načítám data...

Autíčkář na lovu: Supersedany za babku

Vlajkové koráby silnic jsou kategorií vozidel, která nejvíc trpí propadem ceny. Svou porci soukromého luxusu si tak můžete pořídit za miniaturní zlomky původních několika milionových sum. Pátrali jsme v tuzemské inzerci po levných limuzínách...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vysoké provozní náklady a nízký status symbol ojetin jsou hlavními důvody, proč jde křivka vývoje ceny luxusních sedanů tak strmě dolů. Pana generálního nadnárodní firmy často v druhém sledu vlastnictví následují různá pochybná individua a z přepychu na kolech se většinou stávají pojízdné katastrofy s tisícem a jednou závadou. Jenže pokud jste smířeni s tím, že auto za dvě stě má pořád stejné (nebo spíše vyšší) provozní náklady jako v době, kdy stálo tři mega, a že část veřejnosti vás možná bude považovat za krále romů nebo ukrajinských prostitutek, cestu k luxusu za dvacetinu ceny máte otevřenou. Ostatně, je z čeho vybírat.  

BMW 540i (E39)

Chtěli jste "empětku", ale bojíte se příliš vysokých provozních nákladů, nebo na ní jednoduše nemáte? Naštěstí existuje levnější, úspornější, snáze servisovatelná a přitom téměř stejně dobrá alternativa. Osmiválcové 540i sice schází víc než stovka koní a nevypadá ani zdaleka tak dravě jako legendární M5, ale nabízí velkou část jejích schopností. Nemusíte se přitom obávat nákladného shánění speciálních dílů od Divize M (například osmiválec 4.4 litru se, narozdíl do toho "emkového", objevil v lecčems od sedmičkové řady až po X5 ) a o něco lehčí život budete mít i u pumpy (disponuje podobnou schopností vykazovat překvapivě nízká čísla spotřeby, jako proslulé řadové šestky) . To všechno je zvláště lákavé v případě, že se vám podaří nalézt opravdu zachovalý a hýčkaný kousek. Jako třeba ten z našeho dnešního prvního inzerátu. Podle majitelova popisu to vypadá, že jde o téměř perfektní exemplář, což z ní dělá při relativně skromné cenovce 115 tisíc kroun velmi lákavou nabídku. Nepřišel tedy čas na skoro-M5?

-BobAsh-

http://auto.bazos.cz/inzerat/43643309/Predam-alebo-vymenim-BMW-540i-6-stupnovy-manualORG158000km.php

Jaguar S-type R 

Možná se ale nebudete chtít spokojit s něčím, co je jen "skoro" a dáte namísto toho přednost skutečnému plnokrevníkovi. V případě Jaguaru S-type je to ostatně docela pochopitelné. Jeho základní varianta je totiž všeobecně vnímaná jako nepříliš přitažlivý výsledek ovládnutí Fordem, příliš spřízněný s Lincolnem a s příliš podivným retro designem, než aby se dal brát skutečně vážně. Ale kompresorová verze S-type R je něco jiného. Nebo mi tak možná jen připadá – ať už proto, že mám k Jaguarům dlouhou a hlubokou náklonnost, nebo proto, že velmi podobný černý S-type R byl kdysi dávno, ještě v dobách magazínu Autocar, jedním z prvních opravdu silných aut, která jsem řídil. Hlavním důvodem pro koupi ale není to, že v černém laku, se síťovanou maskou, výraznějšími plasty a nenápadným spoilerem na kufru, který napravuje podivné proporce, vypadá tohle auto vážně docela přitažlivě. Důležitější je, že pod kapotou najdete kompresorový osmiválec, jehož výkon 390 koní není zanedbatelný ani dnes, natož před zhruba desetiletím. A potom samozřejmě i to, že podvozek s adaptivními tlumiči CATS byl odladěn britskými šílenci za volantem, kteří svou magií dokáží naučit téměř jakékoliv auto být zároveň rychlé, zábavné a poddajně komfortní.

http://auto.bazos.cz/inzerat/43549916/Jaguar-S-Type-Supercharged-291kw.php

​-BobAsh-

Audi A8 (D2)

Taky se vám stává, že když v inzerátu čtete „po druhém majiteli“, tak si automaticky říkáte, že po druhém majiteli tak leda v českém techničáku? Mně taky, ale jak se zdá, tato Audi je výjimka. Na svých 15 let vypadá A8 vážně dobře a podle majitele také ve slušném stavu je.  Po téměř dvou stech tisíc najetých kilometrů už samozřejmě úplně zánovní není, pár chybiček by se uričtě našlo, ale i tak, kdy vidíte 15 let staré luxusní auto v takovém stavu? Majitel přidává i výčet oprav, mezi kterými trochu vyčnívá výměna motoru v 70 tisících a repase Tiptronicu, po které A8 najela dalších 45 tisíc, ale myslím, že pokud po těchto opravách najela už tolik kilometrů, tak na tom nesejde, člověk má leda o potenciální starost míň.  Pokud chcete stále velice reprezentativní kus luxusního sedanu, který díky vidlicovému osmiválci, quattru a hlavně lehké celohliníkové karoserii i dobře pojede, tady je vaše nové auto. Díky instalovanému LPG by provoz mohl být i překvapivě úsporný, dle informací od majitele se spotřeba pohybuje okolo 13 litrů plynu. Uvnitř vás Audi bude hýčkat ve svých vyhřívaných sedačkách, klimatizace se postará o příjemné klima a audiosystém BOSE vám bude hrát libé tóny. Stačí vám takováhle představa, abyste A8 začali chtít?

-Fernie-

http://auto.bazos.cz/inzerat/44734584/Koupena-CZ3-majiteleLPG-ctete-popisstav-zanovniho-auta.php

Lexus LS430

Bobash sice první generaci luxusního Lexusu shledal coby profesionálně nudnou, ale zároveň i po čtvrtstoletí velmi robustní a spolehlivou. A právě tento důvod by mohl být nejsilnějším argumentem pro koupi 10 let staré černé limuzíny z Brna. Obzvlášť, když majitel v inzerátu deklaruje, že před prodejem je ochoten uhradit veškeré nutné opravy či závady, které by byly zjištěny mechanikem či v servisu. Jinými slovy, je si dosti jistý 100% ním stavem svého vozidla. Konejšivý Lexus neposkytne charisma osmiválcové E39 a už vůbec ne kompresorového Jaguaru, s velkou pravděpodobností vám však zajistí nejvíce poklidné a bezstarostné vlastnictví opulentního sedanu z našeho dnešního výběru. Pokud je tedy vašim cílem především klidná relaxovaná přeprava bez rušivých vlivů s bonusem pravděpodobné vysoké spolehlivosti, máte vybráno.

http://auto.bazos.cz/inzerat/45044425/Lexus-LS-430-President-Novy-CR-32005-servisni-kniha.php

-Vavris-

Renault Safrane Biturbo Baccara

Přesným opakem dokonalosti z Japonska je francouzský technologický vrchol 90. let, jehož bych pasoval na nejnevyzpytatelnější kousek z dnešní pětice. Zároveň je však také nejvíce raritní. Velkým otazníkem a zároveň strašákem je celá pohonná soustava, počínaje třílitrovým biturbem, pokračuje převodovkou a konče pohonem 4x4 s viskózní spojkou. Obecná poučka říká, že většina vrcholných Safrane už jsou pouze dvoukolky s umřetým pohonem zadních kol, jejichž záchrana je nerentabilní. Jakákoliv oprava pohonné soustavy znamená odsátí enormně vysoké cifry z účtu. Vlastnictví ojedinělého Renualtu zkrátka vyžaduje nejen mnoho entuziasmu, ale také peněz. Na oplátku dostanete to nejlepší, čím se Francie mohla na konci minulého století chlubit. Motor s turby KKK má mnohem větší potenciál, než sériových 268 koní a je velmi velmi pravděpodobné, že za celý život na silnici stejné auto nepotkáte – pokud to nebudete sami chtít.

http://www.tipcars.com/renault-safrane/renault-safrane-35860516.html

-Vavris-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

yorkin
03. března 2015, 15:40
0

Vylezte z mé hlavy :-D! Ještě bych zvážil přihodit MB w210 E55 a jako lowcostovou (z hlediska nákupu ovšem) variantu i Volvo S80 T6.

reagovat
C7
C70C
03. března 2015, 16:14
0

Ne, že by na tom všechny předchozí káry nebyly nutně podobně, ale S80 T6 bych nezařazoval. Je to hezké na papíře, ale praskající bloky, odcházející turba a zejména poddimenzovaný automat s pověstnou úmrtností počítanou ne na "jestli" ale na "kdy" .. T6 je jen poměrně drahý způsob jak si domů dovézt stylovou a pohodlnou sedací soupravu vyrobenou z jejího vlastního interiéru..

yorkin
03. března 2015, 16:43
0

Určitě souhlas, ale ten horší než ten Safrane to nebude ;-).

Michal88
04. března 2015, 07:17
0

No, u Safrane bude nejhorší sehnat turbodmychadla, tlakové vedení oleje, svody a sání, jinak základ je v 3.0 V6 24V/140kW, který se dával i do PSA (XM, Xantia, 605, 406, 607). :)

Hy
Hynek
03. března 2015, 23:05
0

Luxusní výběr, je vidět že na hledání šperků máte nos. Z tohoto kola je pro mě vítězem Lexus. Líbí se mi ještě i tohle: http://auto.bazos.cz/inzerat/43846201/BMW-740i-44-LPG-E38.php

reagovat
An
Andre
03. března 2015, 23:25
0

Tak tak, 7er je lepší. Z toho výběru je IMHO také nejlépe provozovatelná. Pokud se něco podělá na tom podvozku u S-type, tak si to může majitel hodit. Stejně tak ten kompresor.

František Čáslavský
04. března 2015, 02:18
0

Jedna 7er redakčním chatem taky prošla... měla jen jednu, jedinou, nepodstatnou vadu. Nejezdila :D

mq
mq
04. března 2015, 01:28
0

okolo 200 tis se dá koupit A8 D8 nebo (do piči) phaeton w12. ale taky na tom asi nic moc racionálního není.

reagovat
yorkin
04. března 2015, 07:49
0

Jinak pokud by to mělo skutečně splnit požadavek "za babku", tak je můj tajný kandidát tenhle XJR http://auto.bazos.cz/inzerat/43109789/Jaguar-XJ40-XJR-40.php. Navíc prodejce znám, takže vím, že nic nezatají a kupujícího neodrbe.

reagovat
BobAsh
04. března 2015, 08:22
0

Jo, od toho pána jsem kupoval piáno 280E, velmi v pohodě člověk. Koupil bych od něj klidně další auto...

Jen nevím, jestli bych se odvážil zrovna do XJ40 :)

yorkin
04. března 2015, 13:19
0

XJ40 jsou velmi nespravedlivě podceňovaná auta ;-)

Jo
John Beer
04. března 2015, 13:15
0

Ten Lexus za 250?? To je krása....

reagovat
Jo
John Beer
04. března 2015, 13:19
0

Tohle auto znám osobně a sem se skvěle hodí!
http://johnbeer.rajce.idnes.cz/BMW_750Li_na_prodej/

reagovat
Ku
KubaVTS
05. března 2015, 22:13
0

O S-typu už jsem psal i minule, takže nejnovější zprávy - cenová nabídka na opravu byla v Jaguaru na 98 000,- (elektronická ruční brzda - už třetí za posledních pět let, náboj zadího kola, posilovač brzd, motorek stěračů - taky už druhý za pět let, nový klíč a pak ještě hromada dalších blbostí) vcelku bych se s-typu vyhnul obrovským obloukem. Pokud teda někomu nevadí průměrné roční náklady na provoz tak 50k, a to nepočítám pneumatiky, spotřebu a další drobnosti.. A sehnat na něj díly na vrakovištích nebo z druhovýroby taky není zrovna pohoda..

reagovat
Jo
Josef
07. března 2015, 20:50
0

Safrane je dávno prodaný. Každopádně jistou péči potřeboval a jakkoliv se nejednalo o generální záležitosti, stály nemálo peněz. A tak to dopadá, když se v běžné automobilce věci dělají a zadávají pouze pro jedno jediné auto, které pak v provozu stojí pomalu to samé, jako starší supersport prémiové značky. Ze sběratelského hlediska je to určitě zajímavá investice, z hlediska svezení docela překvapivá, z hlediska údržby naprosto šílená...

reagovat
Vojtáno
13. července 2017, 16:08
0

"Skoro M5" mi před pár lety nabízej jeden známý. Měla "Mpacket", takže i vypadala jako M5! A chtěl za ní jenom 25tis...A teď kde byl problém...Za prvé cca 12 řídících jednotek je přeci jen 12 řídících jednotek a když si jedna postaví hlavu...problém...třeba se do auta nejde dostat a to ani klíčem ani dálkovým ovládáním..:( Za druhé měla najeto hodně přes 300tis... Za třetí, auto nebylo používáno na úplně legální činnost, podle toho vypadal interiér a kufr a dveře byly prostřelené...:) S díky jsem "skoro M5" odmítnul a jak dopadla, to nevím, ale přiznám se, chvíli jsem nad ní přemýšlel...;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem