načítám data...

Téma Alfa a zimní olympiáda

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
JP 29. července 2015, 18:15
Ale dvojka je to pěkná :)
JP 16. května 2015, 02:50
Rok 2006. Jo, zvuk je skvělej, podvozek taky, řízení taky, motor taky, jen interiér mě trochu zklamal - sedačky jsou tvarem pro mojí lehce vyšší postavu (191/85) vysloveně špatný a některý materiály nejsou takový, jaký bych při původní cenovce čekal, ale celkově je dojem z auta dechberoucí dokud se člověk nerozjede. Ta převodovka ale bohužel v mých očích přehluší i ty největší "trumfy v rukávu". V rámci objektivity musim dodat, že jsem to půjčil dvěma kamarádům a oba mi "vynadali" jak se mi to může nelíbit, že je celý auto včetně převodovky naprosto skvělý (po mojí radě ale vůbec nezkoušeli plně automatický řazení) - já s tím ale prostě nemůžu souhlasit.

Ani by nevadilo že neřadí úplně neznatelně jako měničová klasika (je to vášnivej Ital, ne S-klasse nebo Rolls) a rozhodně připisuju k dobru meziplyny při podřazování který zvládá dokonale (to je pro mě vlastně jediná pozitivní vlastnost DuoSelectu), ale plně automatickej režim je naprosto nepoužitelnej, nebo jsem se s ním za těch asi 200km co jsem ho tam nechal nestihl ani jednou sžít (a zkoušel jsem se přizpůsobit jak to jen šlo). Na rychlou jízdu vůbec neni, řadí při ní naprosto nesmyslně, člověk třeba povolí plyn před zatáčkou a u apexu těsně před sešlápnutím plynu to přeřadí nahoru, zážitek z jízdy naprosto v prdeli (pardon, nejde to jinak napsat, asi se to musí zažít). Při klidný plynulý jízdě je to taktéž nepoužitelná věc - třeba když člověk jede klasicky v koloně a za městem chce zlehka přidat aby udržel tempo s autem před sebou, tak v tu chvíli má na výběr buď to, že na plyn šlápne trošku a skoro nezrychluje, nebo šlápne o 1mm víc, převodovka agresivně (a naprosto zbytečně) s odplivnutím podřadí o několik stupňů, celá ulice se otočí kde se to otevřela brána do pekel a auto buď vystřelí vpřed, nebo člověk ten plyn zase povolí aby to zrychlilo jen tak jak původně chtěl a za pár vteřin to řadí zpátky nahoru kde to mohlo bez problémů zůstat. Když se mi to stalo poprvé, hledal jsem kde vypnout sportovní režim, ale byl vypnutej... Na S8 je pro mě jednou z jízdně nejpříjemnějších věcí právě to, že když chci normálně v provozu zrychlit, tak prostě jenom šlápnu na plyn aniž bych díky síle motoru musel řadit (mam manuál) - čeká mě naprosto předvídatelná okamžitá reakce a dokonale plynulý zrychlení, který můžu v případě potřeby držet až do velmi vzdálenýho omezovače. Pro mě je to jeden z hlavních důvodů, proč mít tak velkej motor.

Zpět ke Quattroporte - když převodovku přepnu na trvale manuální režim tak je to samozřejmě při všech režimech jízdy lepší, ale zaprvé jsou problém rozjezdy (s manuálem se rozjedu mnohem dřív a mnohem čistěji, o pravym automatu ani nemluvim) a především je tam pořád ten nepředvídatelnej prokluz, než "spojka spojí" - jednoduše nemám přesně pod kontrolou kdy přesně auto zrychlí a to je pro mě jízdně při všech režimech naprosto fatální selhání celýho auta (proto taky obecně preferuju velkou atmosféru před turbomotorem - ten problém je ale u DuoSelectu mnohem významnější, než běžná turbodíra).

K tomu všemu je to množství neskutečně ruinujících vlastností završeno nevelkou životností spojek, jejichž výměna je samozřejmě značně prémiově naceněná. Jinak je překvapivě servis o dost levnější než jsem očekával, pokud jde o spotřební věci. Jakmile je potřeba originální díl, je to samozřejmě někde jinde, ale i to jsem čekal horší.
JP 14. května 2015, 00:26
Story never ends...
JP 24. ledna 2015, 03:29
Ještě přihodim jednu fotku, možná si nějakej pamětník vzpomene o co jde:D
JP 24. ledna 2015, 03:20
CRAZY-Ivan: Nejsi ty náhodou Haribo z Coupé klubu? Ten měl tušim taky žlutý 16VT s LE plastama a nenalakovanym středem nárazníku. Myslim že jsem jeho auto párkrát viděl v Unhošti u Patrika Cintla, kde jsem měl Coupé na opravě po těch vepřovejch hodech - jestli jsi to ty, možná si na něj vzpomeneš, stálo dlouho hned vepředu a vypadalo takhle:
JP 24. ledna 2015, 03:05
Vavris: Díky, vyvěsit to můžete kam chcete včetně fotek (možná bych našel i lepší), ale přecejen tomu trochu chybí štábní kultura, chtělo by to úvod, doladit sloh apod. V případě potřeby to zítra upravím, stačí napsat:).

Aktuální S8 zatím rozhodně "neslonuje", mám najeto něco kolem 10tkm (kupoval jsem jí někdy v červnu) a za tu dobu se začalo ozývat ložisko předního kola, měnil jsem olej a chce to vyměnit filtry LPG. Navíc mě uklidňuje to, že když jsem při koupi majiteli řikal že jsem připravenej na všechno, protože jsem zažil s A8 to co jsem tady popsal, se smíchem mi odvětil, že skoro všechny díly co jsem měnil na A8 mám rezervní v kufru, kdyby něco. Navíc jsem k autu dostal např. tašku cívek, náhradní motor(!), náhradní nový origo koberce, nějakou plechařinu a hromadu dalších dílů, co jako majitel autoservisu nasbíral během těch 6 let "kdyby něco".

Já bych ale asi ani o A8 úplně neřekl, že to byl bílý slon. Neuvěřitelně otravný bylo hlavně to, že jsem pořád někde stál, někam nedojel a musel shánět odtah, ale jinak mě opravy většiny věcí vyšly do 1.000Kč, finančně to bylo naopak nečekaně příjemný překvapení i když se to sypalo. Skoro všechny opravy jsem ale prováděl svépomocí - v servisu některý věci nebyli schopni opravit (resp. úspěšně zdiagnostikovat), tak jsem nakonec vždycky radši strávil půl dne s Googlem a opravil si to sám. Já mám vcelku trpělivost a asi bych přešel i to postávání, ale poslední dvě závady (druhý čidlo klikovky a palivový čerpadlo) přišly velmi těsně po sobě (čerpadlo odešlo při zkušební jízdě po výměně čidla) a to navíc v době, kdy jsem se chystal nacpat do spotřebáku +- 30tkč. Když jsem si představil že to všechno opravím a pak se se stejnou grácií vysype převodovka, tak jsem to radši prodal. Navíc jsem už pak měl z auta zvláštní pocit a při jízdě jsem neustále po očku sledoval, kam asi tak ještě setrvačností dojedu když to teď klekne a kde budu nejmíň překážet, což je u dailycaru docela nepříjemný.

E38 měla M60 4.0 210kW a 5q automat ZF. Špatně na ní snad nic nebylo, nikde nic nemlátilo, všechno bylo pevný a prošla i legální STK. Není to tak, že by byl jízdní rozdíl mezi A8 a E38 až tak zásadní, ale po všem co jsem předtím četl jsem čekal, že na tom E38 bude o fous líp, bylo to ale přesně naopak. Když k tomu přičtu výhodu Quattra (přecejen jde o auto především na zimu), imunitu A8/S8 vůči korozi (celohliníková karoserie), nižší spotřebu a v mém případě mnohem lepší audio a sedačky, tak bych musel prohlásit, že E38 byla sto let za opicema. Neprohlásím to jen z respektu ke značce:). V rámci objektivity ale podotýkám, že E38 měla audio i sedačky základní a zoufale sociální, zatímco A8 měla velmi slušné základní audio Bose a příplatková božská Recara jako S8 - pokud by E38 měla ty dvě věci příplatkové, tyhle výtky by samozřejmě nejspíš odpadly. S A8 i s E38 se svezli i dva "BMW positive" kamarádi, se kterýma jsem E38 kupoval a názor na jízdní vlastnosti měli úplně stejný... Nicméně i kdyby byly jízdní vlastnosti o něco lepší než u A8, v mých očích by to zbytek nevýhod stejně nepřevážilo.

K Alfě je pár dalších fotek a detailů tady: http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-karty-JP_GTV

Ještě přihodím jednu mázlou, ale vtipnou fotku (nespolehlivej Italskej krám opět táhne domů kvalitní německý vůz)

Tento příspěvek byl 24.01.2015 v 03:23 upravován.
David Marek 23. ledna 2015, 19:42
JP: ááá fiat :)))

taky jsem měl 16VT, ale v hodně hodně špatném stavu :)
JP 23. ledna 2015, 17:32
Dobrá tedy, ale varoval jsem předem:-)

Na začátku (rok 2005) byl Fiat Coupé 16v Turbo, auto koupené po dlouhém šetření a vybírání z popelnic válejících se po bazarech. Nakonec se mi povedlo sehnat nezvykle zachovalý kus po jednom majiteli z Itálie, díky čemuž jsem neměl to srdce trápit ho v zimě - co s tím? Logika petrolheada velí jasně - pořídit zimní auto. K Fiatu tak přibyl ještě jeden kus ve slabším stavu, tentokrát se "zimní" motorizací 1.8 16v. Bohužel v tu dobu dosáhla koroze na bratrově Prelude svého a jelikož nerad kupuje auta (do Hondy jsem ho samozřejmě taky popostrčil já), vyústilo to v narážky na to, že dvě auta jsou přece zbytečně moc (pche) a když mu jedno prodám, nic mi to neudělá. Tak jsem o svůj první wintercar přišel ještě předtím, než padla první vločka.

Ještě než jsem si koupil prvního Fiata, zakoukal jsem se do GTV - Coupé jsem ale našel v lepším stavu, což Alfu poslalo do kolonky "nesplněné sny". Tak jsem to ale nemohl nechat a na zimu si proto sehnal zelenou 1.8 TS, kterou jsem po delších útrapách i zprovoznil. První zimní auto, se kterym jsem fakt vyjel v zimě, paráda! Aby ale nebyl dlouho klid, v noci na Štědrý den 2008 jsem dostal potřebu připomenout si svištění turba a místo zimního auta vytáhl to letní. Ten nápad patrně nezaujal jen mně, na jednu dlouhou rovinku se přišla podívat i skupinka kanců - moje nadšeně vytočená trojka tak stála 3 chrochtající životy, půlku Coupé a Vánoce jednoho myslivce. Coupé jsem měl moc rád a nechtěl jsem se ho jen tak vzdát, svolil jsem proto k poněkud nerentabilní opravě, jejíž výsledek už ale původní stav jen připomínal.

Po delší době jsem dostal pocit, že je čas se pohnout. Ale co dál? Na Coupé se mi líbil zátah motoru, červená barva (jo, jsem v tomhle jak ženská a ubíjí mě dnešní k uzoufání nudná doba, kdy má 9 z 10 aut jeden z odstínů šedi a tmavě modrá už je vodvaz), na Alfě hravost podvozku a design... jak to jen spojit dohromady? Co takhle červený GTV s třílitrem? Ne ne, to je moc požadavků najednou - Alf je málo, zachovalejch ještě mnohem míň, s třílitrem už vůbec a navíc nemám rád tuning, což posouvá pravděpodobnost existence odpovídajícího kusu na českym trhu někam do vod zelenomodrýho jednorožce se slunečníma brejlema. Zkusmo jsem ale otevřel bazoš a co nevidím - kdesi v jižních čechách někdo prodává červené GTV 3.0! Sice je už na fotkách vidět, že má pár plastů imitujících verzi Cup která se přece s volantem vlevo a 3.0 V6 nevyráběla, ale to snad půjde sundat bez větších následků. No, další den ráno už jsem s kamarádem mířil do Kardašovy Řečice. Alfa měla pár much, ale zaujala mě Cup plaketka na přístrojovce - je ze stříbra a má pořadový číslo, přesně jako u pravýho Cupu... až tolik práce si s fakem někdo dal? Alfu jsem nekoupil a odjel domů, především proto, že "pár much" u GTV znamená, že kupní cena bude tvořit přibližně polovinu nákladů před první pořádnou projížďkou. Vzal jsem si ale VIN a doma začal zkoumat co to bylo zač. Po prolezení britských diskuzí a prohození několika mailů s moudřejšími jsem zjistil, že V6 Cup s volantem vlevo přecejen existuje - přesněji 25 kusů dodaných v roce 2001 pro Švýcarsko. Tohle že stojí kdesi za stodolou v jižních čechách a já se tim dneska projížděl? No way... Obě auta jsem prodal a o 2 dny později si pro Cup dojel.

Původní plán ale byl, že svoje 2 auta vyměním za jedno celoroční, protože koncept 2 aut podle ročních období je zbytečně organizačně i finančně náročnější. Jenže koupit raritní Alfu, utratit za počáteční opravy znova kupní cenu a pak ji trápit v zimě? Potřeba winterkáry povstala jako fénix z popela. Vyřešil jsem to asi o 14 dní později, když jsem koupil Lancii Kappa 16v Turbo za 12tkč ve 400km vzdáleném Českém Těšíně (tím jsem trhnul svůj starý rekord, kdy jsem jel do Nošovic pro Subaru Legacy za 4tkč). Obě auta věrně sloužila, Kappa byla sice trochu otloukánek, ale za těch 15tkm co jsem s ní najel si vyžádala jen olej, trochu WD40 a jednu roli Power Tape na hadici turba, která neodolala zvýšenému tlaku (po konzultaci s před-předchozí majitelkou která mi suše oznámila "jó, vona ty hadice trhá ráda" jsem dospěl k tomu, že nemá cenu shánět novou). Ze všech aut co jsem kdy měl byla Kappa jednoznačně nejlepší, pokud jde o poměr cena/výkon. Popelnice za 12 s radostí ponižovala závodníky s 50x dražším náčiním a to jak na rovince, tak v zatáčkách.

Od doby, kdy jsem bráchovi prodal Coupé 1.8 už však uplynuly 4 roky. Ital se k mému neuvěření do posledního dechu bránil smrti a byl ochoten fungovat celou dobu téměř bez servisu a dokonce i bez doplňování kapalin (přístup bratra k autu je velmi, velmi uživatelský), přežil dokonce i ukradení a několik týdnů využívání coby ubytovna pro feťáky. Jeho životní pouť skončila až ve chvíli, kdy od něj bratr ztratil klíče a odmítl to dále řešit jinak, než ekologickou likvidací. Bylo mi to sice líto, ale ve chvíli kdy auto brzdilo kovem místo destiček, motor měl za sebou 10km jízdu bez oleje, bylo omlácené z více stran a volant vibroval snad i při stání jsem usoudil, že to tak bude lepší. Tím se ale objevil starý známý problém - já mám dvě auta a bratr ani jedno, copak je to za sociální spravedlnost? Přesně v tu chvíli se mi naskytla možnost koupě postaršího, nezvykle zachovalého Audi A8 4.2 Quattro S-line s mě známou historií. Coby značka mi sice Audi není příliš sympatická, jestli s ní mám spojené jedno slovo, tak je to pozérství, ale rozum přesto zavelel využít příležitosti a vyměnit starou přefouklou Lancii za staré osmiválcové Audi. Mimochodem díky za ten článek o bílém slonovi, když jsem ho četl, na tuto etapu jsem často vzpomínal.

Následující zima s A8 byla zpočátku skvělá. Auto se zpracováním a celkovou "solidností" vymykalo tomu, na co jsem byl do té doby zvyklý, navíc s Quattrem bylo i přes velikost auta dost srandy (až tolik, že jsem v prosinci musel shánět zadní nárazník). Vystřízlivění přišlo ve chvíli, kdy jsem poprvé zůstal stát. Snímač polohy kliky, no co, to se stane, má to svoje léta. Během následujících 2.000km(!) mě nechal stát u krajnice ještě modul zapalování, dvě cívky, spínací skříňka, motorek stěračů, další snímač klikovky a ve finále palivové čerpadlo. Když někam jedu, můžu od té doby každou chvíli říkat "jéé, tady jsem stál s A8! ... A tady taky!". Ihned po výměně čerpadla jsem ještě nasáklý výpary vypsal inzerát na prodej, hned druhý den si auto odvezl nový majitel (možná i dojel domu) a já zůstal prskající s přesvědčením, že na auta prostě s**u, že si nechám jen Alfu a k ní si přikoupím nějakou jednoduchou malou popelnici, kterou případně opraví nejbližší servis za pár korun.

Netušil jsem, že to v tom smyslu dotáhnu až tak daleko, abych si o týden později koupil bílou Fabii 1.4 LPG. Inu, stalo se, cena byla lákavá a auto bylo technicky ve slušném stavu, jen ta kosmetika dost kulhala - tedy přesně to, co jsem potřeboval, laciný dělník. Už po pár týdnech mi došlo, že to nebude fungovat. Na parkovišti jsem několikrát došel k cizímu autu, aby centrál zablikal o 3 místa vedle a především se k tomu přidalo několik klasických frustrujících zážitků, kdy jsem před rovinkou budoval rychlost s nohou na podlaze, zkracoval mezeru úmyslně ponechanou pro nabrání rychlosti, pak na kýžené rovince zahájil předjíždění a předjížděné Mondeo mi v tu chvíli zrychlilo a ujelo, abych se za ním v následujícím klikatém úseku zase táhnul 40. Ne, s tímhle neumím žít, se slabým autem (dokonce i s Fabií) sice může být zábava, ale jen do chvíle kdy někoho dojedu.

Tak co dál? A8 byla skvělá když fungovala, asi by to chtělo něco podobnýho, ale tu eskapádu s postáváním po okolí tomu modelu odpustit nemůžu (ehm, alespoň prozatím). Co BMW? Ještě jsem žádný neměl a E38 jsem vždycky obdivoval, to bude ono! Tak jsem si k Alfě a Fabii přikoupil ještě E38 740i. Skoro nic jsem s ním nenajel, proti očekávání to bylo zklamání na všech frontách. Největším překvapením (obzvlášť po pročítání dobových recenzí) bylo, že proti A8 působila těžkopádně a spotřeba byla při stejné dynamice asi o 2l vyšší. Po několika měsících jsem se rozhodl, že celé moje snažení nabralo špatný směr a po zimě se zbavím Fabie i E38. Náhradou se měl stát další modrozelený jednorožec. A8 se mi hodně líbila, na závady jsem už trochu pozapomněl (navíc na další pokus už to čerpadlo dám za půl hodinky), jediné co mi vadilo byl automat - věc která žere výkon, žere palivo, váží tunu, dělá něco co chci dělat sám a navíc mě zítra může stát 50tkč na opravě s nejistou budoucností. Takže manuál v A8, to znamená 2.8 V6. Ale Jirko, ty ty ty! Co jsme si říkali o těch podmotorovanejch autech? Tenkrát v tom kopci s Fabií? No? Správně. Manuál se přece dával i do S8, byť si ho poručil málokdo a je trochu obtížnější ho sehnat, nehledě na to že je problém už jen najít nevylítanou starou S8. Jo a ideálně by ještě mohla mít LPG, šetření na státu byla zdaleka nejpříjemnější věc na Fabii.
JP 23. ledna 2015, 17:20
Během 5 měsíců pokusů o koupi zachovalé S8 s manuální převodovkou (LPG ani nic dalšího nebylo podmínkou) jsem se dopracoval k frustrujícímu poznatku - majitelé ta auta nechtějí prodat. Zaplatil jsem prověření Autotracer na čtyři různé S8 s manuální převodovkou, které mi nakonec majitelé neprodali přestože jsem je chtěl hned koupit (o ceně ani ničem jiném jsem nikdy nesmlouval). Jeden se rozhodl že jí nechá manželce, druhý mi pár hodin před srazem napsal že se nemůže smířit s představou, že bude od zítřka jezdit dieselem, třetí pro jistotu úplně přestal komunikovat a čtvrtý stáhl auto z bazaru den předtím než bych ho koupil s tím, že si to rozmyslel. Představte si to - máte v kapse dostatek peněz, k tomu odhodlání koupit dalšího bílého slona a všichni vám ho vytrvale odmítají prodat. Co z toho tak může vzniknout? V mém případě mi jednoho rána po probdělé noci hráblo, pomateným majitelům S8 jsem virtuálně ukázal prostředníček a díky aktivnímu prodejci z čerstvého inzerátu jsem už toho dne odpoledne zmoknul ve svém dalším malém snu - červeném (ano, už zase) roadsteru s motorem uprostřed, MGF VVC 107kW. Úžasně hravé, výjimečně zachovalé auto v původním stavu s téměř hmatatelným duchem, které mě toho o řízení naučilo za 4 měsíce víc, než všechny ostatní dohromady. Bohužel při svých 191cm jsem volantem drhnul o pravou nohu a s nataženou střechou dělala moje hlava v látce elegantní bouli, což značně kazilo jinak vynikající zážitek z jízdy. Nakonec to byl jediný důvod, proč jsem si MGF nenechal.

Jak už to tak bývá, nedlouho poté co jsem si jako zimní auto koupil mrňavý britský roadster se objevil dokonalý inzerát na původně hledanou S8. Manuál, nebouraná, stříbrná, nečekaně zachovalá, jako bonus s LPG a sympatickým majitelem - automechanikem, který si auto přivezl z Německa před 6 lety pro sebe a je ochoten ho i dál servisovat (což mi udělalo velkou radost - s Alfou jsem svého času jezdil za rozumným servisem z Prahy na Vysočinu). Nedalo se odolat, po prvních pár kilometrech jízdy jsme si plácli. Tím jsem se tak trochu "omylem" propracoval k situaci na fotce - když jsem si uvědomil že mám z ničeho nic 4 auta (přestože reálně bych zrovna já mohl fungovat i zcela bez auta), začal jsem googlit věci typu "obsedantně kompulzivní porucha", "Diogenův syndrom", "Bohnice pavilon 26 jací jsou spolubydlící"... Pohádka má ale šťastný konec, MGF i Fabii jsem prodal a v tuto chvíli jsem snad zase na pár let spokojen.


Tento příspěvek byl 23.01.2015 v 17:31 upravován.
JP 23. ledna 2015, 11:45
Na výzvu v diskuzi přidávám fotku:). Ta dvojka asi vypadá trochu rozpolceně, říkal jsem si že vysvětlím jak jsem se k tomu výběru "dopracoval", ale byl by z toho jen dlouhej nudnej text:D