načítám data...

MG od Frontline: Miata po staru?

15. června 2015, 21:18 1 komentářů Vojta Dobeš

Říká se, že ač není britská, je Mazda MX-5 nejlepším britským roadsterem. Bere si to nejlepší ze starých anglických sporťáků a přidává spolehlivost a použitelnost. To však lze udělat i jinak - i když za poněkud větší peníze...

Zobrazit galerii

V jistých kruzích se tvrdí, že Miata je odpovědí na všechny otázky petrolheada – a velká část redakce Autíčkáře má sklony s tímto tvrzením tak trochu souhlasit. A pokud je tou otázkou "jak si užít klasických lákadel britského roadsteru, ale bez s tím souvisejících nevýhod", je volba Mazdy MX-5 snad ještě jasnější. Tedy pokud netoužíte i po nablýskaném chromu, klasických tvarech a vůni precizně zpracovaného čalounění z pravých britských krav. V takovém případě totiž nezbývá, než sáhnout po originálním britském roadsteru a smířit se s tím, že váš život bude ovládat "Princ temnot", jak se trefně přezdívalo firmě Lucas, původci vysoce spolehlivých elektroinstalací a světel v klasických britských vozech.

ze snahy dostat do starého MG spolehlivou převodovku se stalo něco mnohem většího

A nebo můžete udělat kompromis a sáhnout po něčem jako je MG přestavěné u firmy Frontline Development. Ne, skutečně nejde o společnost, která vyrábí uklidňující přípravky pro kočky (říkali jsme už, že naše redakce trpí kočičí invazí?). Tahle firma vznikla, když Tim Fenna, který v té době závodil s MG Midget, zjistil, že největším problémem maličkého roadsteru je nespolehlivá převodovka. Rozhodl se tedy vyvinout spolehlivější alternativu s pětikvaltem – a když se mu to podařilo, začal stejnou úpravu nabízet i ostatním.

U převodovek ale nezůstalo, a tak se z úprav převodovek postupně zrodila malá továrna, ve které parta chlapíků renovuje stará MG B i MG B GT (to je ta kupé verze na začátku videa), ale také staré Austin-Healey Sprite (alias "žabí ksicht") a další britské roadstery. A MG dokonce vyrábějí i zbrusu nová, na základě nově vyráběných replik karoserií. Všechna auta mají vylepšené motory (v nejsilnější verzi 304 koní a 0-100 za 3,8 s), podvozky i převodovky, precizně zpracované interiéry a hlavně – jsou spolehlivá.

Bohužel pro nás, kteří bychom si rádi takový stroj pořídili místo "nudně moderní" Miaty, ceny začínají na necelých 55 tisících liber. Za což by ony Miaty byly přinejmenším dvě a s trochou šikovnosti možná i tři. Ale pořád je to běžnému smrtelníkovi mnohem dostupnější než takové Porsche 911 od Singeru. Ostatně, podívejte se sami na stránky Frontline Development.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Da
Dad
15. června 2015, 23:41
0

No to je nadhera :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado coupe 1985
Cadillac Eldorado coupe

1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem

Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8 1976
Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8

1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem

Chevrolet G20 Chevy VAN 1989
Chevrolet G20 Chevy VAN

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem