načítám data...

Dycky Most

02. dubna 2019, 19:30 22 komentářů Mazy_CZ

I letos jsem usedl za volant závoďáku.

zobrazit celou galeriiPetr Mazáč: Dycky Most

Po minulé štaci v Brně s modrou E36 na mokru mi šéf týmu Martin nabídl, že pokud budu chtít jet další rok zase nějaký závod, ať se mu přímo ozvu mejlem a domluvíme se. Inu, chvilku jsem si to nechal projít hlavou, prohlédl jsem si onboadry podobně nemocných nadšenců jako já a sám jsem se rozhodl, že s manuálem už teda nepojedu. Sice si vzpomínám, že instruktoři říkali, že manuál je rychlejší než automat, ale to je za podmínek, že ty kvalty tam házíte podvědomě a na 100%. A to prostě umí jen ti nejpovolanější. A po mé zkušenosti, kdy jsem odrovnal spojku po pár kolech za první šikanou v Mostě a 10 minut se plahočil na blikačkách do boxů, nebo poté v Brně, kdy jsem pořád myslel na to, jak správně řadit, jsem usoudil, že pojedu v E92 s automatem a budu řadit pádlama pod volantem. Tak, jako jsem zvyklý a jak to mají dnešní závoďáky standartně.Napsal jsem tedy Martinovi, že mám zájem jet opět závod, 1 hodinu, v E92 a ideálně v Brně. Mám to blíž a i ta trať se mi víc líbí. Bylo tedy domluveno a začátkem roku jsem dostal info, že v Brně se pojede až na konci sezóny, takže pokud mi to nevadí, pojedu hned první závod v Mostě. Potvrdil jsem a bylo domluveno. Jednu sobotu si tak říkám, co děláme příští víkend. Tyvole, dyť jedu ten Most! Já jsem se ani nestihl těšit, nic jsem ani na kompu nepotrénoval, jaksi nebyl čas (čas by byl, ale pařil sem jiné hry a byl sem líny přidělat volant na stůl). 

  

Závod je v neděli. V sobotu je opět informační schůzka pro nováčky, kteří s týmem jedou poprvé. Já se do boxů stavím i v sobotu večer. Nasát atmosféru, poslechnout si informace jak se chovat, posadit se do auta, vyzkoušet kombinézu a přilbu a pokecat. V sobotu dopoledne teda balíme auto, a vyrážíme směr Most.Cestou dáme Mekáč, provoz docela fajný a kolem druhé odpo dojíždíme k hotelu. Jdeme na recepci…:”Dobrý den”, říká moje žena s úsměvem recepční. “Máte rezervaci?” stroze odpovídá recepční, žádné dobrý den, žádný úsměv. Dostáváme teda 2 karty do pokoje. Ani nevíme, kdy a kde je snídaně. Čeho si ale nelze nevšimnout jsou plakety “Best hotel award 2017”, “Best accomodation award 2018”, “Best booking rating of 9,8 award”,….WFT???? Potom taky čas v Tokyu, Honkongu, Washingtonu, Dillí se taky hodí. Ale Praha tam jaksi chybí, asi je daleko nebo nepodstatná. No co už, důležitý je pro nás pokoj. Po minulé zkušenosti v jiném hotelu, který se rovněž prezentoval svými plaketami, ale pokoj byla vybydlená socialistická díra, kde se dolepovaly tapety, byly díry ve zdi po hmoždínkách, žádná televize, hrozné postele, jsme se modlili, ať ty pokoje jsou dle fotek. Naštěstí to tak bylo. Pokojík pěkný, postýlka ta moderní, koupelna pěkná, akorát v nekuřáckém hotelu smrad po cigárách. Co už no. Furt lepší než minule. Je pořád brzo a já pojedu do boxů na schůzku až na 7 hodin, takže dle bookingu mají dětský koutek. Jdeme tedy na recepci a ptáme se, kde teda ten koutek je. “Ten je v restauraci, ale ta nepatří hotelu, my jen společně spolupracujeme, protože jsme v jednom komplexu”. Fajn. Tak jdeme do restaurace, ptáme se na dětský koutek. “bohužel, ten je v salónku a tam je teď rodinná soukromá akce”, řekla servírka. Hmm, tak to je těch 9.8 bodů hodnocení hotelu. Tak teda vyrazíme do toho šopinu co je hned naproti hotelu. Jdeme teda tam, sedneme si u mekáče a co mé oči nevidí. Normálně na férovku tam sedí dědci na pívu. Úplně jako v hospodě. Obecně v Mostě je docela velká koncentrace divných lidí. On ten komediální seriál asi není daleko od pravdy. V Severce jsem nebyl.

  

No nic, vyrážím teda na tu informační schůzku do boxů. Na pakrovišti opět stojí zajímavé káry. EMkové bavoráky, eSkové audiny, a ÁeMGéčkové mercedesy. Sem tam to Porsche, takže je na co se dívat. Přicházím do garáží Radical týmu, vítám se s Martinem a klukama instruktorama. Přicházejí i další nováčci, pak teda začínáme s obecnými informacemi, jak se chovat na trati, co dělat, co nedělat a co v žádném případě nedělat. Podepisujeme pár nutných papírů, dostáváme rozpis, kdo kdy a v čem pojede. Já pojedu opět druhou hodinu po startu, takže zase to, co jsem chtěl a co jsem jel minule. To je fajn. A třeba letos dojedu i k tomu tankování. Najdu si svou velikost kombinézy, zkusím si ji a sedí dobře. Helmy jsou mi všechny velké, ale když je dopnu, tak to ujde. Jdu si taky vyzkoušet, jak se sedí v té E92ce. V E36ce se mi nějak dobře nesedělo. Buď jsem měl dobře volant a pedály byly blízko, nebo jsem seděl více vzadu, pedály ok, ale volant zase daleko.U E92ky jen nastavím sedačku a sedí se relativně dobře. Nasoukat se dovnitř a pak se dostat ven je taky docela umění. Pokud to člověk nějak uspěchá, může taky dostat křeč a to nechceš. Docela mě překvapuje, že si do auta moc lidí sednou ani nechce. Nebo si toho jen nevšímám. Minule jsem se všichni zkusili posadit a vyzkoušeli jsme si i pomáhat tomu dalšímu jezdci se zapnutím pásů. Letos to asi bude dělat někdo z týmu. Stávalo se, že jezdec, co přijel na střídání vyskočil z auta a odběhl do boxů a chudát ten, co měl jet. Musel ho někdo připoutat nebo to nejak musel zvládnout sám. Takže asi proto. Všechno podstatné se asi už řeklo a můžeme opustit okruh. Jedna taková poznámka, v něděli se máme dostavit na 8:00, v 8:30 je povinná rozprava jedců. Jo, a v noci se mění čas, přidává se hodina, takže bacha na to. 

 

A co teď. Tak já si teda vypnu v telefonu automatické nastavení času, manuálně nastavím o hodinu víc, nastavím budík a jdu spát. No, spát. To se mi moc nedaří. jiná postel, hlavně debilně velký a měkký polštář, že nevím, jak si mám lehnout. Žena i prcek spí jak zabití. A já jsem nervózní. Ani né z toho závodu, ale jestli nezaspím…..Budí mě  budík, všude tma. Mrknu kolik je na telefonu a tam 6:45. Tak jak jsme nastavil. Jenže on ten high-tech smartfoun nastavuje letní a zimní čas automaticky a to asi vypnout nejde. Takže je ve skutečnosti 5:45, doufám. Tak nic, to už neusnu a jen tak se válím. Pak zvoní budík na druhém telefonu a vstáváme, jdeme na snídani, obsluha opět vydařená. “”Máte, prosím, dětskou židličku?”……. “Tam”, ukazuje prstem. Ach jo. Vypadá to, že většina osazenstva hotelu jsou členové závodních týmů. Nervozita pomalu stoupá. 

Balíme kufry, odhlašujeme se z hotelu a jedeme na okruh. U boxů už je zázemí, hostesky servírují snídani, kafe, auta se začínají probouzet do krásného dne. Má být slunečko, cca 15 stupňů, takže paráda. Bohužel, hlavní záchody jsou v rekonstrukci a musíme si vystačit se starými v hlavní věži. Stojí se fronty. To já nemám rád. Naštěstí, pokud není člověk líný, tak u vjezdu na okruh jsou buňky se záchody a sprchami, takže já pendluju sem a tam. V 8:30 jdeme na povinnou rozpravu jezdců, kde se dozvídáme informace o závodu přímo od ředitelství. Nájezd auto na startovní roště je tuším kolem 9:15 a v 10:00 je teda start. Jede se závod na 6 hodin. Po skončení rozpravy se všichni rozprchneme a já vyrážím na své pravidelné záchodové obchůzky. Když se vracím z jedné štace, říká mi žena, že jim jeden závodník vypadl a že mi nabízejí další hodinu. Pobavili jsme se o tom a nakonec teda pojedu ještě další hodinu. Přece jen, v první hodině si ošahám auto, trochu se uklidním a třeba v té další hodině pojedu hned od začátku tak, jak bych měl a budu se snažit zlepšit čas. Takže pojedu od 11-12 , potom hodina pauza a pak zase od 13-14 hodin. Oba stinty budu tankovat, tak to bude fajn. Auta už jsou seřazeny na startovním roštu. Jdu se tam mrknout, Startující jezdci dostávají poslední tipy a rady. Například pokud se semele něco v první šikaně, nebát se ji projet prostě rovně, vyhnout se pneumatikám a napojit se až za šikanou.

 

Jdeme z dráhy a v 10:00 se vyjíždí do dvou zahřívacích kol za safety carem. Pořadatelé zjišťují problémy s časomírou, takže je start na chvíli odložen. Druhý pokus a vše funguje. v Druhém zahřívacím kole safety car zajíždí do boxů, ale jeden Golf vypustil všechnu svou chladící kapalinu a možná i olej v posledním sektoru. SIce je závod odstartovaný, ale závodníci na chvostu pole jsou zaseknutí za Golfem a opatrně ho předjíždějí. Mezitím se v první šikaně asi něco semlelo a po chvilce vyjíždí opět na trať safety car. Pár kol trvá, než je Golf odklizen a trať od oleje a kapalin je zasypaná posypem. A konečně už se zase závodí. já pojedu už skoro za půl hodiny a vůbec nevím, jaké časy zajíždí kolega, který jede teď. Instruktor zůstane v autě a je to Vojta ml., se kterým jsem jel minule v Brně. Dostávám pokyn, že už si mám vzít helmu, kuklu a rukavice a být ready, kdyby něco. Už je to zase tady, za 5 minut přijede auto a pojedu já. Nasazuji kuklu, přilbu a rukavice. Jdu do boxů, vidím na boxové zídce tabuli s informací 53/BOX. To je naše startovní číslo.

 

Auto přijíždí, kolega vystupuje a zase nedává sedačku dozadu. To se mi stalo minule v Mostě taky. No nějak se tam postupně nasoukám, dávám si sedačku více dozadu a začínám se kurtovat. V tom mi pomáhají mechanici. Ještě instruktor dává informaci, že dostali ráno do zadku a nakonec se mění i obě levé pneumatiky. Takže mám čas se porozhlídnout, hodit řeč s Vojtou a zjišťujeme, že mě přes komunikaci neslyší. No, je to naprd, ale nenaděláme teď nic. Auto jde dolů a dostávám pokyn vyjet. Takže řadím z P na D a do sportovního režimu, kde si budu řadit sám pod volantem. Držím rychlost 40km/h v boxech a za lajnou na to šlápnu. První kola beru jako seznamovací. S autem jedu poprvé, ale hned od začátku je to příjemnější, protože nemusím myslet na správné řazení, stačí jen zmáčknout pádlo pod volantem a je tam kvalt. V helmě z komunikace toho moc slyšet nejde, zrcátka jsou opět nastaveny pro instruktora a já se mám soustředit jen na svou stopu. Zbytek mi řekne. Jenže to já nemám rád. Aspoň moje levé zrcátko je nastavené tak, že trochu dozadu vidím, takže si to kontroluju. Na tabletu přede mnou vidím, že nejrychlejší čas je myslím 2:07:577. Ze začátku jsem pomalejší, pokud mě předjíždí rychlejší auta, tak jde čas do červených čísel docela rychle. Jakmile mám ale před sebou volno a za mnou nikoho nevidím, tak zrychlím a dostanu se na nějakých 2:05:685. To je moje nejrychlejší kolo. Mám taky pár momentů, kdy špatně slyším Vojtu, kdy říká “Je vlevo” a já slyším “Jeď vlevo”…pokud by mi nesrovnal volant, tak by to nemuselo skončit dobře. Ale od toho tam instruktoři sedí a sami nám to říkali, že nám kdyžtak podrží volant, kdyby něco. Hlavně třeba vůbec nejdou vidět ty placaté auta jako Radicaly, KTM a podobně. A ti jsou o mnoho rychlejší, takže ti to pošlou do zatáčky a vůbec o nich člověk neví. Docela si myslím, že tak dost riskují, ale je to asi o pocitu a zkušenostech. Najíždím do dalšího kola na dlouhé rovince a jdu na brzdy až moc, tím se mi bloknou kola, tak to radši pouštím a projedu první šikanu mezi pneumatiky únikovou zónou. Tam je to docela natěsno až se bojím, že to nevytočím. Povedlo se a připojuju se zpátky na trať. Postupně zrychluju, ale vždy mě někdo dojede nebo musím někoho pomalejšího předjet já. A tím nezajíždím rychlejší čas. Hodina utekla jako voda a dostáváme pokyn BOX + FUEL, takže pojedeme tankovat. Bohužel těsně před námi vyjíždí Safety Car. Zpomaluju a obkroužím to poslední kolo za ním, zajíždím do boxů a tankovat na čerpačku. Škoda toho Safety caru, kdyby vyjel až za námi, ušetřili bychom dost času, ale nevadí. Máme dotankováno a dojíždím k našemu boxovému stání, dávám sedačku dozadu a vysoukám se z auta a nasedá další účastník.

 

Nervozita opadla, jsem zpocený úplně všude, ale v autě jsem se cítil docela klidně, až na těch pár perných chvilek s rychlejšími auty. V podstatě jsem měl celou hodinu ježdění a jen to poseldní kolo byl Safety car, takže jsem dost spokojený. Teď je hlavním cílem překonat svůj nejrychlejší čas v další hodině. Ani nemá cenu se vysvlíkat, takže jen sundám helmu, kuklu a horní část kombinézy a jdu se trochu občerstvit a na záchod. Trochu pokonzultuju jízdu a najednou už zase za chvíli pojedu. Ten čas teda letí. Druhou jízdu pojedu s Vojtou st, což je tatínek Vojty ml. Obecně všichni instruktoři jsou fajn, takže se těším na poznatky toho nejzkušenějšího. Auto přijíždí, já nasedám, tentokrát mi posunul sedačku dozadu, tak to jde mnohem líp. Vojta st. dostává info, že už jsem před chvíli jel. Vyrážím na trať a hned jedu co to jde. Žádné seznamování, nic. Už vím co si můžu dovolit, více si hlídám, co je za mnou, přes velké vnitřní zrcadlo, které je i vypouklé, vidím i na pravou stranu auta. Mám docela volnou trať a brzo překonám svůj nejrychlejší čas o 0,3s. Dojíždím několik pomalejších aut a taky něco předjedu. Všechny auta za mnou, které jsou rychlejší, vidím a nechávám se předjet a neztrácím u toho tolik času, jako v předchozí hodině. Na trat vyjíždí opět Safety Car. Nějaká Mx5 to zaparkovala před Ďolíkem, tam není prý moc přístup, tak to cca 4 kola potrvá. Já jedu teď 3. za Safety carem a za mou jsou docela rychlé kousky. Restart bude asi dost hektický a budou mě brát asi zleva i zprava zárověň. Blíží se konec Safety Caru, vedoucí auto to hned odpaluje, auto přede mnou je taky rychlejšího rázu, takže na to šlápnu. Najíždíme na rovinku a v zádu nikdo. Kde se poděli? “Asi zaspali, dobrý restart, máme volno, tak jeď”  říká Vojta st. Tak teda jedu. Zase se dostávám do tempa a každým kolem zrychluju. Jednou jsem zvolil trochu jinčí stopu v jedné zadní zatáčce. Při nájezdu do Matadoru mi instruktoři říkali, ať se držím dlouho na apexu, a pak do utahující levé to beru ze široka na vnitřek, a pak pod plynem tu rychlou pravou. Já jsem tuto sekci jezdil na PC jinak. A zkusil jsem to i tady. Nezůstával jsem pořad na vnitřku v první části, ale jel jsem na vnitřek a hned pod plynem jsem to čumákem dával na vnitřek té další zatáčky co utahuje. Na telemetrili najednou vyskočilo zelené číslo -0,6. Takže jsem rychlejší o 0,6s. To je fajn. Bohužel jsem tento náskok neudržel v posledních dvou zatáčkách okruhu, kdy jsem dojel jedno Porsche a zrychlil jsem pouze o 0,3s. Škoda. Tak to zkusím další kolo. To jsem zase ztratil hned v první šikaně, kdy mi tam někdo vyjel z boxů. Další kolo by to šlo, ale dojel jsem stájové auto, takže jsem musel předjet a čas jsem ztratil. Další kolo už bohužel PIT +FUEL. Škoda, tu púlvteřinu bych asi stáhl mít čistou trať. Nejrychlejší kolo jsem tedy měl 2:03:390. Nejrychlejší kolo závodu, takže paráda.

 

Opět zajíždím do pitlane a natankovat, tam je dokonce ofiko fotograf, tak snad budu mít i foto v autě, že jsem tam opravdu byl. Předávám auto kolegovi, co má tak 2 metry na výšku. To jsem zvědavý, jak se mu pojede. Mám to za sebou, bylo to super. Pokecal jsem jak s nováčky, tak s jezdci, co už nějaký ten pátek jezdí a nakonec naše auto dojelo 5. z 10 startujících v naší divizi. Sám jsem se svým výkonem dost spokojený. Pokořil jsem v druhé hodině svůj čas a zrychlil o 2 vteřiny. Horší je, že letos asi už nepojedu. Přeci jen, dost to leze do peněz. Letos jsem měl v plánu jet jen jednu hodinu závod a možná nějaké testování v Brně, ale přišla nabídka na další hodinu v závodě, takže se mi to jaksi prodražilo. Tak třeba zase za rok. Nebo kdo ví.

Oba stinty budou co nevidět na mém kanále. Pokud chcete vidět progres, můžete si pustit oba stinty. Jinak záživnější asi bude ten druhý stint. Sám jsem se musel smát, jak jsem poprvé vyjel na trať. To jedu jak s hnojem :)

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
03. dubna 2019, 07:18
1

Paráda...už jsem se lekl, že se nezmíníš o záchodových hoňkách, ale dobrý, je to tam :-D . Ale dát si dva hodinové stinty, to už sis teda fakt dost zajezdil. To je pecka. K výsledku gratulace. Leze to do peněz, ale je to asi velmi návykové co? :-D

reagovat
Mazy_CZ
03. dubna 2019, 07:21
0

Jako dost. Na druhou stranu, kdybych teda jel například jen tu jednu hodinu a pak někdy zase hodinu v Brně, ten čas by asi nebyl to nejlepší. Tady, v té druhé hodině, jsem měl sem tam třeba 3 kola za sebou, kdy jsem měl volno a zkjoušel jsem jet co nejlépe. A když se podívám na to moje nejrychlejší kolo a porovnám s těmi prvními koly, tak je to teda k smíchu :D

Raspby
03. dubna 2019, 07:24
0

Tak to je logické, ten druhej stint už si zvyklej na auto i trať tak můžeš jet lépe :). Jinak s těma esíčkama...v Mostě jsem jezdil jednou s Honzou Červenkou jako koučem a je jak píšeš. První pravá výjezd uprostřed, do levé najíždět prostředkem a postupně se přitahovat doleva a následnou pravou pod plným co nejrychleji...když tam člověk jede poprvé je to docela adrenalin :-D Tak se těším, jak se tam projedu znova.

beastar
03. dubna 2019, 14:02
1

Po pravdě. Styl toho jak je to psaný mě vůbec nesedne. Nemyslím špatně. Jen se mi to čte tak nějak kostrbatě. Zase na druhou stranu mám zasebou všechny díly.

A v první řadě. Obdiv tobě, že se tomu takhle věnuješ i s manželkou a synkem. O prachách nemluvě. Obdiv týmu že takovou věc nabízí. Obdiv instruktorum že na to mají nervy:)) Gratulace k dobrýmu laptimu. A samozřejmě skvělý že to píšeš. Mnozí vidí...že to není taková prdel jako na pc a ve filmu. Kde vždycky všechno vychází anebo dáš restart.

Good Job

reagovat
ToMyx
03. dubna 2019, 14:31
1

Super, žes do toho vlétl dřív a podělil se v blogu!
Je to pravda, leze to do peněz opravdu dost o to víc jsem se divil, žes "přikůpil" ještě hodinku.
Sumasumárum to chce více okruhohodin, abys první kola neztrácel sžíváním s autem. Kdybys auto dobře znal a trénoval na trackdayích už v té první hodince bys věděl, ale to by bylo asi na hypotéku :) Vzhledem k finanční náročnosti jednorázových závodních svezení, neuvažoval si, že bys pořídil něco méně finančně náročného (starší vehykl) a zkusil ho za pár švestek upravit? Ono se to stejně vyhouplne na sumu kolem 200, ale i tak :-)

reagovat
beastar
03. dubna 2019, 15:10
0

Tak ono upravit něco malýho a levnýho ani nemusí být za 200. Vezmi třeba Clio II, nebo Swifta. Za 2 kila se dala trochu zokruhovčit i S4. Nebo e46. To je pak o pořizovačce. Btw koukni jak to pořešil Bubák PL. Má malej stroj ale o to víc pekelnej.

Tady je supr že se svezeš tím pro bmw a nasaješ tu atmo skutečnýho závodu za to palec. To si sám na trackdayi nedáš. Zase je to levnější, bez instruktora.

Mazy_CZ
03. dubna 2019, 15:47
0

Nějak mě neláká vlastnit auto, které by bylo jako závoďák, ani polozávoďák na značkách na ježdění. Taky to stojí prachy a kdybych teda vzal budget 200tis na pořízení auta a jeho úpravy, tak myslím, že ty peníze radši dám do toho "pronájmu" na celou sezónu bez instruktora a s testováním a nemusím řešit zázemí, opravy, mechaniky atd. Ale jasně, utratit za 2 hodiny 36tis blbým ježděním dokola je taky zhovadilost. ...:D:D:D.

beastar
03. dubna 2019, 16:10
0

Možná by si měl zapřemejšlet nad rallycrossem, nebo rally. Vyjde to trochu líp a může to bejt i "jako" závoďák na značkách. Takový jako auto jakoby karikaturu mám taky a zajet na tom jako na těhle vollblut závoďácích Bmw by nebyl problém. Nevynášel bych tak rychlý soudy.

Ale máš pravdu 200 na nákup i úpravy jsou asi málo. Jenže kolik koleček zajedeš v Mostu timhle stylem že? 12 a půlku. Je to fajn zábava. Pokud by si se do budoucna chtěl někam posunout tak je celá debata jinde.

A je tady celá řada možností. Prachy to stojí taky, ale jezdiš si. Je to asi jako pronájem Ferrari na hodinu a vlastní sporťák kterej asi nebude Ferrari ale je tvůj.

ToMyx
03. dubna 2019, 16:24
0

Jasně, jasně? Bral jsem těch 200 čistě jako základní sumu za úpravy na okruh + práci mechoše. Taková ta klasika. Mohutně odlehčit, větší brzdy, lehce potunit a naladit motor a hlavně chlazení, a další srandy dle chuti.. Jsem majetnický typ, to hold nezapřu :-)

Pro někoho jsou to strašně vysoké částky, pro někoho směšně nízké, ale je třeba si říct, že ne každý má koule na to si do toho na okruhu sednout. Tady nejde možná už ani tak o peníze, ale o tu tvrdou pravdu, že s instruktorem vedle sebe zjistíš, že to opravdu není sranda a veškeré chyby jsou vidět.

Dobře, že jsi do toho šel i přesto, že to není láce!







beastar
03. dubna 2019, 16:55
1

Sranda to neni za to respect:) A samozřejmě finančně to chce trochu toho srdíčka. Na rovinu řeknu že bych jim nedal. 200 do auta během roku bych zase třeba ale dal. A když se udělá to co píše Tomáš, tak máš sice jako sporťák ale už to jezdí pěkně.

Jde o to co člověk tim ježděním sleduje. Jestli je to jenom 4fun instruktora a 500 koní fakt nepotřebuješ. Jestli jde jen o atmosféru je tohle paráda. Jestli jde o víc. Jednou stejně utratí víc. Pokud buds mít možnost.

Pak zjistí že je to jenom o egu a píčovina. A bude dělat chytrýho už jenom na Autíčkáři v komentech. A tak to je:D

beastar
03. dubna 2019, 16:56
0

Nedal 36000 za 2 hodiny*. A nedal ani kdyby chtěli:))

Mazy_CZ
03. dubna 2019, 20:23
0

To trochu nechápu s tím egem, ale to je asi fuk. A to je to, každý jsme jiný. Já, kdybych měl těch zmiňovaných 200tis a mohl si vybrat mezi postavením závoďáku nebo tím, že bych si zajezdil tyhle závody, beru závody. Já na stavění závoďáku nejsem a neláká mě to. To nechám jiným :)

beastar
03. dubna 2019, 23:42
0

Chápu tě. Děláš asi i dobře. K tomu egu. Prostě sám sobě musíš dokázat, že to uřídíš a máš na to. Z věkem to odchází pomalu.

ToMyx
04. dubna 2019, 12:28
0

Přesně tak jak oba píšete. Každá z variant má své pro a proti, proto jsem psal, že jsem majetnický typ :-)

Pronájem je výhodný v nule vícenákladů, kromě hotelu a dopravy. A jednoduše ovlivníš, kolik do toho celkem chceš nasypat. Pokud už je to přes čáru, hold si další jízdu nekoupíš. Pro okolí se může ta cena zdát hodně a ano, je to hodně, ale jen v optice jednoho dne, pokud se to vezme v rámci roku a vyplaveného množství adrenalinu, pak je to trochu ztravitelnější.

Auto na blbnutí může být černá díra, ale taky nemusí, jen těch rizik je tam prostě hodně a všechny znamenají prachy a čas. Skoro důležitější než auto je volba servisáka, který pro tyhle služby bude mít slabost a bude s něčím podobným mít už nějakou zkušenost.

Pokud chápu Bísta správně, všechna tahle "okruhová" sranda je tak trochu o tom, že na to máme podmínky = čas, energii, ale hlavně to vše přináší ten super pocit, když se něco v tomhle né úplně obvyklém koníčku povede, začneš si věřit. Chuť z vlaku nevystupovat a prachy jsou pak hnacím motorem dalšího postupu. Může se tomu říkat i třeba ego. A stejně jako vše co není úplně běžně dostupná zábava, je časem ovlivněné naší motivací u toho zůstat...
Časem, až se motivace vytratí, ty přestaneš sedlat závoďáky na masarykáči a já vrátím zpátky klimu, izolaci, koberce, zadní sedačky a ucpávku výfuku a nebo taky ne :-D
Neexistuje správná odpověď, jen správná otázka. Hlavně jde o srandu, protože "žijem jenom jednou"!!!



-
Komentář upraven 4. 4. 2019, 12:35:09

beastar
04. dubna 2019, 16:51
0

Tomyx: Souhlasím:) Ty ale nevrátíš klimu ty si rovnou koupíš Toyotu Prius. A je to velký žrout času i peněz. Na férovku. Utratit 1.6 mio za rok v tomhle není vůbec problém. A v ten moment mi to začlo vadit. Ano jsou lidi kterým je to úplně jedno. Není jich ale moc. A nakonec si řekneš jestli to má smysl. Jak říká kamarád rveš do toho prachy ve velkým aby si pak dostal věnec za 50 kč a dobrej pocit.

Chce to srdce. Proto pronájem je rozhodně rozumnější.

ToMyx
04. dubna 2019, 17:15
0

beastar: Ani nevíš, jak blízko jsi s tím Priusem :-) Dlouho jsem neměl důvod provětrat rodinného Avensise (2.0 benál, 2007) na delší trase (100km+) a začal jsem mít pocit, že je třeba něco novějšího. Celé dva týdny jsem přehraboval mobilde a autoscouta a vyšly mi varianty Avensis 2012+, Accord 2010+ a i ten Prius by stačil :-D
O víkendu jsem si po cca 280km uvědomil, že změna nee. Ta plechovka posledních 100tkm nic kromě spotřebky nechce a hlavně je komfortní. Ale skoroprius, no :-)

BubaaCZek
05. dubna 2019, 17:00
3

Zrovna onehda jsem dal ctrl-a na naklady, podelil to poctem vyjezdu, probudil se ze mdlob a extrapoloval to pro pocet vyjezdu na cely rok, aby mi nejeblo, ale moc to teda nepomohlo :D Tim 200k to jenom zacina a spolkne to i male auticko. Pro to, jet si zajezdit jednou dvakrat do roka, je pronajem legitimni volba zcela bez vycitek.

beastar
05. dubna 2019, 17:29
0

Nesmí se to počítat. Já to udělal kdysi jednou. A z leknutí sem přestal cokoliv vymejšlet:) A vyšlo mi proč sem pořád chudej a nezbylo na Maledivy v sezóně s Darinkou Rolinců.

BubaaCZek
05. dubna 2019, 20:38
1

Tak to vis, ze jsem zapremyslel, co bych za to mohl mit jinyho. A vis co? Nic lepsiho co bych chtel vic, me nanapadlo!

Ta puvodni predstava, ze se zaplati auto a pak se bude "uz jen jezdit", tak uplne nevysla. To, ze bude treba vymenit podvozek a repasovat motor jaksi nebylo uplne v planu. Ty pneu jsou taky o neco drazsi nez to vypada a mizi rychleji. Vlastne doted jsem nevidel pneu mizet pred ocima. Jeste se urcite prihlasi brzdy...

Ale tak nemenil bych. Prachy budou, my nebudem. Neukajet tuhle vasen, tak jsem protivny a rozladeny. Takze ve finale je vse jak ma byt a najake numero na tom nic nezmeni.

BubaaCZek
05. dubna 2019, 17:08
0

Tak to je luxusni, ze kdyz's to projel podle virtuality, tak to sedelo a bylo to rychlejsi. Vseobecne: jezdils to spise jinak, nez na PC nebo podle toho co's mel overene. Muzes to zkusit trochu rozvest?

reagovat
Mazy_CZ
05. dubna 2019, 18:56
1

V podstate ta stopa na 90% okruhu je jak jsem jel na pc. Akorat v te sekci Matadoru me instruktori tlacili at zustavam dyl na tom vnitrku zatacky a tim si otevru druhou levotocivou a pak tu rychlou pravou. To video s rychlym kolem je ukazka te druhe stopy v Matadoru ze jsem tam jel hned na vnitrek te druhe levotocive zatacky. Tim jsem ziskal dost protoze jsem mohl mit rychlejsi najezd a nemusel zbytecne zpomalivat abych se udrzel na vnitrku prvni pravotocive zatacky. Snad to jde pochopit co myslim:) porad to kolo mohlo byt rychlejsi a myslim ze pod 2:02 bych se jeste taky dostal. Rozhodilo me trochu to Porsche.

speedfred
07. dubna 2019, 15:58
0

Chlapci z Radicalu mi rozprávali že s e92 je tam je veľmi,veľmi dobrý čas cca 2.02 neviem či a o koľko sa to dá ešte podliezť.
Budem reagovať aj na debatu hore a mne príde že keď sa chceš občas takto šmyknúť tak je fakt lepšie si prenajať auto a aj keď tie sumy vypadajú vysoké tak sú asi aj oprávnené. Sám jazdím so seriovkou občas na okruh vidím ako sa to auto zhuntuje.
Jazdil som 2x v tomto tíme ale iba tréningy (e36,e92), na závody ešte nemám "gule" ale to fakt parádička.