Počátek tohoto příběhu lze datovat do závěru devadesátých let, kdy se náš soused vrátil z Ameriky a přivezl si s sebou i pět let starou Toyotu Camry. V tu dobu mi byly asi dva roky a jediné, co mě dokázalo uspat byl zvuk dědova Trabanta, který jsem uměl napodobit ještě dříve, než říct slova jako máma a táta. Předpoklad k tomu, že budu mít rád auta byl zcela zjevný. Léta přibývala, já si začínal uvědomovat okolní svět a Camry každé léto přijížděla na stejné místo. V době, kdy naše silnice zcela běžně brázdila převážně auta z dob socialismu, to připomínalo malé zjevení, zvláště na cizineckých SPZ. Jako kluk jsem kolem této stříbrné Toyoty projížděl na kole a představoval si, že ji jednou budu řídit. Nemohlo mi být více jak šest let.
Kluk dospěl a v devatenácti letech si pořídil bílou Felicii. Ta sloužila velmi dobře, dopřál jsem jí vše potřebné, dal jí nový lak, kožený interier běžně dodávaný pouze k nejvyšší výbavě Laurin a Klement a myslel jsem si, že mám nejlepší auto na světě (ach…). Jenže dva roky po novém laku auto začalo znovu reznout a začaly přibývat i další technické problémy, vlastně nebyl měsíc, kdy by se na ní něco nepokazilo. V hlavě začala hlodat myšlenka o koupi něčeho lepšího a novějšího, konkrétně benzinové Octavie první generace v benzínu a nejlépe s motorizací 1.8T. Po zhlédnutí mnoha inzerovaných vozů a zjištění, že hezká Octavie se asi sehnat nedá, jsem vyrazil na poslední vytipovaný kus do autobazaru ležícího kousek za Pískem. Toto auto jsem si sice úplně nepředstavoval, byla to totiž 1.6 a navíc v kombíku, avšak po tom, co jsem doposud viděl, jsem jí chtěl dát alespoň šanci. Octavia v bazaru opravdu stála, ovšem před ní stálo něco mnohem zajímavějšího, ulítlejšího a dechberoucího.
Camry z devadesátýho pátýho roku, v zelený metalíze a mně se vrátili vzpomínky z dětství. Shodou okolností patřila majiteli autobazaru, ze kterého se vyklubal fajn chlapík a o autě mi řekl naprosto vše, s dovětkem, bude na prodej. Asi vám nemusím vysvětlovat, že k inzerované Octavii jsem se ani nedošel podívat. Slovo dalo slovo a po pár dnech přišla i slibovaná projížďka, která mě jen utvrdila v tom, že to auto nutně potřebuji a nic mě nezastaví. A tak jsem si ve 22 letech splnil sen, který se zrodil v hlavě malého kluka.
Tak a konečně něco o autě. Vlastním tedy Toyotu Camry, z roku 1995 s motorem o objemu 2.2 litru, který je spojený s manuální převodovkou. Jedná se o slabší nabízený motor, disponující výkonem 100 Kw a 197 Nm kroutícího momentu (druhým nabízeným byl 3.0 V6), polykající benzín v mém případě i LPG. Byla vyrobená v Aichi a koupená jako nová v Praze, prožila tedy celý svůj život v Čechách. Jedná se o výbavu GL, která je zhruba ve středu, avšak nabízí vše co je třeba, ABS, klimatizaci, elektrická okénka a zrcátka, dalkový centrál, originální rádio na kazety i CD, kožený volant a řadičku a kdyby se předminulý majitel nechtěl na křižovatce sbližovat s jiným autem měla by i přední mlhovky a ostřikovače světel. 
Jako největší přednost tohohle auta beru pohodlí, podvozek je stavený na komfort a dobře tlumí nerovnosti, k tomu ale přispívají i pouze patnáctipalcová kola s vysokými pneu, problém mu dělá až hodně rozbitá cesta. Rychlejší jízdu po okreskách však zvládá taky, ale to už se přeci jen ke skoro pětimetrovému autu moc nehodí. 
S autem jsem zatím najel něco okolo třech tisíc kilometrů a drobné opravy nás neminou, zejména musím vyměnit rozvody a zavařit, popřípadě vyměnit výfuk. A pokud jsem na internetu našel správnou tabulku s registrem vozidel, pak jich je v tuto dobu v ČR registrovaných pouze 14 kusů :).









Jenyk
14. 4. 2017, 14:10Jezdil jsem s tim v jemerice a pamatuju si, ze slo o pohodlny prostorny vozejk. Tak at dobre slouzi.
A kdyz budes mit mezi petrolheadenim chvili casu, koukni na cestynu. Heslo shoda podmetu s prisudkem.
Picklenose
14. 4. 2017, 15:28Díky, cestynu pomalu opravuju :)
Krocan
14. 4. 2017, 16:47Hezký příběh jsi napsal, tohle mám rád.
A dám Ti radu. Až nad ni jednou zlomíš hůl, tak ji zásadně neprodávej. Těch pár korun nikdy nikoho nezachránilo. Časem bys hluboce litoval. To se potom k stáru vytáhne auto z kopřiv a nechá se zrenovovat. A může začít ta správně sentimentálně-senilní jízda.
Picklenose
14. 4. 2017, 16:58Díky, no mám problém vzdát se i Felicie, kterou si chci zachovat, tak myslím, že Camry čeká stejný osud. Navíc, takové auto už asi nikdy neseženu.
VK
14. 4. 2017, 17:30S manuální převodovkou...to není auto Američana. Natož amerického důchodce.
Picklenose
14. 4. 2017, 17:37Samozřejmě, ale možná tě to překvapí, ale i s manuální převodovkou se ve státech prodávala.
VK
14. 4. 2017, 17:41Ale jo, počítám že se v USA najde i nějaké mizivé procento odpůrců automatické pračky a skalních nadšenců do rozdělávání ohně křesadlem.
Picklenose
14. 4. 2017, 17:46Nadpis je braný spíše obrazně, v té sousedovo je samozřejmě automat. V Evropě je automat více méně jen u 3.0 V6, kde možnost manuálu nebyla.
VK
14. 4. 2017, 17:49No a jsme zase u té těžko pochopitelné evropské posedlosti kvedlání nesmyslem.
Kulajda
14. 4. 2017, 17:59VK: Nejsi ty nějaký duševně nemocný? Už jsem tady ty blitky od tebe četl několikrát, pořád se opakuješ... Mimochodem ne každý řidič má s kvedláním takový problém jako ty... Mrkat očima doufám zvládáš sám bez pomocníka
Pólin
20. 4. 2017, 14:39Spíše je to prostě jen zastánce automatických převodovek. Nešel bych do toho tak konfrontačně. To se tady na Autíčkáři moc nenosí, jak jsem si všiml...
gramo
16. 4. 2017, 21:59Určitě zajímavější auto než oktávka :) Ještě poctivá opravdu japonská toyota. Ten jednoduchý a elegantni design se mi líbí a interiér orientovaný na řidiče mi trochu připomíná Saaba v sousedním příspěvku. A taky Celicu 6. generace, kterou jsem nějakou dobu měl. Zvuk a výkon šestiválce by byl fajn, ale až budeš dělat/platit rozvody, oceníš ten čtyřválec :) Přeju spoustu spokojených kilometrů.
Picklenose
17. 4. 2017, 19:27Díky, designově se mi líbí moc a užívám si „netuctovosti“ toho auta :) Ale to já jsem za tu 2.2 rád, jede hezky a právě na ty opravy je mnohem lepší. :)
ToMyx
17. 4. 2017, 20:51Tyhle Toyky jsou takový starý křižníky, jednimi podceňované, jinými vyhledávané. Původně jsem zvažoval Camry 2.4 nebo 3.0 nebo Nissan Maxima. Očekávání potomků zavelelo Avensis kombi a já se těším, až nebude tolik třeba mít auto s tím nafouklým zadkem :-)
Picklenose
19. 4. 2017, 17:44Tak to máš pravdu, nikdy jsem vlastně ani na Toyoty nebyl, kromě Celicy a Corolly z devadesátých let, ale tohle je zkrátka něco jinýho :)
martin_100
21. 4. 2017, 00:54Hehéééé zdravim K-report :-)
Picklenose
22. 4. 2017, 10:24K-report je všude koukám :D
custom1
9. 5. 2017, 09:23Fajn článek, hezké auto.
Jezdím v podobně "důchodcovském" vehiklu - '99 Chevy Malibu. Inspirace Toyotou Camry (což byl tehdy největší konkurent), nebo nějakou podobnou "rejží", je jasně patrná :)
Picklenose
11. 5. 2017, 12:43Díky :)
Krásný Malibu, co je v tom za motor? :)
custom1
12. 5. 2017, 07:52Taky díky ;)
Je v tom 2.4 Twin Cam, 150 koní, automat.
Mám ho téměř pět let a spokojenost. Skvěle splňuje mé požadavky (US auto + daily driver).
Breakthru
12. 5. 2017, 21:40Camry je super, ale po mých zkušenostech bych se toho LPG hodně rychle zbavil, než to zkurví motor....
aio
21. 5. 2017, 01:47Stačí mať Flash Lube, to ti primazava ventily a je to v pohode
Picklenose
22. 5. 2017, 11:12Mám tam instalovaný přimazávání od JLM, asi to bude obdobný
Timm
21. 6. 2017, 17:05mel jsem camry z 1996 s 3.0 V6 automat v kombiku. Naprosta srdcovka, fantasticka kara. Mesic jsem v ni pohodlne bydlel :-)
Picklenose
28. 6. 2017, 21:12Máš pravdu, je to fantastická kára a kombíků bylo ještě méně, nikdy jsem ho naživo neviděl :)