reklama
načítám data...

Čistá japonská mechanika

19. dubna 2017, 22:02 6 komentářů Pólin

Pokusím se Vám popsat moje veskrze pozitivní pocity z mého nového rodinného auta, které nahradilo bídu zvanou Renault Mégane II. Jedná se o Subaru Impreza 2.0 GX

zobrazit celou galeriiPavel  Šatánek: Čistá japonská mechanika

Asi před dvěma měsíci jsem, nešťastný ze své stávající “auto-moto situace”, která obsahovala kromě pár motork pouze Renault Mégane II začal projíždět inzerci a shánět nějaké auto, které nejen, že zvládne roli jediného rodinného auta o které se budeme dělit s manželkou, ale taky nás zvládne trochu pobavit. Tím pobavit mám na mysli, ať to jezdí lépe, než ta rozmáčená francouzská bageta, kterou jsme momentálně měli. Vzhledem k mé předchozí auto historii jsem věděl, že to bude nějaká, třeba ne moc pěkná, ale hlavně dobře jezdící podivnost. Byl jsem se mrknout na pár SAABů, nějakého Forestera, ale ze všech obhlídek jsem odjížděl s tím, že stávající majitelé auta  na fotky do inzerátů až moc dobře naleštili a skutečnost ohledně jejich stavu byla někde trochu jinde, než jak stálo v inzerátech. Jednoho dne jsem jel s kolegou z krásně zbytečného, 800 km dlouhého, výletu za Foresterem a jen tak náhodou jsem našel na pohled pěknou Imprezu s dvoulitrem bez turba, kterou jsme měli po cestě domů. Něco takového jsem sháněl. Na živo auto opět vypadalo o něco hůře, než v reálu. Nicméně na fotkách vypadalo jako nové a v reálu se ukázalo, že jediná vada na kráse je jen asi 10 důlků od krup po celém autě. Majitel byl mladý kluk, který auto prodával proto, že ho chce, jako chudého studenta, sežrat. To už nějaký pátek není moje životní situace a tak jsem se svezl  a bylo jasné, že se dohodneme. O den později ze mě byl majitel modrého atmosferického Subaru Impreza 2.0 GX Combi. Auto mě momentálně poskytuje přesně ty služby a zážitky, které René neuměl. To je jistý podvozek, velice charakterní motor a v neposlední řadě také fungující výbava. Z toho auta jsem měl zkrátka zcela odlišný pocit, než z Mégana. Abych to upřesnil: v Renaultu jsem se vždycky těšil na muziku kterou si pustím a taky že si dám bonbóny, které jsem vozil v loketní opěrce. Když sedám do Imprezy, rádio a cukrovinky jsou to poslední na co myslím. Když řídím, mám pocit, že to, jak to auto jede, bylo bezesporu to první, na co inženýři Fuji havy industry při vývoji mysleli. Když jsem sedl do Mégana, tak jsem ocenil, že má bezklíčový vstup a že má opravdu krásné nerezové lišty na prazích. tím to ale všechno zhaslo. Měl jsem pocit, že jízda bylo až to úplně poslední na co francouzi při jeho vývoji mysleli. Abych to moc nenatahoval: momentálně jsem zamilovaný do Imprezy. Z venku vypadá, mírně řečeno, ne moc hezky, ale vevnitř mě těší příplatkovými WRX sedadly a taktéž příplatkovým Momo volantem. K pozitivům bych ještě dodal to, že boxer má krásný průběh i zvuk, žere jen 9 litrů a celé je to taková příjemná jinakost. Co se týká negativ, tak zatím jsem přišel jenom na menší kufr…toť vše. Toto jsou tedy mé momentální pocity, které z Imprezy mám. Jsem rád, že jsou veskrze pozitivní a že se za volant opět těším. A  ještě musím poděkovat zdejší redakci a aktivním blogerům za to, že mě skvělými články dotlačili k tomu, abych přestal jen slintat a koupil si taky něco, co mě udělá trochu radosti přece. 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

krab
20. dubna 2017, 11:19
0

Imprezy mají svoje.... Je to fajn, že tě Autíčkář trochu i přesvědčil do výměny povozu, ono na druhou stranu se blbě radí, každý má svoje preference.

Imprezu jsem si vyzkoušel asi 2x , potíž byla, že ani v jednom případě ten stav nebyl to co by se dalo koupit, tak jsem nikdy žádnou nepořídil. Ale už ta první generace, nebo hlavně ta, i v normální atmo 2.0 verzi se ovládala ihned tak nějak překvapivě líp než všechno ostatní v podobný třídě z čím jsem zkušenosti měl. Jenže byla rezavá....

reagovat
Pólin
20. dubna 2017, 12:52
0

Je to přesně jak píšeš. Přijde mi, že to auto není ničím extra výjimečné, ale všechno dělá tak nějak správně a s orientací na řidiče. Taky je docela zajímavé, jak mají lidi vyhraněný názor na tohle auto. Ten kdo má rád řízení si chválí přesné řazení, ochotný motor atd. Ten, kdo auta bere jako spotřební materiál vidí to, že je to docela malé auto, které žere 9 litrů namísto 5 za které jezdí božská Octavia 1,9TDI

jc
20. dubna 2017, 13:00
0

Dobre rodinne vozitko. Gratuluju k odvaze / dokopani se ke zmene :-)

reagovat
MGRR
20. dubna 2017, 13:51
0

Subaru je Subaru... svět fajnšmekrů.

reagovat
AnGeor
20. dubna 2017, 21:14
0

pekny kousek, at slouzi :)
muzes mi pls poslat zpravu, kolik te stala? uvazuji ze si neco podobneho poridim na jezdeni kolem komina ;)

reagovat
ToMyx
24. dubna 2017, 15:44
0

Gratuluju k ovlivnění autíčkářem nejen ke změně orientace co se týče aut, ale také k sepsání blogu. Jinak bychom se o té krasavici nikdy nedověděli. Není 9l/100km ve čtyřkolce málo :-D Nenech se zvyklat cizími názory na spotřebu, vždyť je super a ty bezrámovky taky. A až napadne sníh....

reagovat