Koncepce s motorem uprostřed před zadní nápravou je obvykle vyhrazena supersportům (a Toyotě Previa). Přesto si nádech exotiky se specifickým vyvážením a kufrem vpředu i vzadu můžete užít i s relativně dostupnými auty. Vybrali jsme pár takových, které koupíte za cenu utahaného hot hatche…
MG F
Pokud nejenom zastáváte, že motor vzadu je lepší, ale také obdivujete mnohdy úchylné britské vynálezy, pak je tu pro vás malý stříbrný kabriolet. S MG nejen dostanete roztomile buclatý design a výraz přední masky, který občas maličko připomíná anglického buldočka. Konkrétní kousek má pod kapotou místo kufru čtyřválec K16 o objemu 1,8 litru, který najdete i v Arielu Atom a Lotusu Elise (samozřejmě v poněkud jiné verzi než zde). Ten je poněkud náchylný na přehřívání se při ostrém ježdění a rád ničí těsnění pod hlavou. Zajímavostí je podvozek Hydragas, který postrádá jakékoli pružiny a místo nich auto sedí na polštářích naplněných dusíkem. Toho byste se ale neměli bát, funguje prý výborně, stačí ho jednou ročně dofouknout. Pokud jsem vás doteď nevyděsil a po shlédnutí inzerátu jste se rozhodli, že MG prostě chcete, pak po dopití svého odpoledního čaje klikněte na tento odkaz:
http://auto.bazos.cz/inzerat/43431585/Rover-MG-TF-120-18-i-Cabrio-rv-200088-kw.php
Fiat X1/9
Pro nadějné veteranisty je tu Fiat a jeho jedna devítina X. Tato, silnější verze s motorem o objemu 1,5 litru, vás, vzhledem k tomu, že jde o targu, povozí také s větrem ve vlasech. Protože X1/9 váží okolo 900 kilogramů, mohla by to být i s jeho 85 koňmi docela zábava. Tedy, pokud ho zatím nesežrala koroze, což by snad nemusel být případ tohoto červeného kousku. Za 80 kilokorun se můžete stát plnohodnotným veteranistou s vozem, jehož design navrhl pro Fiat Bertone a ještě k tomu budete moci v létě chytnout úpal. To za tu trochu koroze stojí, ne? Inzerát najdete zde: http://auto.bazos.cz/inzerat/42941623/Fiat-X19.php
Toyota MR2
V závěru se dostáváme k autu, které ze všech zmíněných dává největší smysl. Ferrari chudého člověka, Fiero bohatého člověka, je tu MR2. Dvoulitrový čtyřválec 3S-GE, který má okolo 156 koní, zaručuje poměrně veselé svezení, které ovšem provází poněkud vražedná přetáčivost na limitu. Když ovšem pominete to, že se vás možná vaše Toyota někdy pokusí zabít, není čeho se bát. Podle dostupných informací bude nejspíš spolehlivější než MG a nebude jí tolik požírat rez, jako Fiat. Navíc, tmavě modrá jí sluší a podle fotek se zdá, že má T-top. Pokud jste i přes váš vkus v autech rozumný člověk, pak je eMeR dvojka (občas familiérně zvaná merde) vaše volba.
http://auto.bazos.cz/inzerat/42048357/Toyota-MR2.php
21. ledna 2015, 10:03
0
Pekny vyber. Obcas se taky zasnim a po inzeratech prohledavam podobne zabavy. Snad se nekdy odvazim i neco podobneho koupit =D
21. ledna 2015, 14:47
0
Pokud se bavíme o autech do 100k, tak by se tam ještě dal zařadit Smart Roadster. Možná vypadá trochu holčičkovsky, ale je lehkej a snad i docela zábavnej.
http://auto.bazos.cz/inzerat/41962332/Smart-Roadster.php
21. ledna 2015, 17:52
0
Jenomže je vybaven stejnou parodií na převodovku jako normální Smrť ProDva. A to je prostě děs.
21. ledna 2015, 19:57
0
nevím jestli to je stejný motor ale benzin ve Smrťu dvouchlapovým měl bídnou životnost a v druhý generaci se to prý trošku zlepšilo ale jen trošku.
22. ledna 2015, 00:52
0
Jak píše PepaSFI, smrtě neměly zrovna trvanlivý motory a převodovka slyšela o tom, co má dělat, možná v továrně, když ji montovali, ale pak to rychle zapoměla. Navíc se musím přiznat, že se mi fakt strašně nelíbí... :)