načítám data...

Mýty a legendy

Jsou auta, na která má snad každý svůj názor, i když s nimi většina lidí nikdy nejela. Jsou to ale opravdové legendy, nebo jen nafouknuté mýty? Snažíme se dostat za jejich volanty a zjistit to za vás!

Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Každý sport má své hrdiny. Vyjímkou není ani Formule 1. Před dvaceti pěti lety přišel v Imole kromě Rolanda Ratzenbergera o život i Ayrton Senna.

Legendy rallye: Toyota Celica - Od upřímné jednoduchosti k podvodům

Devadsátková rallye patřila Toyotě. Odhalení skandálního podvodu šokovalo celý svět. Jak přesně a hlavně proč Japonci podváděli?

Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

Maličká terénní krabička od Suzuki je tu s námi už dvacet let a letos bude nahrazena. Proto jsme ji na rozloučenou vzali pořádně vyvenčit

Legendy 2018: Ohlédnutí za festivalem motorismu

Léto znamená mimo jiné festivaly. Filmové či hudební máme samozřejmě také rádi, ale Autíčkáře logicky nejvíce zajímá ten motoristický, Legendy 2018

UAZ-452: Živá zkamenělina

Jednoduchý offroad se  vyrábí již šedesát let a za tu dobu se toho na něm mnoho nezměnilo. Přesto dodnes nezná konkurenci.

Made in USSR, aneb Jak Sověti kopírovali americká auta

Víte, že snad všechna auta vašeho mládí jsou jen laciné kopie západních vozů? Východ kráčel přesně ve šlépějích kapitalismu.

Jak Američané motorizovali Rudou armádu

Že prý ty nejlepší náklaďáky pocházejí ze sovětského svazu? Možná, jen tam nejdřív přijely lodí z Ameriky nebo je vyrobili podle amerických vzorů.

Vypečený volant aneb o záludnosti zpětné vazby

Příběh o hledání zpětné vazby tam, kde není aneb co je to ta zpropadená zpětná vazba o které všichni mluví, ale každý ji definuje po svém.

Sázka, která přivedla Rolls-Royce až na Rally Paříž - Dakar

Značka Rolls-Royce je symbol. Je to ztělesnění aristokracie, uhlazenosti a dobrého vkusu. Interiér je spíše tichým gentlemanským klubem než kabinou automobilu. Vozy Rolls-Royce patří na příjezdové cesty zámků či na ulice Monaka, na závodních tratích by je asi nikdo nehledal. Přesto se jich i tam několik zatoulalo.

Záhadný konec Ludvíka Kalmy: Byla to nehoda, nebo atentát?

Dnes je to 21 let, co český průmysl přišel o Ludvíka Kalmu, jednoho ze zakladatelů moderní boleslavské automobilky a otce Škody Octavie. Nehodu dodnes obestírá tajemství.

Poručíme bahnu, sněhu! aneb potomci tanků

Nejdrsnější off-roadové vybavení pochází z nejdrsnější světové velmoci. Vše začalo s velbloudy a carem Mikulášem II.

ZiL 135: Jeden motor nestačí

Věděli jste, že soudruzi našli způsob, jak překonat těžký terén bez jediného diferenciálu? Jen jim to trošku ovlivnilo spotřebu…

Geniální kličky v předpisech motorsportu: Vol. 1

Pro kreativní výklad pravidel nemusíme chodit daleko. Kromě Ústavy České republiky jsou i jiná psaná pravidla, která v sobě skýtají možnosti, jak si je vyložit po svém.

Skupina S: Za hranicí legrace

Říká se, že WRC je pro chlapce a skupina B, že byla pro chlapy. Tak pro koho měla být skupina S?

Jak je to s hraním Dooma na infotainmentu Porsche?

Zahraniční servery v panice prohlašují, jak nebezpečné je hrát Dooma na infotainmentu auta za jízdy. Nejsmutnější ale je, že takové blbině věří.

Nejheroičtější okamžiky v dějinách motorsportu #2

Každá činnost, ve které se bojuje o čas, má své hrdiny. Hrdiny, které od úpěnlivé snahy dosáhnout vítězství neodradí ani nepřízeň osudu.

Nejheroičtější okamžiky v dějinách motorsportu

Každá činnost, ve které se bojuje o čas, má své hrdiny. Hrdiny, které od úpěnlivé snahy dosáhnout vítězství neodradí ani nepřízeň osudu.

Tatra 813: Domácí kolos

Možná jste ji někdy potkali na silnici, snad vám učarovla v muzeu. Čtyřnápravová Tatra je bezesporu krásný kus techniky, který si zaslouží bližší pohled.

Sovětská monstra: Z rodu mastodontů

Napadlo vás někdy, jak moc velký může být automobil? A jak byste tipovali největší nosnost nákladních vozů?

Legendy rallye: Ford RS200

Kosmické materiály, transaxle s motorem uprostřed a velká tragédie, která ukončila skupinu B. Tím vším je zapomenutý Ford.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem

Chevrolet Camaro  1975
Chevrolet Camaro

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem

Honda Civic FD7 2006
Honda Civic FD7

2006 rok výroby
138 koní výkon
1 799 ccm objem