načítám data...

Čtvrtý kohout na smetišti, aneb zbláznil se Chase už definitivně?

18. října 2020, 23:46 9 komentářů Chase

Jak už to tak bývá občas tomu náhoda chce a člověk se pak nestačí divit. Občas se té náhodě musí jít trochu naproti, tady však přišla skoro sama...

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Čtvrtý kohout na smetišti, aneb zbláznil se Chase už definitivně?

Ač to tak občas nevypadá, stále se cítím relativně normální a při smyslech, i přes to u mě zaparkoval další stroj s motorem a čtyřmi koly. Asi nikoho nepřekvapí, že je opět ze Švédska, ale tentokrát jsem si natáhnul domů něco v pravdě opravdu výjimečného a do jisté míry i exkluzivního.

Ale začněme od začátku. Jak už to tak bývá, přicházejí i ty horší dny v životě a crosska si po společných více jak 80k km od začátku mého vlastnícví řekla o velký servis. Po cestě z Vysočiny ztratila většinu oleje ze serva a tak následovala již dlouho neprověřená procedůra s pojišťovnou, které pro tyto případy platím nemalou roční častku, abych měl garanci náhradního vozu i v případě poruchy.

Auto jsem odstavil kousek od Velkého Meziříčí a zavolal pojišťovnu. Následovala klasická procedůra diktování poškození, majitele, pojistky i místa, kde se porouchané vozidlo nachází. Pro upřesnění jsem operátorce několikrát zopakoval i název zastávky autobusu, od níž asi deset metrů stojí aktuálně crosska tiše odkapavajíc zbytky obsahu servo okruhu na asfalt. Název zastávky byl “BALINY ROZCESTÍ”. Slečna se ještě zeptala zda-li chci náhradní vůz v manuálu nebo automatu. Vzhledem k tomu, že přitelkyně řídí pouze automat a já bych byl manuálem odsouzen k celotýdennímu řízení, byla volba jasná.

Pohodlně jsem se usadil do crossky a čekal. Po 40 minutách, kdy se neozvala ani pojišťovna, ani odtah, jsem zvedl opět telefon a volal Global Assistance. Prý se omlouvají, že kolegyně nedala vědět, ale zrovna zajišťují náhradní vozidlo, které mi rovnou přivezou. Prý to mají potvrzené cca 20 minut a odtahovka má ve smlouvě, že u mě musí být nejpozději za 45 minut od potvrzení.

Uběhlo dalších 40 minut a telefon stále mlčel. Znovu tedy hovor na Global Assistance. Překvapená operátorka se mě ptá, kde tedy ta odtahovka je, když není dávno u mě? Slušně jsem ji informoval, že přesně skrze tuto otázku volám já jí, načež se lehce zakoktala a slíbila, že okamžitě zavolá kde se tedy odtah nachází.

Za dalších cca 5 minut volá zpět odtahovka, prů je v Balinách u zastávky a kde jako že jsem? Znovu opakuji název zastávky “Baliny rozcestí”, což je zastávka cca 2 km od Balin ležící na silnici 360 mezi Velkým Meziříčím a Třebíčí (toto vše poctivě oznámeno operátorce Global Assistance). Borec absolutně nechápe kde jako jsem, ale že tam teda nějak dojede, ať počkám 20 minut. Říkám mu, že mezi místem kde stojím a Balinami je silnice, ale on, že už se prý otočil a jede zpět na Velké Meziříčí.

Za 20 minut u mě skutečně zastavuje Ford Ranger s henkrem a naloženou bílou Octavií Combi třetí generace. Borec skládá Octavii z henkru a já neskrývám své rozčarování. Auto je v totálním holobytu, domlácené ze všech stran, kdy blatník už hraničí s definicí ostré hrany na vozidle. Navíc je auto v manuálu. Na moje zjištění borec odpovídá, že společnost Paseka pro kterou pracuje nic jiného nemá a Global Assistance jim žádné info o převodovce nepředala s tím, že pojišťovně prý nejde aplikace, takže všechno musel řešit po telefonu. Při nasledném hledání místa, kam má odvézt mé Volvo zjišťuje, že si na telefonu vypnul data a proto mu o zakázce nepřišly žádné další informace…

Vidina dalších 2 hodin čakání na náhradní auto mě nutí převzít holobytovou O3 na jejímž tachometru svítí údaj 71k km. Kdybych ho neviděl, řekl bych jí tak 3x tolik. Litrový třívalec zní studený tak, že raději ustupuji z oblasti před přední maskou, kdyby se nahodou hodlal podívat z podkapoty ven na silnici. V přední nápravě v rejdu křupe nejspíše kloub na poloose a stěrače už taky pamatují lepší časy svého života.

Po třech dnech ježdění s touto modlou čaských chalupářů to vzdávám a sháním náhradní stroj. Díky určitým okolnostem se ke mě dostává velmi zajímavá varianta zapůjčení zajímavého stroje, ze které se nakonec vyklube nabídka k prodeji. Cena byla velmi lákavá a já docela rychle podlehl.

Konec konců, to že až za cca rok dostavíme barák a odstěhujeme se z Brna na Vysočinu, bude s crosskou jezdit žena, je jasné už dlouho. Takže koupě dalšího “daily” by proběhla v každém případě. Jen teď je to diky okolnostem o malinko dříve.

Takže co že to vlastně zaparkovalo pod mými okny? Kdo dočetl až sem, se to konečně dozví. Je to černé Volvo S80 ve výbavě Executive s raritní motorizací 4,4 l a osmi válcích do V. 315 koní, AWD (byť haldexové) a adaptivní four-c podvozek slibují na tuto středně těžkou limuzínu opravdu svižné svezení s nádherným zvukovým doprovodem.

Takže Vade (čti “Vejd”, což je taková drobná hříčka s V eight) vítej doma!

Zatím mě neskutečně baví a už pár dní se pokouší mě zbavit veškerých bodů na kartě řidiče.
Jede užasně a ještě lépe zní!


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
19. října 2020, 09:49
1

Nádhera! Nelze se divit, že jsi podlehl a koupil...

reagovat
GanGreen
19. října 2020, 13:55
0

No pěkný, moc pěkný :)
Tak hodně šťastnejch kilometrů bez nehod.

reagovat
liška
19. října 2020, 14:08
0

Čoveče a kde stavíš, někde tady v okolí VM? a jak se dá jet z Balin do VM jinak než přes to rozcestí? to je asi spíš otázka pro pána odtahovku :D

reagovat
Chase
19. října 2020, 15:23
0

Stavím kousek od Třebíče :)

Očividně se dá, protože okolo mě neprojel a dovalil od Mezu :D

liška
20. října 2020, 08:03
0

Je tam ještě cesta z druhé strany, od silnice co vede na Uhřínov, ale to se divím, že by ho tudma navigace táhla...

krab
20. října 2020, 09:46
1

Gratuluju k Vadeovi ...je krásnej. Hlavně mi to nedalo a koukal jsem co je zač ten motor. Hodně zajímavý. Je vlastně víc japonskej (u Yamahy se podle informací co jsem našel i vyráběl) a v jistejch verzích ten blok použili i do motorů Yamaha pro motorový čluny. Vzhledem k tomu, že je napříč, tak tam asi pod tou kapotou moc prostoru pro práci na čemkoli nebude....

Jinak fakt moc hezký, i Noble si ten motor půjčil pro M600 a dal tam dvě turba

reagovat
Chase
20. října 2020, 12:19
1

Ano, motor navrhlo Volvo na s přihlédnutím k výrazně staršímu sestihrnku od Fordu. Vzhledem k jeho nutnosti zástavby napříč, byla ke spolupráci přizvána Yamaha (divize lodních motorů), která měla za úkol ho prostorově maximálně zmenšit. Výsledkem je jedna z nejkompaktnějších V8 na trhu s váhou pouhých 190kg. A ano, Yamaha pro Volvo tento motor i vyráběla.

O Noble M600 vím také, ale jedno z prvních přeplňování na tento motor nasadili samotné Volvo a to v konceptu Volvo PUV, což byla silně upravená XC90 pro SEMA 2004 (konkrétně z ní vytlačili 650 koní) :)

Jinak tady máš ukázku kolik je pod kapotou místa. :)

JS
Jenda SL
20. října 2020, 12:50
0

Ten motor je klenot. Měl jsem tu čest se s ním povozit jak v 80ce tak v 90ce. Každopádně v sedanu je ten výkon, úplně logicky, mnohem dostupnější a to auto jako by pro to vyráběli. Krásný zátah kdykoliv si člověk vzpomene a to utlumené mručení má taky něco do sebe. V XC je to takové nemasné neslané, nic extra, kromě zvuku, z toho motoru člověk nemá.
Gratuluj ke koupi. Tyhle auta už skoro zmizely a pokud si ho člověk nechá v garáži, tak má do budoucna docela fajn investici.

reagovat
Honza P
21. října 2020, 21:04
1

Kurňa to je nádhera!

reagovat