načítám data...

Stilo aneb Golf po italsku

29. září 2020, 16:42 15 komentářů Vojta

Když v roce 2001 přišel na trh Fiat Stilo, jen málokdo si z něj sednul na zadek. Neměl dechberoucí design ani techniku a vlastně po celou dobu produkce a i dodnes jako ojetina stojí dost stranou zájmu. Je to škoda, nebo není o co stát? Jeden kus u nás sloužil dlouhá léta, tak si to pojďme shrnout.

zobrazit celou galeriiVojtěch O: Stilo aneb Golf po italsku

Nová technika pro nové tisíciletí

S tehdy novým Stilem někoho ve Fiatu napadlo, že by snad mohli chtít konkurovat Volkswagenu a nabídnout auto obdobné kvality a praktičnosti. Ono taky po předchozích modelech Bravo/Brava/Marea, které všechny tři nahradil model Stilo, bylo co napravovat. Zejména kvalita interiéru, ale i samotná karoserie nepatřily k jejich silným stránkám. Však taky šlo pouze o několikanásobný facelift letitého Fiatu Tipo, něco jako když se u nás Škodovka stále tou dobou snažila prodávat ocucaného Favorita a všemožnými výhodnými edicemi z něj dělala „nové auto“. Také elektroinstalace na starších modelech nepatřila k jejich silným stránkám. Stilo tak hned na začátku dostalo do vínku na tu dobu velice moderní a robustní techniku. Zcela nová karoserie postavená na úplně nové platformě měla excelentní tuhost a poskytovala na tu dobu nadprůměrnou ochranu při nárazu. Elektronika auta byla taktéž zcela nová, poprvé u Fiatu kompletně založena na sběrnici CAN, což mělo minimalizovat počet kabelů v autě a umožnit výrazně jednodušší komunikaci rozsáhlé výbavy. Standartně mělo Stilo zcela nový a revoluční posilovač řízení integrovaný ve sloupku řízení s proměnlivým účinkem a režimem City pro snadnější parkování. Dále tu mohla být veškerá tehdy myslitelná výbava nejen v této, ale i v mnohem vyšších třídách. ASR a ESP? Samozřejmě! Automatické stěrače, xenonové světlomety, duální digitální klimatizace, vyhřívané sedačky… prostě vše, co vás napadlo jste mohli mít a k tomu ještě mnohem víc. Stilo totiž jako jedno z prvních aut nabídlo bezklíčový přístup a startování, stejně tak ve výbavě mohlo mít i radarový tempomat. No kdo z vás to tehdy měl? Kdo z vás to má dneska! Samozřejmě každá sranda něco stojí a tak Stilo v plné náloži není nic běžného a obvyklého. Ale už jen dálkový centrál, elektrická okna, klimatizace a standartní ABS/ASR nebo kotoučové brzdy na všech kolech, to je na tu dobu slušná základní výbava.

Evoluce, ne revoluce

Pod kapotou se mnohé změny neodehrály a Stilo dostalo v zásadě staré a už léty prověřené motorizace. U benzínu to byly motory Fire. Pak také motor 1.6 Torque známý už z předchozích modelů, nebo například Multiply. Nad ním pak stál čtyřválcový motor 1.8 a vrchol nabídky atmosferický pětiválec 2.4. Diesely byly pouze čtyřválcové 1.9 JTD a to ve variantě 8V a později 16V Multijet.

Jednoduše robustní

Podvozek také není nic sofistikovaného, je konstruován spíše na výdrž a snadnou opravitelnost než na skvělé jízdní vlastnosti. Vpředu se nachází jednoduchá náprava se vzpěrami McPherson a litinovým ramenem s malým předním a vodorovným zadním silentblokem, vzadu je pak torzní náprava uchycená do karoserie dvěma hydraulickými silentbloky, pro lepší tlumení hluků.

Tolik tedy základní holá fakta a teď už přejděme k tomu, jak to jezdí, jak se s tím žije a jestli má smysl to vůbec chtít.

Rodinné zkušenosti

Náš konkrétní kus je z roku 2002, je to tedy jeden z prvních kusů a je vybaven motorem 1.6 16V 74kW, tedy Fiatí jednotkou Torque z Multiply a dalších. V rámci přísnějších emisních limitů tady již plní normu Euro 3 a dostal standartně elektronickou škrtící klapku a výfukové svody s katalyzátorem. Dále tu jsou čtyři okýnka v elektrice, modrý látkový interiér, manuální klimatizace, ABS/ASR, polohovatelná zadní sedadla, loketní opěrka nebo například stoleček pro zadní cestující. Samozřejmostí je pak palubní počítač s údaji o spotřebě, dojezdu a dalších věcech, které se občas můžou hodit. Dodatečně byl do tohoto vozu dodělán tempomat, což je u každého Stila v zásadě poměrně jednoduše možné.

Mechanika funguje

Samotné pohonné ústrojí s převodovkou nebývá problémem. Motor sám o sobě je mechanicky dost nezmar a pokud jej někdo nezničí zanedbáním výměny rozvodového řemene (předpis říká 120tkm/5let, ale z praxe vydrží mnohem déle), přežije zbytek auta. Je to motor ze staré školy, dole moc síly nemá, ale ochotně se vytáčí a příjemně reaguje na plyn. Bohužel jeho dynamickým projevům stojí v cestě pětirychlostní převodovka s hodně dlouhými převody. Táhlé kopce tak jezdíte na vytočenou dvojku a na dálničních 130 km/h neočekávejte na pětku jakoukoliv dynamiku. Když vám tam někdo vjede a zbrzdí vás, hezky podřadit, nejlíp o dva kvalty a zrychlit kam je potřeba. Průměrná spotřeba pohybující se okolo 7l/100Km je pak zcela v normě. Achillovou patou tohoto motoru je však naprosto nevhodně umístěná řídící jednotka motoru – přimontována na samotné víko ventilů, takže se celou dobu připéká a je jen otázkou času, než selže. Preventivním řešením je její přesunutí k baterii (kabely výjdou, takže je to vcelku snadná a rychlá operace), pak problém pomine. V opačném případě je potřeba ji nechat specialistou přepájet a doufat, že ji teplo a vibrace z motoru nepoškodily víc. Dnes lze tuto opravu realizovat okolo 5000kč, v minulosti kvůli ní končily i jinak dobrá Stila na vrakovišti, protože si s tím nikdo nevěděl rady.

Zbytečná chyba

Celkově je tedy vhodné se motorizaci 1.6 16V 74 kW vyhnout, protože všechny ostatní benzínové i naftové motorizace takovéto problémy nemají a i papírově slabší 1.4 Fire má díky šestistupňové převodovce lepší dynamiku a zároveň vás nečekají případné nepříjemnosti s jednotkou. Pokud 1.6, tak jen s jednotkou, kterou už někdo řešil a úspěšně vyřešil. Poslední ročníky Stila mají motor 1.6 z produkce Opelu (od Euro 4) a to konkrétně 1.6 Ecotec známý například z Astry.

Lety prověřené motory

Ostatní motorizace jsou víceméně bez připomínek, nejsilnější pětiválec 2.4 poskytuje Stilu celkem solidní dynamiku bez většího dopadu na jízdní vlastnosti, ale vykoupeno je to samozřejmě vyšší spotřebou a bohužel ve většině případů robotizovanou převodovkou Selespeed. Proti tomu základní motory 1.2 a 1.4 Fire jsou naprosto nesmrtelné.

Diesel není problém

Co se týče nafty, tak motory 1.9 JTD a JTDm platí dlouhodobě za spolehlivé motorizace. Ve Stilu ještě většinově nejsou osazeny filtry pevných částic (pouze kusy pro některé trhy s normou Euro 4) a tak s nimi problémy v zásadě nebávají. Kdo mění pravidelně rozvody, které nejsou drahé, nemívá problém. Obzvláště slabší 8V verze může spolehlivostí směle konkurovat těm nejlepším dieselům. Ani cena dvouhmotových setrvačníků není závratná a vstřikovače Bosch jsou plně repasovatelné. Obojí má běžnou životnost přes 350 000km. Nakonec největší bolestí bude tu a tam zanesený a netěsný EGR ventil. Je to sice špinavá práce, ale za hodinku s čističem na karburátory je většinou po problému.

Praktický a promyšlený

Interiér je řešen s ohledem na praktičnost a dostatek prostoru. Úložné přihrádky naleznete skoro všude, místa na nohy je dostatek a vlastní držák na nápoj má každý cestující. Příjemným bonusem je možnost sklopit nejen sedadla zadní, ale i přední sedadlo spolujezdce a tím pádem převážet opravdu dlouhé věci, jako je například lednička. Stejně tak praktická je možnost posouvat zadní řadu sedaček, čímž lze docílit většího kufru nebo možnosti sklopení zadního opěradla. Sedadla samotná pak poskytují dostatečnou úroveň komfortu, kde největší výhradu, bohužel schytává sedadlo řidiče. Sedí se na něm docela dobře, ale bohužel posed je to poněkud záchodový a pro dokonale věrný efekt výrobce přidal škvíru mezi sedákem a opěradlem, takže vám v zimě táhne na zadek.

Stilo neshnilo

Karoserie nejen, že se chlubí příkladnou tuhostí a ochranou při nárazu, ale ještě k tomu přidává solidní antikorozní ochranu. Nebouraná Stila zpravidla nereznou. Výjimku tvoří, jako u většiny aut kapsy za předními koly. Kdo je alespoň jednou ročně vyčistí, nemusí se koroze bát, kdo to neřeší, dřív nebo později bude měnit přední blatníky, v extrémním případě i prahy.

Na okruhy zapomeňte

Podvozek není nic pro závodníky. Je měkký, dobře funguje na rozbitých cestách ale zároveň ostrá jízda v zatáčkách se může stát adrenalinovým sportem. Ač drží stopu příkladně, přidává k tomu nemalé náklony a cit v řízení je díky obrovskému volantu s tlustým věncem a přeposilovanému řízení zkrátka nevhodné k jakýmkoliv řidičským prožitkům. Na druhou stranu pro normálního řidiče jde o takřka ideální kombinaci, protože i na rozbitých cestách může držet svižné tempo bez toho, aby auto kamkoliv odskakovalo nebo rozbil vajíčka na zadním platu.

A zase ta elektrika

Elektronika je dlouholetým postrachem majitelů italských vozů a Stilo jde v tomto ohledu příkladem. Fatální chybou je pouze ona ECU u motorů 1.6, ale Stilo umí zazlobit i v jiných oblastech. Zoxidované kostry či konektory k airbagům jsou po letech docela časté, stejně tak jsou Stila dosti přecitlivělá na slabší akumulátory a po startu pak umí vyhazovat celou plejádu chybových hlášek, které však zmizí stejně rychle, jako se objevily. Neděje se tedy nic fatálního, auto vás nikde stát nenechá a většinu závad odstraníte s použitím drátěného kartáčku a kontaktolu, na občasná chybová hlášení si však prostě budete muset zvyknout.

Chcete ho?

Měli byste si chtít Stilo pořídit? Pokud hledáte praktické auto v cenách okolo 35 – 50 tisíc (levnější Stila jsou většinou dosti dojeté vraky), může být Stilo dobrá volba. Díly jsou snadno dostupné a levné, většina oprav na Stilu je snadná a proveditelná i svépomocí a na rozdíl od soudobých Octávií dostanete většinou za stejné peníze více muziky a lepší technický stav. Pokud hledáte auto pro zábavu a chcete si chvíle za volantem užívat, pak hledejte dál. U nás přišel čas se se Stilem rozloučit, téměř deset let s minimálními provozními náklady věrně sloužilo a až na občasné chybové hlášky a onen problém s řídící jednotkou (vyřešilo přepájení a přesunutí) problémy nenastaly a auto nikde nezůstalo stát. Touha po novém přibližovadle s automatickou převodovkou však byla silná, a tak došlo k jeho výměně za dnes tolik módní crossover. Ale o tom snad zas někdy příště. Stilo věřím bude ještě dlouhá léta sloužit novému majiteli.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

KS
29. září 2020, 21:43
0

Ač příznivec italských vozů, se Stilem nemám osobní zkušenost. Nicméně když to srovnám s Elantrou r.v. 2006, což je taky konkurent Octávky, tak Ela nabídne nižší posez, bezporuchovou 1.6i s 77kW, která je i v euro4 řízená lankem!! Motor doplňuje 5st. převodovka s výborným odstupňováním, kdy na pětku při 130 km/h sice točí cca 3800, ale v interiéru je ticho (oproti Octávce 2.0i 85kW citelný rozdíl) a výkonu relativně dost. Vzadu používá víceprvek. Pohodlí i spotřeba budou u Ely asi kapku lepší, při dynamičtější jízdě, ale s předvídáním, jsem jezdil za 6,8l (údaj v PP se shodoval s realitou). Nevýhodou je asijský předek a citlivost na boční vítr. Výhodou je promyšlenost auta a absolutní nezájem zlodějů. :-)
Stilo sice nabídlo featury, ale málokdo si je objednal. Takže reálná auta nejsou žádný zázrak, ale zase co v autě není, to se nerozbije, což se u Stila hodí. :-) I na tu dobu lehce zastaralý korejec byl, co se týká základních vlastností, lepším autem (vč. solidně nakalibrovaných pedálů, příjemného řízení a řazení), pravděpodobně i dostupnějším. Snažím se být nestranný, ne ve stylu "každá liška chválí svůj ocas" :-)
Stilo nebyl hit kvůli nudnějšímu designu, tradičně slabému marketingu a určitým předsudkům.

Rád vzpomínám na Punto 1.2i 44kW (nebylo sterilní, mělo pěkný zvuk a na malém půdorysu nabídlo moc prostoru), které jelo srdnatěji než Fabia 1.2HTP 51kW, navíc dvojková F. má nebezpečné jízdní vlastnosti.

Taky už jezdím v novějším autě, automat mě netáhl, ale chtěl jsem víc výkonu (= turbo). Je rozdíl mít ve 2000 ot./min. 120 Nm (1.6i) nebo 260Nm (1.5T), byť s malou prodlevou. To je úplně jiná jízda. :-)

reagovat
Vojta
29. září 2020, 23:03
0

Ono u Stila jsou například ty 1.4 velmi povedené a mají skvělou šestistupňovou převodovku. Ta 1.6 bohužel doplatila na bezolovnatý cín a něčí nepochopitelné myšlenkové pochody. Stilo je jinak obecně taky docela tiché, jen právě zase ta 1.6 dělá celkem kravál. Proti tomu opět, 1.4 i třeba diesely jsou značně lepší. A co do výbavy... je to jak kdy, u Stila většina byla už v základu. Věci jako elektrická okna, centrál s dálkou, klimoška nebo ASR byly standard. U lépe vybavených dieselů jsou nezřídka automatické klimatizace, xenony, automatické stěrače a spousta dalších blbinek. Opravdu raritní je jen ten radarový tempomat a keyless. Jinak jako obecně, co si budeme povídat - je to taková důstojnější náhrada za dosluhující Felicii. Jestli bude Elantra horší nebo lepší netuším, trochu bych si myslel že zpracováním a korozivzdorností ano, ale zkušenosti opravdu nemám :)

KS
30. září 2020, 00:48
0

Vidím, že ta 1.4 má stejný výkon jako v současném Tipu :-D
1.4 už mi přijde dost málo. S 6st. se "musí" víc řadit, horší brzdný účinek motoru a zkrátka tomu schází pár Nm...
Musím potvrdit, že Ela je dost bytelné a poměrně nereznoucí auto - taky se prodávalo po celém světě vč. Ruska.
Ve Stilu byl asi nejlepší motor 1.9JTD. Dneska už je doba jinde a do takových aut je optimální turbobenzín, který dnes už zpravidla tolik nežere a mívá CO2 stejný jako diesel, proto nafťáky automobilky v nižších třídách ukončují.
Škoda, kam to Fiat "dopracoval"...

Vojta
30. září 2020, 10:54
0

Není to málo, naopak to v tom je fajn motor a jasně, řadíš víc ale o to je to auto dynamičtější. Nehledě na to, že 1.4 je fakt nesmrtelný motor. Brzdný účinek motoru ti je skoro jedno, holt od toho máš dostatečně velké brzdy, kotoučové na všech kolech... ;) A ten stejný výkon... jako co myslíš, že ta 1.4 v současném Tipu jako je? Vždyť to je ten identický motor... :D

beastar
30. září 2020, 13:25
4

Nic osobniho, ale ja jen nechapu jak fanousek italskych aut muze dobrovolne ridit korejce. I kdyz Elantra prvni generace je docela povedena a specificka. Design je korejsky a interier hnusny, ale jinak to jsou drzaky.

Stilo je taky hodne netypicky Fiat. Uz jen tim, ze opravdu zvolili spise Nemecky pristup, prakticnost a usedlost. Spoustu tech vychytavek funguje hezky a ta auta preziji fakt dost. Spolecne s dobrym dieselem a stavajici cenou je to slusna koupe. Mimochodem zluty 3dv v plny vypada furt jako pekny hh. Kdyz v tom teda neni ta dychavicna 1,4.

Vojta
30. září 2020, 16:00
0

Žlutý 3dv ideálně v plné náloži a s 2.4kou a v manuálu je pochopitelně zajímavá volba... bohužel je to kombinace raritní a stále to není jízdně vlastně zajímavé auto. Stilu prostě nejvíc sedí ten kombík, nafťák... a užitkově-rodinné zaměření.

beastar
30. září 2020, 18:49
1

V Nemecku obcas nejaky byva. Jeste to miva komplet kuzi a velky sibr v el. Jako jo mas pravdu Vojto. Pry se da ale z te 2,4 vykresat velmi dobre i vykon i zvuk. Ja videl uz par kousku v uprave a fakt to bylo dobry. Podvozek se musi dat stavitelnej a pritvrdit. Takze ano koupis Stilicko za kilo a hned do nej sede das. Potom to ale jezdi dobre a kdyz to srovnas se stejne starou fsi A3 furt minimalme na servise a provozu usetris. Jinac joo je lepsi to mit jako rodinny auto. To ale vsechno z teto kategorie vozu ze.

KS
30. září 2020, 21:19
0

Beaste, překvapils. Jestli mě paměť nešálí, dříve jsi Elu nazval paštikou :-) A teď píšeš, že docela slušný povoz. Asi jsi celkově nějak downgradoval, ne? (z Ghibli do Meganu, atp.) :-D

Elantru jsem kupoval před 8 lety, byla 6 letá (poslední rok výroby), najeto nestočených 114tkm, za 84000 Kč vč. zimáků, vše funkční, zajímavá metla, prostě supr! Zkrátka jsem chtěl za slušný prachy ne moc starý a spolehlivý auto. Taky jsem přemýšlel nad Fiatama, ale jednak nic moc nebylo, nebo byly daleko a taky jsem měl pocit, že bych do toho musel sypat.... Zkušenost s Puntem 1.g. v rodině.

Nedávno jsem obhlížel Giulietty 1.4T 170k 6MT, ale všechny jsou min. 9 leté, zpravidla německý dovoz a klima v posledním tažení a ceny okolo 200000 Kč... Tak jsem koupil hatch FoFo s 1.5EB, původ ČR. Sice výbava chudší, ale neva (předpoklad vyšší spolehlivosti) hlavní je duální autoklima, těch 170 koní to v reálu má taky, spotřeba o litr nižší, motor má vodní mezichladič. Mj. Focus působí výrazně bytelněji, krom volantu opotřebení neznatelné (140tkm). 5 leté svižné auto za 230 Palackejch! Takže tak, Italům jsem dal šanci, ale.... Chápeš?
Sice to není cuore sportivo, ale určitý emoce z toho jdou taky. Auto má pravděpodobně zvukovod od motoru do kabiny jako ST a RS - zvuk a tah je na objem 1.5 velice příjemný.

Vojta
30. září 2020, 22:41
1

Když ono Giulietta, jak se ukazuje, je překvapivě dobré a odolné auto, takže si i dost ojetiny drží cenu. Nafťáky zas tak moc ne, celkově je dneska nikdo moc nechce, ale benzíny, zvlášť ty silnější a v dobrém stavu prostě pořád stojí na ojetou Alfu celkem dost. Že jsou dost často stažené o nemálo kilometrů a zažily kdovíjaký servis, to je věc další. Nejvíc mě to fascinuje u letitých 159 v plný náloži s 2.4kou, kde majitelé stále skálopevně věří těm 180tkm na tachu... a pak koukneš do historie a zjistíš, že garanční prohlídka po roce byla při 100tkm a pak to auto najednou začalo jezdit 10tkm/rok :D

beastar
30. září 2020, 23:03
0

KS: Je mozny, ze jsem to napsal. Nakonec i ted tam davam najevo jistou nelibost:D V ramci soucasnych cen a kategorie vozu se to jevi jako lepsi prumer. I kdyz vytknout bych toho mohl dost. Stejne tak konkurentum. Celkove downgrade mozna. I kdyz o tom to uplne neni v soucasne chvili by pro me nedavalo Ghibli uz zadny smysl. A porad pokud chci tezky auto a velky motor mam S6. Ta taky ale uz nebude dalsi na poradu dne. Jestli to mela byt narazka kvuli italskym autum.... Tak mel sem 156 jeste kdyz byla cool, 3200gt coz je podle me pastika, Gallardo, dve Ghibli. Myslim ze sem si svoje prispel k tomu aby zacali delat zase dobry auta;D

Radeji bych vzal 9 Giu, nez oval. Jinak chapu myslim, ze presne takhle si muzes domyslet proc mam Megane RS a ne Ghibli. Jednak je to univerzal a umi i makat a druhak Ghibli je krasny a tim to vlastne konci, ma to teda jeste zvuk... Ja ted nemam cas ani naladu do toho davat srdicko. A tem frantikum se to povedlo. A auto je hned moje zadny srani s tim. Je smutny, ze jako fanousek IT aut clovek nenajde slusny auto, ktery by melo smysl. Giulia je dobra, ale ...

KS
01. října 2020, 09:59
0

Chápu, že se u tebe změnila situace a už nepotřebuješ pohodlný naftový auto. Za 8 let vlastnictví umím posoudit, jestli je auto kvalitní, nebo ne a je fajn, že se na tom v tomhle konkrétním případě rámcově shodnem.

Např. u té Giulietty se mi nelíbilo, jak malý průměr má trubka do turba, říkal jsem si - kdybych chtěl víc výkonu, nebude z toho restriktor? Atp.... Na konec reálný stav vozů mě definitivně odradil.
Giu a Focus považuju za nejbližší konkurenty, oba vznikaly lehce před r. 2010, mají fajn motory, výborné podvozky. Focus těží z velmi povedeného faceliftu - za mě motor a interiér (opak Tipa). O sterilním a předraženém (byť povedeném) Golfu / Leonu jsem neuvažoval.

Ze současných A-R bych okamžitě bral Giulii 280k (radši než bestii Quadrifoglio). Stále parádní design i interiér, výkon, trakce 4x4, špičková převodovka. Škoda jen R4, ale taková je doba. Bychařina :-D

beastar
01. října 2020, 10:54
0

Kdyz to mas jako daily a je to pro tebe zbytecny. Rad to das pryc. Nepotrebuju honit vodu v Ghibli. Vice mene v nicem. O Giulii sem premyslel nejakou dobu. QF je jako daily nepouzitelna. Takze 280k asi dobry. Jenze AR je tady v CR, ale i v Nemecku proste marna. Nebylo auto, cekalo by se. A ja fakt na novy rok nemel chut neco resit. Megane je dobry auto a ve verzi Trophy tj regulerni sportocec.

Elantra ramcove urcite pro Hyundai znamenala milovy krok kupredu oproti Lantre. Uz se mohla alespon merit s Eu konkurenci. V krasnych vybavach se nabizela na US/Can trhu. V Kanade ve sve kategorii jeden cas trhala prodeje a byla hodne oblibena. Je treba tam par veci skousnout. Kvalita zpracovani neni nejlepsi, materialy levne, crdi trpi na to stejne jako soudoba konkurence zere vic a ma projev doslova jak traktor. 1.6 tak zustala volbou soukromniku. V Nemecku to stejne jako Lancer zhusta kupovali duchodci. Docela to jede je jednoduchy a moc to nezere. Kdyz vezmu oktavku a 1.6 pripadne Golf mam pomalejsi hur vybaveny auto. A tak to bylo vzdy navic Elantra byla vzdy levnejsi.

Giulietta je zvlastni auto. Ona je vlastne pekna a docela funguje. Jenze hezka se spatne shani. Castecne i proto, ze ma prodeje v zemich jako Italie a Francie. A tamni pristup k vozum je tristni. Plus je to typicka AR dnesni doby. Ne vsechno je dobre odvedena prace.

Focus je takova klasika kdyz nechces Golfa. Myslim ze obecne je to takova rozumna volba. A vzdycky co se tyka zpracovani auta nabizi maximum. Pak je to o tom jaky kus sezenes. Tim ze je to klasika a vydrzi to jsou na trhu i dojete kusy... vydavane za top stav.

KS
01. října 2020, 12:39
0

Renault Sport umí suprový auta. Sice 1.8, ale výkon a 420 Nm je pecka. Akorát by mi vadilo mít 300k na předku, pro daily bych volil jedině AWD, pro víkendovku stačí klidně (radši) RWD. Kór Praha a okolí, na všudypřítomných hrbolatých silnicích musí být s výkonnou předokolkou těžký život a nebo jen lechtat plyn. Ale pořád je v tom tužší podvozek + nízkoprofilový pneu, což pěkně naklepe...

Pokud bych se dost motal po Praze, i tak bych chtěl výkonnější, ale ne sportovní (přitvrzený) auto, takže třeba A5 45TFSI / 430i xdrive.

vojtacz
30. září 2020, 09:56
0

Oh, milované Stilo. Pět let jsem měl zrovna zmíněnou 1.6 v kombíku (aka Multiwagon) předělanou na LPG. Vlastně dodnes na něj vzpomínám jako na neuvěřitelného držáka co s minimem vstupních nákladů poskytl maximum užitku. Kilometr vyšel na korunu, místa dost, obří kufr s rovnou podlahou a zadní výklopné okno pro převoz čekoholiv většího. Paráda

Ty přední kapsy potvrzuji, nebylo to moc dobře vymyšlené a každý podzim jsem z nich tahal hromadu bahna. Přední ramena na českých silnicích moc nevydržely, ale zase cena dílů člověka nezruinovala. Co mě trápilo byly problémy s elektroinstalací, ty však vyřešila koupě silnější baterie a rázem bylo po problémech.

Nakonec šlo z domu protože jsme chtěli něco novějšího, počítám však že ještě spoustu kilometrů u nového majitele najezdí.

reagovat
Vojta
30. září 2020, 10:52
0

Ono přední ramena nám daly origo 150tkm a nové 100tkm a nezdálo se, že by měly problém. Spíš je to dneska o tom, na jakou kvalitu narazíš. Spíš na tom autě byly hrozně znát tlumiče - když se všechny čtyři daly nové, bylo z toho rázem úplně jiné auto. Co se elektroinstalace týče tak ano, právě je háklivá na slabší/starší baterku.