Na světě jsou dvě věci, které opravdu nesnáším. Brzké vstávání a sníh. Sobotní ráno tedy nebylo z mého pohledu zrovna hodokvasem pozitivity. Bylo tedy s podivem, že na místo setkání s Márou, na benzínku na pražském okruhu, jsem dorazil jen s desetiminutovým zpožděním. Na Trackday jsme vyrazili dvěma auty. Jednak naším speciálem, jednak servisním safety carem, jehož role se zhostilo mé věrné Volvo V70 vybavené hromadou nářadí a kanystry plnými provozních kapalin. Pro jistotu. A protože žádný závodní tým není kompletní bez fanynek, vzali jsme sebou na trackday i své drahé polovičky. Tímto jim děkuji za jejich nekonečnou trpělivost, se kterou v restauraci u okruhu čekaly na to, až se vyblbneme a za jejich velmi dobře zahraný obdiv při společných jízdách na okruhu.
Cesta probíhala klidně, avšak velice pomalu, jelikož vzhledem ke sněhové pokrývce si mnoho řidičů netroufalo přes padesátikilometrovou hranici ani na širokých cestách první třídy. Do Mýta jsme tak jeli dvě a půl hodiny. Sníh naštěstí kdesi před Chrudimí zmizel a v cíli na nás čekal krásně suchý okruh.
Po registraci jsme si střihli první stint, který jsme museli po prvním kole předčasně přerušit. Mazda totiž v zatáčkách chcípala. Působitelem problému byla toliko nízká hladina paliva, takže při náklonech v zatáčkách netekl do motoru benzín. Po dotankování tento problém zmizel, ale po deseti ostrých kolech jsme se museli potýkat s “uvařenou” převodovkou. Naštěstí jí stačila jen trocha dochlazení a začala zase fungovat uspokojivě.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o mojí první jízdu na okruhu, měl jsem zezačátku docela strach. První ostřejší kola jsem jezdil s časem kolem 1,15 a nechával se předjíždět snad každým autem kroužícím na okruhu se mnou.
Po vydatném obědě v nedalekém americkém bistru nás čekal ostrý závod plečkapu. Bohužel při mých ostrých kolech začalo auto znovu chcípat v zatáčkách, pravděpodobně bude zanešené palivové čerpadlo. Nechci ale, aby to vypadalo, že za vše může auto. Vzhledem k tomu, že jsem v minulosti rychlé jízdě nijak extrémně neholdoval byl asi hlavní problém s časy mezi volantem a sedačkou. Ale třeba se to časem zlepší.
Nakonec jsme se umístili na 12. a 15. místě. Osobně své umístění na 3. místě od konce vnímám jako úspěch. Původní časy kolem 1,15 se mi podařilo stlačit na krásných 1,05. Mára dojel dokonce v čase 1,02,97.
Do příštího závodu nás čeká několik úprav a určitě objeme semislicky – na starých zimákách auto moc nedrželo a hodně se hrnulo. Dále vyhodíme zadní sedačky a koberec z kufru a hlavně se zaměříme na chlazení. V současnosti nám totiž nefunguje ukazatel teploty motoru a to by mohlo být ve vyšších teplotách fatální.
Celý trackday se nadmíru vydařil, bylo fajn prohlédnout si ostatní soutěžící. V porovnání s některými speciály byla naše Mazda opravdu pěkné a zachovalé auto :)
Gratulujeme vítězům a těšíme se na další závod.
19. března 2018, 15:40
0
uhm. Zachovalé. Máš na mysli Calibru, nebo RX-E30? :D Nechci urážet náš závodní povoz/vrak s STK, ale bylo ze všech nejvíce odpudivé. :D
20. března 2018, 13:01
0
>Micra
>Lancia Delta izolepare
uznávám, že zbytek byl na tom líp
20. března 2018, 13:03
0
O Micře bych nemluvil, ta je trochu jinde:)
Delta je až na ten zadek hezká mi přišlo..:D
20. března 2018, 13:04
0
Ono se nedalo říct, že by ten zadní levej roh byl nějak ošklivej. Hlavně teda proto, že na tom autě vůbec nebyl.
20. března 2018, 13:05
0
a to je na tom to krásné. Weight reduction yo!
19. března 2018, 16:17
2
Tak gratulace chlapci. Že vám ta vaše Zonda funguje. A odhalili jste tajemství hesla rejsing énd tuning. A dokonce i vyladite provoz vozu pro další soutěže:)) Taky se mi líbí inspirace divokým vzhledem alá nfs optics.
-
Komentář upraven 19. 3. 2018, 16:19:12
19. března 2018, 20:51
1
Jen počkej na příští závod. Na víkend nás čeká performance time (pokud nebude pršet) kdy vymontujeme zadní sesle (anžto stejně nemají pásy) a osadíme vůz druhou saharou před chladič (protože chlazení není nikdy dost). Akorát musíme vyhodit nýdforspýd budíky a nahodit sériové, protože na těch barevných nefachá ukazatel teploty. Pozitivní je, že to není čidlem.
20. března 2018, 11:05
1
NEVYHODÍME, PŘIDÁME DALŠÍ BUDÍKY. protože to je víc závodní, jsem to viděl u správných sporťáků, že maj budíků hodně. Děkuji za ocenění mého uměleckého já, málokdo to ocenil, že KUBAJSI :D
20. března 2018, 11:08
0
Je to hnusný. Tak pravím já.
20. března 2018, 11:43
0
nemáš vkus totiž.
20. března 2018, 13:57
0
Takovej nfs styling:) Hodně barev a nálepek. Čím víc budík tím víc speciál. Člověk musí být trochu kreativní však to není show car ne.
20. března 2018, 14:01
0
Barvy a samolepky jsou hodně v pořádku, ale ty srdíčka jsou křivý jak můj charakter.
20. března 2018, 14:06
0
A to je na tom to krásné, srdíčka jsou umělecky ztvárněná!
20. března 2018, 14:15
0
Křivý možná jo ale co jsou tam. Přidává to 5hp a ukazuje lásku k vozu;))
20. března 2018, 14:21
0
ukazuje to naši lásku k světu, policie nám ji zas oplácí častými "náhodnými" silničními kontrolami. Sbíráme náustky od alkoholtesterů. Zatím máme jen jeden, ale přibydou určitě.
20. března 2018, 14:22
0
>častými
>sbíráme
>1 kontrola
>implying...
20. března 2018, 14:25
0
To se mi stává taky. Běžné silniční kontroly hlavně přes noc. Je zvláštní co některá auta umí:))
20. března 2018, 14:28
0
No a co jako. Budou další, neboj. A taky tě budou prcat za to, že nezastavíš na autobusový zastávce, kde na tebe poprvý blikli. :)))
20. března 2018, 12:50
0
Celou dobu co jsem blog četl jsem se usmíval jakoby mi to všechno vyprávěl někdo u táboráku:-)
Chlapi, jste borci. Kubajs, na časy se moc nekoukej, na tom počátečním okružení je fajn ten proces uvědomování si co je důležité pro auto a pro jízdu. A jde taky o ten adrenalin a o tu příjemnou únavu, když se vrátíš zpět domů.
Chlapi, ale bacha na název, aby vás nenapadl nějaký klan taxikářů, že se opičíte:-D
20. března 2018, 12:59
0
O tom to nějak tak celý je. Ajťák a prodejce nových aut si koupí starou plečku a naprosto bez znalostí zkouší závodit. Jak to dopadne? To nikdo neví. Ale doufám, že to pomůže se rozhoupat některým nerozhodnutým autíčkářům, které plečkap láká, ale bojí se, že na to nemají dost znalostí/zručnosti/čehokoli.
Akorát jsem asi pomalejší (jako na okruhu :D ) a nedochází mi ta vazba na klan taxikářů...
20. března 2018, 13:04
0
http://www.rychlazelva.cz/ třeba..:D
20. března 2018, 13:06
0
Whoa. Whoawhoa. To jsem netušil.
Ale pobavila mě reklama na jejich stránkách. Jezděte jako VIP napsáno na obrázku Toyoty Aygo.
20. března 2018, 14:33
0
Je vidět, že už jste sehraní:-D
Hned jsem si na ně vzpomněl a nikdy na ně nezapomenu, bohužel. Vezli mi auto 2x, bohužel jejich řidiči snad nikdy neřídili nic jiného než diesel nebo automat :-(
Umíral jsem, když pan pilot drtil ten studený benzínový dvoulitr v mém Avensisu pěkně na 1300 otáček na pětku do kopečka. Slušně jsem ho pořádal, jestli by se laskavě mohl s otáčkama držet alespoň nad 2tis a ten pilot dělal, že mě neslyší. Když mě neslyšel potřetí už jsem nebyl tak slušný, ale prd to pomohlo. Prostě ignoranti. Druhá jízda po asi půl roce byla na chlup stejná, jen s tím, že se pilot omluvil, ale v ignorantský jízdě pokračoval dál. Vůbec jsem to nepochopil.
20. března 2018, 14:36
3
Příště volej nás, želví závodníky. Odvezeme ti auto a pod 4000 otáček ten motor nepůjde:)
20. března 2018, 15:05
0
Tááák a všichni budou šťastní :-D
21. března 2018, 12:22
0
Co dodat :-D
21. března 2018, 12:58
0
Co to je? Rozstrelenej golf?
21. března 2018, 13:41
0
Loni se u práce zjevil tenhle čerstvě rozstřelený golf a právě mě pobavil polep na kapotě "Želva-odvoz vozu"
21. března 2018, 14:07
0
Jooo aha. Já si toho nevšimnul. Tak to je dobrá reklama takhle na ulici. Alespoň člověk ví co nevolat.
21. března 2018, 14:39
0
No ještě jsem si vzpomněl, v začáctcích všech těch rychlejch želv a modrejch andělů. Dalece po půlnoci na křižovatce na Palačáku protijedoucí vrako corse od rychlejch želv uletěl vejfuck. Smál jsem se tomu, jak elegantně ho odhodil... až do chvíle, kdy mi doskákal pod auto a já ten vejfuk trefil. Prorazil mi kolo :-/ Želvák ani nestavěl a frčel dál, na co výfuk :-)