načítám data...

30 TDI nebo 55 TFSI. Audi mění označení svých modelů a čert, aby se v tom vyznal.

Zcela nové zkratky budeme moci vídat na zádích nových Audi. Pokud myslíte, že mají něco společného s objemem motoru, jste úplně vedle. My však tušíme, co za tím stojí...

zobrazit celou galeriiNovinky: 30 TDI nebo 55 TFSI. Audi mění označení svých modelů a čert, aby se v tom vyznal.

Za starých časů bylo vše jednoduché. Číselná označení motorizací měla mezi značkami možná rozdílný tvar, ale dešifrovat jej nebylo pro člověka vůbec složité. Pokud se BMW jmenovalo 328i, disponovalo benzínovým motorem o objemu 2,8 litru, když Mercedes nesl na zádi označení E 270 CDI, skrýval se pod kapotou zase vznětovým agregátem o objemu 2,7. Obě zmiňované automobilky však již před lety přestaly stará pravidla dodržovat a velikost motoru z jejich označení nevyčtete. Leda to, že větší číslo = silnější motorizaci.

Pouze Audi se stále drželo konzervativního označování svých modelů. Označení 1.4 TFSI nebo 3.0 TDI je zcela popisující a každému je hned jasné, s kým má tu čest. Leč doba jde kupředu a u Audi naznali, že dosavadní systém plaketek s objemem strojovny je již přežitek a vymysleli zcela nové (a pro mnoho z vás jistě i zcela matoucí) značení. Pionýrem nových pořádků bude horká novinka luxusního segmentu – Audi A8. Na její zádi poprvé uzříme označení jako 50 TDI nebo 55 TFSI. A co že to má vlastně znamenat?

Čísla jsou synonymem pro různé výkonové třídy a tvoří posloupnost od 30 do 70, odstupňovanou po 5. Audi nesoucí zkratku ‘30’ tak bude vybaveno motorem o výkonu 110 – 130 koní. Číslice ‘35’ bude pokračovat v rozmezí 150 – 163 koní, a tak dále a tak dále, až po královské dvojčíslí ‘70’, jež je vyhrazeno pro top motorizace disponující výkonem větším, než 545 koní. Celé rozdělení naleznete na konci článku. Hledáte-li v označení nějaký skrytý logický význam, zřejmě na něj nepřijdete. Audi svůj krok vysvětluje následovně: “Vzhledem k rostoucímu významu alternativních pohonů přestává být pro zákazníky objem motoru jako výkonnostní atribut důležitý. Logika strukturování označení podle čísel umožní snáze rozlišit různé úrovně výkonu.”

My si však myslíme, že v marketingovém oddělení Audi žádní blbci nesedí a nové značení bylo vymyšleno lišácky chytře. Srovnáte-li současné označení celé německé prémiové trojky, zjistíte, že Audi získá s novým systémem podprahovou výhodu. Postavíte-li totiž proti sobě konkurující si motorizace, bude to právě Audi, které bude na zádi hrdě ukazovat největší číslo ze všech tří. A protože člověk často jedná pudově a podvědomí říká, že ‘větší je silnější’, možná se nechá nějaká ‘paní správcová’ nachytat, když v katalogu uvidí, že Audi A4 40 TDI stojí stejně, jako BMW 320d nebo Mercedes-Benz C220 CDI.

30 = 81 – 91 kW (110 – 130hp)

35 = 110 – 120 kW (150 – 163hp)

40 = 125 – 150 kW (170 – 205hp)

45 = 169 – 185 kW (230 – 250hp)

50 = 210 – 230 kW (285 – 313hp)

55 = 245 – 275 kW (333 – 375hp)

60 = 320 – 340 kW (435 – 463hp)

70 = 400kW+ (545hp+)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
24. srpna 2017, 10:52
0

a co kdyz budou dva motory, kdy jeden disponuje treba 127 kW a druhy 145 kW? Auto bude mit stejne oznaceni? :-D Nebo budou barvit ruzna pismenka jako VW? :)

reagovat
Evžen Masopust
24. srpna 2017, 14:17
0

Dobrý postřeh =)

Letis
24. srpna 2017, 17:46
0

No tohle je další důvod, proč je to úplná blbost. :D Když už nechtěj udávat objem (asi kvůli tomu, že malé objemy působí slabě), tak tedy mohli rovnou udávat přesný počet kW a bylo by to ve výsledku snad i zajímavější než doposud.

Adam
24. srpna 2017, 20:33
0

Letis: taky sem si řikal, že když už to předělávaj, tak by byly nejlepši kW

HerrHobler
31. srpna 2017, 16:24
0

Tohle je fakt nesmysl, vypadá to strašně stupidně. Už víc smyslu by mělo, že když ne to značit podle objemu, protože objem dělá dojem a 1,4 dneska nikoho nenadchne i když je to jediné co si může dovolit a vlastně mu to úplně stačí, tak rozdělit do výkonových tříd, jako to udělali, ale od 1 do 5 s tím, že by to psali za označení jednotky. Např. Audi A4 TSI2 by byla výkonnější 1.4TSi, základ by byl A4 TSI1 atp. Ale to asi není gross genug takže 70 it is nebo já nevím co za dementy tohle poskládalo dohromady...

lu
luv
24. srpna 2017, 11:08
0

kde jsem to jen ..

reagovat
Evžen Masopust
24. srpna 2017, 14:20
1

Vorsprung Durch Unlogik...

reagovat
HerrHobler
31. srpna 2017, 16:26
0

Tohle pomalu zavání jako Vorsprung Durchfall...

krab
24. srpna 2017, 16:11
3

Myslím, že teď už si v konfigurátoru objednávky nikdo nezapomene zatrhnout : "bez označení modelu" :-D
Jako vypadá to vážně divně...

reagovat
Berzelius
24. srpna 2017, 19:26
0

Naprostý souhlas.....cipovina na entou. Nebo to mohly vytunit a udělat např .: 35 2.0 TDI - a máš jak objem tak i přibližný výkon. :-)

HerrHobler
31. srpna 2017, 16:31
0

Já bych to pro jistotu rozepsal, ať každý ví. A rovnou tak stupňovat výbavu, takže audi f plný s tdi dvoulitrem s vyšším výkonem by mohlo by mohlo být 35-2000TDI-550350 protože tam máš i navigaci s dotykoplackou a zadní kameru. To by byla panečku nálepka na kufru. A rovnou bych těm lidem, co to na páse lepí dal vyšší plat, aspoň o nějakých 0.654844%
Ne doopravdy, tohle je blbost.

MGRR
24. srpna 2017, 21:33
1

Vzdělání na obtíž... stovky titulovaných lidí, vědeckých profesí tam pracují a výsledek je hodný Českého Pepy ze čtyřky, co jezdí Fabií I. SDI-RS s dírou v kapotě a laufem z Ikea struhadla

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem