načítám data...

Za málo peněz hodně muziky...

06. července 2018, 20:38 9 komentářů Breakthru

Vše jde udělat aspoń na 100%...

Rád bych se tu podělil o pár svejch rad a zkušeností.Jelikož je internet mocný místo plný úplně všeho v rozličný kvalitě a kvantitě, tak proč nepřihodit svoji trošku do mlýna.

Koluje spousta videí a článků s tím, jak nalakovat auto v domácích podmínkách a já si dal tu práci a důkladně jednu takovou svoji práci zdokumentoval a pořádně to tady rozeberu a popíšu co a jak, takže to nevyklopím hned, ale postupně.

Proč to dělám, když je všeho na internetu dost?V první řadě asi každej rádi ušetříme nějakej peníz a stejně tak rádi ty peníze vydáme za kvalitní věci.Všichni neumíme všechno, to není v lidskejch schopnostech, ale i tak se semtam pustíme do neprobádanejch vod často s dost mizerným výsledkem nebo naopak.

Asi každej víme, že lakování a celkově opravy aut nejsou zrovna láce.Zaměřím se na karosařinu a lakování.V průměru se pohybuje cena práce za jeden olakovanej díl kolem 2500-3000 bez papíru.Takže celolak běžně počítejmě kolem 30 000,- a auto.Nechci rozebírat to, jak často může být práce z lakoven odfláklá a ani to, jestli je to moc nebo málo peněz.Sám vím, co taková práce zabere a co vše je potřeba.Pokud máme starý auto a nemáme peníze na opravu laku, tak se většinou shcyluje k samodomo práci, ikdyž často dochází spíš k sadomaso výsledku.Něco odfláknout ještě neznamená ušetřit.Teče mi voda ze zubu, když se někdo snaží udělat “pěknej” lak sprejem nebo válečkem.Nikdo mi nevymluví, že to jde.Vážně to nejde.Nikdo kvalitní lak sprejem neudělá.Ale jak jinak lakovat, když člověk nemá vybavení?Já teď na modelovým příkladu a v následujích dílech ukážu, že to jde levnějí a pořádně i bez boxu.A dokonce levněji a rozhodně líp než sprejem.Je to dřina a je potřeba vybavení, pistole a kompresor minimálně….

Pokusnej králík bude moje Mondeo MK3.Koupil jsem ho v Rakousku obouchaný na obě přední dveře, blatník, druhej byl vyměnen, poškozenou kapotou a nárazníkem.Trojkový Mondeo je dnes v situaci, kdy byla Sierra před 10 lety.Z jinak dříve luxusního auta je dnes dělník.Nejstarší a opoužívaný kousky může člověk nechat stát s klíčkama v zapalování u obchoďáku a za týden ho tam tak najde.Přestávaj se opravovat, zakucká vstřik a auto jde do lisu, protože to skoro nikdo nevykupuje ani na díly.Ikdyž to jsou skvělý auta, tak jsou s cenou tak nízko, že celolak na tomhle autě je diskutabilní i na špičkovým STéčku…

Jenže já jsem Fordař a tyhle MK3 mám rád, baví mě auta opravovat, živí mě to a zároveň je to i moje hobby.Takže proč nosit dříví do lesa, když si to můžu udělat sám, nehledě na to, že ušetřím a bude mě to bavit?

Až pochopím jak se z mýho telefonu stahujou fotky, bez kterejch to nepůjde, tak je sem přidám a co nejdříve příjdu s prvním dílem.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
06. července 2018, 22:25
0

Tesime se!

reagovat
R0ck
07. července 2018, 01:22
0

Zní to super, tak chop chop at se na to muzem kouknout :)

reagovat
Jakub Pospíšil
07. července 2018, 18:26
0

Jen do toho. Kompresor a pistoli mám, nějaké ty leštící vehementy taky, ale zatím stříkám jen dřevěné skříně. Kapota na V70 by si ale lak zasloužila a o náraznících na obou autech nemluvím.

reagovat
Irwinek
08. července 2018, 13:53
0

Hlavně rychle, potřeboval bych to dát dohromady a nárazník do laku platí pojišťovna, tak aby nebyl jinej, než zbytek auta :-D

reagovat
Breakthru
08. července 2018, 16:23
1

Vynasnažím se co nejdřív, borci:)...

sumy
16. července 2018, 16:33
1

I sprejem jde. Minimálně zakázkovým plněnym od HB Body. Podařilo se mi špičkově (a to nemyslím ironicky) nalakovat celé lamelové průčelí obchodu cca 3x8m v jednom nejmenovaném obchodním centru-holt jak jinak řešit průser dodavatele 2dny před otevřením. Ale ano, je to zoufalost.
Ještě jsem teď byl mile překvapen kvalitou ukrajinských sprejů. Jeden stál 55 hřiven, tedy cca 48,-Kč, schnul do 10 minut a tu tažnou tyč, co jsem s nimy lakoval by nikdo na nouzovou domácko/cestovatelskou výrobu netypoval. Krásný lesk bez map a různorodosti lesku. Ani Slovenskej celník, ani dálniční policajt na ni nic neřekl, tedy krom toho, že nemám s taženym autem co dělat na dálnici :-) Ale co dělat, když vám lehne spojka v prostřed prde... kdesi na ukrajině a pojišťovna, u které máte pojištěný odtah se na vás zvysoka vykašle...
A jinak, to nejdůležitější při lakování. Trpělivost a nespěchat. Před měsícem jsem klempířil, vyvařoval a následně lakoval komplet předek pajera na dvorku před barákem. Trochu mě rozčílilo, když se mi do čerstvýho clarlaku vysral pták. Páč to byl fakt ojeb... jediný plechy co jsem měl k dispozici už byly 2x!!! opravovaný a místy prorezlý. Celkem 5 dílů, 14 dní práce po večerech a celkové náklady cca do 3500,-Kč. Z mé praxe, kdo chce hezký lak na nezvlněných plochách, pořádně si procvičí ruce, páč jakmile se začně brousit strojově, vše jde do háje a vypadá to pak hrozně. Jako upřímně, moc se těším na pokračování blogu a moc rád se přiučím. Jakožto multifušér sbírám info kde se dá.
Na připojeném foto lakovaný čumák (kapota, blatníky, maska, lišta pod maskou, nárazník)

reagovat
Breakthru
16. července 2018, 21:48
2

Chci to do konce týdne sesmolit do prvního dílu, ale nestíhám...Pokud jde o sprej, tak mám proti prostě averzi, takže tak:)....nicméně dřív jsem taky "lakoval" sprejem.Na starejch vraždách jsem ozkoušel kde co.Párkrát se nám s kámošem i něco podařilo, kupodivu....ale já to beru v globále, kyž si chce někdo stříkat většinu auta nebo celolak.To nejde sprejem....
Pokud se ti tam vysere pták, tak to nasere:D.....Podobnejm věcem se chcu taky pověnovat.Protože i opravy a retuše k tomu patří....já jsem si třeba teď hodně slušne nastříkal celej bok na autě.Byl šílenej pařák, což je pro lakování prostě průser, takže jsme to nalil lakem co to šlo, aby se to vůbec slilo a nebyla krupica....Ono se to i povedlo, ale jak na tu svini se mi nějakým záhadným způsobem přilepilo triko na dveře....Poopravil jsem to, ale byl jsem těžce vytočenej...:)
To tak někdy je...Mám takový motto, že v nejhorším případě se to zbrousí a stříkne znova.Což už jsem i jendou udělal, že jsme nebyl spokojenej s výsledkem a než jsem si to rozmyslel, tak jsem vzal excentr a zbrousil to:D
Nejsem lakýra, takže tak.Jen prostě rád si auta smolím sám, tak jak ty....

sumy
17. července 2018, 09:52
0

Jo, to broušení hotovýho znám. Naposledy jsem si po mokrym broušení před fillerem otřel celou kapotu špatnym hadrem (byl od leštící pasty) Následně jsem ručně na podložce (páč excentr dle mého vždy nadělá vlnky) zbrušoval 2dcl nastříkanýho plniče, na kterym naskákaly mastný oka jak na hospodský gulášovce. To bylo peklo :-/

Ma
MartasCikas
04. srpna 2021, 12:47
0

Zní to dobře. Já nedávno četl i tady v článku: https://www.united-6.cz/lakovani-jednotlivych-plastovych-dilu-v-united-c/ pár informací k tomu, jak správně nalakovat ty plastový díly.

reagovat