načítám data...

BMW M2 Competiton a pár jízdních dojmů

30. května 2022, 09:14 10 komentářů krab

BMW M2 Competition a pár poznámek: Konečně jsem po letech vyzkoušel, alespoň na omezenou dobu populární M2 Competition.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: BMW M2 Competiton a pár jízdních dojmů


V duchu jsem se zasmál, když Muldix ve videu říkal, že M2 je petrolheadský traktůrek… A ono to vlastně sedí! Toho žlutého auta vlevo na fotkách si nevšímejte, Elise to je jiná sorta, ale M2C mě v reálu snad až nadchla. Nemá pochopitelně čisté a citlivé řízení jako mají poršáky, to ani s motorem vpředu mít nemůže, nemá řazení mechanické jako MX5 nebo Toyobaru a ani se za jejím volantem nesedí tak hezky nízko. A taky má celkem slušnou nadváhu…

Jenže přátelé – to auto má fakt hodně plusových bodů a nedivím se, proč je tak oblíbené. První věc je ta věc, co se jmenuje motor. Nevím přesně jak N55 v M2, ale "eskový" motor v M2C mě udělal radost tím jak hezky na turbomotor až lineárně táhne od tří do sedmi tisíc, kdy od pěti tisíc navíc hezky graduje a je radost ho potáhnout až skoro k omezovači.

Řazení je OK, spojka dost lehká, ale všechno se to ovládá snadno, intuitivně, ale jak už to bavorák dělá, není to nic vysloveně zážitkového nebo extra sportovního. Druhým dechem ovšem dodám, že se v autě velmi rychle cítím jako doma. Tak jsem to vnímal za volantem emkových bavoráků vždycky. Automatické meziplyny nejdou vypnout jinak než vypnutím všeho, to je trochu škoda, ale žíly bych si z toho netrhal.

Reakce na plyn je výborná. Jen možná ve sportovním režimu pocitově zkracuje jeho dráhu, ale ne vyloženě na on/off. Mám radši progresivnější charakteristiku plynu, na druhou stranu jsem si hodně rychle zvykl, takže je to v pořádku. Zásadní přednost M2C bych ale viděl v podvozku. Ačkoli motor s autem letí jako ďas, tak je podvozek před ním a pocit ze zatočení předku je naprosto vynikající. Zadek je stabilní, kdo blbnout nechce nebo se na to necítí anebo mu to jako mě svěří kamarád to raději pokoušet nemusí. Auto umí i rychlou stopu naprosto s přehledem. Vlastně se člověk musí krotit, protože (a zejména jak jsem zvyklej ze svých starších sporťáků) si myslím že jedu míň než jedu…

Když to shrnu, M2 Competition je vynikající univerzál. Kamarád na okruhu jen zlikvidoval sériové brzdy, používá teď aftermarketové Pagid, tuningu motoru a výfuku odolal, myslím chytře, auto zní pěkně a na motoru vážně není potřeba nic měnit. A pro moje účely je ještě velké plus, že M2C je plně čtyřmístné, má isofixy a docela slušnej kufr, navíc dělitelnou zadní lavici.

Koupil bych si M2C namísto třeba E46 M3 nebo E92 M3? Srovnání se nabízí, protože cena je podobná. Tedy cena je vyšší u M2, ale na obou starších autech bude totiž předpokládám víc nákladů – ojniční ložiška, renovace podvozku a další věci. Ono to naskákat umí, známe z praxe… 

M2C je pořád zánovní a vystačí si jen s pravidelnou údržbou, samozřejmě záleží na způsobu používání. Obě starší M3jky mají výhodu v charakteru atmosférických motorů, které už dneska vyrobit nejdou a zůstanou vzpomínkou na jednu skvělou automobilovou éru. Ale M2C obě auta překoná podvozkem, pocitem z přední nápravy a v radosti z řízení vlastně taky příliš nepokulhává. No jedním slovem, tedy dvěma: Skvělé auto!
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ReVolte
30. května 2022, 09:48
0

Ten tvůj Lotus na těch fotkách vypadá jak RC model :)

reagovat
krab
30. května 2022, 09:55
0

To jo , přitom M2 je docela malý auto relativně :-D Jsme si udělali zase po delší době s kamarády vyjížďku jako jak říkali, za starých časů, kdy Krab ještě neměl děti

ReVolte
30. května 2022, 10:36
0

Ty jo nestraš, já ještě na Whatsappu obdivoval, jak si s malym najdeš čas na auto aktivity, protože mě to čeká za měsíc. A tohle teď zní ponuře pro mojí víkendovku! :)

krab
30. května 2022, 10:41
1

Neboj, čas si najdu, ale už je to horší s nějakou organizací vejletů nebo tak... ale zas "žezlo" převzali další... já se rád když můžu připojím. No, s víkendovkou si užiju teď fakt nejvíc akorát takový ty komínovky v okolí a naštěstí mi tu přibývají opravený silnice. Ideální vstát ráno fakt brzo a jít třeba od šesti, sedmi jezdit ...

Ale od listopadu jak mám toho zelenýho Coopera S , tak už jsme s ním a s naším malým najezdili dost vejletů, ale jsme v tom všichni jak sardinky a to máme ještě psa :-D Tak jsem kamarádovi docela obdivoval tu M2jku, protože nejen, že se s tím člověk fakt moc hezky sveze, ještě bychom se do toho se vším vešli...

Sedrik
30. května 2022, 17:57
0

Je to tak - M2 nesmíš postavit vedle sporťáku (ani moderního). I vedle 718 Caymana vypada jako malé SUV :p

ReVolte
01. června 2022, 10:06
1

Sice je větší, ale jak psal Krab, odvezeš celou rodinku. Akorát si musíš nainstalovat ty automatický blicí pytlíky jako v Taxi taxi :D

FamArt
05. června 2022, 16:36
1

aj pri Impreze, čož je vlastne kvázi rodinný 4-dverový sedan, vypadá malá sestra trojkovej rady ako slon

Vavris Vavrisovic
01. června 2022, 11:55
0

No a koupil by sis ho teda raději než E46 nebo E92? :D

reagovat
krab
01. června 2022, 14:07
3

To Je Vavrisi otázka ... taková složitá fakt na jasnou odpověď. Ono by bylo ideální mít možnost si nějakej pěknej úsek střihnout s M2C, pak přesednout do E46 M3, která bude v perfektním stavu a pak do M3 E92 (nebo 90 kdyby to byl sedan). Jednou se mi poštěstilo takhle přelézt ze 46tky do 92jky a je fakt, že jsem zase moc rád sedl zpět do E46, ta mi sedne nejvíc. Ale zase už je to starý auto a ta technika se přeci jen posouvá, snad až na ten motor, ten S54 R6 to je prostě boží motor, to se nedá nic dělat. Ale E46 kastle není tak tuhá, váží to taky celkem dost atd.. a teď ty dnešní ceny těch aut, jsem se podíval po delším čase na mobile a dost jsem se zhrozil. A dokonce i M3 E90/E92 s man. převodovkou už spíš cenově stoupá a na výběr je jen pár aut. A to novější auto je pocitově těžší než E46tka a taková odtažitější. A teď když jsem měl možnost hopnout do M2C najednou jsem uvědomil, že velikostně to tady bavorák trefil, konečně to není příliš velký, příliš široký, podvozek a motor, to je pecka. Tu a tam čtu nebo slyším, že motor nemá zvuk, ale to není pravda, on ten šestiválec s dvěma turby i přes to OPFko umí dát najevo v otáčkách, že je to docela hovádko... Jako je to hudba budoucnosti (možná), ale u mě nějak vítězí momentálně M2

Vavris Vavrisovic
02. června 2022, 07:56
1

Tak nakonec z toho vylezla docela jasná odpověď :-)