V bílé barvě vypadá kompaktní karoserie trochu jako hračka a to je taky přesně to, co čekáme. My totiž chceme hračku. Chceme drobný, lehounký, agilní dvoumístný sporťák s vynikajícím poměrem výkonu a hmotnosti a přesně ten máme i dostat. Dosud sice přesně nevíme, co bude v zadní části za motor, ovšem vzhledem ke hmotnosti, která by se měla u produkčního auta držet pod hranicí 1100 kilogramů, bude o zábavu a dynamiku postaráno snad i kdyby byl pod kapotou tříválcový diesel. No dobře, to jsem možná zase trochu přehnal.
Teď ale vážně. V útrobách vozu by se měla objevit přeplňovaná šestnáctistovka, kterou propůjčí Clio RS. V něm nabízí motor rovných 200 koní, ovšem mluví se i o možnosti, že se objem navýší na 1.8 litru a výkon zvedne na 250 koní. Začíná to znít zajímavě? A co teprve když řeknu, že je v plánu i špičková, vysoce výkonná verze o výkonu 300 koní.
Drobné rozčarování mezi autíčkáři-staromilci dost možná rozproudí převodovka. Podle všeho se v nové Alpině objeví výhradně sedmistupňové, dvouspojkové ústrojí a o klasickém manuálu zatím jaksi nepadlo ani slovo. Útěchou budiž alespoň to, že z nuly na sto by měla Alpine pádit za necelé čtyři a půl sekundy.
V interiéru, jenž je pln karbonu, hliníku a kůže, přivítá nás dvojice skořepin, netradičně pojatý středový tunel s ovládáním převodovky a také zajímavý infotainment, z jehož displeje vyčnívají analogové hodiny. Otázkou zůstává, co všechno zůstane i do produkční verze. Čtyřbodové pásy to zcela určitě nebudou.
Když už jsme u té produkční verze, ta se objeví ještě letos někdy na podzim, aby už na jaře příštího roku byla Alpine připravena vyjet v plné síle. Právě v prvním čtvrtletí totiž začne výroba a podle toho, zda se Renaultem vlastněná samostatná značka uchytí, bude se rozhodovat o dalších modelech.
































Vavris Vavrisovic
16. 2. 2016, 16:41Snad se nepotvrdí předpokládaná cena 50.000 LIber za základní model :-(
M P
17. 2. 2016, 09:48Vavris, četli oni press kit? Kdyby četli, tak vědí, že 'ALPINE IS BACK! A breath of fresh air in the premium sports car market', což by té ceně odpovídalo.
Apache
16. 2. 2016, 17:41Zní to jako slušnej pokus o kopii 4C :-D
M P
16. 2. 2016, 18:10Výrobě auta ve stejné kategorii se obvykle říká konkurence, ne kopírování:D
Ča Snač Aj
16. 2. 2016, 18:05nějak mi na ní chybí chromový rámeček kolem všech oken :D
Ča Snač Aj
16. 2. 2016, 18:05nějak mi na ní chybí chromový rámeček kolem všech oken :D
Petr
16. 2. 2016, 19:17Kdyz jsem poprve uvidel alpinu jako maly kluk ve filmu jachyme hod ho do stroje okamzite se mi zaryla hluboku do srdce ta nadherna karoserie v uzasne modre metalize a vsechny ostatni auto porovnaval co do vzhledu s alpinou. Az o nekolik let pozdeji jsem zjistil ze Sobota ridil mustanga cabrio z roku 74. Novodoba reinkarnace me tak za srdce nevzala ale treba ji casem prijdu na chut i kdyz myslenka ze to bude pouze automat me desi stejne jako cena kterou napsal Vavris. Mimochodem to zrychleni bude asi platit jen pokud to bude mi tech 300 koni ne?
Caddy
17. 2. 2016, 00:34parádní... tohle je důkaz, že to jde udělat i hezké a zajímavé... ne jako toyobaru :)
Viper
17. 2. 2016, 09:31Na Toyobaru mi nesahej, to je moje srdcovka!
Nicméně uznávám, že tohle je v některých ohledech přinejmenším zajímavější. Je to prostě takové...nejaponské?
M P
17. 2. 2016, 09:35tak jako můžeme toyobaru milovat, můžeme ho uctívat, ale mně se taky zas až tak nelíbí. Rozhodně hezčí mi přijde Alpine. Což nic nemění na tom, že se každé ráno budím s tím, že toyobaru fakt potřebuju.
Caddy
17. 2. 2016, 14:46nikdy bych nezpochybnoval kvality Toyobaru, muze to byt perfketni naradi na jizdu..ale hezke a pritazlive to neni, aspon ne v mych ocich... :)
jc
17. 2. 2016, 15:18Kdybyste jen tusili, jak pritazlive je BRZ, ktere na vas ceka pred dvermi baraku pote, co nachumelilo...
M P
17. 2. 2016, 15:22Tak tohle hodně bolelo:D