logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Toyota Yaris GRMN je ultimativní malý hot-hatch

Zkratka GRMN sice nezní tak dobře jako tradiční „GT“ nebo „RS“, ale důležité je pochopitelně to, co se skrývá uvnitř.

Svět hot-hatchů segmentu B (nebo chcete-li „supermini“) je poněkud rozporuplný. Na jedné straně jsou tu nasportované kapesní rakety, které to myslí vážně, na straně druhé potom poněkud pozérská auta obalená do body-kitů, ovšem bez skutečně sportovních ambic. S velkou radostí proto přijímáme fakt, že soudě dle prvních informací, řadí se Yaris GRMN bezesporu do té první skupiny.

Většina výrobců sahá u aut podobného typu maximálně po motorech o objemu 1.6 litru. Yaris se ovšem vydal mezi „velké kluky“ a dostal čtyřválec o objemu 1,8 litru, přeplňovaný nikoliv tradičním turbodmychadlem, ale kompresorem. Výsledkem je výkon „přes“ 210 koní a patřičný točivý moment, který zůstal zatím skryt.

Na přední kola se síla motoru přenáší výhradně skrze šestistupňovou manuální převodovku a k naší velké radosti také skrze mechanický samosvorný diferenciál Torsen. Ani dynamické parametry zatím Toyota nezveřejnila, ale Yaris se údajně honosí nejlepším zrychlením z 0 na 100 i pružným zrychlením z 80 na 120.

O naladění celého auta se částečně postaral tovární závodní tým Gazoo Racing a na podvozku a brzdách nezůstal oproti běžným verzím kámen na kameni. Díky kratším pružinám sedí auto blíže zemi, stabilizátory mají větší průměr a speciálně vyvinuté tlumiče dodala firma Sachs. Pro zvýšení tuhosti se zde objevila dokonce i vzpěra v motorovém prostoru. Obličej-rvoucí zastavení zajišťují velké brzdy s ventilovanými kotouči, do kterých se na přední nápravě zakusují čtyřpístkové třmeny. A to všechno je pochopitelně důkladně testováno na Nürburgringu.

Nějaká ta novinka se odehrála také na exteriéru a v interiéru. Yaris GRMN dostal nová a větší kola, velké přítlačené křídlo, jiné nárazníky a zadní difuzor s centrální koncovkou výfuku. Uvnitř se vyskytují ergonomická sportovní sedadla nebo volant převzatý z větší GT86.

Teď už zbývá jen vědět, kdy se dostane sportovní Yaris do prodeje a samozřejmě kolik bude stát. My doufáme, že se dočkáme již brzo a že cena nepřesáhne obdobná auta konkurence.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
JayK91
9. 3. 2017, 18:21

Tohle bude nová modla pro ty, které zklamala přicházející Fiesta ST s tim trojhrnkem. Doufám že až bude tak bude pořádný test :)

1 reagovat
whitenight
9. 3. 2017, 20:07

do tohohle auta jsem se zamiloval už teď

0 reagovat
jc
9. 3. 2017, 21:13

Takhle nejak bych si hothatch predstavoval ja, uvidime, jak bude fungovat v realu. Palec nahoru za upsizing, kompresor a vyuziti dilu z GT86.

0
greg
10. 3. 2017, 21:02

A dodal by som torsen. Predpokladám, že to je celkom výnimka v tejto kategórii áut. Nebol by som prekvapený, keby to bolo jediné malé auto s mechanickým samosvorom. Toyota sa celkom vzchopila v poslednej dobe. Asi by mi už tak ani nevadilo na gt86 ze je to Toyota :D

0 reagovat
jc
12. 3. 2017, 17:21

Holt maji sefa, kterej to ma v hlave srovnany. Aspon takovej jsem z nej ziskal pocit, kdykoliv jsem o nem neco cetl.

0
jc
12. 3. 2017, 17:22

(reakce na grega)

0 reagovat
Dalip
17. 3. 2017, 14:55

V dobe ked Mini nie je mini a Fiesta ma trojhrnek je to fajn ozivenie. A pride mi to ako dobry zaklad aj na dalsie upravy smerom trackday hracky. To sa o novej fieste alebo cliu asi neda uplne povedat, zezlo prebrali o triedu vacsie hathatche...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte