Ještě před pár lety to vypadalo, že Mitsubishi v Evropě definitivně zavře krám a zatáhne rolety. Nakonec se ale rozhodlo zůstat a nabídnout zákazníkům starého kontinentu novou generaci svých menších modelů ASX a Colt. Není žádné tajemství, že oba vznikaly v rámci aliance Mitsubishi, Nissanu a Renaultu, první z nich jsme pak měli možnost krátce okouknout minulý týden. Připomeňme si ještě, že první ASX se u nás prodávalo od roku 2010 a jednalo se o nejžádanější model značky. Poměr ceny a užitné hodnoty byl totiž mimořádně příznivý.
Pokud máte pocit, že je vám auto povědomé, je to pocit správný. Nový „Active Sports X-over“ je totiž v zásadě Renault Captur, který se po našich silnicích už nějaký pátek prohání. Platformu CMF-B využívají i další modely – třeba Nissan Juke nebo Renault Clio, s Capturem však má ASX společného mnohem víc. Vlastně mají společné úplně všechno, když nepočítáme logo a masku chladiče. Je to špatně? Nalijme si čistého vína – devadesát procent zákazníků nebudou alianční projekty zajímat ani v nejmenším. Zajímat je bude cena a auto, které za ni dostanou - jestli dobře vypadá, slušně jezdí a nabízí jakous takous výbavu. Pár lidí nejspíš zamrzí, že se z nabídky vytratil pohon 4 x 4, ale to je všechno. Když se to vezme kolem a kolem, Captur je velmi dobrý základ pro auto, jímž se chceme trefit do vkusu širokým masám – jde o crossover, design odpovídá současným trendům, nabízí široký výběr motorizací i výbav, what´s not to like?
Úplně základní verze začíná pod půlmilionem korun, což je dnes pomyslná psychologická hranice pro “levné auto”. Devadesátikoňový tříválec asi nebude úplná střela, na druhou stranu se jedná o jediný motor z nabídky, který zatím nezasáhla elektrifikace, a to může být pro některé lákadlem samo o sobě.
Elektrifikované motorizace budou k mání celkem tři – MHEV, HEV a na vrcholu nabídky PHEV, který inzeruje elektrický dojezd až 50 kilometrů.
Na výběr dostanete také z šesti výbavových stupňů – Inform, Invite, Invite+, Intense, Intense+ a Instyle (tohle vymýšlel někdo s hodně dobrou pamětí na detaily…). Zde se hodí říct, že ASX roku 2023 je moderní auto se vším všudy a ve výbavě může mít celou armádu pokročilých asistentů včetně systému MI-Pilot – chytrého tempomatu s udržováním v pruhu.
Pokud si plug-in hybrid nakonfigurujete s nejvyšší výbavou, dostanete se na krásných 999 950 korun. Za milion si tedy můžete koupit jedno nebo rovnou dvě ASX. Tuhle zajímavost teď vídám u nových modelů stále častěji…
Nuže vítej, ASX, a ať se ti u nás daří.
18. dubna 2023, 12:35
1
Jako majitel dvojkového Outlandera jsem po ASX pokukoval. Ale tohleto fakt neee.
18. dubna 2023, 13:06
0
Nerozumiem tomu projektu z pohľadu Renaultu. Chápem prečo napr. GM predával to isté auto pod niekoľkými značkami, trochu chrómu a zrazu bol z Chevroletu pekný Buick s vyššou maržou. Ale image oboch značiek z pohľadu ceny je podobný (low cost auto pre masy). K tomu držať dva showroomy, dva servisy, robiť dve marketingové kampane... prečo?
18. dubna 2023, 20:02
2
Také příliš nechápu existenci tohoto auta. U toho GM byl alespoň ten chrom navíc, ale tady se jedná o prakticky shodná auta. Navíc Renault je levnější, hezčí (ten nabastlený znak, nebo lulin kryjící kameru v zadních dveřích jsou děsivý), tak nevidím důvody proč kupovat Mitsubishi (možná jen na trzích, kde není Renault???).
20. dubna 2023, 13:01
1
Mě tyto vozy vlastně vůbec nezajímají i tak jsem z mobilu nechápal proč u Mitsibishi jsou fotky Renaultu. Po přiblížení jsem uviděl ten v tu chvíli správný znak.
22. dubna 2023, 20:16
0
Proč by si zájemce o renaulta kupoval Mišáka a naopak opravdu chce zákazník mutrsu koupit rencka?