načítám data...

Autíčkář na lovu: Snadné projekty do garáže

Chcete stavět šílený pikápek s divokým motorem, zachránit nejkrásnější dvoutakt nebo si pořídit osmiválcovou ameriku za měsíční plat? Stačí jediné - být ochoten strávit spoustu času v garáži a umazat si u toho ruce.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Projekt je ve světě automobilových nadšenců slovo, které může nabírat spousty významů – od něčeho opravdu smysluplného, co chceme dotáhnout do konce a možná se nám to i podaří, až po krycí označení pro hromadu starého šrotu, který někdo rozebral a nechce se mu ho kvůli prodeji skládat zase dohromady. My jsme vám vybrali pár kousků, které snad patří do první kategorie…

Zachraňte poslední krásný Wartburg

Většina z nás si z mládí pamatuje hlučné ohavné krabice, šířící namodralý štiplavý dým. S těžkopádnou krabicoidní vizáží, překvapivým apetitem po palivu a s manuální převodovkou řazenou pod volantem nebyla řada 353 zrovna splněným snem petrolheada. Pamětníci snad vzpomenou na velký zavazadlový prostor a nenáročný provoz dvoutaktního pomníku stalinistickému motorismu. Mladší generace často netuší, že existoval i hezčí kousek se stejným zaklínadlem na kapotě. Pro druhou polovinu padesátých let vznikl v Eisenachu skutečně moderní automobil. Typová řada 311 použila tehdy moderní dvoutakt o výkonu 36 koní, který do pohybu uváděl necelou tunu pontonových křivek a chromem se třpitících ozdob. Ladná karoserie by se neztratila ani v západní zóně, což ostatně dokazuje cena za eleganci z New Yorského autosalonu. Tento konkrétní kousek disponuje zcela geniální barevnou kombinací černé karoserie, bílé střechy a rudého čalounění. Rychlá prohlídka přiloženými fotografiemi odhalí pomalu reznoucího veterána s obrovským potenciálem. Tomu naopak neodpovídá relativně skromná cena. Nízkou hodnotu vysvětluje fakt, že mateřská automobilka již bezpečně zanikla a tudíž z vozu už navždy bude jen překvapivě elegantní raritka. Zachraňte posledního krásného Wartburga, dost možná už tak levné nikdy nebudou.

Závodní užitkový Renault 4 Furgonette

Renault 4 je tak trochu pozapomenuté auto. Nemá příliš bohatou závodní historii a jediné kulturní dílo, ze které si jej pamatuji je Hrdý Budžes. O to překvapivější bude pro okolí tato užitková verze kapesního francouze. Verze Furgonette byly překvapivě variabilní a standardně se nabízely na dvou rozvorech. Inzerovaný exemplář je právě tím prostornějším provedením. Co že si má příznivec pálících gum počít se zapomenutým náklaďáčkem s přirozením na kapotě? Jedním slovem: Alpine. Už mám zpět vaši pozornost? Dobře, tak to trochu okořením. Pod kapotou natáhlé dodávky se krčí motor ze závodního Renaultu 5 Alpine Torbo. To samo o sobě zaručuje minimální výkon 247 koníků. Pokud se jedná o pozdější inkarnaci splašeného čtyřválce, může se výkon vyšplhat až na 355 francouzských plnokrevníků. To je na 600 kg slušná porcička. Vůz se momentálně nachází ve stavu, kdy je pohonné ústrojí připraveno a karoserie prostá jakýchkoliv ozdob. Co bude dál tak spočívá jen na budoucím majiteli. Dá slušný základ vzniknout ultimátnímu obouchanému sleeperovi? Může se dodávka těšit na status vyleštěného veterána s netušenou silou? Nebo vznikne služebák tuningového studia? Pokud to někdo z vás koupí, určitě nám dejte vědět. Už jen proto, abychom na vlastní oči viděli překvapený výraz tunerů, až je nekřesťanskou rchlostí mine turbem dopovaný youngtimer.

Pontiac Grand LeMans jezdící dopředu

Co lepšího si může milovník amerik přát než mid-size sedan? No dobře, full-size by byl lepší, ale pokud je váš rozpočet omezený, pak by pro vás mohl být tento Pontiac Grand LeMans to pravé auto na projekt. Na fotkách vypadá docela slušně a dokonce se umí i sám od sebe pohybovat. Ale jen dopředu. Což znamená, že vás bude čekat buď repase převodovky, nebo její výměna. Nadruhou stranu, pokud máte průjezdnou garáž a nikdy nikam nepotřebujete couvat, co řešit? Pokud byste se rozhodli, že je to pro vás, pak se budete vozit amerikou trochu praktičtějších rozměrů, které se ale také pohybují okolo pěti metrů. K tomu vám bude hrát pětilitrový osmiválec a sedět budete na pohodlné lavici. A cena? V inzerátu se píše dohodou, ale prý by se dalo mluvit o částce okolo 25 tisíc. To je dobrý základ. Horší je, že oprava převodovky vyjde pravděpodobně na podobnou část. Ale pak už můžete jezdit a řešit jenom drobnosti. Takže pokud jste šikovný amerikanista a nevadí vám ošklivý čumák modrého Pontiacu, tak utíkejte k bankomatu. 

Peugeot, který pamatuje lepší časy

Pokud někdo touží po komfortní limuzíně s pohonem zadních kol a šestiválcem pod kapotou, nemusí se automaticky omezovat pouze na BMW a Mercedes. Umění postavit pohodlný sedan nemůže Francouzům nikdo upřít. Zářným příkladem je trochu pozapomenutý Peugeot 604. Téměř 40 let se automobilka Peugeot pohybovala v nižších automobilových třídách, dokud si francouzští manažeři v roce 1975 neusmysleli, že dokáží vytvořit lepší auto než jakým byl Jaguar XJ. Majestátní vzhled šestsetčtyřky vytvořil samotný Pininfarina, srdcem vozu se stal dnes již legendární motor PRV V6, ze společné dílny Peugeotu, Renaultu a Volva. A podle dobových testů to byla opravdu trefa do černého. Car magazín označil P604 za řidičsky přitažlivější a zároveň komfortnější než tehdejší BMW 528, zmiňovanému Jaguaru pak doslova šlapal na paty. Nicméně ani oslavné recenze nedokázaly podpořit žalostné prodeje a ze 604 se stal propadák. Za 10 let se podařilo udat pouhopouhých 150 tisíc kusů. Pokud chcete osobně vyzkoušet, jestli byl P604 opravdu tak dobrý jak se psalo, máte možnost. Inzerovaný kousek vypadá podle fotek vcelku zachovale a renovace by tak nemusela být extrémně nákladná. A řekněte, není představa luxusní šestiválcové limuzíny s pohonem zadních kol a za přijatelný peníz lákavá?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomb
30. července 2015, 20:57
0

Ta uvodni fotka hrbitova je pro mne dechberouci!!!

reagovat
Ja
James
30. července 2015, 22:14
0

Jeden projekt bych tu měl už pořízený, jen se nemůžu rozhodnout, jestli se k tomu rozhoupat.? Chybí jen koupit novou baterku, rozchodit donedávna fungující jednobodové primitivní vstřikování, udělat technickou, podříznout péra, nasadit frajerská kola a JE TO, opravdu nic víc, vše ostatní už je vytuněno / fungující ve slušném stavu, není potřeba ani měnit olej nebo nějaké řemeny, vše děláno nedávno... Ano / ne, co myslíte?

https://www.google.cz/search?q=passat+b1&espv=2&biw=1920&bih=973&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI0rLm5Y2DxwIVAgs-Ch10uwCo#imgrc=zDh9OwbsG4KtbM%3A

reagovat
Adam Forman
31. července 2015, 06:16
0

Což o to, proti gustu... Auto je (pro nadšence) manifestem osobnosti. Jestliže se ti líbí krabicoidní passat na pomezí youngtimera se sníženým podvozkem, tak jdi do toho! Osobně bych asi pera neřezal a volil nějaké klasické americké ráfky ( http://auto.bazos.cz/inzerat/50268969/Disky-American-Racing-5x-45in-Ford-Mustang-Torino.php )

PepaSFI
01. srpna 2015, 11:24
0

ten Wartburg se dělal i jako kupé a kabrio a to byla teprve paráda

reagovat
František Čáslavský
01. srpna 2015, 13:53
0

Hustý, to chcu!

Aleš
01. srpna 2015, 21:29
0

Fakt hustý souhlasím s Ferniem. Takhle z profilu mi to připomíná BMW 507. Hlavně od předního blatníku směrem dopředu. Takže by to mohla bejt náhražka pro méně majetné lidi.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem