načítám data...

Berta a Berta

27. listopadu 2016, 21:11 23 komentářů krab

Dvě Němky, jedna pěkná silnice a pozdně podzimní počasí. K tomu dva velmi nadržení řidiči vyhlížející jaro!

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Berta a Berta

Nebojte se! Tento blog nebude reprodukcí vkusně nadabovaného německého pornofilmu z osmdesátých let. Vzali jsme prostě jenom dvě německá auta na projížďku. Moje Berta kterou už znáte z jiných mých blogů je klasická bavorská holka, co toho má hodně vpředu, ale snaží se být i slušně vyvážená. Prostě šťabajzna, mající ráda pivo z tupláku a klobásu se zelím. Berta jednoho našeho milého čtenáře toho má naopak hodně vzadu, ale snaží se být i slušně vyvážená na předek. Prostě je to taky šťabajzna, mající ráda pivo z tupláku a klobásu se zelím, švábským ovšem.

Přivítejte BMW Z3 Coupe 2.8 z roku 1998 a Porsche 911 996 z roku 2000 vážení.

Příběh se odehrál tak, že jeden zdejší čtenář projevil zájem se se mnou podělit o zkušenosti, které poslední rok a něco sbírá se stuttgartským vozem koncepce všechno vzadu. Ve skutečnosti má v hlavě brouka s jiným vozem a svoji Bertu možná míní prodat. A protože jsem v nějakém místním blogu či komentáři projevil zájem Porsche 911 996 v budoucnu pořídit vznikla i tato projížďka a tento blog.

Přesednutí ze svého Z3 na mé oblíbené okresce do Porsche bylo vpravdě zajímavé. Ty auta mají zdánlivě mnoho společného, ale současně taky nemůžou být snad už ani odlišnější. Obě váží přibližně podobných 1300 kg a přední kola jsou určena jen k zatáčení, ne k pohonu kol. Dokonce i různé další papírové hodnoty nejsou nijak diametrálně odlišné. Tedy, diametrálně. Vlastně právě pár takových odlišností tu najdeme. Jak víme, tou první je motor, který se vyskytuje přibližně tam, kde má moje Z3 nouzové náhradní kolo. A když už jsme u motoru, tak ač oba mají stejný počet šesti válců a nemají přeplňování, tak v reálu jde o dva úplně odlišné světy. Zvuk nastartovaného boxeru devět set jedenáctky a řadového šestiválce BMW se zkrátka liší. Je to opravdu snazší k rozeznání než poznat korejského dodavatele elektroniky od čínského. Zatímco to druhé se stále učím a stále způsobuji občasné faux pas při pracovních schůzkách, šestiválec z Badenska-Wuertenberska a šestiválec z Bavorska zkrátka poznám hned.  Oba zvuky jsou velice sonorní. Pořád nevím, co přesně to slovo znamená, ale představuji si jeho překlad nějak jako: „Zní sakra dobře“!

Pojďme se vyprdnout na znalosti Wikipedie, anebo na nějaká zažitá klišé z textů našich oblíbených webů o autech a pojedeme se prostě projet. Vy, co to teda nyní čtete tak to budete mít pouze trochu virtuálnější. A já nejsem Shakespeare, leč moje pero budiž volantem, skrze něhož radost rozdávati hodlám v následujících řádcích.

Levou rukou startuji motor běžným klíčkem a motor se probudí a ustálí na brumlavém volnoběhu. Výfuk našeho exempláře má speciální sportovní klapku, díky níž si užije okolí trochu té radosti spolu se mnou. V autě už jsem usazený v podobné poloze jako v Z3 a více méně tady na nikoho žádné zvláštní překvapení nečeká. Vlastně tedy čeká. Na rozdíl od civění na relativně dlouhou kapotu, jak jí mám zafixovanou ze Z3 a Triumphu GT6 vidím jakousi malou svažující se příď s dvěma menšími boulemi na stranách tvarovaných kvůli světlometům. Nemůžu si nevzpomenout na jízdu ve starém brouku z roku 1960 před nějakým časem. Tam se taky před předním oknem vyskytuje jakási menší svažující se příď.

Ten výjev v Porsche 911 996 mi ale spíš ihned asocioval vzpomínku na poslední návštěvu závodů Le Mans Classic a představu jaký asi musí být pohled na předek Porsche 917 po usednutí do závodního kokpitu. Mám zkrátka moc zajímavý pocit, jak je všechno důležité spíš za mnou, než přede mnou a kolem mne jako to znám z aut které zkrátka mají motor vpředu a za ním převodovku vedle mého pravého kolena. To je zásadní rozdíl a doteď přemýšlím, jestli genialita konstrukce vozů Porsche anebo pouze alternativa pro někoho, kdo to dokáže ocenit. Nad čím dumám navíc teď je, jak by bylo možné, že by to vlastně vůbec někoho nechytlo.  Protože se vzápětí rozjíždím a najíždím do prvních dvou úzkých zatáček za Berounem směrem na Hostím. Okamžitě si totiž všímám samozřejmosti a jednoduchosti, jak se mi Porsche ovládá. Nemusím si na nic zvykat a ovládání je velice jemné. Myslím, že jemné je to správné slovo. Nemá to nic společného z jemností, o které mluví můj irský kámoš, jehož oblíbený sporťák je Ford Focus RS a Berty ze Stuttgartu, především této generace označuje, cituji: „Haidresser’s car“. Jemnost v mém významu slov je kombinací lehkosti a preciznosti tím, jak přední kola reagují na podněty a povrch silnice, při současně přesném citu v zadku pro tu masu hmoty za mojí sedačkou. Nevím, jak to konstruktéři udělali, protože motor je stále na špatném konci auta, ale funguje to. Ale o tom toho najdete mraky. Projíždím dalších pár mě notoricky známých úseků té samé silnice a vnímám další věc. Na rozdíl od Berty Z3, se kterou rád na výjezdu nechám lehce sklouznout zadek u Berty 911 se mi do takovéto větší akce rozhodně pouštět nechce. A není to jen o přirozeném respektu nezkoušet blbosti co nedopadnou dobře s půjčeným autem, je to o přirozené nátuře toho auta. On mi to majitel Tomáš pak v našem dlouhém pokecu u aut po projížďce potvrzuje. Nevím, kdo z nás dvou je lepším řidičem, každopádně ani jeden nejsme Walter Roehrl, Chris Harris anebo Honza Červenka.  Pro nás oba u modelu 996 platí, „PSM on“ a přízvisko „Likes to oversteer“ nám zůstává zapovězeno. Vysvětlím proč.  Porsche se dá velmi precizně nasměrovat do zatáčky, například do přehledného pravotočivého vracáku nad Hostimí směrem na Srbsko. Plynem se nádherně určuje dál stopa, kterou Porsche vykrouží zatáčku a cítím ihned ten přítlak, tu zátěž tlačící auto k zatočení. Za apexem zatáčky je pak možné přidat poměrně hodně plynu bez náznaku blížícího se konce adheze zadních kol. Oproti tomu v Z3jce musím jemněji volit kolik plynu a nedokážu tak přenést zdaleka tolik výkonu na zadní kola pro rychlý výjezd.  Rozdíl mezi šířkou pneumatik tady nehraje žádnou roli, jde čistě o výhodu koncepce Porsche. Nevýhodou je, že pokud se nezkušený řidič pokusí Porsche provokovat, přetáčivost přijde ve větší rychosti než u BMW a nebude lehké jí správně zvládnout. Dá se to označit za zklamání? U mě ne. To jen auto velmi hlasitě říká: jsem postavené na něco co ještě neumíš! Navíc ta precizní jemnost ovládání i při využívání potenciálu auta na malé procento schopností stále způsobuje moc velký rohlík na mé tváři. Asi to není rohlík o nic menší, než který zažívám ve své Z3, ale ta radost je v každém z aut o něčem trochu jiném.  V Z3 jsem například dneska cítil moc velkou radost cestou domů, kdy jsem precizně zvládnul přetáčivost na namoklém úseku. V Porsche mi utkvěla ta jemnost preciznosti ovládání a projev motoru ve vyšších otáčkách.

A co tedy srovnání motorů? Na tenhle odstavec se netěším. Je vpravdě hloupé srovnávat auto, které nové stálo 1.4 milionu s autem které stálo nové 2.5milionu a je vpravdě hloupé srovnávat motory Porsche s jakýmikoli jinými motory. Zvuk je velmi kultivovaně tichý, pro leckoho až moc do nějakých čtyřech tisíc otáček, pak se začne dít něco velmi zajímavého. Pokud řadový šestiválec BMW a flat six Porsche mají podobný emocionální efekt na uživatele do nějakých otáček výše zmíněné sféry, vězte že těch následujících dva a půl jsou úplně o jiném zážitku. Porsche zkrátka ožije. A jeho řidič ožije a svět se najednou stává rychlejším místem.

Přetřese se Krabova garáž v základech a stříbrné kupé skončí v jeho dvou klepetách? Ani sám pan Krab to zatím neví. Hlavně se na stejnou otázku neptejte paní Krabové. Ta v tom má přeci jen větší jasno! Prozatím. Zimo, prosím buď krátká!

…A protože text je pouze textem a pohyblivé obrázky vládnou světu showbusinessu, podělím se o jeden nedávno natočený němý film. (On ten tvůrce je stejně francouz, takže kdo by mu rozuměl, že?)

;

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MG
MGRR
28. listopadu 2016, 14:06
1

Je na čase, posunout se dál...
Vzhledově bych bral dražší 911/997, protože vypadá prostě lépe.

Tady kousek od Flöha, jsou krásné serpentýny... Porsche vídám/slýchám, je vidět. I apatičtí se ohlédnou a je to radost, jako zahlédnou supersport, nebo krásnou, vyzrálou ženu.

BMW si tady nikdo nevšimne, prostě "jen" auto, jen BMW... nic

reagovat
RCNP
28. listopadu 2016, 15:28
1

Parádní blog, pokud můžu soudit tak jeden z tvých nejlepších. A co se týče 911, tak pro ně mám prostě slabost. Je to alternativa k ostatním sporťákům, ale není to jen výstřednost pro srdcaře(jako třeba wankel), ale fungující věc. Měl jsem možnost se svést s 997 a 991, obě Carrera S a je to úplně jiný svezení než s čímkoliv jiným. Trošku jinak se zachází s plynem a tím pádem i projíždění zatáček má trochu jiný postup. Ale je to super svezení. Tím jak to ladí padesát let, tak to nemá chybu. Navíc se říká, že pokud se naučíš řídit 911, tak už umíš řídit všechno. A něco na tom bude.

Já osobně bych šel do 911 997.2 Carrera S s manuálem. To je podle mě jedna z nejlepších 911 vůbec. Rychlá, zábavná, komfortní, tak akorát moderní a ještě celkem kompaktní. Jen ty stojí a budou stát pořád pěknou raketu. Stejně je to už dneska s klasickou 993. A "nechtěná" 996 ač se mi vizuálně úplně nelíbí, tak rozhodně není špatná. Pozdější modely mají vychytaný dětský nemoci a určitě budou na prodej hezký kousky s vyřešenými chronickými problémy. Navíc má pořád trochu špatnou auru, takže to nebude ve většině případů špatnej kauf.

PS: Ty parkovací senzory vypadaj hrozně, dal bych tam radši kameru.

reagovat
krab
28. listopadu 2016, 17:01
0

Díky za komentář a pochvalu :) , když je o čem psát, rád se podělím ze čtenáři... Je to jak to píšeš. Vlastně můj zájem o tohle provařené sportovní auto není o nějakým honění ega před kavárnou, je to čistě o zájmu se naučit dobře řídit koncept 911. V tomhle ohledu a v nějakým omezeným rozpočtu, který bude nutno dodržet, vychází právě typ 996.1 jako velmi dobra volba.
Já jsem to do blogu nepsal, protože jsem nechtěl aby to bylo moc faktografický, ale zkušenosti obecně a i současného majitele s opravami a servisem nejsou žádnou noční můrou. To auto ( a mimochodem i 997) má několik servisních specific jež vyžadují vyndání převodovky ven. A to něco stojí a neuděláš to doma. Ale zase je pak po leta vystaráno. Obecně platí i tahle řada 911 za nejspolehlivější auta v Německu vůbec. Ty stastiky vyhrávali téměř neustále.

Já to vidim tak, že člověk může buď snit svůj sen o tom že jednou bude řídit 997.2 GT3 3.8 RS a nikdy to mít nebude, nebo si prostě koupí tuto nemilovanou generaci 996, která ve verzi Carrera 2 s manuální převodovkou a užije si vlastnictví toho co znamená Porsche 911.
Nedokážu porovnávat mezi generacemi 911, k tomu nebyla příležitost, takže nemůžu říct o kolik je která lepší nebo horší. Co můžu potvrdit je, že 996 v dobrém stavu jako např. tento exemplář v blogu je moc fajn řídit :)
Co se týká výkonu, tak jsem si říkal jestli bych vlastně kdy potřeboval víc! A to se jedná o nejslabší motor 3.4 s 221kw když bylo nové. I když dlužno připomenout, že mě vlastně nechybí ani výkon v mojí Z3 , kde je těch koníků skoro o 100 míň a ani v Triumphu, kde chybí papírově dalších 100! Svět čísel a svět zážitků je ovšem různorodý. Mám a bohužel jsem to tušil trochu dopředu, pocit že je bezpodmínečně nutné vlastnit všechny tyto tři vozy :)
Jak to celé dopadne se asi dovíte spíš až po zimě....
PS: ty sensory , no v reálu mě to tak do očí nebije jako na fotce. V tý době to tak montovali, no tak holt to tak je ... s tím se dá přežít myslím. Zrovna jako se divim že mnoho lidí píše o nevkusnosti lesklých tlačítek na přístrojovce nebo předních světlometech alá "volské oko". Myslim, že mě by to v budoucnu snad nemělo vadit. Stačí jet tak nadšeně abych musel hlavně řidit a nesoustředit se na blbosti okolo...

RCNP
28. listopadu 2016, 17:17
0

Ta nechtěnost je myslím v tuhle chvíli velká výhoda. Už v USA se začínají pomalu měnit názory a co nevidět to bude moc velký lákadlo. Ona nechtěnost začalo přechodem k vodnímu chlazení, pak to "zkazili" těma volskýma okama a nakonec se objevil ten triumf v rukávu haterů v podobě IMS. Ale i nejnespolehlivější generace 911 je pořád Porsche 911, až na vyjímky neprůstřelný auto.

Carrera 2 je vždycky super, já bych asi ani nechtěl třeba GT3 RS nebo něco ultimativního. Už jenom kvůli tomu výkonu co píšeš. U 911 by měl být taky nějaký přepočet jako u objemu wankelů, jenom na výkon. Jelikož 911 s 380k je stejně rychlá jako mercedes s 500k. A mně se nelíbí vizuálně jen mezi ostatníma 911, jinak obecně s tím autem nemám problém. Základ je, že má pořád dobrý rozměry a siluetu.

To chápu, proto jsem to psal až jako takovou poznámku na závěr. Ale já jsem na takovýhle detaily vysazenej. Vždyť jsem o tom napsal i blog :D

krab
28. listopadu 2016, 17:51
0

RCNP. Na debatu ohledně nechtěnosti 996 a následným spekulacím jak půjde cenově nahoru by měl všem petrolheadům všeho druhu vystaven BAN :) .... jinak se to fakt stane.... možná už tím blogem jsem si to auto sám zdražil a až ho půjdu kupovat nebudu se stačit divit... a nebo si to majitel velmi dobře rozmyslí :)

Myslím si že není důvod ke strachu, kdoví jak věci za pár let budou. Rozhodně bych dneska nikomu neradil si pořídit právě tohle auto jako investici, myslím že bude mít hodnotu plus minus podobnou, ale něco budou stát náklady na provoz. Nakonec ani novější 997.1 na který jsem taky koukal, ale stojí mimo můj rozpočet během několika posledních let pozvolna klesají.

S tím výkonem máš pravdu. Je to právě relativní , čísla a ten vlastní zážitek. Jediné sportovní auto které jsem řídil asi víc jak hodinu po pěkných okreskách s podobným výkonem byl Nissan 370Z. Jestli se nepletu má 243kw, což je o 22kw neboli 30koní víc než tato Carrera. S točivým momentem to bude podobné. A ten Nissan zkrátka nepůsobil ani z poloviny tak hezky naživu jako Carrera. Tohle byl kompletně nový motor a ač vyvíjený v půlce devadesátých let, tak zkrátka neztrácí nic na atraktivitě oproti daleko novějším motorům např té V6 v Nissanu. Reakce na plyn je u Carrery briskní, přirozená, ani jsem o ní nepsal, protože to prostě bylo ideální. Nic víc, nic míň. A když se motor dostane do režimu kdy Variocam přenastaví časování vaček do ostřejšího módu sedíš najednou v autě s pocitově opravdu závodním motorem. Není to hrubá síla jakou má třeba nějaký produkt od AMG, ale je to prostě ideální, blížící se perfektnímu stavu.
A to když si představím že bych s tím autem strávil třeba týden v kuse a měl šanci ho vice poznávat, zjistim spoustu dalších moc příjemných skutečností.

Například i tu ( a to radši na autíčkáři šeptem), že mě Carrera bavila řídit dokonce mnohem víc než Mazda Miata :)

zimbic
28. listopadu 2016, 15:29
0

Jak já zbožnuju tvary 996. Ty rozpláclé světlomety jsou prostě cool ať si každý říká co chce...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. listopadu 2016, 17:17
0

Já jen držím palce, ať se objeví v garáži. :-) Ať si kdo chce, co chce, říká o téhle generaci, pořád platí, že to je 911 a to je sakra jiná liga, než ostatní auta. :-)

reagovat
krab
28. listopadu 2016, 17:32
0

Díky moc. Byl to moc fajn den ve společnosti dalšího podobnýho pošahance do aut a hezky jsme se projeli a o autech popovídali. Kdyby nebyla zima tak tak u těch aut klofeme do teď :) Moje poznatky se rozšířili o dva. První = chci Porsche 911 protože... sám si to napsal a já se to snažil trochu vylíčit v tom blogu. A druhý = nechci se vzdát BMW Z3 Coupe, protože I v takovéto společnosti dokáže obstát jako překvapivě velmi zábavné auto na řízení. A to zase trochu jinak. A to mě vlastně moc potěšilo. A dnešní majitel Porsche měl předtím Z4 Coupe a tak se i s takovou nostalgií a radostí rád projel s mojí Z3. Bylo vidět že nás bavilo řídit obě ty auta.

beastar
28. listopadu 2016, 18:40
0

Pane rytíř přesně tak ale mi se na tom tak nějak shodneme skoro pod každým článkem :D

beastar
28. listopadu 2016, 18:39
1

Teď napíšu jednu větu a nebude to "hezký článek" ale Porsche je prostě Porsche a Krabsovy doporučuji aby se jeho garáž otřásla protože tohle se nemusí už nikdy opakovat ( dokud jsi nadšen tak to chce se toho nebát ) a jinak hezký článek ale to píšu od té doby co zmizely grafy, čísla a historie :)))

reagovat
krab
29. listopadu 2016, 13:02
0

Beastar, děkuju za přání !
Už jsem si taky našel velkou dílenskou příručku pro typ 996 a mám zase nějaké to zimní počteníčko.
Ale neboj, nový blog o všech technických vychytávkách a změnách oproti vzduchem chlazenými Porsche tady nevyjde :) I když našel jsem na youtube i dost povedených pořadů o koupi a provozu tohoto typu Porsche. Ale v Němčině, kterou "ich verstehe ganz gut, aber..... nur ein bischen :)

Zkrátka si to dobře prohlížím......., slovy klasika "zajedu si do krematoria, ať vím do čeho jdu" :)

MG
MGRR
12. prosince 2016, 20:44
0

Vím, že je to možná troufalé, ale 996 si nekupujte, ten předek vypadá strašně... vídám často přelepená ty světla. Než 996, raději si nechte to BMW... páč 996 koupíte a za 1/2 roku budete 997 chtít...

997 je prostě jinde, je vyladěná, vyhlazená. Dnes jsem 996 a 997 viděl stát vedle sebe a je to jako Velorex a Porsche... něco tomu chybí...

reagovat
beastar
12. prosince 2016, 21:06
0

Respektuji názor ale otřít se takovým způsobem o Porsche i když je tím autem 996 která trpí tím že prostě někdo řekl že to je špatně (kdysi) a zbytek lidí to tak vidí a navíc je to údajně ošklivé to chce odvahu :D Mimochodem souhlasím alespoň s tím že 997 je mnohem hezčí a lepší ale to už tak s novější generací bývá skoro pravidlem nejen u Porsche.

krab
12. prosince 2016, 21:21
0

:D , Náhodou to je od "MGRR" docela milý komentář.
Já si totiž často vůbec říkám, že mě se líbí auta podle záhadných vzorců. Uvidíme jak to dopadne. Brzo přijde určitě zase nový blog (až to vymyslim..) a něco málo o Porsche se tam myslím vyskytne. Mě se líbí totiž tolik aut.... Jenomže nejsem Jay Leno :)

Takže v nějaký fázi si musim vybrat, protože si prostě můžu dovolit pouze několik málo aut v nějakým značně omezeným rozpočtu a pak si pěkně odůvodnit, proč je každé to auto to nejlepší :)

BMW Z3 Coupe jsem kupoval čistě protože se mi líbí jeho tvary. Lehce podivné to je, ale je to tak. A mimochodem jsem zjistil, že se mi v něm I moc hezky jezdí. Našel bych mouchy? No, to je jasný , že ano.
Porsche generace 996 mě zajímá protože se mi zase naopak moc líbí jeho jízdní vlastnosti. A mimochodem třeba zjistím, že se mi líbí jeho design. Ono je to složitý. :)
Každopádně se nebojte, plan je ten si staré Z3 Coupe ponechat.

A upřímně nezaplatit X-set tisíc jen kvůli tomuto detailu? Ano, 997 je celkově vylepšená a má světla jako 911, ne jako Boxster. Ale víte, co? Mě se totiž starej Boxster 986 ve skutečnosti docela líbí. A hlavně v barvě "speed gelb". Říkám, jsem to ale pako :)

M P
12. prosince 2016, 22:29
0

Náhodou, 996 vypadá super! Líbí se mi čím dál víc. Ona ta světla zblízka vlastně nevypadají vůbec zle, pokud teda nejsou zažloutlá :) Fandím při lovu a koupi 996, to bude krásné blogy

beastar
12. prosince 2016, 23:12
0

Ono to taky prostě stejně jako Boxster je pořád Porsche tyhle věci se prostě říkají a říkali i kdysi třeba u 914 a dnes je z toho klasika a rarita a změna a já nevím co všechno. To že je teď 996 levnější neznamená že to za 5 - 10 let bude pořád platit stejně jako to bylo u 944 (a je) nebo 928 schválně si zkuste dohledat staré testy tech aut co se psalo a nebo třeba co se říkalo v roce 97 když byly 944 v Annonci za 35,000 ,- pojízdné :) Porsche a Ferrari ( ne pro mě ) je a bude synonymum pro sportovní auto od dětí po důchodce a tak to vnímám už docela dlouhou dobu a ani ti co některý model haní to nezmění. Když vidí dítě placku neřekne je hale Mazda nebo tati Subaru ale "to bylo snad Porsche" ,D

Kdo to nikdy neměl možnost řídit a nebo vlastnit tak to nemůže pochopit. Měl sem třeba Alpinu b3 e36/ a to je paráda svezení ale je to pořád jenom trojka. 944 i po letech nabídne svezení pokud teda není na hadry ale v použitelném stavu a 996 až na ta světla je skvělá akorát s tím na Porsche srazu není člověk tak zajímavý ale to nám "normálním" nemusí trhat žíly že. Chápu že na serveru kde odpověď je vždycky Miata semnou nemusí všichni souhlasit ale to na tom nic nemění.

M P
13. prosince 2016, 07:35
0

Jinak mě napadá, jak si prohlížím fotky, jak moc 996 pomáhají jiná, než dobová kola. Rázem to vypadá jako jiné auto. Těm originálním (fotka) jsem zkrátka nikdy nepřišel na chuť. A BMW má taky moc pěkná kola, to se musí nechat. To jsou nějaké Alpiny?

krab
13. prosince 2016, 09:28
0

dík za otázku, ty kola na této konkrétní 996tce ( z blogu) jsou original 18" GT3. Pozdější 996.2 a GT3 měly zase jiná kola. Takže na ní je to takovej trošku "upgrade". Taky má vzadu pokud jsem si správně všimnul 265mm šířku.

Moje BMW má standartní kola ze vzorníku BMW kol. Jsou to ty příplatkové 17", 225 vpředu a 245 vzadu na širším ráfku. Vtipné, je ale že podle VIN tohle moje auto tyto kola mělo objednané přesně do výrobní specifikace. Takže jsou původní, jen nedávno zrenovované. A musím říct že se mi k Z3 Coupe líbí asi nejvíc. Víc než origo kola co byly ( ve stejným rozměru) k Z3 M Coupe. Ale pak jsou různý "aftermarkety" , AC Schnitzer, Alpina a Hartge například a tam se najdou taky moc krásný kola. Ale s těma co tam mam orginálníma jsem moc spokojenej

Se
Sedrik
19. prosince 2016, 15:46
0

Tohle mi nemůžete ale dělat! Já se snažím si před sebou obhájit, že 996 nepotřebuju, že stejně chci auto bez střechy (tj. Boxster) a že ten rozdíl v jízdních vlastnostech přeci nemůže být tak radikální (neřídil jsem ani jedno).

A teď čtu toto a už zase chci jedině 996 C2 manual....

K designu - 996 se mi nelíbila, pak se mi hodně nelíbila, pak mi to bylo celkem jedno a teď se mi začíná líbit. Strašně totiž záleží na kousku - jak někdo psal: pokud nejsou světla zažloutlá, auto má hezkou barvu, pak je to prostě hezké auto.
No nic, mám zas o zábavu postaráno: mobil.de... :)

reagovat
krab
19. prosince 2016, 22:05
0

he, he :) , koukám povedu brzy kurz přesvědčovacích metod a sugescí... Další jako já, co vehementně touží po tomto nemilovaném modelu Porsche 911. S Boxsterem srovnání nemám. A bylo by moc zajímavý. Protože to by bylo o tom, jak zapůsobí na emoce autíčkáře sporťák s plochým šestiválcem uprostřed, oproti kupé s plochým šestiválcem vzadu. Předky mají oba stejné a za to co je od dveří dozadu se u 996 připlatí 100% premium oproti 986 Boxsteru ( pokud beru ranné kousky). Stojí to za to? To je otázka do pranice.

beastar
19. prosince 2016, 22:48
1

Jenom mi trochu vadí jak se na netu obecně nejen na tomhle webu tohle Porsche znevažuje když chce někdo hnusné Porsche ať si koupí Panameru když chce Porwagen Cayenne na něj čeká ale psát věci jako že 996 je hnusná a tak podobně může jenom člověk co za vrchol automobilismu považuje e46 a šestihrnek v řadě a nebo třeba taky vlastní Fabii a upevňuje se tím názor v tom že sportovní auta jsou stejně hnus. Sem rád když někdo není jak by řekl náš milovaný pan Prezident idiot sveze se v tom a umí o tom podat zprávu doufám že nakonec se to přece jenom u Kraba (pana Krabse) v garáži okotí. Boxster taky není k zahození málo které auto je tak nedoceněné jako tohle Porsche bohužel nemám zkušenost ale znám majitelku a ta je z toho nadšená otázkou je jestli řeší jízdní vlastnosti myslím že asi ne:)

Se
Sedrik
20. prosince 2016, 09:20
0

Souhlasím - vzhled je u auta důležitý, ale u sportovního auta je důležitější to, jak jezdí. Pokud by to tak nebylo, nekoupil bych si MX-5ku :p

Přímá srovnání prvního Boxsteru a 996 se dají na netu najít, ale je opravdu důležité, jak to zapůsobí na konkrétního člověka. Většinou se internet shoduje, že 996 je lepší, než Boxster, ale v některých případech mi přijde, že důvodem tohoto verdiktu je prostě fakt, že 911 musí přece být lepší.

Uvažoval jsem ještě nad hybridem = 996 C2 kabrio, ale myslím si, že bych nebyl spokojenej....

Někdy to prostě nemáme lehký

beastar
20. prosince 2016, 10:52
0

Přesně si to popsal je důležité svezení a ne tvar světel přece je mnoho aut co nejsou nijak oslnivá ale jsou řidičská a zábavná. Já myslím že to srovnání těch aut bude těžce subjektivní věc když si ty auta vezmeme na celý den a budeme v nich jezdit tak ani na závěr se podle mě neshodneme a možná taky skončíme u toho že 911 musí být lepší auto těžko říct.