načítám data...

Skoro rok bez jediného slova...

25. prosince 2021, 01:09 6 komentářů Chase

... apřece je se pár věcí událo, jen toho času se příliš nedostává...

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Skoro rok bez jediného slova...

Vždycky když jednou za čas navštívím autíčkář, zavítá můj pohled i do sekce blogů a tam také zjistím, že už je to skoro rok, co jsem naposledy vyplodil nějaký ten článek. Není to tak, že bych na blog nebo autíčkáře zanevřel, jen toho času se nějak nedostává. Buď sedím zavřený v práci ve světě hranatých závorek, jak se na správného webaře sluší a patří, nebo se věnuji stavbě baráku, který mi hodinový budget na volný čas stáhnul na minimum.

Co se tedy vlastně za ten skoro rok změnilo? Jak už jsem v prvním odstavci naznačil, začal jsem na Vysočině stavět dům a tak je třeba převážet věci, které prostě do světlého interiéru daily XC70 dávat vážně nechcete. Nějakou chvilku už jsem si tak pohrával s myšlenkou na nákup stavební popelnice, takže když se v inzerci na fóru objevila černá XC70 za 25k Kč, neváhal jsem a už druhý den jsem v Jablonci přebíral klíče od pátého stroje mého domácího vozového parku.

XC70 D5 AWD s pěticentimetrovou vůli v řízení, středně pokročilou korozí (zvláště podvozku), lehce kopajícím automatem a téměř 420k km na hrbu je přesně tím strojem do kterého není člověku líto vrazit několik pytlů cementu, případně na stavbu projet křovím či směsí bahna a betonu. Prostě ten ideální stavební shitbox. Auto dojelo z Jablonce do Brna vlastními silami a okamžitě se uhnízdilo v ARDCar na prvotní servis. Vzhledem k povaze stroje, se udělalo jen to nejnutnější jako jsou zadní brzdy, rozvody a olej v motoru + automatu. 

Na stavbě se zatím ještě bezejmenná XC70 osvědčila, ale jak už to u mě bývá, postupně přišlo několik myšlenek na funkční úpravy. Díky absenci tažného zařízení by to chtělo nějakou zahrádku a taky trochu zvednout světlou výšku, protože pružiny utahané více jak 400k km skákání po světě, dávaly tomuto stroji světlou výšku hodnou spíše tuningové Octavie RS z parkoviště u Tesca, než autu vhodnému na nějaké ty polní cesty.

A pak přišel ten nápad… Do Gumbalkánu 2021 zbývalo něco málo přes měsíc. Původní Bedna kytu alá nazvedaná C70 v kabrioletu tou dobou odpočívala stále na stejném místě a ve stejném stavu, jako se vrátila z Warm-upu 2020 v Milovicích a čas pro její opravu + prodloužení STK se neúprosně krátil. Teď tu ovšem stála XC70 za 25k, jejíž plánované úpravy se přesně schodují s tím, co je potřeba na pořádnou expedici do Rumunských hor.

Bylo rozhodnuto, původní Bedna kytu se nechala odpočívat (nebojte, tento projekt není ukončený a ještě o něm časem určitě uslyšíte) a začalo se stavět. Černé kombi dostalo na střechu zakázkovou zahrádku v rozměru 170x110cm, na nápravy se nastěhovaly pružiny od Bad Swede s dvoupalcovým liftem doplněné podložkami nad tlumiče, které daly autu další palec prostoru od zemského povrchu. Místo sériových plášťů v rozměru 215/65/16 do podběhů zapadly celoprotektory Equipe Dakar s rozměrem 235/70/16. Následoval je předělaný šusplech z původní Bedny kytu a chromový bull bar na čenich stroje. Jako pověstná "třešinka na dortu" byly zahrádka i bull bar osazeny přídavnými LED světlomety a Bedna 2.0 byla na světě. 

Ještě trocha hraní s luminiscenční Montanou, aby byl vzhled opravdu hodný Gumkáry a v srpnu pak vyrazila na dlouhou cestu přes Slovensko a Ukrajinu do Rumunského Banátu. Ovšem vzhledem k tomu, že o letošním Gumbalkánu a tom jestli se Bedna 2.0 vrátila po svých mám rozepsaný samostatný článek, pokračujeme dál.

Doma jsou totiž i věci, které se moc nezměnily. C70 odpočívá už více jak rok a půl v garáži, protože na ní není čas a S80 se opět už několik měsíců fláká v servisu na druhé generálce motoru, neboť ta původní se úplně nepovedla, takže si motorář dává reparát. Sice mě to už nestojí žádné prachy, protože všechno je příkladně řešeno jako reklamace, ale já bych se taky někdy rád zase svezl.

Každopádně se snad blýská na lepší časy, protože by se už během následujících pár dní měl motor vrátit zpět pod kapotu a bude zbývat dodělat jen pár drobností, jako třeba nahození faceliftového dřevěného volantu a kompletního facelit zadního nárazníku z S80L, které se mi v mezičase podařilo ukořistit. Pak už jen dodělat lakýrnickou, protože ní nějaký neznámý "dobrák" těsně před odvozem auta na reklamaci motoru, zlomil na parkovišti zadní dveře v půlce. 

Co se týká C70, tak mě v létě začala chytat myšlenka na její prodej z důvodu nevyužití. Byť vím, že je pouze dočasné skrz minimum volného času, přesto se to ve mě hádalo až to nakonec vyvrcholilo v listopadu… Nákupem další C70 a pomyslným startem nového dlouhodobého projektu. :D

Ona černá C70 2,4t, jejíž poslední aktivní cesta vedla pravým bokem do blíže nespecifikovaných svodidel a která pak další dva roky strávila v kopřivách, aby následně skončila u mě, je totiž tak trochu unikátní a jedinečná nejen v rámci ČR, ale pravděpodobně i celé střední Evropy. Při běžném pohledu je její unikátnost téměř nepostřehnutelná. To se však změní při pohledu zespodu, nebo nedej bože její jízdě například na sněhu. Tento kus jinak striktně FWD švédského coupé totiž hrabe na všechna čtyři kola. Jak je to možné?

Z dostupných informací to vypadá, že přestavba proběhla již chvilku po tom, co auto opustilo brány dealerství kdesi daleko na severu a pod karoserii se nastěhoval kompletní podvozek nejspíše z V70R, jejíž pohon zadní nápravy je řešen mechanickou visco spojkou před zadním diferenciálem (bližší studium proběhne na jaře při porcování stroje). Onen výše zmíněný kontakt se svodidly společně s dvouletým pobytem ve společnosti bujné zeleně znamená, že oprava vozu je z pohledu ekonomiky nesmyslná. Ovšem u mě v garáži odpočívá jistá modrá C70 T5, které by AWD docela slušelo a kterou jsem chtěl ještě nedávno prodat… 

Takže v létě začne projekt C70 T5 AWD, který bude znamenat krom kompletního osazení AWD podvozku, také dlouho odkládanou instalaci 19T turba a R vstřiků, které se už delší dobu valí na polici vedle auta. Samozřejmě s tím proběhne i finální doladění softu v motorové jednotce.

Jak to celé bude fungovat ještě netuším, ale určitě se to tady dozvíte v nějakém z dalších článků a třeba i dříve, než za další rok. To už jen kvůli mému předsevzetí, že článek o Gumbalkánu 2021 dopíšu dřív, než odjedu na Gumbalkán 2022. :D

Takže hezké svátky všem a ať se vám v novém roce i vaše projekty daří. ;)

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
26. prosince 2021, 00:27
2

Pěknej zápisek, seš slušnej Volvo maniak a tvému novému projektu fandím!

reagovat
liška
26. prosince 2021, 16:05
0

Slušně rozjetý aktivity. Btw kdeže to seš na té vysočině? Tady ve VelMezu vídám jednu docela hezkou tmavě modrou C70 kupé, na boku taky znáčky se vzpínajícím se Sobem. Tu jsi prodal a je to nový majitel, nebo jen shoda náhod?

reagovat
Chase
26. prosince 2021, 16:55
0

To bude shoda náhod, moje modrá C70 už opravdu více jak rok a půl chrní zavřená v garáži a čeká až na ní bude čas. Samozřejmě před tímto datem si ji tam občas potkat mohl, protože jsem nejen díky stavbě v podstatě každý víkend kousek od Třebíče a přes VelMez jezdím, až už tuctovou zelenou XC70, Gumbakanovou Bednou 2.0, S80 V8, nebo dříve také C70. :)

beastar
26. prosince 2021, 16:42
3

Volvo moc rád nemám a obecně je to pro mě dost nuda. Tvoje aktivity kolem toho jsou ale super. Taková ta správná srdcařina. Dělat bych to takhle nemohl, ale číst mě o tom dost baví.

reagovat
Ronoath
26. prosince 2021, 20:45
0

Mlhavě si pamatuji, že C70 upravovala jako čtyřkolku nějaká firma z Ruska pro tamější trh. Tuším, že se to jmenovalo "Ovod Coupé" a bylo o tom kdysi ve Světě Motorů, tak do roku 2000. Je to případ nově koupeného C70?

reagovat
Chase
29. prosince 2021, 11:51
0

Tohle auto Ruskem podle všeho neprošlo. Z toho mála se se o něm dá zjistit, proběhlo vše ve Švédsku.