načítám data...

Alpine Vision: Sporťák od Renaultu se vrací!

Dlouho jsme se na ní těšili, spekulovali jak bude vypadat a obávali se čím bude poháněná. A teď je konečně tady. Není sice ještě stoprocentně hotová, ale nový koncept Alpine Vision, který se představil v Monte Carlu, je prý z 80 % produkčním vozem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V bílé barvě vypadá kompaktní karoserie trochu jako hračka a to je taky přesně to, co čekáme. My totiž chceme hračku. Chceme drobný, lehounký, agilní dvoumístný sporťák s vynikajícím poměrem výkonu a hmotnosti a přesně ten máme i dostat. Dosud sice přesně nevíme, co bude v zadní části za motor, ovšem vzhledem ke hmotnosti, která by se měla u produkčního auta držet pod hranicí 1100 kilogramů, bude o zábavu a dynamiku postaráno snad i kdyby byl pod kapotou tříválcový diesel. No dobře, to jsem možná zase trochu přehnal.

Teď ale vážně. V útrobách vozu by se měla objevit přeplňovaná šestnáctistovka, kterou propůjčí Clio RS. V něm nabízí motor rovných 200 koní, ovšem mluví se i o možnosti, že se objem navýší na 1.8 litru a výkon zvedne na 250 koní. Začíná to znít zajímavě? A co teprve když řeknu, že je v plánu i špičková, vysoce výkonná verze o výkonu 300 koní.

Drobné rozčarování mezi autíčkáři-staromilci dost možná rozproudí převodovka. Podle všeho se v nové Alpině objeví výhradně sedmistupňové, dvouspojkové ústrojí a o klasickém manuálu zatím jaksi nepadlo ani slovo. Útěchou budiž alespoň to, že z nuly na sto by měla Alpine pádit za necelé čtyři a půl sekundy.

V interiéru, jenž je pln karbonu, hliníku a kůže, přivítá nás dvojice skořepin, netradičně pojatý středový tunel s ovládáním převodovky a také zajímavý infotainment, z jehož displeje vyčnívají analogové hodiny. Otázkou zůstává, co všechno zůstane i do produkční verze. Čtyřbodové pásy to zcela určitě nebudou.

Když už jsme u té produkční verze, ta se objeví ještě letos někdy na podzim, aby už na jaře příštího roku byla Alpine připravena vyjet v plné síle. Právě v prvním čtvrtletí totiž začne výroba a podle toho, zda se Renaultem vlastněná samostatná značka uchytí, bude se rozhodovat o dalších modelech.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
16. února 2016, 16:41
0

Snad se nepotvrdí předpokládaná cena 50.000 LIber za základní model :-(

reagovat
M P
17. února 2016, 09:48
0

Vavris, četli oni press kit? Kdyby četli, tak vědí, že 'ALPINE IS BACK! A breath of fresh air in the premium sports car market', což by té ceně odpovídalo.

Ap
Apache
16. února 2016, 17:41
0

Zní to jako slušnej pokus o kopii 4C :-D

reagovat
M P
16. února 2016, 18:10
0

Výrobě auta ve stejné kategorii se obvykle říká konkurence, ne kopírování:D

Ča
Ča Snač Aj
16. února 2016, 18:05
0

nějak mi na ní chybí chromový rámeček kolem všech oken :D

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
16. února 2016, 18:05
0

nějak mi na ní chybí chromový rámeček kolem všech oken :D

reagovat
Pe
Petr
16. února 2016, 19:17
0

Kdyz jsem poprve uvidel alpinu jako maly kluk ve filmu jachyme hod ho do stroje okamzite se mi zaryla hluboku do srdce ta nadherna karoserie v uzasne modre metalize a vsechny ostatni auto porovnaval co do vzhledu s alpinou. Az o nekolik let pozdeji jsem zjistil ze Sobota ridil mustanga cabrio z roku 74. Novodoba reinkarnace me tak za srdce nevzala ale treba ji casem prijdu na chut i kdyz myslenka ze to bude pouze automat me desi stejne jako cena kterou napsal Vavris. Mimochodem to zrychleni bude asi platit jen pokud to bude mi tech 300 koni ne?

reagovat
Caddy
17. února 2016, 00:34
0

parádní... tohle je důkaz, že to jde udělat i hezké a zajímavé... ne jako toyobaru :)

reagovat
Viper
17. února 2016, 09:31
0

Na Toyobaru mi nesahej, to je moje srdcovka!
Nicméně uznávám, že tohle je v některých ohledech přinejmenším zajímavější. Je to prostě takové...nejaponské?

M P
17. února 2016, 09:35
0

tak jako můžeme toyobaru milovat, můžeme ho uctívat, ale mně se taky zas až tak nelíbí. Rozhodně hezčí mi přijde Alpine. Což nic nemění na tom, že se každé ráno budím s tím, že toyobaru fakt potřebuju.

Caddy
17. února 2016, 14:46
0

nikdy bych nezpochybnoval kvality Toyobaru, muze to byt perfketni naradi na jizdu..ale hezke a pritazlive to neni, aspon ne v mych ocich... :)

jc
jc
17. února 2016, 15:18
0

Kdybyste jen tusili, jak pritazlive je BRZ, ktere na vas ceka pred dvermi baraku pote, co nachumelilo...

M P
17. února 2016, 15:22
0

Tak tohle hodně bolelo:D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem