načítám data...

Z Mini auta do Mini auta

23. září 2023, 19:10 7 komentářů FidoBlack

Holt, změny v životě se dost často dějí

zobrazit celou galeriiFilip Černý: Z Mini auta do Mini auta

Změna… 

Něco co jsem dost potřeboval. Hlavně v mém autíčkářském vesmíru. 

Říkal jsem si že na dílnu už nemám čas, chuť a ani motivaci něco dělat. Navíc jsme otěhotněli a díky tomu přišla možnost pořídit další stroj do rodiny kterým se budu muset dopravovat až se to narodí a já budu muset odevzdat Mastodonta manželce (isofixy a tak, prostě rodinná záležitost)

Přišlo tedy na hledání, něco pro sebe, na zábavu, daily, občas třeba na okruh. Což mě dostává k Žluťákovi co se válí v dílně bez motoru, náprav a dosti jiných dílů. Prostě jsem se rozhodl že půjde. Jak mi tu někdo říkal "doufám že to neskončí v kopřivách", neskončí, prostě půjde jen někam kdo ho dodělá/využije. Tohle rozhodnutí mě mrzí, zažil jsem s tím dost, boudu, kompletní opravu další závody a tak. Snad dobře poslouží dál a bude někoho bavit jako mě.

Zpět k hledání. Začalo to tím že koupím nějaký econobox do 50ti tisíc, benzín ideálně 3 dveře. Z prvu jsem vzal Getze s přesně opačnými požadavky. Zprvu se zdálo auto v pohodě, jenže po chvíli bádání jsem začal dělat servis aby to fungovalo. Což fungovalo ale shnilý nosník a prahy ready na montážku rozhodli že to ne a auto půjde na díly..

Co dál, no shodou okolností Mastodontu končila STK a volám kamarádovi že se stavím k ním na stanici a že pokecáme. Slovo dalo slovo a zmínil jsem se že hledám něco dalšího do rodiny včetně požadavků výše. Že prý se podívá a pohledá. Mezitím asi týden jsem objížděl bazary, včetně Áček, Es a tak dále. Našlo se vzhledově aut dost, ale po lustraci většina byla zbořka nebo něco tomu podobného. Objevil jsem akorát vcelku pěkné Picanto a Bravo. Jenže Korea a Ital úplně nebyla změna co jsem hledal.

Pak mi zvoní telefon ať přijedu do jednoho zapadlého Libereckého bazaru že něco sehnal a že mě to bude zajímat…. 

Přijedu a hned vidím dvě auta co by mě zaujali. Bílá pětistovka co tam stála byla ale moc drahá. Vedle stálo ale vozítko co jsem vždy chtěl, i když ve své nejslabší motorizaci ale jo. Bylo to Mini. Modrý One, zachovalý s rozumným nájezdem a shodou okolností to bylo auto od kamarádovo známé, tudíž s doložitelnou historií. No tak že se podíváme. Pan bazarník mě svezl (moje Mini poprvé) a já byl nadšen. Doslova, sice 66kw nic moc ale podvozek skvělý, žádný rány, žádný nic. Následně zvedák. Prahy zdravý, auto bez koroze na spodku. A že ok, to chci, co za to. Bazarník vypálil částku 60 tisíc a plus kola na zimu k tomu… což bylo zklamání ale vylezeme ven hned kamarád říká "piš si tohle číslo a hned volej". Volám, milá paní už věděla že volám na auto a domluva padla že mi to nechá za 60 se vším a ať se stavím, že mi ukáže faktury za servisy z minulých let. Nahned jsem zkoumal co vše a jak. Každá blbost = servis. 

 

No slovo dalo slovo a vezu to domů. Abych to přiblížil. 

Mini One R50

1.6 66kw

Nájezd 160tkm při koupi (nyní 164tkm)

Rok 2005. 

 

Z roku výroby jsem vykoumal, že je to "vychytanější" model. Getrag převodovka, údajně lepší elektrika a tak dále.

 

Samozřejmě, nějaké mouchy to má, je to starý pekáč,  loupe se mu lak, ztrácí olej (těsnění pod vanou a pod snímačem kliky) ale nic co by bylo tak hrozné, olej jsem dolil dohromady asi 0,4 l za 4 tisíce, ale je vidět že vana líná a od čidla kliky je taky nějaký ten olej. Vše nakoupeno, už jen čekám na prostor kdy to provedu (příští týden je ten čas!). Pak už jen nějaké detaily a mám funkční auto. A ještě k tomu to co mě od mala fascinovalo. Konečně ho mám (není to 911 ale ta je daleko) a byla to ta změna co jsem potřeboval. Něco jiného. Konečně jsem si koupil auto co mě spolehlivostí spíš víc děsilo než lákalo. A že mě to auto baví, jak jsem psal, výkon to nemá ale o to hezčí to je si zasloužit to zrychlení. Doufám že mi to nadšení ještě vydrží dlouhou dobu.

 

Toť vše k mým Mini autům, Fiaty jsem s grácií poslal pryč a užívám z části Brita a z části Němce. Ať tenhle blog třeba není zajímavý protože obyčejné One. A je to pravda, je to obyčejné One  ale mě baví a něco na tom je. Až to dojezdí, chci alespoň eSko!

A na závěr otázka. Dlouho mě trápí že mám kafe a káry dost z ruky. Byl by zájem o nějaký menší sraz pro nás Severočeské autíčkářské fandy? Možná kdyby byl zájem tak bych se toho ujal a pokusil se něco spáchat, včetně toho kafe.

 

Ať vám to jezdí!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
24. září 2023, 20:56
1

Gratuluji, ať dělá radost.

reagovat
Sa
Sato
24. září 2023, 22:05
1

Pekne pocteni. Moja prva skusensot s mini bola tiez mini one ale cabrio z pujcovny na dovolenke. 1.2 turbo tusim, vyslovene pomale to nebolo len zufalo zle odstupnovane na zabavu. Potom som mal tu cest este s Clumanom s 1.5kou trojvalcom, ale ten mal tak hnusne tuhu spojku, ze to moje vetche koleno nedavalo uz po 5min jazde v meste. Vraj to je tak normalne. Nie som fanusik dizajnu (a cenovky) ale podvozky maju pekene naladene

reagovat
FidoBlack
25. září 2023, 07:20
0

Díky, tohle je ještě tritec 1.6, tudíž dost starý motor ale koukám že jedno ty auta mají stejné, odstupňování rychlostí :D

JohnyLBC
27. září 2023, 09:50
1

Odkud jsi? Já jsem z Liberce a mám MINI R53 po Krabovi :) za severočeské kafe a káry budu rád :)

reagovat
FidoBlack
28. září 2023, 08:29
0

Jsem z předměstí (Jablonec)...
A R53 je pěkná. To moje R50 potřebuje nějakou tu péči .

Každopádně K&K by byly fajn, máme tu dost míst kde by se to dalo udělat :)

BigBen
27. září 2023, 21:51
2

Gratuluji k nákupu motokáry :-) Mini One byl vždycky chudší brácha od Mini Cooper. One měl vždy horší výbavu a slabší motor než Cooper. Díky tomu, že jsi koupil první generaci máš štěstí, že motory 1,6 66kw a 85kW nebyly dva různé motory, ale jeden stejný. Pro variantu One byl softwarově utlumený na 66kW. Snad to bylo kvůli některým zemím kde se neplatí daň nebo povinné ručení podle objemu motoru ale podle výkonu. Pro tebe to znamená jediné. Najít někoho, kdo ti je schopen přehrát software řídící jednotky z modelu Cooper do tvého One. Získáš tím okamžitě motor s 85kW a bez obav, že by jsi tomu motoru ublížil nějakým chiptuningem, protože tvůj motor umí 85 kW. Jen někdo rozhodl, že zrovna v tvém modelu nepotřebuje takový výkon.

reagovat
FidoBlack
28. září 2023, 08:30
0

Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme přetěsnit vanu a čidlo polohy klikovky a hned na to by se ten Chip mohl provést :)