načítám data...

Autíčkář se ptá: Nejděsivější sporťák?

Některá sportovní auta vám s radostným výrazem říkají "pojdťe, pane, budeme si hrát!" Jiná vás s posměškem pozvou k partičce ruské rulety a zábavnou projížďku změní v krocení divé šelmy. Ze kterého sporťáku byste měli největší strach?

Zobrazit galerii

Když jsme nedávno testovali Peugeot RCZ-R, s potěšením jsme zjistili, že i kupé na bázi hatchbacku s předním náhonem může mít docela koule a dát vám pocit, že ty koule potřebujete i vy sami, abyste ho zvládli. Ale i když ve vás dokáže vyvolat pocit, že děláte něco tak trochu nebezpečného, není to auto, které by se vás snažilo zabít. Trošku si s vámi pohraje, dá vám najevo, že to s ním nebude úplně lehké, ale pořád je jako velká kočka, která nevytáhla drápy. Poškádlí vás, asi se budete trochu bát, ale nejspíš u toho neumřete.

Je ale spousta sportovních aut, která ty drápy vytáhnou. A také vycení zuby a možná i kousnou. Dnes už se téměř žádná taková nevyrábějí, což staromilci nazývají úpadkem a koncem opravdové zábavy, zatímco my ostatní to bereme jako vítaný pokrok (máme auta opravdu rádi, ale že bychom kvůli zábavě za volantem museli položit život…). Minulost je však takových příkladů plná.

Ještě začátkem tohoto století dělalo třeba takové TVR spoustu aut, která vás dokázala zabít na tisíc způsobů. Porsche v 70. a 80. letech vesele prodávalo právníkům a investičním bankéřům superrychlé gétéčko s turbem, které se ale při tom nejmenším podnětu roztočilo a odcestovalo zadkem do nejbližšího stromu. A i tak nenápadná, krotká a neškodná věc jako Renault Clio se ještě před deseti lety mohla změnit v psychopatického zabijáka s motorem uprostřed.

Které sportovní auto je podle vás tím nejnebezpečnějším? Kterého byste se nejvíc báli? Existuje nějaké, ve kterém byste svezení přímo odmítli? Že ne? A co kdyby pršelo?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pj
Pjotr
01. září 2015, 14:21
0

TVR už spomenuté bolo, tak by som doplnil Dodge Viper 1. generácie, prípadne 2. Phase I a Phase II ;)

reagovat
CerVus
01. září 2015, 14:24
0

Aston Martin V8 Vantage V550. Prý to bylo naprosto děsivé auto, které se řidiče snažilo za mokra při sešlápnutí plynu zabít.

reagovat
Vavris Vavrisovic
01. září 2015, 14:28
0

Mi stačil k největšímu životnímu vyděšení jeden současník - F-Type V8 ve sportovním režimu na vlhké silnici :-)

reagovat
Be
Beaumont
01. září 2015, 22:06
0

Muzu potvrdit, na mokru je vhodne nechat vsechny elektronicke "trpasliky" vzhuru.

Aleš
01. září 2015, 15:12
0

Já osobně bych odmít Winec Cobra a to i na suchu(na vodě si to nedokážu představit).
1100 koní/980 kg
1760 NM
0-300 km/h za 10!!! sekund
Maximálně 320 km/h
0-100 za 2.5 sekundy(teda jako Bugatti Veyron)
Cena byla údajně 400 000 Euro
Pro ty co umí německy(ale co si budeme povídat obrázky stačí na pochopení videa tak německy nemusíte umět)


Tak v tomhle bych s díky odmít jakoukoliv projížďku. Vážně si nedo

reagovat
Aleš
01. září 2015, 15:13
0

Vážně si nedokážu představit co to dělá na mokru a to mam bych řekl docela bujnou fantazii. A co vy?

Trinom
01. září 2015, 19:09
0

Odpočívá doma v garáži :-D

Aleš
02. září 2015, 07:15
0

Přesně. A prej je taky hodně kousavá Carrera GT.

PeterLuk
01. září 2015, 15:29
0

Skupina B - Peugeot 405 T16 GR, Renault 5 Turbo, Audi Quattro Sport...

reagovat
St
Stefan
02. září 2015, 11:33
0

Taky mě napadla rally sk. B. To byla jiná šílenost.

JLK
02. září 2015, 14:03
0

Ale na techto autech prece neni nic moc nebezpecneho, dokud teda s tim nelitate v lese mezi stromy dvoustovkou.

H_F
10. října 2016, 20:45
0

renault 5 turbo skupiny b? nic moc nebezpecnyho?
s tim umi jezdit jen par frajeru, co umi balancovat na ostri noze
je to zadokolka s motorem uprostred s kratkym rozvorem, to samo o sobe je recept na pruser
dalsi pruser je 350k z obsahu 1.4 s technikou zacatku 80let
turbo lag jak krava, naprosto nelinearni prubeh
to auto jde neustale z nedotacivosti po natlakovani turba do pretacivosti, umet s timhle pracovat umi jen malokdo
naky clio v6 je proti tomu neznej beranek

kubas
01. září 2015, 16:18
0

Jednoznačně Noble M600 - 4,4 V8 od Volva/Yamahy (tady však dvojitě přeplňovanej) 650k, 818N.m, 1250kg a žádná elektronika, ani ABS.
Šílenost! :D

reagovat
An
Andre
01. září 2015, 16:21
0

Na mokru bych se bál všech starších supersportů se zadním pohonem. Např. Porsche 911 turbo, Diablo, Countach, F40 atd.
Z těch relativně normálních aut prý docela kouše Toyota MR2.

reagovat
Nedy
01. září 2015, 16:43
0

Zatím tu nikdo nezmínil jednu věc, a sice pneumatiky. Přeci jen od dob těch "opravdu zlých aut" se technologie pneumatik i jejich rozměry značně změnily. Kdesi jsem četl od jednoho majitele P 205 GTI, že jeho bájná přetáčivost téměř zmizela po přezutí na kvalitní moderní pneumatiky. Já mám podobnou zkušenost. Moje MR2 3.gen má taky pověst hravější zádi. Koupil jsem ji na nějakých all seasoon gumách neznámé značky (pro mě). A opravdu za vlhka, když člověk dal ve městě do zatýčky víc plynu a třeba na přechodu zadek dost ustřeloval. Po přezutá na Yokohamy S.drive můžu dělat i dost prasárny a nic...

reagovat
Goldies
05. září 2015, 18:51
0

Jak si spokojeny celkove s MR2 SW30? Mas gam porad 1ZZ motor?

Nedy
06. září 2015, 11:41
0

No to je teď takové ožehavé téma. S autem spokojený jsem. Podle mě jezdí naprosto geniálně a přijde mi ještě hodně uživatelsky příjemné (dá se s ním i na nákup do Makra, a jako DD je super). No a na tu druhou otázku se nedá odpovědět jednoznačně. Motor mám, ale v těchto dnech v autě není. Bylo přidřené ojniční ložisko. Tak jsem zrovna nechal udělat komplet generálku... Pokud by Tě zajímlao něco víc, tak napiš třeba do zpráv.

Mi
Miloš V.
01. září 2015, 17:41
0

Mně osobně jako první napadne Porsche 911 (993) GT2

reagovat
Ma
Mattycz
01. září 2015, 19:10
0

Lancia Delta HF Integrale a Volvo 850 T5R Combi

H_F
10. října 2016, 21:11
0

lancia delta integrale je presny opak zakerneho auta, naprosto skvele odladene auto jako celek, ridicska nirvana
auto ma limity uplne jinde nez vetsina lidi jeste dokaze uridit nez si nasere do kalhot=naprosto nezaludny vuz

volvo t5r je jina, dat takto silny motor do naprosto nedotacive predokolove lednice s mizernym podvozkem je recept na pruser pokud s tim clovek jezdi jinak nez rovne
ono to auto je stejne primarne stavene jako dalnicni expres takze koupit si ho aby s tim clovek rezal zatacky v serpentinach muze jen blazen
podvozek ma byt rychlejsi motoru, u tohohle auta je to naopak, jezdit rychle se s tim da jen rovne, v zatackach

mi
miro
01. září 2015, 19:46
0

Cheetah, odpoved na Shelbyho Cobru.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Thomas_Cheetah

a i tento Cheetah Evolition restart moze byt slusny

reagovat
bi
bitner
01. září 2015, 21:10
0

Predstava o rychlosti pres Mach 1 je sice lakava, ale asi bych odmitl:


Holt zlata devadesata ;-)

reagovat
bobo23
01. září 2015, 21:44
0

Asi v článku zmíněné Clio. Viděl sem dva kousky, které kously a hezký pohled to nebyl. :-)

reagovat
Woyta
01. září 2015, 23:44
0

Caterham R500. 500 kilo, 500 koni, 2l V8 a 15 000 otacek. Tomu rikam recept na katastrofu. :)

Osobne bych se rad bal 1998 Dodge Viper GTS coupe v me garazi.

reagovat
H_F
10. října 2016, 20:24
0

tak caterham r500 rozhodne 500k (ma 263 a to cislo pochazi z koni na tunu, tzn pres 500k na tunu)
a nema ani v8, duratec je ctyrvalec.. a i kdyz to auto jede jako krava, oproti jinejm zabijakum je relativne nezakerny, protoze je skvele vyvazeny

j3
j3rry
02. září 2015, 02:09
0

MR2 Turbo, Viper, Cobra, to budou asi ty nejděsivější? :D

reagovat
Du
Dusan
02. září 2015, 07:41
0

jednoznacne Peugeot 205 T16

reagovat
Is
Isachs
02. září 2015, 09:45
0

Za mě jakákoliv stará Amerika s velkým motorem a třeba i superchargerem (například Hemi) na autech s bubnovymi brzdami, se sklony umět jet jen rovně (a to i kdyby to) a pěkným stádem koni pod kapotou. Když to umí jet opravdu dost přes 200, plány podvozek vyvolává strach už ve 100 a zabrzdit to chce menší letiště.

reagovat
adam7c3
02. září 2015, 10:06
0

>jakákoliv stará amerika s velkým motorem
>sporťák
Jedinej starej americkej sporťák s velkým motorem je Corvette, ostatní jsou pony/muscle cars nebo přemotorovaný sedany. Chtít od nečeho takovýho, aby se to chovalo jako evropský sporťáky...

BobAsh
02. září 2015, 13:56
0

Na ježdění se silnou starou amerikou je potřeba jen nebýt idiot a vědět, že ježdění opravdu rychle se provozuje jen na dragstripu. V normálních rychlostech jsou i ty nejhorší exempláře ze 60. let (třeba '68 Galaxie s bigblockem, kterou jsem míval) vcelku ovladatelné - resp. zatáčet se jim často moc nechce (i když i tady jsou výjimky, třeba cokoliv od Dodge/Plymouthu docela zatáčí), ale chová se to alespoň předvídatelně a krotce.

st
stqeno
02. září 2015, 20:15
0

Jaky jsou ty s drive? muzes mi opsat popisky z bocnice pocet vrstev, smes atd. nebo rovnou spis fotky tech popisu.
Moc dobrych gum v 14kach se nedela (slicky neberu ted v uvahu). Jinak hodne kousava je i ae86ka na starych gumach nebo gumach s vyssim profilem a mekkou bocnici dokaze hnusne prekvapit.

reagovat
Bufik
07. září 2015, 00:31
0

Neodmítnul bych svezení v sebenebezpečnějším autě, ale největší respekt bych měl určitě ke starý 911 turbo na mokru.

reagovat
Re
RedX
14. září 2015, 11:10
0

Já vždycky slýchal (ehm, četl) o kousavosti Maserati 3200 GT a jeho poměrně malého nafoukaného osmiválce. U Ferrari F40 člověk tak nějak intuitivně vytuší, že by ho neměl dráždit, ale u vcelku decentního a civilního Maserati takové násilnické chování leckoho překvapilo.
Jinak jak už bylo zmíněno ve více komentářích, moderní sportovní pneumatiky skutečně jsou schopné částečně umravnit spoustu těchto legendárních rváčů.

Btw v životě jsem zatím pouze jednou odmítl nabídku na řízení nějakého stroje a to byla Praga V3S. Ale mně bylo 14 a tak jsem ještě neměl koule (schopnosti už celkem ano, řídil jsem celkem pravidelně tak od dvanácti let).

reagovat
Ve
Veronika
26. listopadu 2015, 11:00
1

Dobrý den, nevíte kde by se dala sehnat projížďka v dodge viperu (zmije)? Děkuji

reagovat
M P
26. listopadu 2015, 13:11
0

To by mohli mit v dream cars...

Ve
Veronika
26. listopadu 2015, 14:23
0

Bohužel, nemají :( vůbec to v čr nemůžu sehnat

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem