načítám data...

Když jde vše jak má (i když se to někdy sere)

17. září 2018, 11:17 23 komentářů Skipper

Ze života chovatele koček

zobrazit celou galeriiEmil Kykloš: Když jde vše jak má (i když se to někdy sere)

Můj dobrý kamarád se rozhodl oženit a tak nás napadla svatba tak trochu v kočičím duchu. Probral jsem svou garáž (někteří probírají skříň, já garáž) a pro ženicha jsem tam vyhrabal jedno zachovalé XKR a jako ideální auto pro nevěstu se nám jevilo XJ 12, u kterého jsem zároveň posloužil coby svatební řidič. Snažil jsem se kamaráda přesvědčit, že když se svatbou rok počká, tak by pro nevěstu byl už hotový Daimler z mého seriálu A car is reborn, ale nevím proč, trval na tom, že datum svatby je pevné.

Snažil jsem se ho aspoň ukecat o odložení o dva měsíce, to už jsem měl totiž v plánu keramiku, ale ani to nevyšlo. No co už, nezbylo mi, než zatnout zuby a na svatební ráno jsme auta decentně vyzdobili. XKR dostalo rychlé pruhy a XJ 12 pár mašliček. Ženich si odvezl XKR a já se pak stavil pro nevěstu. Jaké bylo mé překvapení, když se kromě nevěsty a jejího bratra zjevil i Piškot. Piškot je pes. Nikdy jsem psa v autě neměl. Aby jste pochopili míru problému, uvedu příklad. Miluji své děti. Ale dlouhodobé bych je v autě nejraději dal po hlavu do igelitových pytlů, abych to po nich nemusel čistit. A do mého auta měl přijít pes. Trochu jsem se orosil, nasadil umělý úsměv a pejska do auta pustil. Musím ale uznat, že tohle malé bílé huňaté stvoření si s kocourkem rozumělo. Koneckonců, Alžběta taky vozí něco podobného, dokonce celou smečku a její auta vypadají celkem OK. Celou dobu seděl vzadu a koukal na cestu. Uf, tohle jsme zvládli. Cestou ve mně trochu hlodala nejistota, přece jen, je to auto z roku 96, byl extrémně horký den a už jsme jednou kdysi vařili. Tady potěšil kocourek (XJ 12) a choval se jako opravdový gentleman a fungoval na výbornou. Naši třetí disciplínou byl dovoz nevěsty na místo na přesný čas. Něco jako setinová rallye a tohle se povedlo taky. Takže Martine a Katy, ať se Vám stejně povede i to manželství!

Po svatební anabázi, kde všechno proběhlo jak mělo (až na to, že u XKR přestala fungovat klíma), jsem svěřil XKR do rukou odborníkovi. Už jsem o tom kdysi psal, před časem jsem v Brně potkal krásné XKR v červené barvě a zblízka mělo prostě dokonalý lak. Když jsem vedle něj zaparkoval, tak jsem se až styděl. Naštěstí byl majitel nedaleko a já dostal neocenitelný kontakt na pana Karáska. Pan Karásek je blázen, v tom nejlepším slova smyslu. Takže si s ním velice dobře rozumím. Ostatně, kdo někdy vidél jeho busíka s přívěsem, na kterém je kabrio brouk, vše sladěné v nádherné modré barvě, tak mi dá zapravdu. Sešli jsme se, nastínil mi, co by moje auto čekalo a já se rozhodl jít do toho.

První fáze bylo leštění, fotka, kterou mi poslal mě docela překvapila. Rozdíl před a po byl neuvěřitelný.

Pak mě po celou dobu zásoboval fotkamiq z postupu práce a bohužel časem i špatnými zprávami. Ukázalo se, že lak na autě je docela naprd a i obyčejné odmaštění ho škrábalo. Musím hrozně ocenit snahu o dokonalost, které si opravdu vážím – škrábance bylo vidět jen pod určitým uhlem ale i tak, bylo rozhodnuto, že auto musí být perfektní. Zde jsem si říkal, že velká většina lidí by se na to vysrala a nechala by to tak. Pan Karásek ne a za to mu patří můj velký dík. Otestovala se veškerá možná chemie a nakonec se povedlo. Musím ocenit neskutečnou profesionalitu a vynaložené úsilí. Tady má někdo zjevně svou práci rád.

Auto dostalo dvě keramické vrstvy a troufám si říct, že dnes vypadá neskutečně dobřě. Teď dostává podobnou péči XJ 12.

Po převzetí auta jsem opravil klímu – ukázalo se, že za problém může únik chladící kapaliny tlakovým spínačem, který jsem tam dával z druhovýroby a jednoduše to uteklo elektronickou částí. Už je tam originál a klima funguje. Dále jsem vyřešil geometrii – auto celou dobu táhlo mírně doprava, nakonec jsem zjistil, že mám špatně posazený volant, takže veškeré snahy o udělání geometrie kazila poloha řízení při snaze mít volant rovně. Že by už hotovo? No, ještě to chce udělat kola. Lak mají nic moc a teď už k tomu celku vypadají docela bídně. Takže v zimě.

Teď už mi zbývá jen napsat, jaké je XKR, když zrovna funguje. Jedním slovem úžasné. Z tohohle auta mám radost jako malý. Povedlo se mi zachránit jedno z aut mých dětských snů. Když ho vidíte poprvé, tak je jiné, než všechno kolem. Dlouhá štíhlá nízká kočka se siluetou dravce připraveného skočit. Když otevřete dveře, tak je tu zase směs pánského klubu, aut z 20. let 20. století a tak trochu tam vidím i budíky stihačky z druhé světové.

V8 startuje na brnknutí a na rozdíl o amerických muscle carů je docela utlumená. Po přidání plynu začne krásně brumlat a zpívat duet s ječícím kompresorem. Neskutečná kombinace. Prvních pár metrů je auto docela tvrdé a slibuje být spíše sporťákem. Od jisté rychlosti začnou fungovat elektronické tlumiče a auto začne být komfortní. Ne, nevyměkne, do zatáček se prakticky nenaklání, ale nerovnosti na silnici začne filtrovat daleko líp a začne se projevovat jeho pravé já – je to prostě velké GT. Největší překvapení se však koná kolem rychlostí nad 130 km/h. Auto si víc přisedne, zároveň komfort ještě o něco víc stoupne, nerovnosti prakticky přestávají být cítit a vy si jen pohodlné plujete krajinou. Takhle si GT představuji já a tohle se opravdu povedlo. Takže za mně – rozbijte kasičky, běžte a plňte si sny z dětství. Stojí to za to!

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Lu
LubomirZa
17. září 2018, 19:04
1

akoze pekna robota to je, v poriadku... nerad by som znevazoval, toto je ale proste standard v tzv. detailingu. Kvantum takej roboty si mozete pozriet na akychkolvek detailingovych forach, samozrejme aj ceskych a slovenskych - nechcem robit reklamu, kazdy z vas vie najst aj sam na googli ; zo znamejsich europskych vyberam napriklad anglicky Detailing World :

http://www.detailingworld.co.uk/forum/forumdisplay.php?f=15

Vyssi level takehoto jednoducheho (ehm) zbrusenia zvetranej / poskriabanej casti laku je tzv. wet-sanding, co je doslova a dopismena smirglovanie laku do ZRKADLOVEHO lesku. Zmizne z neho pomarancova kora, take to zvlnenie ktore je sposobene vodnymi zlozkami laku. Na vyssie linkovanom pokeci skuste vyhladat wet sanding...

Vysledok ako vidis na kočičke sa dosahuje za radovo 6 az 16 hodin podla povodneho stavu a dochvilnosti pana ktory danu korekciu prevadza (vies ako to je, s jednou drobnou kravinou sa vies hrat aj hodinu pripadne nad nou za 5 minut mavnut rukou), wet sanding je uz potom v narocnosti zhruba 40 az 50 hodin.

Rovnako sa daju zachranit aj svetla, vyfuky (ano, vylestit sa da vselico)...
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=378201
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=358508

Kocuriky vpred !

reagovat
Skipper
18. září 2018, 16:18
0

Chápu, nicméně jsem stejně šťastný, že to dopadlo takhle dobře. A narovinu, tohle je asi nejvyšší level, který s autem hodlám dosáhnout. Přeci jen, není to show car, ale je to auto, které slouží v každodenním provozu jako daily. A naživo je ten výsledek na tu bídu, se kterou jsme začínali a na to, co si na nás to auto nachystalo opravdu famózní.

Goldies
18. září 2018, 22:10
0

já bych se rád zeptal, kdo by tohle za 16 hodin zvládl? Já bych mu tam posílal auta v podobném stavu a on by mi je posílal zpátky! odhadem tak kamion tydne, jen pro začátek. Za 6 hodin zvládnu jednokrok s voskem a ošizeným maskováním... Jestli tohle někdo zvládne za 6 hodin (Dekontaminace, maskovani, odmastení, 3 krok lestení, keramika), tak to s tím kamionem myslim važně...

Lu
LubomirZa2
19. září 2018, 21:52
1

To je silna pravda - za sest hodin sa cele auto neda spravit s viacerymi krokmi. To som tresol sprostost, vobec som nerozmyslal.
Takze sa skusim opravit : od tych 16 hodin vyssie :) a ako pisem, 40-50 hodin padne uplne kludne a to uz nie je sranda.

V ziadnom pripade som ani nechcel znevazovat takuto robotu - aj tuto konkretnu, aj vseobecne. Kto sa pohybuje v detailingu velmi dobre vie, ze bez bolaveho chrbatu to nepojde. Takisto prajem kocurikom dlhy zivot, mimochodom osobne kukam po nejakej predlzenej XJcke...

Goldies
19. září 2018, 22:01
0

V pořádku :-) Na 16ti hodinách to opravdu začíná :-) Navíc vím, že se dělalo hodně pokusů, co vlastně na takhle měkký lak použít (a vím, že už to chtěl vzdát, ale je to tvrdohlavej mezek :-D ). Mám dojem, že tady se to motalo kolem 40 hodin čisté práce :-) Ono připravit to na keramiku dá taky dost práce :-( A ony ty fotky prostě nezachytí ten obrovský rozdíl před a po a hlavně jak úžasně ten lak vypadá na sluníčku :-)

KS
17. září 2018, 21:41
0

Je to nádhera, parádní proměna! Ať se těm anglickým kočkám daří a mají dlouhý život

reagovat
Skipper
18. září 2018, 16:19
0

Děkuji, doufám, že ještě mnoho let budou dělat radost a případné se budou i množit :D

krab
17. září 2018, 21:59
0

Nádhera. Viděl jsem něco málo na facebooku a jen jsem zíral! :)

reagovat
Skipper
18. září 2018, 16:19
0

Děkuji!

krab
18. září 2018, 16:26
0

Nemáš zač :-D Já se snad i do těch vod "jag-lovers" brzy vydám taky. Jeden šestiválec XJR mi pořád zraje v inzerci a nevím jak dlouho ještě budu odolávat :-D
PS: kdybys měl chuť a čas jen na drobných pár rad
Kde obecně na X300 řadu koupíš nejlépe nové díly a jestli jsou nějaké věci co už prostě sehnat nejdou?
A jak na prověšenou stropnici, což je klasika? Jde to svépomocí, s koupenou novou z UK anebo se musí i vyndat přední okno?

Anebo cokoli tě napadne ... :)

Skipper
18. září 2018, 21:49
0

No, hurá do toho! Ale s rozumem ;) Jde sehnat obecné všechno, kromě různých lišt, úchytů a tak podobně. Nejčastěji nakupuji zde: sngbarratt.co.uk, případné britishparts.com. A na to, co nevadí už starší (typicky právě ty lišty, úchyty, atd), Ti rád poskytnu kontakty zde v ČR.
Stropnice viz blog A car is reborn ;) Jde to svépomocí, jen to chce kuráž ohnout ji.

Goldies
18. září 2018, 16:23
0

Videl jsem na zivo pred i behem prvniho lesteni a neskutecny! Ten rozdil byl brutalni!

reagovat
Skipper
18. září 2018, 21:46
0

Je, opravdu ;) Jestli budeš mít někdy cestu kolem, tak teď tam zrovna bude stát XJ 12.

Goldies
18. září 2018, 22:07
0

Já tam jsem každej týden aspoň jednou, takže určitě omrknu! Jen sem neměl odvahu do té tvojí kočky sednout :-) Přeci jen, je to cizí auto, ale dovnitř sem se díval :-)

Skipper
18. září 2018, 22:17
0

Máš to dovoleno. Teda pokud sebou nevezmeš psa ????

Mikin
19. září 2018, 08:07
0

Díky za kontakt. A ať ti kočky jezdí

beastar
18. září 2018, 16:37
0

:D Nejlepší pasáž. Koneckonců Alžeběta taky vozí něco takového a její auta vypadají celkem ok.

reagovat
Mikin
18. září 2018, 23:10
0

Super článek, taky vlastním kočky, sice jen XK8 rv 97 a XK rv 07 a oba by obnovu laku potřebovali jak koza drbání. Je možné získat kontakt na pana Karáska? Díky

reagovat
Goldies
19. září 2018, 06:38
0

Pokud vlastnis FB tak Blue Bug Detailing by Lukáš Karásek :-)

Mikin
19. září 2018, 08:08
0

TAky dík´, už mi kontakt poslal Skipper

MartinCoupe
26. září 2018, 17:53
0

Nádhera! Jaguáry jsou nejlepši! ;-)

reagovat
DavidBO
27. září 2018, 00:30
0

Potřebuju sice nové tlumiče, ale že bych si raději nechal vyleštit kočku? :)

reagovat
Skipper
27. září 2018, 08:52
0

Jak to? CATS už odešly?