Náhodou mám s touhle konkrétní tématikou nějaké zkušenosti, o kterých jste si mohli přečíst v mém dvoudílném vyprávění. Neskončilo úplně slavně a mám trochu nutkání se vrátit, ale o tom ještě později. Oficiálně se samozřejmě jedná o bezpečnost, jak jinak. Zrovna v tomto případě asi většina lidí bude souhlasně přikyvovat, dokonce včetně mě. Rozdílná dynamika rozdílných vozidel, často jedoucích na hraně nebo blízko ní, navíc s minimálními únikovými zónami. Mnohem větší vliv však má naprosto rozdílný a nepředvídatelný skill jednotlivých jezdců. Na jedné straně vyrámované speciály, které nakrouží každý den desítky kol. Na straně druhé banda přespolních turistů, kteří se přijeli svézt na půl plynu jednou dokola, aby si mohli udělat fajfku v deníčku a pár storíček na instáče, tiktaky, apod.
Určitě jste viděli nejedno video různých crashů nebo vážně těsných momentů ze zmiňovaného okruhu. Lidově řečeno, není to úplně prdel a není to pro každého. Nechci si nějak přehnaně tahat triko, ale mám pocit, že motorkáři mají ze severní smyčky o něco větší respekt (strach) a kdo se úplně necítí, tak tam prostě nejezdí. Internetové fámy však mluví o tom, že “skutečný” důvod zákazu je, že nehody motorek jsou mnohem závažnější a nezřídka je třeba kvůli nim kompletně uzavřít celý okruh, což samozřejmě znamená ztrátu, protože u bran se doslova stojí fronty. Každá minuta, kdy se nejezdí, je drahá.
Oficiální zpráva se zaklíná tím, že motorkáři stále mohou využít přilehlý klasický GP okruh. Pro letošek by mělo být vypsaných 38 termínů pouze pro motorky. Jenže to není totéž. Okruhy jsou všude a smyčka je jen jedna. V roce 2025 budou jen 3 možnosti, jak se po Nürbu projet na motorce. Ano, slovy pouze TŘI. Jedna je otvíračka sezóny, kde se ale jede v chumlu – podobné jako u nás rekord na Masarykáči v Brně. Takže čistě technicky se na dráhu dostanete, ale na svezení to není, na udělaní fajfky a storíčka stačí. Druhá možnost je motoškola s termínem v červenci nebo srpnu a cenou přesahující 1000 eur za víkend.
Takže nakonec, jsem zatraceně rád, že už jsem tam byl. I když můj zážitek nebyl vůbec uspokojivý, nyní se zdá, že jeho opakování už zkrátka nebude možné, i kdybych moc chtěl. Mám v plánu se vrátit? Docela jsem o tom uvažoval, ale už dopředu jsem byl rozhodnutý pro cestu autem. No nic, zbývá ostrov Man. Chtělo by se dodat “honem, než to taky zakážou”. Pokud by měl někdo zájem zajet si na motorce – detailnější info o termínech a cenách najde zde.











S.h.I.t.
2. 3. 2025, 17:18Svym zpusobem to rozhodnuti chapu. Michat auta a motorky dohromady nedela moc dobrotu, ne v tomhle prostredi. Spis skoda, ze to nerozdelili po dnech, ze nekdy jen auta, nekdy jen motorky. (ale to zas anrazei na pocasi, aut i za deste pojede dost, motorek asi jen par...)
afro-r1
3. 3. 2025, 13:54Poslednich 15 let uz jen motorkar okruhovy, ale kdyz bych shrnul kvalitu svezeni a redukci rizika, tak mi vychazi:
1. zavod - kvalifikaci vsichni poskladani podle casu za sebou (pokud se nekomu v prednich radach nechcipne motor, pak je to masakr)
2. drazsi agentura - skupiny s maximalne 10-15 sekundovymi rozdily casu na kolo, 3 sanitky, na kazdem postu 2 trataci
3. levnejsi agentura - otevrena pitlane, redukovani trataci a zdravotnici, pri problemu casto konci stint
4. verejne jizdy - kdokoliv s cimkoliv muze jezdit, redukovani trataci a zdravotnici. superbiky klickuji mezi cruisery
5. verejne jizdy s auty - superbiky mezi cruisery a do toho stare Golfy a ostra Porsche...
Varianta 4 a 5 mi nedava smysl. Zaplatit si, abych jezdil pomalu ale s o to vyssim rizikem...
wdave_t
3. 3. 2025, 14:30Nejsem motorkář, ale i jako Autíčkář jsem rád, že jsem na ringu byl v rámci trackdaye a ne TF, protože mi TF přijde jako úplná anarchie a na motorce ještě daleko větší hazard. Čili pokud je teď spousta smutných motorkářů, čekal bych, že si naplánují nějaké moto-only trackdaye. Ano, je to dražší špás než 35 eur za lap, ale zas tam člověk nejezdí každý den a podle mě ta přidaná hodnota je velká - samé motorky, lidi na stejný vlně, a tak...