načítám data...

Lednička je pryč

13. února 2019, 08:22 29 komentářů custom1

A co bude dál?

zobrazit celou galeriiKarel Bonk: Lednička je pryč

Jak mnozí mohli zaregistrovat, “lednička” (nebo také “tramvaj”) je pryč. Po třech měsících jsem ji prodal jednomu člověku do Olomouce. 

Důvod prodeje byl ten, že manželce přestalo vyhovovat Malibu. Ne, že by se s ním špatně jezdilo, to ne, ale začala jí vadit spotřeba. Prostě začala pociťovat, že auto, které si ve městě vezme “deset na sto”, jí nemálo zatíží rozpočet. Chápu ji…

Navíc mě Nissan docela rychle omrzel. Líbil se mi, ale nevytvořil jsem si k němu dostatečně silný vztah, takže mě ani moc nemrzelo, když s ním nový majitel odjížděl. A taky docela dost žral. Nebyl to ovšem důvod prodeje, jen to urychlilo rozhodování, co půjde z domu. 

Spotřebu jsem nikdy neřešil. Lumina si ve městě řekla o 12, “pohřebák” dokonce o 14 litrů na 100 km a přesto jsem s nimi jezdil denně, ale je mi jasné, že ne každý to tak má. Ovšem kdybych si měl pořídit nové auto (rozuměj jiné), už bych spotřebu trochu řešil. Ale to teď není důležité. Důležité je, co bude dál…

Nissan je teda pryč a zase máme jen jedno auto, Malibu. To u nás ještě dlouho zůstane, není důvod dávat ho pryč, ale musíme k němu něco přikoupit, protože manželka potřebuje jezdit a já v brzké době nejspíš taky budu potřebovat auto ke každodenní přepravě. Zatím to není úplně aktuální, přepravu do práce a z práce řeším svezením se s kolegou, případně občas “mastnou tyčí” (MHD), ale zřejmě brzy budu potřebovat vlastní auto. Musím tedy vyřešit auto pro manželku.

Rozhodli jsme se, že to bude Ford. Z čistě praktického hlediska. Mám kamaráda, který se touto značkou dlouhá léta zabývá. Byl mechanikem u Forda a dodnes má k této značce vřelý vztah. O Forda se mi tedy dobře postará.

Musí to být automat. Manželka sice dělala autoškolu s autem s manuální převodovkou, ovšem od nabytí řidičského průkazu řídila pouze vozy s automatem, a to naše Malibu a kamarádova Chevy Caprice. 

Takže to bude Ford s automatem. Ale jaký? Nějaký, co nebude moc žrát. Takže něco s TDCi? Ale kde že! Naftu nechceme! Mondeo Mk3 v plné palbě, s béžovým interiérem a automatem bych asi bral i s naftou, ale nekupujeme auto pro mě, že. Musí to být něco menšího a na benzín. Focus by byl fajn, ale nenašli jsme žádný, který by vyhovoval. A když už nějaký vyhovoval, byl to kombík a manželka kombíka nechce.

Nakonec jsme se rozhodli pro Fiestu Mk4 s motorem 1.25 a automatickou převodovkou. Dle slov kamaráda “fordaře” je ten motor velmi povedený a prý ho “ladili” u Yamahy, stejně jako motory SHO (ty přímo u Yamahy vyráběli). Jen tak pro zajímavost, ten kamarád mimo jiné vlastní první generaci Fordu Taurus SHO.

Vyhlídli jsme si několik Fiest, ale měli jsme smůlu, že byly buď prodané nebo zamluvené, takže pořád čekáme. Snad se brzy něco objeví. Chceme pětidvířko s klimatizací. Pokud bude mít okna a zrcátka v elektrice, bude to super! Kdybyste někdo o nějaké věděl, budeme rádi.

Až něco koupíme, tak se ke mě vrátí Malibu. Už se na něj docela těším. Konečně zase budu mít svoje auto, které navíc dobře znám a mám ho rád.

 

Vzhledem k tomu, že od Dubna mají zrušit Google+, začnu sem více psát, protože budu potřebovat přesunout komunitu Chevrolet Malibu, která skončí, respektive věci z ní, o které nechci přijít. Možná zde budu pokračovat i v blogu, který jsem tvořil na blogeru a který skoro nikdo nečte. Uvidíme…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
13. února 2019, 10:37
2

Trochu to zamrzí, čekal jsem, co z Nissanu nakonec bude, ale naprosto to chápu. Co se týče Fiesty, něco jsem s mk4 s motorem 1,25, akorát teda po faceliftu, najezdil a není to špatné auto. Míval ji kamarád. Ten motor stačí na normální cukání po městě i na občasné zablbnutí někde na silničkách, docela se mu chtělo do otáček. Dálnici raději kolem 120 km/h, pak už to moc řve. Nevím ale, kolik radosti mu sebere automat. Ta vysněná specifikace je dost konkrétní, tak přeji hodně štěstí, ať narazíš na něco použitelného. Hlavně pozor na rez, i ta kamarádova nakonec umřela na absenci prahů.

reagovat
custom1
13. února 2019, 10:56
0

Ad Nissan: Samotného by mě nenapadlo, že mě tak rychle přestane bavit. Do toho ten požadavek na úspornější auto a bylo jasno.

Ad Fiesta: Našli jsme několik Fiest s automatem, jednu dokonce i ve "vysněné" specifikaci (samozřejmě bychom vzali i verzi bez el. oken a zrcátek), ale na všechny jsem zavolal pozdě, už byly zamluvené. Nicméně mi pán, který je prodával (měl jich několik) slíbil, že pohledá další a dá vědět. Všechno dovozy z DE od prověřených majitelů, se serviskama, s nízkým nájezdem, v dobrém stavu. O korozi u Fordů vím, na tu si samozřejmě dáme pozor. Chceme auto v co nejlepším stavu a jsme ochotni i slevit z výbavy. Hlavně, ať to má automat. O zábavnosti si nedělám iluze, ale žena to bude mít na ježdění do práce, když pojedeme někam dál (a po dálnici), pojedeme Chevroletem.

custom1
13. února 2019, 11:10
0

Tohle je ideální konfigurace: automat, klima, el. okna i zrcátka, zelená s béžovým interiérem. Sehnat na ni ta kola, co jsou v úvodním obrázku a je to paráda! :)

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Ford-Fiesta-Ghia/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:9000_19_,ger:automatic_gear,cli:manual_climatisation,dmg:false/pg:vipcar/274237706.html

Paul.Try
13. února 2019, 11:32
0

Zkoušel jsi ještě pohledat Mazda 121 ? Je to ségra Fiesty. A vubec Mazda by nemusela být špatná volba. Vím že máš někde vlákno na foru a možná už ti to tam někdo radil

custom1
13. února 2019, 11:37
0

Tu bych taky bral. Ono je jedno, co je na tom autě napsáno :)
Myslím, že Krab psal, že ten motor měli jeho rodiče v Mazdě 2 nebo v něčem takovém.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. února 2019, 13:09
0

Teda Karle, tak to jsem nečekal, že tě ten bílej bizár přejde tak rychle. A kolik to žralo, jestli se můžu zeptat? Tam byl nějakej malej motor, ne? Jestli si dobře pamatuju.

reagovat
custom1
13. února 2019, 13:23
0

Jak moc jsem z toho byl nadšený, tak mě to docela rychle přešlo. Motor byl 1.6 a k tomu tříkvalt automat, který tomu dodával dynamiku dýchavičného důchodce. Jak jsem chtěl automat, tak tady to ta převodovka úplně zabila. Bylo to fakt pekelně líné. To by ovšem nebyl takový problém, kdyby to nemělo stejnou spotřebu jako Malibu, které, byť taky není žádný rychlík, je oproti tomu svižný sprinter.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. února 2019, 16:00
0

Bylo to holt auto z pravěku. Na každodenní ježdění to chce něco modernějšího.

custom1
13. února 2019, 16:11
0

To mi zas tak nevadilo, věk nehraje roli, ale štvalo mě, že to nejede a žere. Prostě špatná kombinace motoru a převodovky, což jsem při koupi samozřejmě nemohl vědět. Po pár kilometrech to prostě nešlo poznat, přišel jsem na to až při denním ježdění.
Klidně bych si zase koupil staré auto, ale asi už ne se slabým motorem a automatem. Moc se mi líbí tohle, ale ten Iron Duke v tom, to bude smrt i s tím manuálem (automat by to úplně zabil)...
https://auto.bazos.cz/inzerat/99432394/Pontiac-Grand-AM-25-Benzin.php

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. února 2019, 19:29
0

Iron Duke je pověstná líná lemra. :-)

custom1
14. února 2019, 09:31
0

Vůbec bych si tím nepomohl, protože žrát to bude stejně jako Malibu a navíc bych se musel otravovat s tím klackem mezi sedadly.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. února 2019, 15:09
0

U mně naopak na plné čáře vítězí manuál v jakémkoliv autě, takže s tím bych problém neměl.

custom1
14. února 2019, 15:16
0

U auta "pro zábavu" by mi taky nevadil, ale když mám s autem jezdit každý den, tak chci mít určité pohodlí... ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. února 2019, 15:21
0

Je mi to jasný. Já denně jezdím po Praze v autech s manuálem a nepřijde mi to divný ani otravný, ale je to holt o zvyku a preferencích.

custom1
14. února 2019, 15:30
2

Ono taky záleží, o jaké auto jde. Tryskomyši (a podobnou havěť) preferuju s manuálem, větší nebo luxusnější auta zase s automatem.
Co se týče Fiesty, tak kdyby byla pro mě, bral bych ji klidně s manuálem. Ideálně Mk3 a nejlépe XR2i nebo RS :)

ja
jazet
14. února 2019, 09:25
0

Ta 1.25 je super motor, rodiče jí měli přesně v téhle Fiestě (v manuálu teda) a jelo to moc sympaticky a žralo to pár litrů. Bohužel už jí dost žrala kovomorka a teď se ještě vysrala spojka, tak půjde do šrotu.

reagovat
custom1
14. února 2019, 09:30
0

Jak to tak čtu, tak jsme si zas tak špatně nevybrali... :)
Teď už jen aby se objevil nějaký slušný, korozí nenapadený kus.

ja
jazet
14. února 2019, 12:25
0

Motor je fakt povedenej (v rámci třídy samozřejmě), ale ten automat to asi zabije. A ještě jedna věc, který bych se trochu bál, je pasivní bezpečnost. Nabourat bych se v tom fakt nechtěl, je to jen taková krabička, ale když ses nebál v ledničce.... :D

custom1
14. února 2019, 12:42
0

Žena s manuálem jezdit nebude, proto vybíráme automat. Co jsem četl, tak je v tom CVT, o kterém vůbec nemám ponětí, jak funguje, ale snad to nebude tak hrozné (teda doufám, že to nebude tak příšerné, jako ten drivetrain v Nissanu).
Nad pasivní bezpečností jsem taky přemýšlel. Na novější (bezpečnější) auto nemáme peníze, tak musím doufat, že se nic nestane.
Ostatně teď jezdíme dvacet let starým Chevroletem, který je sice větší a působí bytelněji, ale taky si nedělám iluze o tom, že by byl kdo ví jak bezpečný.

ja
jazet
14. února 2019, 14:14
0

Jasně chápu, tak hodně štěstí při výběru a případně se budu těšit na novej blog o Fiestě v automatu.

custom1
14. února 2019, 14:18
0

Jakmile něco koupím, tak se určitě pochlubím ;)

ya
yaoming
14. února 2019, 12:21
0

Nevim jako jste limitovani rozpoctem... O generaci mladsi Fiesta/Fusion se stejnou yamahackou 1.4 respective 1.6 delal v automatu taky. 1.4 mela durashift (asi cvt) a 1.6 mela hydromenic. Bohuzel jsou u nas v nabidce pouze 1.4.

reagovat
custom1
14. února 2019, 12:27
0

Máme na to 30 tisíc. O generaci novější Fiesta by se nám samozřejmě taky líbila, akorát moc nevím, jak funguje/nefunguje ten Durashift.

Tomáš Strach
15. února 2019, 23:46
0

To mě mrzí, že Sunny neuspělo, ale chapu to... Jinak jestli mohu říct svůj názor, tak zrovna čtyřkovou Fiestu v automatu jsem měl nedávno v rukách a docela jsem se zdesil tím, jak se vůz choval. Aby auto jelo pomalu, tak se muselo hodně stát na brzdě a přeřazování mezi PRND taky nebylo nikterak oslivé, dokonce, abych dal zpátečku, tak jsem tomu musel zprvu šlapnout, jinak mi to chcíplo. Zase ale nechci strašit, ono mnou řízené auto evidentě dost zažilo a docela i pochybuji, že se někdy měnil olej v automatu a brzdy toho asi taky měly dost za sebou. Jinak, co jsem mohl řídit manual, tak to bylo lepší, sice jízdně to asi neoslní, ale jako přibližovadlo na cukání po městě to myslím bohatě stačí.

reagovat
custom1
18. února 2019, 07:05
0

Díky, že jsi to napsal, aspoň budu vědět, na co se mám zaměřit. Co jsem četl, tak je v tom CVT, o němž vůbec nevím, jak se chová (jezdil jsem jen s klasickým automatem s hydroměničem). Mohl by ses, prosím, o tom trochu rozepsat?

Tomáš Strach
20. února 2019, 15:39
0

No rozepsat se... Já s tím zas tolik dlouho nejezdil, abych poznal všechny neduhy a benefity toho automatu. Každopádně při jízdě to řadilo vcelku obstojně, žádný škubání, ale do dokonalého řazení tomu něco chybí. Horší to bylo s těmi rozjezdy, jednou jsem dokonce musel 5-krát nastartovat, páč přes tu zpátečku to hodně škublo a auto chcíplo, až když jsem stál s levou nohou na brzdě a s pravou přidal plyn, tak to teprve bylo schopné se rozjet. Na P N a D to naštěstí nedělalo. Co pak byla hrůza, tak s tím jet pomalu, člověk musel tlačit na brzdový pedál víc než obvykle, jinak se autíčko zvesela rozjelo. Bohužel nemám srovnání s více kusy (pouze manuální, kde se choval vůz standartně), třeba vážně dotyčný kašlal na pravidelnou údržbu, čili i nějaký olej v převodovce.

custom1
20. února 2019, 15:44
0

Pravda. Kdo ví, jakou údržbu to auto mělo a v jakém stavu byla převodovka. Ale i tak díky! Každá informace se hodí.

Tomáš Strach
20. února 2019, 15:48
0

Právě, ale podle špíny uvnitř i venku, koroze a starých gum to asi s největší pravděpodobností ukazuje na to, že se na to kašle ve všech směrech. Není zač ;-) snad to bude k užitku, nejlepší je se s vozem svézt, tam to člověk pozná hned.

custom1
20. února 2019, 15:53
0

Aha. No, když je auto špinavé a zanedbané, člověk nemůže čekat, že bude po technické stránce bezvadné.
Uvidím, co se objeví (až se něco objeví) a jaký z toho budu mít pocit.