logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Legendy všedního dne

Automobilové Legendy jsou za námi a zbyly jen vzpomínky na spousty výjimečných aut, která byla v Bohnicích k vidění. Většina z nich jsou opečovávané víkendové hračky a exponáty. Ale co když si chcete nějakou takovou Legendu užívat každý den?

K ježdění výjimečnými auty má každý z nás trochu jiný přístup. Někteří dávají přednost tomu, mít v garáži opravdový opečovávaný klenot nebo závodní speciál a v každodenním životě se potom smíří s něčím nudným, nenápadným a nenáročným. Třeba s onou příslovečnou "Octavií f kombíku a f tédéíčku", jak o tom nedávno psal Vavris. Je spousta důvodů, proč tento přístup považovat za rozumný a racionální, zvláště když najezdíte velké porce kilometrů a potřebujete se svůj vůz 100% spolehnout. 

Ale potom je tu také druhá skupina motoristických nadšenců. Někteří z nás nepotřebují ujet desítky tisíc kilometrů ročně, na spolehlivosti jejich vozu není závislá jejich každodenní cesta do práce a leckdy naopak nemají čast najezdit v autě dost kilometrů na to, aby dávalo smysl mít jedno auto "pro všední den" a druhé "pro zábavu". Naopak vyznáváme zásadu, že pokud se s vámi při tankování nedávají cizí lidé do řeči, a pokud necítíte potřebu ohlédnout se pokaždé, když od svého auta odcházíte, potom jste si vybrali špatné auto. 

Takže, jaké auto si vybrat, když si chcete užívat pocitu z vlastnictví a řízení legendy a zároveň potřebujete každodenní použitelnost, rozumné provozní náklady a přijatelnou spolehlivost? Máme tu pár tipů!

Porsche 911 (993)

Klasické Porsche 911 je dost možná nejuctívanějším sportovním vozem všech dob a navíc v posledních letech prožívá období přímo extrémní popularity. Dalo by se asi říct, že "neunelfer" je dnes v módě. I kdyby ale nebyl, nemění to nic na tom, že vzduchem chlazená 911 patří mezi auta, která nabízejí jen těžko nahraditelné jízdní zážitky, nezaměnitelný vzhled a navíc to kombinují s až překvapivou spolehlivostí a především trvanlivostí (což, nutno podotknout není vždy totéž – nový hatchback bývá spolehlivý ale nemusí být trvanlivý, 993 bude méně spolehlivá, zato trvanlivější). I dnes si tak lze představit, že bude člověk starou 911, zvláště pokud půjde o poslední vzduchem chlazenou generaci 993, používat jako každodenní dopravní prostředek. Raketově rostoucí ceny v poslední době sice člověka přimějí přemýšlet, jestli je dobrý nápad pořizovat si 993 ve čtyřkolce a jezdit s ní v zimě na lyže, ale na druhou stranu – proč ne. Porsche z devadesátých nemají sklony k problémům s korozí a máloco je tak cool jako staré Porsche s lyžemi na střeše.

http://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/911/16288824?goFrom=list

Ford Focus RS 500

Možná ale přeci jen nechcete týrat každodenním provozem ušlechtilý a dnes již i vzácný sportovní vůz. Nebo nechcete týrat sami sebe a své spolucestující nedostatkem prostoru a absencí moderních vychytávek a vymyšleností. Třeba vlastně ve skrytu duše chcete jezdit úplně obyčejným rodinným hatchbackem, ale zároveň toužíte po okruhové bestii a chcete mít výjimečný stroj, který jen tak nikdo nemá. V takovém případě nastupuje Focus RS 500 – stejně jako jeho obyčejnější kolega Focus RS je na řízení stejně krotký jako Focus šestnáctka vaší babičky, ale když na to přijde, dokáže pořádně zatopit i té 911. A pokud příliš nehledíte na peníze, můžete mít (za téměř dvojnásobek ceny obyčejného RS) i opravdovou raritu – limitovanou sérii RS 500, která ke standardnímu RS přidala 50 koní navíc, matný černý lak a pár dalších vylepšení.

http://www.sportovnivozy.cz/64182-ford-focus-rs-500

Dodge Challenger Hellcat

V Autíčkáři na lovu se obvykle zaměřujeme na nabídku bazarů, ale v tomto případě musíme udělat jednu výjimku. Máme totiž to štěstí žít v době, kdy si můžeme objednat zbrusu nový, naprosto šílený muscle car s více než šestilitrovým motorem, kompresorem a naprosto absurdním počtem koní, a nemusíme přitom vyhledávat služby úpravců či hotrodderů. Dostaneme ho přímo z továrny, a to včetně děr v kapotě a nádechů v předních světlech. A můžeme si ho objednat s elektrickými sedačkami, navigací, interním Wi-Fi routerem a úchyty Isofix na dětské sedačky. Jinými slovy, můžeme v něm dostat vše, co čekáme od rozumného rodinného auta – jen je třeba se smířit s poněkud vyšší spotřebou a samozřejmě nezanedbatelnou cenovkou. Odměnou nám ale bude to, že si jednou, za dvacet nebo třicet let, budeme moci říct, že jsme zažili druhý zlatý věk muscle cars a naplno jsme se ho zúčastnili.

http://www.sportovnivozy.cz/63445-dodge-challenger-srt-hellcat-coupe

Mercedes G400 CDI

Co když však vaší zálibou není jezdit rychle a pilovat čistou stopu, nebo děsit okolí mocným řevem a kouřem ze spálených pneumatik? Třeba chcete klasiku jiného ražení, auto, které projede vždy a vším. O Mercedesu třídy G jsme sice napsali, že je to ve své podstatě… no, že to není úplně nejlepší auto na trhu, ale to se týkalo situace, kdy si tuhle věc koupíte novou, přecpanou výbavou, zaplatíte za ní skoro tři miliony a budete jí používat k ježdění po městě. Starý, poctivý Geländewagen, ve kterém ještě najdete kusy z klasického Piána a W124, a který koupíte za cenu slušně vybavené Dacia Duster, je ale jiný příběh. Pod kapotou nenajdete žádný choulostivý common-rail a z vnějšku vypadá karoserie stále jako prastarý originál. Takže ať už chcete auto, které vás bude vozit do práce dalších 100 let, nebo chcete napodobit Davidovu výpravu do Maroka a nemáte prostor na druhé auto, géčko je rozhodně zajímavá volba.

http://www.sape-cars.cz/detail.php?Id=35000453

Mazda MX-5

Čekali jste snad od nás něco jiného? Sice jsme za poslední dobu ne jednou, ale hned dvakrát napsali, že odpověď nemusí být vždycky Miata, ale nesporným faktem zůstává, že ve většině případů Miata odpovědí je. Přes týden do práce, v sobotu na výlet se slečnou a v neděli na okruh, příští víkend třeba jako vystavující na Legendy… Miata zvládne všechno. Nebo alespoň všechno, co nevyžaduje pohodlí, víc než dvě sedačky či jiný než miniaturní kufr. Navíc je levná nejen na pořízení, ale i na provoz. Jen s tím zimním provozem bude asi lepší si to rozmyslet, jinak by se vám také mohlo stát, že vám jí kovomorka sežere před očima.

A když už Miatu, tak proč si nekoupit excelentní exemplář NBfl 10th Anniversary, identické jako byla ta, jejímž příběhem vás tak dlouho oblažoval Vavris?

http://www.sportovnivozy.cz/64776-mazda-mx-5

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Lukas
16. 6. 2015, 18:26

Lol G ano, ale G400 CDI ne diky, pravda dozil - li se dneska tak asi jezdit jeste chvili bude, ale.....

0 reagovat
Čiky
16. 6. 2015, 20:30

RS500 ma len ciernu matnu foliu, nie je to lak

0 reagovat
Bufik
18. 6. 2015, 22:26

180K za NB??? AU...

0
Shamal
5. 7. 2015, 12:38

Tak nějak. Ale anniversary, bez prasáren a vypadá že do ní bylo nasypáno tak to chce někdo zúročit. Cítím že přichází doba kdy cena bude jen stoupat.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte