načítám data...

Honda 2417 V-twin – aneb trochu jiný test

30. června 2018, 19:05 8 komentářů Raspby

Není to S2000 ani Beat, ale má to čtyři kola, nemá to střechu a je to Honda. Takže také něco pro Autíčkáře?

zobrazit celou galeriiJan Malina: Honda 2417 V-twin – aneb trochu jiný test

   Měl jsem možnost si vyzkoušet tento zajímavý stroj a rozhodl jsem se podělit o své dojmy. Proč každý přirovnává Hondy k sekačkám? Zaslouží si to taková auta jako je S2000 nebo NSX? Jsou opravdu ty sekačky tak skvělé? Rozhodl jsem se to zjistit. Honda 2417 V-twin patřila ve své době mezi vyšší řady toho výrobce a už na první pohled je to znát. Působí velmi dospěle, dalo by se říct až majestátně.

   Hned poté, co se usadím za volantem ne nepodobným tomu z NSX Type-R, si všímám, že posaz je sice o něco vyšší, ale sedadlo je velmi pohodlné, i když něco málo ztrácí v oblasti bočního vedení a délky sedáku, ale zato je zase posuvné. Vyloženě slabé místo je opora ramen. Sportovní tříramenný volant dobře padne do ruky a vypadá hezky. Palubní deska je přehledná a z kvalitních materiálů, takže deště či jiných nepříznivých vlivů matičky přírody se není třeba báti.  Pedály jsou dobře rozmístěné. Kvůli absenci převodovky sice meziplyny nutné nejsou, ale přesto se při svižném proplétání mezi nástrahami Vaší travnaté plochy dá po pedálech tancovat jedna radost. Usazen jsem dobře, vyrážím.

   Na plyn jdu pro začátek zlehka. Rozjet se v klidu a plynule ale není žádný problém, pedál má dostatečně dlouhý chod a plyn se dobře dávkuje. Tak trochu přidávám a začínám krájet první řádky. Motor o OHC o objemu 530 kubických centimetrů má poctivých 17 koní. Je to znát, má hutný zvuk a do sedadla pronikají lehké vibrace, zvláště po připojení žacího ústrojí. Nesmíme zapomenout, že celý povoz je i s řidičem lehčí než Caterham, takže potenciál tu určitě je. Reakce na každé přidání jsou okamžité, jak je vlastní jakémukoli ostrému motoru od Hondy (minimálně kouskům s technologií V-tec). Jenže dlouhé řádky končí a následuje slalomová část kolem stromků a keřů. Ideální příležitost prověřit řízení a podvozek.

   A tady přichází první zklamání. Řízení má velkou vůli okolo středové polohy a na pohyb volantem reaguje velmi zpožděně. Někdy k lehkému zatočení stačí menší pohyb, někdy zase skoro půl otáčky. Alespoň se člověk musí řízení aktivně věnovat a sledovat, jak celý stroj reaguje. Nepřesné řízení ale kompenzuje schopný podvozek. Sice je laděn na pohodlnou notu (čemuž přispívají i pneumatiky s vyšším profilem), ale ani v ostře řezaných zatáčkách se nijak nenaklání. Při rychlém proplétání se mezi záhony předek tvrdošíjně drží stopu a až na limitu má tendenci k bezpečné nedotáčivosti, ale dá se slušně řídit plynem. Dostat Hondu do driftu ale díky masivním zadním pneumatikám s ohromnou přilnavostí jak na trávě suché i vlhké, tak třeba na hlíně, prostě nejde. Přispívá k tomu také výborné vyvážení dané pozicí řidiče v podstatě přímo nad zadní nápravou. Občas v prudkých otočkách, jako je například nepříjemná vlásenka okolo studny, by se hodila klasická ruční brzda (a ne „dvojhmat“ – pedál + čudlík), aby nebylo potřeba potupně couvat. Pokud už to ale přeženete a plot se blíží rychleji, než by bylo zdrávo, zachrání to dost ostré brzdy, které fungují tak, že jen sundáte nohu z plynu. Zastaví fakt na fleku. Celkově vzato, pokud tedy opravdu člověk nejede tužku (a tím neohrožuje svou pečlivě vypěstovanou květenu), tak je podvozek velmi neutrální a žádné nepříjemné překvapení na něj nechystá. Při zachování nějakého toho pudu sebezáchovy je proplétání mezi záhony poměrně návykovou záležitostí, kterou kazí jen ono zmíněné nepřesné řízení. Jen nedoporučuji zatáčky řezat přes obrubníky (popřípadě kořeny, květináče apod…), takže využívat sto procent travnaté plochy, ale rozhodně ne nic mimo ni.

   Tak co řídi závěrem? Tato Honda je stejně jako třeba ta S2000 také strojem pro řidiče. Shazuje ji nepřesné řízení a vyšší posaz, ale dohání to kvalitním podvozkem, dobrým vyvážením a neutrálními jízdními vlastnostmi. Jako plus navíc lze brát nebe nad hlavou a v neposlední řadě také velký zavazadlový prostor (určení převážně na trávu) o objemu tři sta litrů. Spotřeba je také dobrá, po natankování nádrže (5 nebo 8 litrů dle konkrétní verze) se dá blbnout na zahradě i několik hodin. Odpoledne za volantem tohoto stroje jsem si opravdu užil a těším se, že si to někdy zopakuji.

   :-DDD

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
30. června 2018, 22:40
0

Já bych to Honzo trochu otunil, přidal V-tec, snížil sedačku a než opravíš MR2jku, tak se dej do závodění s velkými kluky :-D

reagovat
Skipper
01. července 2018, 07:42
0

Tak tohle je asi první test zahradního nářadí, který jsem kdy v životě četl. Díky, k ranní kávě pobavilo ;)

reagovat
Ronoath
01. července 2018, 12:01
2

Výborné! Přesně tohle ukazuje, že zde jsou lidé, kteří umí sebe nebrat vážně.

reagovat
Goldies
01. července 2018, 14:19
0

Bravo! To si zaslouzi HP! Ale vazne, trochu si to odflakl... jaka je vyska podvozku? Je podvozek stelovatelny? Na jak velke plose je to jeste vyhodne a kdy uz je lepsi varianta bez sedadla? Jaky ma záber a polomer otaceni? Priste poradne! :-)

reagovat
Raspby
02. července 2018, 07:16
0

Ok doplním info - světlá výška je nastavitelná, jenže ne na úrovni podvozku, ale na úrovni žacího ústrojí a to hned v sedmi stupních (30-90 mm). Podvozek štelovatelný není. Varianta bez sedadla - jako že by se jezdilo vestoje? :-D Záběr je 102cm. Poloměr otáčení tipuju tak na 2 metry. Spokojen? :-D

Mi
Michal L
02. července 2018, 11:44
2

Článek super. Jen ten poslední odstavec bych škrtl. Není třeba se omlouvat za to, že jsi napsal vtip. A pokud by si to někdo bral osobně, tak si nic jiného nezaslouží.

reagovat
Štěpán
02. července 2018, 11:55
0

Souhlas, zbytečná autocenzura... ještě tu naštěstí nejsme v USA, aby se člověk musel omlouvat i za to, že si dělá legraci

Raspby
02. července 2018, 12:01
0

Ok, tak já ho smažu :-D