reklama
načítám data...

VW T2 versus strom: 1:0

Když vám na auto spadne strom, bývá to smrtelná rána. Jenže jeden brazilský Volkswagen 'busík' vůbec nedbá, že je podlou dřevinou téměř rozpůlen a dále si vesele jezdí...

zobrazit celou galeriiNovinky: VW T2 versus strom: 1:0

Senzační zprávy a nevšední události ze silnic mají většinou značku ‘Tohle se může stát jen v Rusku’. Pro jednou k nám ale doletěla automobilová perla z Brazílie. V městečku Rio Negrinho se při jedné vydatnější bouřce vyvrátil strom. Pod oním stromem byl zrovna zaparkován VW Transporter T2. Zbytek je snadné si domyslet. Kmen padlé pínie sice na první pohled vypadá poměrně tenký, ale na fotce můžete vidět, že její koruna stihla solidně pomuchlat i vzdálený přístřešek. V Brazílii velmi oblíbený Volkswagen tedy neměl nejmenší šanci – pínie si vybrala téměř přesný střed jeho karoserie a slisovala jej do placata. Přední i koncové svítilny nebohého ‘busíku’ nyní svítí do nebes, jak je celá karoserie v horizontální (a vlastně i vertikální) rovině prohlá do banánu.

Jeden by si řekl, že tohle je pro auto jasná konečná. Životně důležité funkce jsou eliminovány. Vražda, smrt, zabití… Amen. Jenže VW T2 je i po takto brutálním zásahu stromem nadále pojízdný a na videu můžete vidět, že si dokonce i radostně zapíská pneumatikami při rozjezdu. Nehledě k tomu, že pohyb těch roztrhaných cárů plechu se značně upravenou geometrií kol působí skutečně bizarně. Jak je možné, že autu vlastně ‘nic není’ a je bez problému schopno pohybu? Znalí už určitě vědí. Většina aut má uprostřed spoustu důležitých systémů. Začněme třeba kabinou s ovládacími prvky a můžeme pokračovat kardanem nebo palivovým vedením a následně se přesunout k tuhé karoserii, jenž ráda přenese sílu impaktu na všechny domky tlumičů a části zavěšení, čímž je fatálně poškodí. Jenže T2 má štěstí, protože nic z toho v tomto případě neplatí. Kabina s řízením je vpředu, kompletní pohonné ústrojí s palivovou nádrží naopak vzadu pod podlahou. Strom si tedy pro svůj pád vybral nejvhodnější místo a zmačkal pouze přepravní prostor… Co myslíte, nezasloužil by si přesto bílý busík po téhle události a své předvedené houževnatosti kompletní rekonstrukci a nový život?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sumy
10. října 2017, 10:06
0

Jen se ptám, není tohle už ta moderní verze s 1,6 vodníkem a chladičem vepředu?

reagovat
Tomáš Trýska
10. října 2017, 18:45
0

Ikdyby byla, tak by vodní okruh vedl podlahou, která moc poničená není.

Vojta Nekvapil
11. října 2017, 22:15
0

A kousek popojedes i bez vody.

sumy
12. října 2017, 11:13
0

To jo, nic nezpochybňuju. Spíš se ptám. A bez vody umí některý "frajeři" odjet i daleko :-)

Br
Breakthru
14. října 2017, 20:10
0

To je údivu, všecko důležitý je vzadu.Celý to ústrojí jde vyndat a po připojení baterky a paliva to může vrčet třeba na stole....jediný, co vede dopředu je řazení, spojka a brzdovej okruh, takže nic, co by se hned zdevastovalo a těch pár metrů drátu přežije všecko...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem

Cadillac Eldorado  1981
Cadillac Eldorado

1981 rok výroby
138 koní výkon
6 035 ccm objem