načítám data...

David Brown Automotive – klasika v moderním hávu

22. prosince 2017, 19:04 10 komentářů Raspby

Již několik dní pozoruji na hlavní straně Autíčkáře fotku krásného vínového Astonu DB5, tak se mi hned v hlavě vybavila reinkarnace od David Brown Automotive.

zobrazit celou galeriiJan Malina: David Brown Automotive – klasika v moderním hávu

Tento skvost se vyrábí v malé továrně v Britském Silverstonu, kterou vlastní byznysmen David Brown. Původní sídlo v roce 2013 bylo v Coventry a do současného působiště se přesunulo v březnu tohoto roku. Láska zakladatele k Britským klasikám nejen ze šedesátých let minulého století ho dovedla k nápadu postavit auto s klasickým, ale přesto moderním designem. Stejně tak do kabátu klasického auta zabalit moderní prvky a výbavu. Jako první výtvor se v roce 2014 ukázal Speedback GT.

Speedback GT 

   Jedná se o nádherné elegantní kupé očividně silně inspirované vozem Aston Martin DB5. Asi nejen příznivcům Britské aristokracie z toho přechází zrak. Jasně daný designový základ Astonu byl poupraven do aktuální doby, ale velmi vyváženě a citlivě. Shlédl jsem několik videí na Youtube a to auto mě neskutečně bere. Tomu říkám elegance. Oproti originálu je předek trochu více aerodynamický, přesto se jeho inspirace nedá popřít. Zadní část je naprosto stejný případ. Světla, chromované nárazníky a vlastně celá linie jasně odkazuje na DB5, přitom to ale není obyčejná kopie. Mimochodem samotný kufr skrývá také jednu vychytávku a sice výklopné dvojsedadlo. Takže ideální na výlet a piknik někde v přírodě. Prostě Anglický styl.

   Technicky už to takový originál není. Auto jako celek vychází z Jaguaru XK, který věnoval motor, převodovku, podvozek a vlastně i podstatnou část interiéru. Na tento základ se pak všechny karosářské díly vyrábějí výhradně ručně na klasických ohýbačkách a spol. I interiér je typicky Britský. Nádherné jsou některé detaily, jako dřevěný volant, po celém obvodu posetý falešnými nýty (jsou jen „namalované“), opět se inspirující od starého Astonu. Krása jak exteriéru, tak interiéru, je ještě umocněna zajímavou barevnou paletou, které je k dispozici. Však se podívejte na tu tmavě červenou. Je možné, že by se ta barva někomu nelíbila? Naprostá nádhera. Nebo ten úžasný odstín klasické British Racing Green. No jen pohleďte, k tomu asi není nic moc co dodávat. V interiéru je to kůže, dřevo a kov, kam se podíváš. Opět se dá nakonfigurovat jakákoli možná i nemožná kombinace barev a provedení. Jak už to ale u takovýchto zakázkových skvostů bývá, cena je astronomická. Samozřejmě je záležitostí osobního jednání, ale základ začíná na půl milionu liber plus samozřejmě příplatky za specifikaci a personalizaci. Což se někomu může zdát za překarosovaný Jaguar XK jako hodně, ale zase jde o prestižní, zakázkový a ručně vyrobený vůz, který nepotkáte na každém rohu.

   Krom toho, že auto dobře vypadá, tak i dobře jezdí. Pohání ho osmiválec Jaguar o výkonu 510 koní. V spojení s šestistupňovým automatem rozjede tohoto elegána na stovku za 4,6 vteřiny. Ale nevím, jestli to někdy nějaký majitel bude vůbec zkoušet. Síla Speedbacku GT nicméně rozhodně nechybí. Jako takový protipól tomu to velkému kupé nabízí David Brown Automotive další zajímavou hračku. Moderně pojaté klasické Mini.

Mini remastered

   V dubnu tohoto roku mělo premiéru Mini jako druhý model značky. A i když má poněkud skromnější vzor, než Speedback GT, nebyl by to David Brown, aby to nestálo za to. Zvenku to na první pohled vypadá jako klasické vozítko Mr. Beana. Ale při bližším pohledu si všimneme moderních světlometů, centrální dvojité koncovky výfuku a dalších detailů. Opět velmi jemně zakomponované, takže vůbec nenarušují klasický vzhled. V případě takové legendy, jako Mini, by to rozhodně nebylo žádoucí.

   Interiér je úžasnou kombinací klasiky a moderny. Velmi vkusně se tu potkávají nádherné retro budíky, nebo stylový volant ve skoro vodorovné poloze s moderním navigačním displejem, klimatizací, nebo startování tlačítkem. Opět je ale vše uděláno tak, aby to nijak nerušilo a nepůsobilo nepatřičně. Krásné kovové ovladače klimatizace, sedačky klasického střihu, ale samozřejmě potažené tou nejlepší kůží, kulaté výdechy ventilace…takových detailů je na celém autě nespočet. Většiny si člověk všimne až na druhý pohled. Na ten první to prostě vypadá „jen“ jako vymazlené Mini. Další důkaz citlivé práce.

   Stejně jako v případě Speedbacku je zde široká paleta barev exteriéru i interiéru. O pohon se stará dvouventilový čtyřválec o objemu necelých 1.3 litru a výkonu 71 koní. To se může zdát jako málo, ale jde o malé autíčko vážící 740kg, takže o lenocha by se jednat nemělo, jak se sám přesvědčil Shmee150, který měl tu čest se v Mini projet. Docela mu to závidím. Cena tohoto krásného Mini začíná na 65 tisících librách. V příplatcích není problém se dostat ke stovce. Docela ranec za Mini, ale opět, to není jen tak obyčejné mini. Kromě klasické specifikace jsou v nabídce i limitované edice inspirované vzhledem ala Cafe Racer a Rally Monte Carlo. Jakkoli Mini nikdy nebyl můj šálek (klasického Britského) čaje, tak tohle bych si opravdu nechal líbit.

 

   Když jsem poprvé viděl tyto dva modely, jen jsem zíral s otevřenými ústy. Toto jsou reinkarnace přesně podle mého gusta. Mnozí možná nebudou souhlasit. Ale pokud nějaký aristokrat přijede na setkání Anglické smetánky Speedbackem GT, zapůsobí nesrovnatelně více, než řidič jakéhokoli Rollsu nebo Bentleye i kdyby to měli celé ze zlata. Rozumějte, Rolls nebo Bentley je klasika, tradice, kvalita…ale tohle je prostě styl, atmosféra a vytříbený Britský vkus. Přeju Davidu Brownovi mnoho štěstí, ať se mu daří a nemusí ho koupit Číňané a budu se těšit, čím překvapí automobilový svět příště. Nakročeno má velmi dobře. 

 

Zdroje: Wikipedie, oficiální stránky David Brown Automotive, Google


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Beny
22. prosince 2017, 19:35
0

Klasický Mini jsem měl jeden čas jako "must have". Dneska už to do jistý míry přešlo, ale pořád se mi líbí moc. Akorát že jestli se k tomu někdy odhodlám tak ceny budou asi astronomický. Ale evergreen to je, takže za reinkarnaci palec nahoru!

reagovat
beastar
22. prosince 2017, 19:46
1

Krása. A přeju jim to stejné, co tam píšeš. Ať to dlouho vydrží v rukách Brownových. Kdyby tomu nevěřil stačí brknout Horaciovy on mu to vysvětlí jak se to dělá:))

reagovat
Raspby
22. prosince 2017, 19:47
0

Já přesně čekal, že se od Tebe v komentu objeví slovo Pagani nebo Zonda a ono Horacio.. :-D
-
Komentář upraven 22. 12. 2017, 19:48:38

krab
22. prosince 2017, 20:06
1

Úžasná věc, hlavně Mini Remastered. U Davida Browna je zajímavé, že je vlastně jmenovec slavného Davida Browna...
A když se jmenujete David Brown a daří se vám v obchodě, co uděláte? Postavíte si vlastní Aston Martin DB5.

Mě se od něj líbí vážně Mini Remastered. To se povedlo, ale ekonomicky to nemá moc smysl. Originální Cooper S z roku 69 například pořád koupím za 40 tisíc liber v krásném stavu. A bude to originál. Proč dávat kilo, že? A když se budu držet při zemi, seženu za 10tisíc liber pořád, nebo do 15 tis Euro (v LHD) provedení poslední sérii Mini 1.3 před BMW-Mini. Přesně takovou má právě Shmee150.

Ale dík Raspby, připomenul jsi velkou zajímavost!

reagovat
Beny
22. prosince 2017, 20:44
0

Já myslím že Mini remastered si nikdo kvůli ekonomickýmu smyslu kupovat nebude. :-)

Raspby
22. prosince 2017, 21:11
0

Asi tak...bud chceš Mini...a nebo chceš Mini ale nechceš být jako ty tisíce ostatních a prachy nejsou problém, tak koupí DBA :-D ale hrozně se mi líbí ten přístup jakým to dělá..velmi citlivě dává ty moderní věci do klasického kabátu...jsou to krásná auta :)

krab
22. prosince 2017, 21:39
0

Asi jo .. máte pravdu kluci. To je stejný jako Singer (911). Jako taky můžu koupit Porsche 911 3.0 SC například - přesně to s kterým jsem se na podzim svezl a bude mě stát něco přes 900 tisíc. A když budu z něj chtít svoje perfektní Porsche 911, tak nemusím hned volat do Kalifornie, ale i se skromnými odbornými zdroji tady u nás můžu ve výsledku vytvořit "remastered" verzi a přidám maximálně milion a půl. A to bych si brutálně vymýšlel. Jenže ani Mini Remastered za bezmála 100tisíc liber a ani Singer 911 za bezmála 300 tisíc dolarů nijak zvlášť na své hodnotě neklesne, pokud ho nenabourám. To je asi stejný jako proč někdo koupí láhev vína za 1000 Euro , přitom pozdní sběr od moravského vinaře za 2 stovky chutná vlastně ještě lépe. Někdy v tom logiku hledat nejde...

Někdo taková auta dokonce kupuje s vírou v "investici" :)

ToMyx
04. ledna 2018, 11:04
0

To je nádhera! Krásně nenásilně dotažené do detailu. Obě reinkarnace jsou bez chyby, teda až na to, že si je normální smrtelník nekoupí.

reagovat
Raspby
04. ledna 2018, 15:25
0

tak...přijde mi to i velmi vkusné hlavně...nechal bych si líbit obojí...ale ten Speedback v té rudé je neskutečnej :)

Raspby
06. ledna 2018, 13:59
0

Ještě jsem našel video od Fifth gearu, kde se projeli se Speedbackem

reagovat