načítám data...

Autíčkář na lovu: Auta s nejhorší pověstí

Staré rčení říká, že i mistr tesař se někdy utne. V těchto případech se utnul pořádně. Měli byste odvahu pořídit si nespohlivé auto?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Každý týden pro vás hledáme auta, která jsou něčím zajímavá a výjimečná. Ať už v oblasti designu, použité techniky, nebo jízdních výkonů. Dnes jsme si pro vás ovšem připravili výběr aut, která jsou vhodná jen pro největší odvážlivce. Jsou to automobily s tou nejhorší pověstí, co se spolehlivosti týče. Bývají na chvostu všemožných žebříčků spolehlivosti i spokojenosti uživatelů. Když voláte do servisu, že byste potřebovali něco opravit a přijímacímu technikovi oznámíte, že máte jedno z těchto aut, on vám vysvětlí, že všichni automechanici odjeli na dlouhou dovolenou do Karibiku a doporučí nechat to opravit jinde. V autobazarech je nechtějí ani vidět. Dokonce i mateřské automobilky od nich dávají ruce pryč, stojí totiž velké úsilí napravit pošramocenou pověst modelu a občas se to nepovede ani v další generaci. Co jsme si tedy pro vás připravili? Pokud máte pro strach uděláno, tohle bude něco pro vás. 

Renault Laguna 

Začněme s jedním z nejkontroverznějších aut nového tisíciletí. Když Renault v roce 2001 vypustil do světa novou Lagunu, vypadalo to jako zjevení. V době, kdy konkurenční Volkswagen píchnul velkou jehlu botoxu do čelní masky svého čtyři roky starého Passatu a vydával to za nový model, přišel Renault s opravdu převratným autem. Laguna předběhla svou dobu minimálně o tři roky. Jako první auto vůbec absolvovala nárazový test EuroNCAP s plným počtem hvězdiček. Stejně tak přinesla do své třídy prvky výbavy, dosud vyhrazené pro luxusní kategorie. Už v roce 2001 totiž dokázala nabídnout věci jako bezklíčový přístup do auta, monitorování tlaku v pneumatikách a další. Přílišná komplikovanost se však stala Laguně stala osudnou. Monitorování tlaku v pneu fungovalo do první zimy a pak už nikdy. Podobné problémy měla i vstupní karta, někdy jste nemohli nastartovat, někdy vás nepustila do auta vůbec. Závady na elektrické síti byly na denním pořádku a servisy Renaultu praskaly ve švech. Když se k tomu přidají i nepříliš povedené turbodiesely (minimálně z počátku výroby), tak tohle byl pro mateřskou automobilku opravdu průšvih. Dokonce ani následující generace Laguny nedokázala v očích zákazníků očistit své jméno, byť se jednalo o vážně povedený vůz. Jméno Laguna tak skončilo na smetišti dějin. Pokud ovšem máte nutkání vyzkoušet si na vlastní kůži, co je na tom pravdy, pak máte možnost. Našli jsme pro vás jeden kousek s třílitrovým benzinovým šestiválcem, který vzešel ze spolupráce s PSA. Jeho 207 koní už stačí na příjemné svezení a ani spolehlivostí se nejedná o žádnou tragédii. Složitější bývá snad jen výměna rozvodů. Pokud Lagunu koupíte, dejte nám vědět jestli je to s ní opravdu tak špatné nebo zda se jedná jen o pověry. 

Audi A6 Allroad 

V roce 1999 automobilka Audi překvapila spoustu lidí novým modelem Allroad. Drsně se tvářící kombi s vyšší světlou výškou si okamžitě získalo srdce všech manažerů, kteří trávili svůj život mezi vilou v satelitu a korporátním open spacem. Cesta do práce s oplastovaným skoro teréňákem jim dodávala onu potřebnou dávku emocí. Abych Audi nekřivdil, ono to vážně vypadalo jako recept na ideální auto. Velké kombi s dostatkem prostoru, vzduchový podvozek pro případ nouze, prémiový interiér a silné motory, to všechno bylo v naprostém pořádku. Jenže osud tomu chtěl jinak, sudičky nadělily Allroadu do kolébky místo jedné dávky spolehlivosti další dávku stylu a rázem bylo zaděláno na problém. Ony silné motory fungovaly jen pokud jste si podali písemnou žádost. Vzduchový podvozek, který měl zajišťovat průchod lehčím terénem, díky zvyšovaní světlé výšky, často dělal přesně pravý opak a A6 se potupně plazila břichem po zemi. Výjimečné nebylo selhávaní ani palubní elektroniky, třeba takový palubní počítač si občas žil vlastním životem. Spolehnout se nedalo ani na zámky dveří. Jestli vás i přesto tenhle stylový kombík láká, jeden pro vás máme. Našli jsme kousek z roku 2003 s automatickou převodovkou a dvakrát přeplňovaným benzinovým šestiválcem. Jeho 250 koní si už dokáže zjednat respekt i na autobahnu. Ve výbavě nechybí na první pohled snad vůbec nic. Jestli máte pro strach uděláno a potřebujete do své sbírky jednu německou prémiovku, která hraje na city, tohle by pro vás mohla být zajímavá možnost. 

Volkswagen Phaeton 

Ferdinand Piëch, bývalý šéf koncernu VW byl na přelomu milénia posedlý myšlenkou, že v portfoliu jeho milované značky chybí luxusní sedan. Ano, má to logiku, když prodáváte lidové vozy, určitě musíte mít v nabídce i lidovou limuzínu. Celý tenhle projekt skončil samozřejmě kolosálním fiaskem, protože marketing Volkswagenu nedokázal přesvědčit lidi, aby si pořídili luxusní auto právě od nich. Celý tenhle projekt, však dal světu jedno poměrně zajímavé auto. Phaeton dokonce sdílí platformu s Bentley Continental. Škoda jen, že design vzniknul v kopírce, kde někdo nechal výkres Passatu. Cílení na nejnáročnější zákazníky mělo za následek ohromnou technologickou komplikovanost. V celém autě je několik kilometrů kabelů a pokud něco selže, oprava je noční můrou každého automechanika. Bohužel to není nic neobvyklého, závady na elektrické síti jsou až nepříjemně časté, kvůli enormní hmotnosti trpí také mechanické díly podvozku, obzvláště pak na cestách jako jsou ty české. Třešničkou na dortu jsou pak pohonné jednotky. Šestiválce nedokáží poskytnout adekvátní dynamiku takovému kolosu, dvanáctiválec zase svou spotřebou konkuruje zaoceánskému parníku. Zbývá tu už jen zážehový osmiválec, což je asi nerozumnější volba v poměru spotřeba/výkon/spolehlivost a pak vcelku unikátní naftový desetiválec. Ten vzniknul spojením dvou řadových pětiválců 2,5 TDi. Volkswagen se při konstrukci tohoto motoru patrně inspiroval matematickými poučkami a zkoušel jestli vyjde při vynásobení dvou záporných hodnot jedna kladná. Protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak si někdo mohl myslet, že spojením dvou motorů, které nikdy pořádně nefungovaly, vznikne jeden funkční. Naftová V10 je co do spolehlivosti opravdové neštěstí. Jste-li odvážní, tady jsme pro vás jeden kousek našli. Jen prosím nikde neříkejte, že jsme vás k tomu navedli my. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
04. prosince 2016, 11:28
0

Člověk by pomalu musel býti Martinem Vaculíkem, aby dokázal stvořit článek na toto téma a neustřelit přitom od reality. Na druhou stranu vše není tak zlé jak se zdá a není proto nutno doporučovat výběr mezi dvěma jedinými spolehlivými ojetinami co vydrží do dalších desetiletí, tj. Audi 100 C4 s motorem 2.5 TDI, s pětiválcem, jež používají dodnes sanitky záchrané služby a nebo případně M-B W124 300D, jehož atmosfericky plněný vznětový šestiválec bude možné asi nastartovat I poté co se zbytek světa probere po nukleární válce.

Ty tři uvedené auta jsou určitě dost velký oříšek pro provoz a jejich zbytková hodnota vzhledem k náročnosti servisu se blíží nule. Ani jedno bych nechtěl, nicméně paradoxně, při troše štěstí můžou všechny tři výborně fungovat a dělat majiteli radost. A to hlavně Phaeton. Já bych snad ani Phaetona do týhle kategorie nedával. Byl drahý jako nový a tak je prostě drahý na provoz jako ojetý. To je normálka...

Auta který já považuju za hrdiny nadpisu tohoto článku jsou tyhle :
1. Saab 9-5 3.0 V6 TiD. : tento krásný, pohodlný vůz GM sprznilo mizerným vznětovým motorem od Isuzu. Jednou jsem ho málem koupil. Lákavá byla cena, fakt, že měl již druhý motor a celkově najetých pouhých 95tisí km. Jenže I ten druhý motor s 30tisíci se při zkušební jízdě nezdál jako neprůstřelná výhra a definitní rozhodnutí padlo v momentě vytažení měrky oleje, která horko těžko ukázala vůbec nějakou hladinu oleje, resp. jakéhosi černého mazutu. Často jsou na vině nedůslední provozovatelé, ale 3.0TiD V6 je docela legendární nespolehlivá jednotka. Víc o tom třeba tady : http://www.saabinfo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=854&Itemid=82

2. Alfa Romeo s motory 1.9, 2.2 JTS (čtyřválce) a 3.2 V6 JTS : dobrý a solidně drsný shrnutí najdete tady. Nejím jestli je Pravda fakt až tak zlá, ale je až s podivem, že pokud v inzerátech narazíte na pěknou 159tku právě s motorem 2.2 JTS (136kw) , tak bývá navzdory pěknýmu stavu velice levná. Je to pomluva nebo realita? Jistej si nejsem : http://dfens-cz.com/smejd-ma-jmeno-jts/

3. Land Rover Discovery III. 2.7 TDV6 : to je auto po kterým jsem asi před dvěma lety toužil. Měl jsem možnost se v něm projet a ta velikost, character i hmotnost mě nějakým zvráceným způsobem přitahovala. V terénu nejezdím a mám vždycky rád lehká nízká auta, tak proč sakra chtít Disco 3 ? Nevim, prostě se mi to líbilo :) Pak jsem začal zjišťovat.... To auto může jezdit každý měsíc do servisu s novým problémem a každý měsíc není problém na tom servisu utratit průměrný český plat. No, tak hrozný to zas není, ale je toho zkrátka fakt hodně co se na tom může pokazit. Včetně velmi drahých vstřiků motoru z dílny PSA. Tak jsem si na LR Disco 3 nechal zajít chuť. Známý servisák co nejčastěji opravuje starší BMW jeden kus má a náš telefonát o výčtu předpokládaných závad a jejich odstranění vycházející z jeho vlastní zkušenosti byl na dýl jak na půl hodiny...... Když na toto ale zapomeneme, je Disco 3 stale moc pěkný auto který na nic nepotřebuju, ale chtěl bych ho pořád.

reagovat
beastar
04. prosince 2016, 12:57
0

S výběrem od tebe souhlasím ale i výběr aut do článku je podle mě docela trefný s dvěma kousky mám osobní zkušenost A6 AR se u mě ohřála jen tři měsíce ale plánoval sem to na mnohem déle vše co je tam popsáno se bohužel děje i reálně a v Čechách nechávat kvalitně dělat jen tu hydrauliku je docela oříšek a většinou to dopadne tak že to stojí jako celé auto. K Phaetonu mohu říci jedno tak zbytečné auto sem nezažil zlatá A8, přivezli jsme ten desetiválec kdysi asi 8 let zpět do nabídky to auto se bylo schopné porouchat i při převoze od Exnera ze servisu na Řepy kolik to může být 16 kilometrů zhruba a co se týká 2.5 tdi a tho ďáblova spojení i jménem V10 tak to je snad to úplně nejhorší co VW stvořilo ano čekám u luxusní limuzíny drahý provoz ale ne podprůměrnou spolehlivost, bezpohlavnost a hlavně nepohodlí. Laguna si myslím může fungovat dobře pokud máš štěstí na kus ale tyhle auta neznám a snad ani nevím o nikom koho bych znal a to auto někdy měl tak nevím:)

krab
04. prosince 2016, 13:14
0

Beastar: s tím já souhlasim, spíš mě napadly tři ještě jiný auta, který se opravdu konstrukčně nepovedly, respektive mají chronicky problémové některé části.
Tím Allroadem se Daniel trefil do černého, to je fakt. To, že je komplikovanej a poruchovej je známé.

U toho Phaetonu jsem si myslel že to je problémový jenom proto, protože levný kousky už nedostávaly údržbu a pak se to dalšímu majiteli vysype. Něco jak popisuje MGRR. Ale vidim další příspěvek člověka co to tedy měl nové a vše špatně! Takže asi co kus , rok výroby atd jiná kvalita.

Jinak ono se může stat noční můrou ledaccos. Třeba mě dodnes zaráží jak je možné, že se u dvou motorů VW TFSI ( 2008-2009) u kolegů z práce ( jeden O II: RS , druhý Golf VI GTI) stane, že jim přeskočí rozvodový řetěz z následkem výměny celého polomotoru. Jeden měl v záruce, druhý už měl smůlu bohužel. A obě auta měli od novýho a stalo se to v méně jak 100k km. Zvláštní náhoda....

beastar
04. prosince 2016, 17:38
0

To máš pravdu že zaskočit člověka může i něco co je více méně známé jako spolehlivé ono i to slavné původní TDi umí řádně pozlobit tedy respektive součásti pohonného ústrojí. Ten Phaeton je vážně problém to už i nová auta byla noční můra a když si člověk vezme vždy soudobou A8 je to vždycky na údržbu levnější a povedenější auto po všech stránkách akorát jim to ve fabrice trvalo déle než jim docvaklo že ani deset nebo dvanáct válců neudělá ze zbytečně drahého nafouklého Passatu zázrak prodejů. U toho Golfa GTI respektive vůbec u TFSI sem měl za to že to jedna z nejlepších voleb v těchto letech ale jak vidno tak asi ne vždy začíná to být o kuse jak u Fiatu v devadesátých letech když si chytil auto před siestou tak to šlo jak si dostal montáž v létě a před koncem směny tak to stále za pendrek :))

MG
MGRR
04. prosince 2016, 11:29
0

Vse vyse uvedene strci do kapsy Range Rover P38, vlastne i dalsi model.

reagovat
MG
MGRR
04. prosince 2016, 11:35
0

Phaeton sem nepatri, je to skvele auto a mam na nej vyborne, vzpominky W12. To by tady museli byt i vsechny A8, Mercedes S klasse.

Problem je v nekvalitnim neoriginalnim servisu, pak stridani majitelu neadekvatni tridy, ci teplakovych frajirku a garazovy servis. Phaeton bych si klidne koupil zase, je fakt, ze radeji sahnu po Lexusu LS

reagovat
pe
penta
04. prosince 2016, 11:47
0

Phaeton sem samozřejmě patří. Měl jsem ho od novoty a to auto byl neskutečný nedodělek. A právě W12 verze. Vždy to 14 dní jezdilo a pak tři týdny stálo v servisu. Vysypalo se na tom snad úplně všechno. Za dva roky záruky na tom stál servis 890 tisíc, ještě že to nešlo z naší kapsy. Po skončení záruky to okamžitě šlo do světa. Bylo to ještě větší peklo než W220 od MB a to je co říct, protože to byl taky solidní křáp. A kouzelná byl i spotřeba toho zázraku. 21l/100 žádná míra. brrr, už nikdy víc

MG
MGRR
04. prosince 2016, 12:01
0

Ja bez zavady, proste nic. Pak odesla lambda a musel se vytahovat draze motor, ale s tim se proste musi pocitat. Po Phaetonu jsem zacal pouzivat Priusy, to je zase jiny extrem... deset kousku a ve trech 500.000km... to auto se neda rozbit, proste to nejde. Dali si na nem zalezet.

Přemda Honda
04. prosince 2016, 12:34
0

Díky za další skvěle napsaný článek :-) Vždy se dozvím něco zajímavého a ještě se pobavím.
...fungovalo do první zimy a pak už nikdy.. :-D :-D

reagovat
Raspby
04. prosince 2016, 12:38
0

O tom allroadu se to povídá a je pravda že vím o majiteli ojetiny, který ty měchy na podvozku měnil asi 3x.
Jinak bych k němu přidal hlavně motor 2,5 TDi, který se netěšil dobré pověsti. Ten benzín 2,7l snad vyloženě problematický nebyl :)

reagovat
sk
skodafil
04. prosince 2016, 17:36
0

Asi kus od kusu a hlavně servis musí platit firma. Já měl 2,5V TDI v Superbu a nemohl jsem si stěžovat. Z toho auta to udělalo výborný prostředek na zábavné noční přelety Německa ve značném pohodlí za vyšších než nízkých rychlostí :-). Pravda, když jsem se občas ptal na účty ze servisu, tak jsem byl hodně rád, že ty částky nešly z mé jpasy. Ale to byl pravidelný servis. Že by se to nějak sralo, tak to zase ne.

beastar
05. prosince 2016, 12:07
0

Přesně jak si to napsal ten motor dokázal fungovat ale jediné za podmínek že se do něj investovalo no skoro bych řekl že kdyby firma měla 2.8 v6 benzín tak dost ušetřila a svezl by si se taky dost dobře navíc mě ten motor přišel projevem slabý za mě musím říct že jsou to dnes i děsivé neprodejné ojetiny protože druhý a další majitelé by museli být bohové aby s tím vydrželi bez problémů.

k.
k.ik
04. prosince 2016, 17:00
0

Laguna GT jezdila výborně a měla parádní sedačky

reagovat
Mi
Michal Lenc
05. prosince 2016, 11:15
0

Tohle mě pobavilo a není to úplně reprezentativní, ale když jsem si rozkliknul fotky interiérů tak jsem je napoprvé špatně přiřadil autům. Podle luxusnosti by měly být v pořadí VW, Audi, Renault, ale podle fotek vypadá jednoznačně nejhezčí ten od Laguny a ten od Phaetonu vypadá dost vybydleně. nakonec jsem je identifikoval jen podle loga na volantu.

reagovat
Polar Bear
07. prosince 2016, 03:59
0

Přidal bych zkušenost s P307 SW. Auto utrpělo nejvyšší výbavu (vůz jednoho z ředitelů firmy) a bylo narvané elektronikou a featurami. A to byl kámen úrazu. Buď díky neschopnému značkovému servisu v Brně nebo opravdu vinou elektroniky to auto stálo 32% času podle firemní statistiky v servisu (tři roky bylo na firmě než se prodalo). Hlášky typu, jó pane musíte si vybrat. Buď vám zprovozním senzor deště pro stěrače nebo tempomat. Oboje vám dohromady bohužel nepojede.. byly docela časté. To auto podle mne v plné výbavě prostě nebylo vychytané. Ale možná časem to poladil firmware a nebo nové Windows :D (výměna elektroniky za novější model řekl bych). Takže jak je to spolehlivé nyní jako bazarovka netuším..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem