachovam pro budouci generace. Aby se jim dostalo ponauceni, ze takhle teda ne.

reagovat
An
Andre
07. srpna 2015, 23:39
0

Článek beru, nejsou to asi nejlepší auta na světě. Ale např. ten Lexus se mi docela líbí, i když ho Clarkson rozcupoval. A když občas vidím MTX Favorita, tak se vždy otočím. Ale ta Felicia MTX už tak sexy není, no. Cena je ovšem astronomická a asi bych to za to nedal.

reagovat
František Čáslavský
08. srpna 2015, 00:39
0

Favorit je bohudík úplně jinej případ než Felicie. Lexus je mi taky líbí, ale... No, asi bych to úplně nechtěl :)

Mi
MilanF1
17. října 2015, 23:54
0

Já mám 106 cabrio a vězte, že takto auto nevyjelo z fabriky, byl to vždy třídvéř. Toto je přestavba z počátku 90. let, jako například Panda, Corsa, Mini a další vozy té doby. Svým způsobem je to unikát, jelikož již tolik nejezdí.
Přestavby dělalo více firem - tato je z Bavorska, R&R. Viděl jsem na fotce i variantu (auto provozováno v Holandsku), kde to nemělo slídová zadní boční okna, ale skleněná. Auták vypadal opticky lépe (dejme tomu více jako 205 cabrio). Auták to je zvláštní, ale ne extrémně ošklivý.
Zato ten pluriel je nepraktický, protože abyste z toho udělali cabrio, musíte sundat oblouky a nechat je doma. A pokud začne někde při jízdě pršet, máte smůlu, prší na vás. Pardon, pokud pojedete, tak moc pršet nebude, ale jakmile zastavíte, s těmi padajícími kapkami toho moc neuděláte.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem