reklama
načítám data...

VW T2 versus strom: 1:0

Když vám na auto spadne strom, bývá to smrtelná rána. Jenže jeden brazilský Volkswagen 'busík' vůbec nedbá, že je podlou dřevinou téměř rozpůlen a dále si vesele jezdí...

zobrazit celou galeriiNovinky: VW T2 versus strom: 1:0

Senzační zprávy a nevšední události ze silnic mají většinou značku ‘Tohle se může stát jen v Rusku’. Pro jednou k nám ale doletěla automobilová perla z Brazílie. V městečku Rio Negrinho se při jedné vydatnější bouřce vyvrátil strom. Pod oním stromem byl zrovna zaparkován VW Transporter T2. Zbytek je snadné si domyslet. Kmen padlé pínie sice na první pohled vypadá poměrně tenký, ale na fotce můžete vidět, že její koruna stihla solidně pomuchlat i vzdálený přístřešek. V Brazílii velmi oblíbený Volkswagen tedy neměl nejmenší šanci – pínie si vybrala téměř přesný střed jeho karoserie a slisovala jej do placata. Přední i koncové svítilny nebohého ‘busíku’ nyní svítí do nebes, jak je celá karoserie v horizontální (a vlastně i vertikální) rovině prohlá do banánu.

Jeden by si řekl, že tohle je pro auto jasná konečná. Životně důležité funkce jsou eliminovány. Vražda, smrt, zabití… Amen. Jenže VW T2 je i po takto brutálním zásahu stromem nadále pojízdný a na videu můžete vidět, že si dokonce i radostně zapíská pneumatikami při rozjezdu. Nehledě k tomu, že pohyb těch roztrhaných cárů plechu se značně upravenou geometrií kol působí skutečně bizarně. Jak je možné, že autu vlastně ‘nic není’ a je bez problému schopno pohybu? Znalí už určitě vědí. Většina aut má uprostřed spoustu důležitých systémů. Začněme třeba kabinou s ovládacími prvky a můžeme pokračovat kardanem nebo palivovým vedením a následně se přesunout k tuhé karoserii, jenž ráda přenese sílu impaktu na všechny domky tlumičů a části zavěšení, čímž je fatálně poškodí. Jenže T2 má štěstí, protože nic z toho v tomto případě neplatí. Kabina s řízením je vpředu, kompletní pohonné ústrojí s palivovou nádrží naopak vzadu pod podlahou. Strom si tedy pro svůj pád vybral nejvhodnější místo a zmačkal pouze přepravní prostor… Co myslíte, nezasloužil by si přesto bílý busík po téhle události a své předvedené houževnatosti kompletní rekonstrukci a nový život?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sumy
10. října 2017, 10:06
0

Jen se ptám, není tohle už ta moderní verze s 1,6 vodníkem a chladičem vepředu?

reagovat
Tomáš Trýska
10. října 2017, 18:45
0

Ikdyby byla, tak by vodní okruh vedl podlahou, která moc poničená není.

Vojta Nekvapil
11. října 2017, 22:15
0

A kousek popojedes i bez vody.

sumy
12. října 2017, 11:13
0

To jo, nic nezpochybňuju. Spíš se ptám. A bez vody umí některý "frajeři" odjet i daleko :-)

Br
Breakthru
14. října 2017, 20:10
0

To je údivu, všecko důležitý je vzadu.Celý to ústrojí jde vyndat a po připojení baterky a paliva to může vrčet třeba na stole....jediný, co vede dopředu je řazení, spojka a brzdovej okruh, takže nic, co by se hned zdevastovalo a těch pár metrů drátu přežije všecko...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70 1966
Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70

1966 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem