načítám data...

Autíčkář na lovu: Čtyřmístné kabriolety

Kabriolet. Ideální vůz pro dlouhé letní večery, romantické vyjížďky nocí a v neposlední řadě tropení všelijakých alotrií. I nás berou chutě na jízdu s větrem ve vlasech, proto jsme se zanořili do hlubin tuzemské inzerce.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Počasí v posledních dnech se nám očividně snaží naznačit, že je čas začít přemýšlet nad letními vozy, schopnými odložit si svůj plátěný či jiný svršek a nechat nám vlasy čechrat větrem. Tentokrát ale nebude odpovědí Miata. Jakkoliv je malá Mazda a jí podobné roadstery téměř ideálním řešením auta pro volné chvíle, má pro mnoho z nás jednu zásadní vadu – absenci zadních sedaček a rozumného zavazadlového prostoru. Pojďme se tedy podívat na kabriolety, které mohou, s trochou dobré vůle, posloužit jako váš primární dopravní prostředek pro teplejší část roku…

Audi 80 

Máte rádi koncern Volkswagen, ale taky vám přijde, že Golf ve verzi kabriolet je (nejen) díky roll baru prostě ošklivej. (Jo, vypadá jako kýbl. Pozn. BobAsh). Nezoufejte, je tu Audi 80. Osobně mám na tenhle typ Audi příjemné vzpomínky, i když ten kus, co si pamatuju měl nějak moc střechy a matku všech motorů, tedy TDi. Tady ovšem naftu nehledejte. Pod kapotou sídlí vidlicový šestiválec o objemu 2,6 litru, který vám se svými stopadesáti koňmi přinese vítr ve vlasech i když zrovna nebude foukat. Celé auto vypadá zachovale a hezky, že skoro není co vytknout. Pokud jste šílenec do originality, tak si nejspíš všimnete nepůvodních kol a rádia, které ovšem nijak neruší a do interiéru docela hezky zapadá. Chcete jezdit prvním kabrioletem Audi od roku 1963? Tady je!

-Fernie-

Peugeot 306

Když se mluví o otevřených vozech pro nadšeného řidiče, obvykle přijdou na přetřes RWD roadstery jako je Mazda MX-5 nebo maximálně sportovně střižené zadokolky, typicky zastoupené trojkovým BMW. Ale kategorie dříve tak oblíbených "hatchbacků bez střechy" bývá ignorována. Do značné míry po právu, protože starý Opel Astra nebo Renault Mégane nejsou ani bez střechy o moc větší zázrak než s ní. A navíc divně vypadají. Existuje ale jedno auto, které je opomíjeno možná trochu neprávem. Peugeot 306 Cabrio. Má pohlednou karoserii od Pininfariny, motory obvykle z nejsilnějších verzí hatchbacku, překvapivě schopný podvozek a i když nenabídne řidičskou nirvánu jako Miata, pořád dokáže zařídit zábavné odpoledne. A zároveň je levný a disponuje zadními sedačkami a použitelným kufrem. Pro chudého motoristu s nadšením pro vítr ve vlasech dost možná nejvšestrannější volba. Zvlášť když se dá očividně zachovalý kousek najít za 35 tisíc korun.

-BobAsh-

BMW 318is

Co když ale máte hluboce zakořeněný odpor k francouzským autům nebo trváte na pohonu zadních kol za každou cenu, i kdyby se tomu měl obětovat výkon? Potom se můžete vrátit k onomu trojkovému BMW. U generace E36 už není 318i (v inzerátu chybně označena jako 318is) takovou výhrou jako u předcházející E30, a pro nadšeného řidiče představuje jeho výkon takové "minimum s odřenýma ušima". Setkání s výše zmíněnou a o téměř 20 koní výkonnější 306 Cabrio pro vás nejspíš skončí velkým smutkem. Nicméně je to trojkové BMW v kabrioletu, navíc s nádherným koženým interiérem. a to se cení. Proto si musíte připravit o něco větší porci oběživa. A nejspíše dalších pár drobných, abyste se zbavili již na fotkách patrného sportovního podvozku.

-BobAsh-

Chrysler Sebring

K projížďkám s větrem ve vlasech se ale, upřímně řečeno, mnohem více než honění se za ideální stopou a maximálním tempem hodí spíše poklidný cruising. Navíc je kabriolet ideálním nástrojem na výlety s kamarády. A na ty se mnohem lépe jezdí s kamarády, kteří mají nohy. Což je u trojkového BMW problém, protože jeho zadní sedadla očividně s takovou možností nepočítala. Proto přichází na řadu oblíbená volba milionů turistů v USA, kvůli kterým tvořily posledních 20 let autopůjčovny největší odběratele kabrioletů od Chrysleru. Design i kvalita zpracování modelu Sebring sice nezapře, že to je tak trochu "auto pro půjčovny", ale pokud se chcete projíždět bez střechy a ve čtyřech, těžko najdete něco tak použitelného, pohodlného a dostupného, jako je třeba tenhle kousek.
-BobAsh-
Citroën C3 Pluriel

Různé národy ale mají o praktických a použitelných kabrioletech různé představy. Ve Francii je například málo místa a proto musí být kabrio malé, aby se všude vešlo, a zastat práci několika dalších aut, protože ta už se tam nevejdou. Třeba pickupu, velkého tak na jednu bagetu a láhev vína (kterou budete muset vypít, abyste tohle auto pochopili). Nebo plnohodnotného kabrioletu. A nebo jakéhosi pseudohatchbacku s faltdachem. My sice nevíme úplně přesně, k čemu je to celé dobré, a tak nějak tušíme, že to asi nebude moc fungovat, ale když berete ty správné drogy, tak je to vlastně docela dost cool. Máte stejný pocit, nebo stejné drogy? Kupte si Citroën Pluriel

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Daniel Borský
10. března 2015, 17:04
0

To audi je pekny, P306 je skoro hrich nevzit za ty prachy. Sebring je na pohodovy jezdeni super. E36 radsi coupe a ten Citroen je desnej. ;)
Jeste mi tu chybi me oblibene C70: http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/c70/16109387?goFrom=list
a dalsi severesky zastupce: http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9-3/16113197?goFrom=list

reagovat
BobAsh
10. března 2015, 17:08
0

Seveřani se do výběru těsně nevešli. A 306 už mě delší dobu láká, dokonce existujou i levnější než tahle :)

Daniel Borský
10. března 2015, 17:16
0

Chapu, s 306 je celkem fajn svezeni. Ja uz par mesicu premyslim o RX-7 FC, ale ceny nejsou uplne nejnizsi a hlavne jsem srab, co se servisu tyce. :D nicmene kombinace stazeny strechy a zvuku wankelu je hrozne lakava: http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/mazda/model/rx-7/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:mazda,mdl:rx-7,vcg:cabrio/pg:vipcar/200154973.html

Ad
Adam
10. března 2015, 22:50
0

Přesně takovýmhle peugeotem 306 začala moje kabrioletí závislost! Bylo to první auto bez střechy v kterém sem jel, mělo kůži, elektrickou střechu a slušnej motor. Dodnes si ho pamatuju jako řidičky slušné auto, sice se to dost kroutilo, ale zpětná vazba byla dobrá, řízení rozumně naposilované a zadní náprava pěkně předvídatelná. Zajímalo by mě svezení dnes, kdy sem zhýčkanej třeba tou miatou.. :)

Sh
Shackall
10. března 2015, 18:59
0

naviculare: To je Wankel s turbem??? Pane jo!

reagovat
hb
hb11
10. března 2015, 19:20
0

Ta e36 neni 318is, ale 318i podle vykonu..Do kabria se is motor vubec nedaval..

reagovat
BobAsh
10. března 2015, 20:03
0

Ajo. Moje blbost, píšu narychlo a neověřuju si fakta. Jsem idiot, jdu to připsat do článku.

Ho
Honza
10. března 2015, 21:38
0

Poslední dobou se to tu množí chválou na Peugeot 306. Nám doma v něm kdysi odešel do benzínového nebe po slabých 140 000 tisících kilometrech motor (1.6) a i zbytek auta to měl v tu chvíli "za pár". Je pravda že na řízení to nebylo úplně špatné auto, ale ani nijak extra dobré nebo snad zábané, takže by mě zajímal důvod, aniž bych do vás chtěl nějak rýpat, proč se zde vůbec P306 objevuje.

reagovat
BobAsh
10. března 2015, 22:13
0

Nevím jak obyčejné verze, ale sportovnější varianty jsou vychvalované jako velmi "řidičská" auta. Já jel dvoulitrovým kabriem na sportovním podvozku a bylo to až překvapivě řidičsky zajímavé, v GTI nebo S16 jsem bohužel nejel, ale slyšel jsem na ně spoustu chvály. A soudě podle toho, jak skvělá je 106 Sport, bych tomu i věřil.

Ka
Karel
10. března 2015, 22:21
0

Ten volant u audi 80 se daval do faceliftu od roku 93, 80ka cabrio je asi nejkrasnejsi audi co za poslednich 20 let vyrobili...

Obecne u cabria je blbost mit hadrovy sedacky, do nej patri kuze, kvuli udrzbe, prachu ve vzduchu, ... U ctyrmista dava vetsi smysl automat nez manual, je to vetsinou cruiser.

Od chrysleru je imho mnohem lepsi volba Stratus.

reagovat
JLK
10. března 2015, 22:50
0

Presne tak, stejny volant ma vetsina 80 cabrio v inzeratech.

František Čáslavský
11. března 2015, 11:41
0

ah, mea culpa, ja jsem tenhle v 80 nikdy nevidel a v jinych inzeratech me to neprastilo do oci. Napravim.

Fi
Filip
11. března 2015, 01:25
0

Zásadní chyba, chybí Volvo C70 T5

reagovat
Re
Redguy
11. března 2015, 08:26
0

Kruci to Audi je pokuseni!

reagovat
martin_100
11. března 2015, 11:31
0

Pluriel je sice úchylnej ale na druhou stranu jednou pokud se toho dožije to bude velmi zajímavej young a následně old timer ze svý doby. Je to všechno dohromady a vlastně taky úplný nic. Taková zajímavost co by jako studie byla zajímavá ale jelikož ta studie nějakym omylem utekla do sériový výroby to z toho po všech stránkách nedotaženýho krámu udělá sběratelskej kousek....

reagovat
ho
honzarov
11. března 2015, 21:09
0

Pluriel je sice hnusnej, ale není to žádná exotika ani zajímavost. V minulosti by se daly najít podobné koncepce. K tématu - zajímavá by mohla být též Toyota Celica Cabrio, akorát nebude zas tak zalevno. Na toyota klubu byla jedna loni na prodej.

reagovat
BobAsh
11. března 2015, 22:23
0

Celica kabrio určitě zajímavá je, ale to je jednorožec taky. A na prodej se vyskytujou zhruba stejně často :)

Ma
Machy
13. března 2015, 20:52
0

306 Cabriolet bylo moje první auto, doteď na něj vzpomínám vesměs v dobrém, tehdy jsem vybíral i mezi Miatou, bohužel zvítězil rozum...

Měl jsem 2.0, podvozek Weitec, sání, svody a brzdy z GTi-6 a svezení to nebylo vůbec špatné

reagovat
Mi
MiB
14. března 2015, 07:59
0

A co treba tohle? Na silnici si s tim clovek moc nezablbne,ale sjet nejakou reku, projet lesy a hory s vetrem ve vlasech... http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=91361

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem