K tomuhle autu jsem se dostal vlastně úplnou náhodou – myslím k renovaci. Míchal jsem barvu při jiné příležitosti, a všiml jsem si, že výsledek celkem odpovídá původní barvě, kterou tenhle Cougar nosil kdysi. Takže rozhodnuto, namícháme toho víc, a uděláme i Mercury…
Tenhle model má, mimo faktu, že nejsou použita klasická plastová kolečka, ale gumové pneumatiky navlečené na nábojích, malou zvláštnost, a tou je natáčecí podvozek. Přední náprava pohybem modelu do strany vytočí kola, a model takto zatáčí. Modelů s tímto systémem je v nabídce Lesney víc, a některému z dalších se v blízké budoucnosti zcela jistě budu věnovat. Na fotce podvozku níže je celý systém dobře patrný, jedná se v podstatě o jednoduché plastové vodítko s piny, které vytvářejí protitlak. Kupodivu i po padesáti letech je náprava kompletní a nepolámaná, asi za to může přístup, který není nikterak jednoduchý, a plastové vodítko je tak prakticky nemožné zničit. Víc jsem se obával degradace plastů a jejich zkřehnutí, ale zbytečně.
Auto jsem klasicky rozebral, odvrtat stačil jeden pin, vyrobil závit, plasty očistil, prosklení podrobil autosolové kúře (dost to prokouklo, myslím) a podvozek naložil na hodinu do octovo-solného nálevu pro odstranění oxidace. Poté jsem ho ještě rozleštil v ruce trochou ocelové vlny. Zvýraznil jsem přední chladič, světla, a pokusil jsem se masku trochu oživit znakem – začal jsem se víc kamarádit s jemným štětečkem, a detaily už nedělám fixami, snad je to trochu poznat, a je tam vidět nějaké zlepšení.
Náboje kol jsem lehce v ruce obrousil od zbytků starého chromu, a natřel je stříbřenkou – nejsou tak pěkné, jako původně byly, ale protože model se někdo pokusil přebarvit (více či méně úspěšně – přední maska byla růžová….), stopy ulpěly mimo jiné i na kolech, ze kterých se z vnitřní strany chrom i trochu olupoval. Nevím, jestli to vzniklo snahou barvu odstranit ještě některým z předchozích majitelů, ale nic lepšího se v tu chvíli už dělat asi nedalo….holt, každý děláme, co umíme, takže to musí být dobré, a i když to není dobré, stejně to musí stačit…(Stephen King, Mrtvá zóna, 1979).
Po lakování do barvy už jenom zbývalo zvýraznit detaily i na karoserii, tentokrát jsem krom klik a zadních světel ještě udělal zadní stříbrnou podkladovou lištu a otevírání zadního víka. Následovalo obligátní lakování čirým lakem, a sestavení.
Protože to tentokrát trvalo celé jaksi déle, ztratil jsem pojem o původní barvě, která takhle podle fotek vypadá víc dožluta, než mnou použitá. S tím asi dokážu žít, namíchaná zelenožlutá metalíza je i tak dle mého moc pěkná, a modelu sluší.
Výsledek posuďte sami :-)

























BubaaCZek
17. 8. 2019, 20:46Nice!
Tomino
17. 8. 2019, 21:12Tak ten se fakt povedl! Další krasavec do sbírky. Zajímalo by mě ale, jak dlouho trvá taková renovace, vím, ze to bude asi individuální, ale jen tak orientačně?
PlusOne
19. 8. 2019, 12:09Spočítané úplně přesně na minutu to nemám, čistého času odhaduju tak čtyři-pět hodin. Nejvíc času zabere klasicky čekání mezi jednotlivými úkony, barvu nechávám zrát i týden (v případě Cougaru asi tři :-D Prázdniny, no....), zas to dává víc prostoru pro další modely...mám těsně před dokončením něco, co potěší Kubu Pospíšila ;-)
M. S. K.
24. 8. 2019, 21:01Zdravím, ozval by jste se mi na mail krz vaše renovace modelů? Díky.
PlusOne
25. 8. 2019, 17:58Nemám Vaši mailovou adresu, když jste tu jako "neregistrovaný". Napište mi na plusone(uzenáč)email.cz
Irwinek
18. 8. 2019, 08:51Pěkná práce :-)
Goldies
18. 8. 2019, 16:43Tak tohle je fakt moc povedené!
custom1
21. 8. 2019, 11:03Moc pěkné a dobře zvolená barva!
Akorát ten chrom (kliky, lišty kolem oken atd.) tomu trochu chybí...
PlusOne
21. 8. 2019, 11:43Já se toho pořád trochu bojím - jednak mám obavu, jak a jestli bych to trefil, druhak si myslím, že příliš mnoho detailů bude spíš na škodu. Ale vyzkoušet to někdy určitě musím a chci - budu předělávat ten Mercedes, mám ho v plánu už delší dobu, tak to pak prubnu na něm.
custom1
21. 8. 2019, 11:57Příliš mnoho detailů zase ne, jen ty důležité. Obzvlášť, když jsou tak hezky zvýrazněné...