logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vytáhněte černé prapory – Dodge Viper definitivně skončil

Dneska je pátek. To znamená, že až půjdete večer někam pít, pozdvihněte alespoň jednu číši na legendární americký sporťák, který již není mezi námi. Výroba Viperu právě skončila.

Já osobně jsem se jednou setkal s druhou generací Viperu. Své nefiltrované dojmy jsem popsal právě sem, a ačkoliv je Viper objektivně dost hrozivé auto, které působí jako monster truck na silnici, stejně ve mně jeho brutální povaha zanechala nesmazatelný zážitek a jsem rád, že se naše cesty alespoň jednou zkřížily.

Možná i proto dneska špatně snáším novinu, hovořící o definitivním ukončení výroby třetí generace Viperu, která se udržela na trhu krátké čtyři roky a odchází bez nástupce. Třetí generace zhovadilého amerického auta s motorem z kamionu se totiž nestala sporťákem pro normální lidi, ale zůstala věrná svému kopytu. Pravověrní nadšenci to pochopitelně vítali s nadšením, nicméně trh nového Vipera neocenil a spousta lidí si raději koupila objektivně lepší Corvette.

Viper třetí generace se dokonce prodával tak špatně, že byla jeho výroba hned několikrát přerušena, aby se mohly skladovky prodat se slevou a neobrostly mechem. Finální ránu potom Viperu zasadilo v roce 2016 nařízení FMVSS #226, které požadovalo boční airbagy přes okna. Další pytle se však do těsných rámů dveří prostě nevešly a nutnému přepracování střechy, které by ještě prohloubilo ztrátovost celého auta, řeklo FCA rezolutní ne.

Napevno se tedy řeklo, že Viper ještě v letošním roce ukončí svoje působení a tak se také stalo. V tichosti, bez humbuku a tiskových zpráv, jen s jedním příspěvkem na Instagramu Ralpha Gillese z FCA, sjel z výrobní linky v Detroitu úplně poslední Viper v rudé barvě, putující do sbírky k tomu prvnímu a k několika dalším.

A co bude dál? V tuto chvíli určitě nic. Pokud někdy Dodge název Viper ještě vzkřísí, rozhodně už se nebude jednat o svébytný sporťák s unikátním motorem a rámovou konstrukcí. Tyhle časy už jsou zkrátka pryč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
spooon
18. 8. 2017, 13:22

Skoda ho...a ja doufam, ze taky budu mit nekdy tu cest, poznat svuj detsky sen.

0
Nezn.uživatel
18. 8. 2017, 14:01

Na srazech Amerik se objevuje první a druhá generace Vipera. Zítra je jeden takový sraz v Hradci Králové.

0 reagovat
Nezn.uživatel
18. 8. 2017, 13:31

Já měl za to, že končí až k 31. srpnu. Tak to holt asi přišlo dřív. To ale nic nemění na tom, že ho je strašná škoda. Pro mně osobně Svatý Grál, na který asi jentak nedosáhnu, i když pořád ho mám na seznamu a doufám (a je jedno, která generace to bude), protože ceny vůbec nijak zásadně nepadají.

0
Viper
18. 8. 2017, 14:24

To je takový zvláštní paradox. Všechny Vipery stojí úplně přesně stejně a je téměř jedno, jestli je to 1994 nebo 2014 :-)

0
Nezn.uživatel
18. 8. 2017, 15:04

První a druhá generace je na tom cenově opravdu skoro stejně. Ta třetí už jim trochu utíká. Navíc za poslední dva roky ty ceny dost vyskočily. Sleduju to pravidelně, protože pořád platí, že bych ho chtěl. :-) Ale nějak se mi čím dál víc vzdaluje, tak nevím. :-D

0
Jindřich
18. 8. 2017, 19:15

Taky po něm občas hodím okem a pak si řeknu aha, tak ještě pořád nic ;-)

0 reagovat
Jindřich
18. 8. 2017, 19:13

Jeden z mých dětských snů, měl jsem dokonce dva jeho modely. Ač nejsem fanda amerik, tohle auto jsem pro svou zhovadilost vždycky obdivoval a vážně mi bude chybět. Dneska se na něj určitě napiju

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte