reklama
načítám data...

Nudný blok o nenudném autě, part 2

26. prosince 2016, 21:30 18 komentářů Goldies

Jdeme na to, snad už to bude o něco zajímavější!

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Nudný blok o nenudném autě, part 2

Pokud jste si přečetli můj první blog, asi by Vás mohlo zajímat pro jakou variantu jsem se rozhodl a pokud jste pravidelnými čtenáři na fóru tak už asi víte jakou variantu jsem vybral a jak to všechno dopadlo. Tady si ale můžu dovolit vzít to pěkně popořádku a mohu se i nechat trochu unést :-)

Po pečlivém zvážení všech čtyř možností jsem si vybral variantu číslo 4 a to SWAP motoru za silnější a snad i spolehlivěší jednotku 2ZZ která se dávala do sportovnějších verzí Toyot – Celica 7g, Corola TS – ale hlavně se její přeplňovaná varianta dávala do Lotusu Elise a Exige! A to už přeci něco znamená, ne? 

Po předchzích zkušenostech s vozů mnou vlastněných, jsem si jako hlavní cíl stanovil najít vhodného mechanika, případně firmu, která celý projekt zaštítí a převede sny v realitu. Od začátku jsem jednal s Honzou (Idaho) z DiComp Racingu a po pár PM na TuningFóru jsem měl jasno – nevím o nikom jiném, kdo by takto rozuměl Toyotám a má aspoň představu co takový SWAP obnáší a co vše by mohlo nastat (opravdu se ale vše nedá odhadnout). Domluvili jsme se, že on sežene motor, na který mě dá záruku a já seženu ideálně nepojízdné auto. Překvapivě se dřív podařilo sehnad motor z Celici, která jezdila v Japonsku (jak se později ukázalo – bohužel v Japonsku) a čekalo se tedy na to, až já seženu vhodnou MRchu. Cca po měsíci se objevila jedna za rozumné peníze v DE. Barva sice nic moc, ale kromě klimatizace (kterou bych stejně vyndal ven) byla v plné výbavě (rozumněj – okna a zrcátka v elektrice, ABS, interiér v kůži). Dle prodejce je motor zadřený a vozidlo nepojízdné. Zbývalo vyřešit, jak nebohou Mrchu dostat na ČR a to ideálně k Idahovy do Rožmitálu pod Třemešínem. Naštěstí jsme si vzpoměl na člověka s nickem Zemi, který se dovozem auto zabývá a s Idahem se naštěstí zná. Nutno podotknout, že nelá transakce proběhla v době, kdy jsme byl na dovolen v Chorvatsku a vše se řešilo emaily. Vše proběhlo překvapivě v pořádku a auto se dostalo na místo určení někdy v srpnu 2015.

Rukou rozklepanou z očekávání mi Idaho poslal tuto fotku:

reklama

Po příjezdu se zjistilo “pár” zajímavych věcí – Mrcha má US nárazníky (vypadají fakt pěkně), sportovní pružiny H&R  nerezový duplex výfuk a dokonce možná samosvor! Překvapivě je v dobrém stavu i karosérie a střecha. Začínal jsem si říkat, že se možná paní štěstěna unavila sedla si i na mě! A jaké byli plány? V podstatě jen zgenerálkovat 2ZZ motor z Celici a pomocí Plug&Play ho namontovat do MR2 – existují přímo kity na SWAP tohoto motoru na MR2, v USA a JPN je to celkem oblíbená kratochvíle. Rovnou jsme se domluvili, že by se dala 6Q převodovka z Celdy a samozřejmě LSD. Očekávaná cena 120-150tis i s motorem! Ach jak bláhový jsem byl :-D

Velmi rychle se ukázalo, že to až taková sranda nebude. Po odstrojení auta se sem tam ukázala rez na podivných místech a největší překvapení nastalo, když se kluci na dílně pokusili sundat výfuk – prý to byla taková menší sprcha – motor musel být nějakou dobu pod vodou :-( Záplavy jsme vyločili vzhledem k absenci specifického bahýnka v interiéru a tak se nám jako nejpravděpodobnější ukázala varianta, že auto prostě skončilo zadkem ve vodě (španý řidičský manévr, špatně zatažená ruční brzda na břehu jezera…). Co se motoru týče, až takový problém to vzhledem k plánovanému SWAPu motoru nebyl, ale podvozek na tom byl hodně špatně a tak jsme se domluvili na celkové GO karosérie, podvozku a brzd. Toto rozhodnutí mělo celkem zásadní finanční i časový důsledek.

Když se mi na googledrive objevila tato fotka bylo my jasné, že se na silnici jen tak nepodívám. A také začala smršť špatných zpráv – katalizátor KO, musí se koupit nový, svody KO, bude potřeba nové, bude potřeba generálka brzd, přední ramena v háji (origo TOY díl cca 10.000,- kus), rozbité čelní sklo, ložiska na kolech KO a tak bych mohl pokračovat. Ale co, když už jsem se do toho jednou dal, přece to teď nevzdám :-)

Omámen vlastnictvím nového vozu, jsem začal přemýšlet jak bych si ještě udělal radost. Zamiloval jsem se do jedné fotky (nejspíše VT) na netu a řekl si, že by to takto nemuselo vypadat zle a tak jsem začal zhánět červené sedačky. Náhoda tomu chtěla, že se v inzerátu objevili sedačky v červené kůži z Hondy S2000 a navíc je prodával Zemi (ten stejný co mi dovezl MRku) na ceně jsme se rychle domluvili a po kamarádovy jsem je dostal z Mostu do Brna a z Brna jsme si udělali výlet do garáží DiComp Racingu na kontrolní den. Další co jsem opravdu chtěl byl digitální měřák tlaku a teploty oleje, teploty vody a palubního napěti. Ideální varianta mi připadl výrobek od L-Jaye z JDM fóra. Rovnou jsem vzali ShiftLight, protože racing, ne? 

 

 

Při kontrolním dnu jsme si probrali všechny náležitosti co nás ještě čekají a vče už vypadalo jako “snadná” práce. Mimojiné jsme se domluvili, že horní uložení tlumičů je také špatné a pokud bychom vče udělali pořádně z origo dílů (druhovýroba na toto masivně rozšířené auto na úrovni čtyřkového golfu je překvapivě mizerná) tak se dostáváme na částku lehce kolem 17tis a to už je rozumnější vzít nový sportovní podvozek, ne? A taky že ano! Ale pro jaký se rozhodnout? Variant spousta, zkušeností majitelů ještě víc. Opět jsem se ponořil do hlubin internetu a snažil se rozhodnou pro nějakou alternativu. Protlum i HP byly bohužel mimo mé finanční možnosti (není to felda :-( ) a KW, Bilstein mi zase přišli také celkem drahé. Po pročtení fóra TypeR.cz a zkušenostech kluků na Civicách jsme se rozhodl pro Taiwanského výrobc XYZ. Časem se to ukázalo jako výborná volba.

Horní unibalové uložení, nastavitelné odklony na přední nápravě, tusostně i výškově seříditelné, prostě paráda. A když už máme takový nádherný set a kluci v DiComp Racingu si dali spoustu práce s repasí všech podvozkových dílú (co se nedávalo nové, tak se opískovalo a natřelo) tak by to chtělo také pořádné uložení. Vzhledem k tomu, že jsou to kluci šikovní tak se udělalo kompletní uložení v PUR:

V dalším díle se podíváme na to, co Vás asi všechny zajímá nejvíc a to je motor :-) To budu muset probrat s Idahem, protože to už jsou věci které mi toho moc neříkají.

STAY TUNED!


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

HerrHobler
27. prosince 2016, 00:41
0

Určitě pokračuj, příjemný čtení o zajímavým projektu.
Baví! ;-)

reagovat
Goldies
27. prosince 2016, 09:33
0

Pokračovat určitě budu, jen ty technické věci musím probrat s člověkem který to stavěl :-)

krab
27. prosince 2016, 09:04
0

Bezva, že si to sepsal, určitě to hodně lidí zaujme. Já si toho už všiml na fóru a jak jsem psal, držim palce ať ti s ní vyjde příjemná sezona!
A takový krásný auto už bude chtít nějak pojmenovat :) .... hlavně ne "stříbrná MRcha" , jelikož už tu máme na Autíčkáři "Rudou potvoru" :D

reagovat
Goldies
27. prosince 2016, 09:34
0

Díky :-)
Jinak se jménem je to těžký, zatím jí doma říkáme Mrcha nebo Mrška - bez barevného upřesnění :-D

bobo23
27. prosince 2016, 12:11
0

Super čtení. Je fajn, že si se do toho pustil. Těším se na pokračování. :-)

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 15:04
0

Pokračování na světě :-)

zimbic
27. prosince 2016, 15:10
0

Jsem zvědavý na technické detaily nemůžu se dočkat pokračování. Jinak jel jsem v sériové MR2 a už ta se mi zdála docela rychlá, tohle musí jet jak splašený :D Jinak držím palce za chvilku ti začne sezona tak přeju hodně radosti a zábavy za volantem :)

reagovat
Goldies
27. prosince 2016, 16:14
0

Sériová MR2 SW30 je na tom výkonově určitě dostatečně, jak by asi potvrdil Honza Malina (Raspby) který ji v motorově sériovém stavu prohání na trackday. Podvozek máme stejný, dokonce jsem mu dával svůj, protože on spěchal a já ani ne :-D Moje hlavní nutkání ke SWAPu byla jen a pouze (ne)spolehlivost 1ZZ, kdy není otázka jestli, ale kdy se to vysere :-D

zimbic
27. prosince 2016, 17:03
0

No 2ZZ je mi taky sympatičtější, ale na přestavbu bych asi neměl dostatečný rozpočet, podle toho co píšeš je to daleko dražší a náročnější než jsem myslel :D Jinak zvuk 2ZZ je o tolik lepší podle videí :D

Raspby
15. ledna 2017, 14:12
0

No když nepočítám ty slavné nešvary, tak samotý 1ZZ motor není vůbec špatný. Dalo by se to přirovnat k Toyobaru, výkonu tak akorát, ani moc, ani málo :) . A má hezkou špíčku :). Ale 2ZZ to je jiná liga...zatím jsem měl štěstí a ojele doléval asi 3 deci za sezónu (asi 3500 km). Tak doufám že to ještě vydrží.

Goldies
29. ledna 2017, 15:05
0

Já tě stejně jednou zlomím, nechám tě projet a budeš ztracen do konce života :-D

Raspby
29. ledna 2017, 15:29
0

Tak s tím že mě necháš projet Tě beru sakra za slovo :) :-D a že budu ztracen do konce života..to je taky pravda, ale na to už jsem zvyklej od té doby co jsem se svezl v Supře MK4 :-D

Knightrider
27. prosince 2016, 15:56
0

Super. Je to pecka. Nejsou ty unibaly moc hlucny a tvrdy? Mel jsem je na Mustangu. Fungovaly vyborne, ale bylo to jak pojizdny zelezarstvi, tak sly nakonec zase ven z auta.

reagovat
Goldies
27. prosince 2016, 16:16
0

Tak zatím veškeré zvuky co jsem slyšel pokládám za normální a to nemáme kolem baráku nějak extra kvalitní cesty, spíš je to tady samej výmol :-( Zatím tedy nemám moc najeto, jen cca 100km (ještě nemáme RZ, tak mám celkem strach) a vnímám jen zvuk výfuku, kterej je teda neuvěřitelnej :-) Ale pokusím se tedy zaměřit na hluk od podvozku :-)

Goldies
27. prosince 2016, 21:53
0

Tak jsem to ted vyzkousel cestou do Tesca na nakupy :-) na celkem rozmlaceny ceste jsem vyradil na neutral a poslouchal jen podvozek... A prekvapive nic :-) cekal jsem taky nejaky rany a ono nic :-) nejspise kvalitni podvozek :-D

Id
Idaho
27. prosince 2016, 23:07
0

Unibaly maš jen v uložení tlumičů a tam ení duvod aby jsi slyšel rány když jsou nové, aby unibal dával rány musí mít vuli. Respektive ten zvuk vydá náraz kovu o kov - což je bud spatný unibal ( vůle ) nebo vule mezi unibalem a ukotvením. Unibaly v serii na podvozku používá mnoho "seriových" toyot, ma je vetšina E9 coroll, 5+6gen cecilky a tuším v zasdních příčných ramenech i poface 7gen.. Stejné je to se silenty, pokud nekdo tvrdí že PUR zusobí vysokou hlučnost auta, má samozřejme pravdu ale jde spíše o takové to hučivé ůpozadí" - přenos jemných vibrací, každopádne vyložene rány od podvozku by nemely být opet slyšet, protože ty opet zpusobí pouze vle mezi dvěma komponenty. Standartní PUR silenty ( energy suspension, powerflex atd ) mají hodnotu tvrdosti ( mluvím o reálu, ne to co mnohdy tvrdí výrobce ) kolem 60-75 , u tebe použitý PUR je prumyslový, zbačený jako tvrdost 96 , při reálném meření naměřeno rozpetí ( dle prumeru tyče ) 88-92, přesto nemlátí :) a troufám si říci že bude mít vyšší životnost než klasické "lité" ,i když na hrbolatých cestách to vykoupíš komfortem ( poskakování, nikoliv hluk ).

Eon
29. prosince 2016, 21:24
0

Nechápu jak může výrobce udávat shore 96 a reálně mít 88-92 jak píšeš. Je možné kus materiálu poslat? Změřil bych si to.

Id
Idaho
01. ledna 2017, 15:52
0

Ahoj take jsem to řešil a udajně je to zpusobeno rozdílným zpusobem / metodou meření, a označováním, kdy SH_XY neznamená že to má XY ale reálnou hodnotu v určitém rozpětí kolem, zatímco jiní výrobci to uvádějí jako nejnižší hodnotu jaké by mel materiál dosahovat.. Veškeré hodnoty jsme nechávali přeměřovat u našeho dodavatele a ten by ti k tomu řekl více. Bohužel o tomto se výrobci litých PURů už nezminují my jsme na to přišli ve chvíli kdy jsme zmenili dodavatele o on neměl námi požadovanou tvrdost, takže se řešilo čím nahradit..