Zdravím všechny čtenáře mého blogu.
Po dlouhé době hledání, bádání a všeho možného se stalo nemožné.
Konečně jsem našel auto,které vyhovovalo mým požadavkům. Jak jsem již výše uvedl, je to starší bratr seicenta- cinquecento. Je to vlastně to samý, jen to jinak vypadá a je to o pár let starší (můj ročník je to auto)…:D
A teď k samotnému příběhu, v jedné skupině na sociální síti jsem se přidal do stránky o čentech v Čr. Projížděl jsem nabídky aut a hle, Cinque v hezkým stavu za 3 tisíce.. Ano, cena podezřele nízko, ale zkusil jsem to. Po pár napsaných zprávách s majitelem(kterému ještě jednou mockrát děkuji za prodej) mi byly zaslány první fotky. První vada, fouklé těsnění pod hlavou, což mě netrápilo jelikož jsem hledal auto i v nepojizdném stavu. Pak ale přišlo na karoserii a celkově stav auta. Dle slov majitele auto bez koroze a bez sebemenších problémů krom té hlavy. Tak bylo jasno. Teď už s kamarádem (díky za odvoz) který staví taky centa jsme se po domluvě sešli, vzali podval a vyrazili jsme z Liberce směr Louny.
Na místě uz na nás čekalo žluté Čento, které po obhlídce vypadalo fakt tak jak majitel řekl. Malý žlutý fiátek v edici sporting překvapil, moc mile. Motor 1.1 spi, neshnilé nikde ani puchýřek. Dokonce i nádrž a zadní lemy co u těhle aut tolik trpí byly jak nové. A cena? Nakonec ze 3 to vyšlo na 4 tisíce, jelikož mi k tomu pán dal novou sadu kol a pružiny od značky Merkur.
Prostě parádní, jsem z toho nadšený jak malý kluk. Pán mi ještě zpětně psal že ma mraky dílů,takže zdroj mám a mam kde brát.
Takže momentálně je Čento v garáži. Slíbil jsem minule plány co s ním bude.
Takže tady to je:
-komplet překopání podvozku (tlumiče, pružiny, polyuretany, brzdy větší dopředu, kotouče dozadu)
-motor swap na 1.2 16v 59kw + úprava sání a výfuku.
-zlepšení interiéru (sport.sedačky , volant, 5ti bodové pásy, přídavné budiky. )
-rám
-a poslední, troška péče o vzhled, má sve mouchy na kráse
A toť vše v této části. Pokračovat se bude po výplatě :D. V galerii pridávám fotky co jsem stihl vyfotit, tak můžete posoudit sami. :)
27. ledna 2020, 11:25
0
Zdravy zaklad :) Co to je za dverma ridice?
27. ledna 2020, 12:20
0
Značka tažného od Wranglera :D
29. ledna 2020, 19:12
1
Čento supr. Měl jsem 0,9 a to byla srandakrabička. Kastle taky bez kouska rzi na fiata obdivuhodný. Mechanicky neskutečnej držák..... ale ta elektrika. Tam věčně něco nefungovalo. Nakonec se elektrika poštěla vypínačem a startovalo se tlačítkem. Prostě si ve spínačce klíčem odemknul volant a zmáčknul vypínač. Ten pustil veškereou elektriku včetně světel. Pak jen tlačítko a auto jelo. Ale motor a mechanika supr. Ten motor jsem několikrát unnal- uvařil že lítala voda z expanzky a stejně furt fungoval. Jediný auta kde jsem ručičku tachometru dostal mimo značenou část byl trabant a čento. Obojí vo strach :-)
Odolnost mechaniky se potvrdila kldyž jsem to auto ke konci chtěl zabít. Prodat se mi zdálo nemožný a dávat do šrotu pojízdný auto? Blbost. Takže sem mu nakládal za studena hned do omezovače, sral na díry apříčný prahy. Jezdil po polních cestách klidně kilo v hodině a čekal co kde rupne co upadne. A ono to furt žilo. Nakonec ho vysvobodil kolega. Položil na stůl 8 litrů, odvez to do myčky, vyluxoval a dal přítelkyni k narozeninám. No a ta s tim ještě dva roky jezdila do práce :-)
29. ledna 2020, 20:08
0
Čento perfetní, jsem zvědavý na postup!
Martin_100: S tím pohybem ručičky mimo vyznačenou část tacha jsem si vzpomněl na ladění motoru :) Vše samozřejmě na letištní ploše.
-
Komentář upraven 29. 1. 2020, 20:09:01
30. ledna 2020, 13:42
0
Je to perfektní auto, taky bez rzi, jen mě čeká předělat hlavu tý 1.1. Chcu s tim jezdit i chvíli normálně abych to auto poznal a věděl co sním a co nesmím :).
ToMyx - na ten postup jsem popravdě taky zvědav:D
30. ledna 2020, 09:06
0
Myslím, že k tomu předchozímu blogu jsem to nepsal, ale ... zkus ten motor sehnat z jedničkovýho punta sporting (jestli ještě nějaký zbyly) - je to to samý, ale 63kw - údajně taky kvůli míň restriktivním svodům / katu (prostě plní nižší EURO normu)
30. ledna 2020, 13:44
0
Myslím že psal...ale sehnat tu 63kw je za trest, navíc na dvojkovy punto sedí dost úprav z větších motorů (brava 1.6 atd...) jako klapka, vstrikovače atd.. a myslím si že když se přidají průchozí svody a vyfuk + sání a nějaké odladeni tak budu hodně dal než na 63kw :)
18. března 2020, 10:11
0
O jednom jedničkovým Puntu s motorem 1.2 16v bych věděl, je po kamarádovi údajně jde na tři válce a brzy půjde na likvidaci, tak kdyby ho někdo chtěl, bylo by jen za přepis. Stojí v Táboře tel: 604572606