načítám data...

2015 - Zlatý věk sportovních automobilů?

Můžete mě mít za blázna, toxikomana či jen nezdravě optimistického pisálka, ale věřte, že roky, které právě prožíváme, budeme zanedlouho opět vzpomínat jako dobu, kdy auta ještě za něco stála…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zapomeňte na chvíli na všechny regulace. Vykašlete se na limity CO2, pusťte z hlavy egoisticky nabubřelé čumáky kvůli předpisům na ochranu chodců. Oprostěte se od emisních norem, které jdou proti účinnosti a ostrosti spalovacích motorů. Nechte plavat umělé ostrůvky, nekončící plné čáry, občas nesmyslné dopravní předpisy, Standu Humla a vůbec cokoliv vnášející do vás zahořklost. Pokud současné produkci nemůžete přijít na chuť (ať už pro to máte jakýkoliv důvod), přivřete na chvilku oči a naslouchejte. Ta moderní verbež poháněná staletým vynálezem si zaslouží ještě jeden pořádný večírek. A zdá se, že ten právě začíná.

Jako Golden Era – neboli zlatý věk automobilismu – bývají označovány různé dekády minulého století. Nejčastěji však v tomto spojení figurují 20. léta, kdy došlo k prudkému rozvoji automobilismu samotného a pak léta 60.-80., jež jsou synonymem maximálního inženýrského a konstrukčního umění neomezeného jakýmikoliv normami. Inženýři a konstruktéři sice v rámci uchování všeobecného dobra schytávají čím dál častější a větší klacky pod nohy, znamená to však, že zlatý věk skončil? Ve světle událostí minulých týdnů a měsíců mám velmi intenzivní pocit přesného opaku. Minimálně co se sportovních vozidel týče. Možná to je jen labutí píseň, možná to je poslední předsmrtné vzepětí aut se spalovacími motory, ale JE TO TU! Oprosťme se od předsudků a uvědomme si, co nám vlastně současný trh nabízí…

ZÁPLAVA OSTRÝCH HATCHBACKŮ

Nikdy v historii jste si nemohli vybírat z tak široké nabídky splašených supermini a kompaktů, jako dnes. Hot hatche jsou všude! Přicházejí z Německa, Japonska, Francie, Itálie i Koreje. Jsou malé, velké, slabší, silné, nesmyslně silné, spíše civilnější, vyloženě ostré… Zkrátka co si vymyslíte, to si můžete koupit. Pro melancholiky tady je Swift Sport, pro extroverty Mini nebo 500 Abarth, klasicky smýšlející kupec se může přehrabovat mezi famózním GTI a smečkou jeho pronásledovatelů nebo koupit výbornou Fiestu ST (pokud nemá dost peněz) a ti, kteří chtějí co nejvíce akce, se rochní ve skořepinách Meganu RS nebo čekají na Civic Type-R. Je to málo? Máme tady überhatche jako RS3, A45 AMG, Golf R (případně o kategorii níže S1 a Polo WRC). A to se ještě na scénu chystá Focus RS, z jehož promo videa s Kenem Blockem přímo pryští chuligánské geny legendární Cossie a to nejen díky úchvatnému zvuku. Příští rok pak zřejmě společenství nad hatchbacků doplní Golf R400. Ale nejdůležitější jsou stejně všechny ty „standardní“ Cupry, OPC, GTI a RS. Příznačná pro dnešní ostré hatche jest přítomnost mechnického samosvoru mezi předními koly – krabička, která umí z každé předokolky vyždímat o 50% lepší dojem se sympaticky stala „dobrým příplatkovým  standardem“, což nebylo v minulosti zvykem. Čerstvě představená Corsa OPC pak mezi poloosami ukrývá lamelový diferenciál Drexler – doporučuji navštívit stránky tohoto výrobce, abyste si udělali obrázek. Sice zatím nevíme, jak to bude v reálu fungovat, zkušenosti z předchozí OPC Nurburgring Edition však napovídají, že truchliči po Cliu RS už nebudou muset ronit slzy.

OBRODA MUSCLE CARS

Po více než čtyřiceti letech můžou milovníci hřmících osmiválců v nesmyslně rozměrných a hmotných autech zase jednou jásat. Camaro ZL1 a Shelby  GT500 doplnila dvojice pekelných kočiček od Dodge. Challenger a Charger Hellcat přinášejí díky od základu přepracovanému a okompresorovanému HEMI  masivních 716 koní a 881 Nm. Klasická čtvrtmíle v podání více než dvoutunového sedanu za 11,0 s a kilo za 3,6 s ? Panebože! V jak hrozné, nesvobodné a zregulované době to žijem, když se vyrábí ve své podstatě nesmyslná a bezvýznamná dvoutunka schopná spálit za den 100 sad gum, vysklít několik okenních tabulek a jen tak mimochodem teleportovat čtyři lidi z místa na místo v neobyčejně nadřazeně a arogantně vypadajícím obalu. Z Japonska pak dorazil kříženec GT s predátorem. Lexus RC-F sice není pravým muscle-carem, svou schopností zamořovat prostředí hlukem a kouřem však rozhodně nezklame.

DOSTUPNÁ SPORTOVNÍ AUTA

Máme Toyobaru, kterého si v Evropě nevážíme, protože je nám slabé a pomalé a dobře nám tak – v budoucnu to bude nedostatková ojetina. V létě budeme mít i novou MX-5. Novou a výbornou MX-5. Možná tu nejlepší za celých 25 let a vlastně asi bude jedno, jestli nakonec její silnější motorizace poskytne 155 nebo 165 koní, protože nás primárně vrátí někam na začátek 90.let, kdy se jezdilo po-ma-le-ji, ale intenzivněji. Tedy pomaleji jen na papíře, reálně díky prázdnějším silnicím zřejmě rychleji a teď to máme tak trochu naopak, ale to je na jiný příběh. Komu nevoní zadní náhon, může si pořídit poněkud metrosexuálně vypadající, ale ryze chlapsky jezdící RCZ nebo ještě lépe RCZ-R, jež je bezpochyby jedním z nejlepších Peugeotů všech dob.

A co dál? Říkáte si teď určitě „To je jako všechno ty vole? Vždyť v 90. letech bylo dostupných sporťáků daleko víc! 200SX, Fiat Coupe, Alfa GTV, Toyota MR2, MGF, Puma, Cougar…“. Oukej, tak já pokračuju…   M135i,  M235i, nové TT (které je podle prvních testů výborné i z hlediska sportovního auta), Alfa 4C, 370Z, základní Cayman a Boxster…  Že to nejsou dostupná auta, protože některá z nich už mají cenu přes 1,5 milionu? Zkuste se podívat do dobových katalogů, kolik stály všechny ty placky, které teď v autobazarech pořídíte za 2 výplaty a jaká byla před 20 lety reálná kupní síla. Člověk rychle zapomíná – auta nebyla nikdy dostupnější, než dnes a hezky vybavený Cayman je nyní cenově ekvivalentní novému Fiatu Coupe 20VT v roce 1996. 

Pro extrémisty je tu pak mnoho možností, jak se zabít ve změti splašených trubek, ať už nesou jméno Lotus, KTM nebo Caterham, jenž mimochodem implementací moderních technologií do starého nápadu vytvořil mnohem lepší auto, než zřejmě původní Lotus 7 byl…

SUPER A HYPERSPORTY

Je snad důvod k chmurám tady? Snad jen kvůli Corvette, jejíž smallblock už není tím nesmrtelným klenotem s ohromující kombinací vlastností. Ale jinak? Lamborghini je stále své a produkuje ječící auta s nezaměnitelným designem, přičemž Hurracán se svými kompaktně-ostrými tvary tak nějak vystihl placku moderní doby. Aston Martin stále nabízí líbeznou kombinaci malého kupé Vantage a velkého dvanáctiválce. A u Ferrari střídá 458 Speciale nová 488 GTB, jež sice má dvě turba navíc, ale zase si můžete říkat, že má v sobě cosi z F40. Do toho se opičák Harris za volantem současné GT3 nekření o nic méně, než když sedlal GT3 generace 997 a rychlosti sázel v převodovce pomocí anachronického klacíku. Noví hráči do pole přišli z Británie, Japonska (po dlouhém očekávání) a Ameriky (což naopak nečekal nikdo). McLaren je nadobro obrozen a měl by zanedlouho disponovat třemi modelovými řadami. Neopovažuji se tipovat, jestli nová NSX s třemi elektromotory dosáhne statutu a legendárnosti své předchůdkyně, která se stala kladivem na Ferrari i při dodržení japonského výkonnostního limitu, za to docela pevně věřím, že nový Ford GT se vzdálí předchozímu nepřesvědčivému jmenovci z roku 2004 a bude mít více brutality a skutečných schopností původní GT40. I kdyby neměl, ten neskutečný design, dveře zabírající půlku střechy nebo sedadla integrovaná přímo do kokpitu už mu zůstanou. No a někde nad tím vším si v šílených rychlostech poletují králové současnosti a vlastně všech dob -  McLaren P1, Porsche 918 a LaFerrari. Sice mi z jejich výkonů jde hlava kolem a vlastně moc nerozumím tomu, k čemu je ho tolik potřeba, ale ve formě plakátů jistě okupují místo nad nejednou postelí malých kluků a demonstrují jak daleko jsme pokročili za krátkých 20 let..  od dob , ve kterých vládnul McLaren F1.

PERLY DOBY

Na dvě konkrétní auta jsem si nechal zvláštní odstavec. Prvním je Jaguáří F-Type, což je trefa do černého jako blázen a jasný future classic. Ikonický design, výborně zvládnuté jízdní vlastnosti a (obzvláště v kombinaci s V8) nepřekonatelné charisma chrchlajícího, řvoucího, sprostého a přidrzlého hulváta… v šatech elegána… Jakoby James Bond místo klasických uhlazených metod začal protivníky likvidovat tak trochu na způsob Hulka…   F-type racionálně nedává příliš důvodů ke koupi. Jako sporťák není dostatečně přesný a je možná malinko těžší, než by měl být, na GT je zase příliš hyperaktivní a vrtošivý. Přesto to nějakým zázrakem funguje a vstávají u toho chlupy na celém těle. Jaguar napsal velmi výraznou část své historie.


No a pak tu máme další čerstvou novinku. Porsche Cayman GT4. Už od prvních dní Caymanu se šuškalo, že kdyby tohle auto dostalo péči z Weissachu, statut legendární 911 by to nepřežil.  Jenže teď to přišlo a ostrý Cayman od sportovní divize Porsche je skutečností! Na GT4 je sice poznat, že byl konstruován tak, aby 911 GT3 neohrozil, to však není důvod nepropadat nadšení. Ti šťastní, kteří měli možnost jezdit s Caymanem S a GTS už mu jednomyslně propadli. Šestiválec z Carrery S s výkonem 385 koní autu sluší stejně jako výhradně manuální šestikvalt, skořepiny a brzdy z GT3. Čas potřebný k obkroužení Nordschleife má hodnotu 7:40. Důležitější však je, že tohle bude dost možná nejzábavnější Porsche současnosti, částečná penetrace nedotknutelnosti 911 a zcela jasná budoucí ikona.

Vše co jsem říct chtěl, je řečeno. Máme omezení a máme regulace, ale přesto nějakou záhadou vznikají auta, která jsou výborná. Spíš se mi chce říct, že se poslední dobou rodí jako houby po dešti, protože odstavce výše zdaleka neobsahují vše, co se dá dnes pořídit. Ne, nebudou už jezdit přesně tak, jak jezdila auta před 20 lety, stejně jako auta z 90.let nejezdí jako ta ze 70., a ta ze 70. nejezdí jako Aero 30 na čtyřech úzkých galuskách. To však neznamená, že nejsou zábavná či řidičská. Sportovní auta procházejí renesancí a nevidí to jen ten, kdo to vidět nechce. Takže až vám někdo bude tvrdit, že všechno nové už stojí za vyližrektum, protože ta pořádná auta se přece dávno přestala vyrábět, odkažte ho na tento článek. Golden Era ještě neskončila a jestli za 30 let ještě budou existovat lidé, které auta budou bavit, k období 2010 až 2020 se budou moc rádi vracet. Věrte mi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Faust
05. února 2015, 21:15
0

Stejně mi chybí klasickej shooting brake, něco ve stylu P1800ES, MGB nebo Reliant Scimitar. Ze součastných aut mě napadá snad jen Ferrari FF.. Jinak skvostnej článek. ;)

reagovat
Či
Čiky
05. února 2015, 22:57
0

Ámen!

reagovat
Ap
Apache
06. února 2015, 08:51
0

Já ti nevím Vavrisi, je to nějak na jedno brdo jako ten člávnek z listopadu. Jen už to není hejt a trochu té útočnosti ("jste jako normální?!?!") bylo vyměněno za fotky. A já si přitom myslím, že nikdo nepochybuje o tom, že se vyrábí fakt spoustu skvělých aut, o kterých může snít...

reagovat
kubas
06. února 2015, 09:57
0

Moc pěkně napsané! palec hore :)

reagovat
Ev
Evlo
06. února 2015, 10:04
0

A co nejaky rant na kvalitu servisu? :D

reagovat
Ne
Nedy
06. února 2015, 10:58
0

Jo jo, na tomhle článku člověka mrzí jen jedna věc - NEDOSTATEK HOTOVOSTI!

reagovat
martin_100
09. února 2015, 12:22
0

No napsaný je to hezky ale vesměs sou to auta který si normální člověk s lehce podrůměrnýma příjmama prostě koupit nemůže. Takových lidí je na silnici naprostá většina.
Třeba ford sierra s 2,0DOHC ... to bylo supr auto. Rodinku odvezlo na chalupu, mamku na nákup ale přesto si moh taťka spravit blbou náladu na nějaký klikatý okresce dveřma napřed.
Dneska pokud chci auto za nějaký normální dukáty aby hrabalo zadkem tak mam na výběr maximálně renault twingo s maličkym tříválcem vzadu v kufru. Ano je to supr že se i v rozjetym 21. století zase vyrábí lidový auto s motorem vzadu.... Jenže jaksi je moc malý aby posloužilo rodině a moc slabý aby pobavilo pokud neni nasněženo.
Ostrý hothatch .... jo supr stylovka cílená na mladý ... ale ruku na srdce kdo z těch mladejch má takovej důchod pod polštářem? A když ty mladý už nejsou mladý tak maj většinou rodiny což se sice hothatchem dá odvozit ....Ale zase s rodinou jde tak nějak ruku v ruce mamina která asi nedovolí taťkovi koupit hothatch když za stejnou cenu bude to co má malinkej soused z boleslavi, v kombíku a s menší spotřebou. Takže sice dobrá nabídka ale zas pro jinou klientelu. Pro nás chudý petrolheady je to dobrý. Víme že za 15-20 let tu budou pořád dobrý vojetý auta který "tehdá" byly supr .... ale bohužel to z nich budou odlítaný paštiky s časovanou servisněfinanční bombou. A vedle nich zas budou nějaký nenáviděný moderní nesmysly ale ty budou taky supr a taky nedostižný běžnou konfekcí a bohužel taky našema šrajtoflema... Začarovanej kruh ;-)

reagovat
BobAsh
09. února 2015, 12:41
0

A kolik si myslíš, že stála ta Sierra 2.0 DOHC, když byla nová? Byla to top motorizace středně velkýho sedanu, kterej byl předchůdcem Mondea. Tehdy sice ještě existovalo Scorpio, takže by její postavení na trhu možná odpovídalo spíš Focusu, ale zase byli lidi chudší, takže reálně bych tipoval, že v přepočtu na dnešní peníze a životní úroveň by Sierra stála pořád cca to, co dneska středně vybavený Mondeo.

Což samozřejmě platí jen pro západní Evropu, kde se životní úroveň nijak zásadně nezměnila a kde je středně vybavený Mondeo dneska normálně dostupný auto pro průměrně vydělávajícího člověka, ne mírně luxusní záležitost jako u nás. Což dává smysl i všem těm ostatním autům - průměrně nebo mírně nadprůměrně vydělávající Němec nebo Brit pod 30 si dneska může koupit minimálně to OPC, dost možná i GTI nebo ST.

U nás je to zdeformovaný těma 40 lety v ekonomickým pekle, ze kterýho se teprve pomalu dostáváme. Ale pořád si průměrně nebo mírně nadprůměrně vydělávající člověk pod 30 může koupit aspoň třeba Fabii Monte Carlo nebo Fiestu Ecoboost. Před těma 20 lety si u nás o novým autě mohl nechat jenom zdát.

Ono je hrozně zrádný dívat se na starý auta dnešní optikou, kdy i BMW E30 vnímáme jako zábavný auto pro mladý - když ta věc byla nová, tak to byl drahej manažerskej sedan. Dneska máme lacinej sporťák pro zábavu i z Porsche 924, který tehdy stálo asi jako dneska Cayman...

martin_100
09. února 2015, 20:59
0

Dobře tak se položme do dobových reálíí a sierru nahraďme rapidem ;-) Byl dražší než 120/130 ale byl levnější než zápaďácký auta a v rámci značky to byl sportovní vůz ;-)
Stejně je to celý takový coby kdyby protože tčlověk kolem30 co jenom trochu slušně vydělává si místo novýho auta pořídí hypotéku aby měl kde bydlet a bude dál jezdit starym střepem a o autech ze článku bude leda snít :-D

BobAsh
09. února 2015, 22:22
0

Tak samozřejmě, u nás si poměrně málo lidí do 30 let pořizuje zbrusu nová auta dražší než hatchback nižší střední - věci jako Corsa OPC nebo nová Golf GTI jsou pro lidi (byť slušně vydělávající) kolem 30 let dostupnou věcí v západní Evropě, ne u nás.

Nicméně u nás jsou pořád pro onoho hypotetického "slušně vydělávajícího člověka pod třicet" (myšleno dobře placený zaměstnanec, ne mladý nadějný internetový podnikatel apod. - takoví si ve třiceti můžou koupit i toho Caymana), který si může dovolit dát za auto obvykle tak cenu toho hatche nižší střední, nebo o něco míň, když je to ojetina, ta auta z článku dostupná ve věku "mírné ojetiny" (GTI, OPC) a i ta, která nejsou zrovna "auta pro mladé" budou rozhodně v dostupné cenové relaci mnohem dřív než za 15-20 let.

Dvacet let bude trvat, než se na cenovou relaci "dostupnou mladým" dostane F-type - pokud bude následovat svého předchůdce XK8, který dnes "slušně vydělávajícímu pod 30" rozhodně dostupný je.

A věci typu GTI nebo Corsa OPC budou za 20 let stát ekvivalent průměrného měsíčního platu, maximálně dvou.

Ma
Martin
10. února 2015, 10:20
0

Prosím tě, kolik vydělává " slušně vydělávající člověk pod 30" ?
Ať se nedohadujem o vzdušných zámcích :-D

martin_100
10. února 2015, 12:13
0

Kolik? No odpíchnul bych se od průměrný mzdy. Tudíž slušnej výdělek v zaměstnanecký sféře bych bral lehce pod průměrnou mzdou. Prostě neuvažujme nějaký jaderný fyziky nebo managery či obchoďáky (myslim managery ne vedoucí úseku zeleniny v suprmarketu).
Ano vztahuju to trochu k mojí situaci kdy z rozumnýho příjmu radši splácim byt než nový/zánovní auto. U svých vrstevníků to vidim stejně. Mají rádi auta sní si svý malý sny na 4 kolech ale svoje dukáty cpou do bydlení, někteří už i do dětí. A přitom si sní že si našetří na nějakej svuj motorizovanej sen. Když pak opustíme sféru snění a podíváme se na to prakticky a trochu započítáme zjistíme, že ve 30 se ta vidina nějakýho zajímavýho auta nezhmotní. Přibereme do ruky kalkulačku a hned máme jasno že nejdřív v 50 když se nic nesesype. Jenže koupit si takový auto v 50? To bude vypadat jako když člověk blbne a chytá druhou mízu :-D

BobAsh
10. února 2015, 14:39
0

Když bych to měl brát podle svých spolužáků ze střední nebo VŠ, kamarádů a jiných vrstevníků, tak úroveň "slušně vydělává" (tedy nikoliv průměr, ale taky ne výjimečný úspěch, který je jeden ze 20) bych viděl kolem 30-40 tisíc měsíčně. Když se rozhlédnu po svých bývalých spolužácích, tak i mezi těmi, kteří nemají auta jako hobby ale jako potřebu, je poměrně běžnou věcí nákup nového hatchbacku nižší střední. U dostatečně šíleného petrolheada to může stačit na mírně jetý hothatch nebo taky desetiletou prémiovku.

Ale ještě jednou opakuju - není to průměr. Na druhou stranu je těch lidí očividně dost na to, aby si ta auta kupovali.

P.S.: Zrovna ten jadernej fyzik si moc nevydělá, kamarád nedávno nastupoval jako PhD. z chemie na VŠ a kdyby byl bankovní úřednice, tak se asi má líp (byť teda alespoň tu průměrnou mzdu taky přelezl).

An
Andre
10. února 2015, 16:49
0

A co např. přestat fňukat nad svým miniplatem a začít pořádně vydělávat? A nebo se odstěhovat do DE, UK atd.
Nebo si doma dupnout a nenechat rozhodovat o koupi auta manželku. Ale to už chce být chlapem.

martin_100
13. února 2015, 22:29
0

Plat mam velice slušnej a nefňukam .... kecy s odchodem do ciziny mě vážně baví. Co bych tam dělal? Jsem čech tady se mi líbí cizina mě neláká ani na dovolenou natož se ta stěhovat...proč proboha? Rodinu a přítele mam tady ne někde za kopečkama. Manželku sice nemam ale o tom v čem budemem jezdit rozhoduju já takže a pokud by měla přítelkyně jinej názor nic jí nebrání si koupit auto podle svých představ .... ale za svý.
Opravdu tu nechci rozebírat mojí finanční situaci ale opravdu si nežiju zle .... jestli to ovšem někdo posuzuje podle toho že jezdim autem za 6 tisíc protože mi vyhovuje a baví mě tak je to jeho problém.
Já se tu jen pozastavuju nad pojmem sportovní auto pro mladý protože ve svym okolí jasně vidim že pro lidi je priorita mít kde bydlůet nikoli v čem si vozí zadky.

Ma
Martin
14. února 2015, 00:03
0

no, tak tenhle plat tak skoro mám, věk ale už ne, takže mne kromě hypotéky teď vysávaj doktoři a léky pro kluka :-(
Mazlíkovi je 20, a raději teď investuju nějakou kačku do něj, než bych sháněl nějaký svůj sen, protože za volné peníze by to byl vrak :-(
Sny o rychlosti a dlouhých poverslidech si řeším s autem, co zrychluje z 0 na 100 km/h za " teď " :-D je to čtyřkolka změnitelná na RWD nebo FWD během 30 minut :-D maximálka - no ta není rozhodující, ale panenky by se protočily :-D
A jinak, auto za 6 litrů může udělat větší radost než to za 500 litrů, stačí, když je to to " pravé " :-D

BobAsh
14. února 2015, 03:15
0

Martin_100: Předpokládám, že ten komentář byl spíš na Andreho a ne na mě, ale přesto zareaguju - tím, co jsem psal, jsem chtěl říct jen to, že jsou lidi, kteří si i v relativně mladém věku můžou kupovat auta za hodně peněz. Spousta jiných nemůže, protože cpou všechno do bydlení, jiní zase z jiných důvodů. Já si třeba momentálně kupuju obvykle plečky za míň než můj měsíční plat, protože jsem byl mladý, blbý a teď splácím, co jsem si nadrobil. Ale znám svoje vrstevníky, který si můžou dovolit dát za měsíční splátku na auto totéž, co já za auto...

martin_100
14. února 2015, 19:26
0

Bobe máš recht bylo to na Andreho ;-)
Ale jinak jo máš recht takový lidi jak popisuješ existujou ... ale že bych jich byla nějaká výrazně početná skupina? To zase ne.
I já si kupuju auta za míň než je muj měsíční plat ale neni to z důvodu že bych na nic jinýho nedosáh ale tak tak nějak z principu. Pokud si koupim auto na samotnym cenovym dně tak mam jistotu že už na hodnotě moc ztratit nemůže. Naopak mě děsně irituje model toho že dam já nevim třeba 60 litrů akontaci a pak za 5 let vyfičim ve splátkách dalších 300 papouchů a když to vítězoslavně doplatim tam ale nemam auto v hodnotě 360 tisíc ale v ceně poloviční a to ještě kdoví jestli. Už jsem si to před lety vyzkoušel a opakovat to nechci. Tudíž mohu zodpovědně říct že žádná automobilka moje peníze jen tak neuvidí :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem