načítám data...

Toyota vzkřísí Celicu, ale nikdo neví jak

18. září 2017, 17:26 5 komentářů Dominik Valášek Novinky

Už dlouho je jasné, že se Toyota s nabídkou sportovních modelů vrátí zpátky ke kořenům. Jedním z těch kořenů je i Celica, jejíž název si Toyota nedávno opětovně zaregistrovala.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vyvstává však otázka, co to vlastně znamená. Jak již všichni moc dobře víme, aktuálně je ve společném vývoji s BMW nové kupé Supra, které poslouží coby vlajková loď sportovní řady. Někam pod ní by potom měla zapadnout právě Celica a jsou tři možnosti, jak by se něco takového mohlo realizovat.

Jedna teorie tvrdí, že se aktuální kupé GT86, které Toyota vytvořila v kooperaci se Subaru, vrátí v nové generaci v roce 2019 právě jako Celica. Prakticky by to znamenalo, že se model jen přejmenuje, nicméně stále bude mít čtyřválcový boxer vpředu, pohon zadních kol a všechny náležitosti s tím spojené. Taková změna názvu by dávala smysl, neboť Celica je na mnoha trzích výrazně lépe zažitá než „86“, kterou zná prakticky jen pár nadšenců.

Druhou variantou je zbrusu nové, výrazně levnější sportovní kupé. To by vycházelo z modulární architektury TNGA a navázalo by přesně tam, kde skončila poslední generace modelu Celica v roce 2006. Jednalo by se tedy o malý sporťák s předním náhonem, jenž by společnou technikou s dalšími obyčejnějšími modely tlačil cenu dolů. Tato teorie má alespoň podle nás největší šanci na úspěch.

No a pak je tu ještě jedna verze příběhu, která mluví o použití dobře známého názvu pro nějaký nový koncept. Trošku nás děsí představa, že by se mohlo jednat o budoucí malý crossover. Prakticky stejná věc se stala už u Mitsubishi, které před půl rokem ukázalo světu Eclipse Cross. Takhle zneužívat zažité názvy, to je podle nás tak trochu čuňárna…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

jc
18. září 2017, 20:01
0

IMHO to bude druha moznost (predokolka). Te treti bych se nebal vzhledem k soucasnemu vedeni Toyoty. Tedy koncept to klidne muze byt, ale ne crossover.

reagovat
Nimrod
18. září 2017, 20:30
1

také bych to viděl na druhou variantu. a tajně doufám ve verzi gt-four :-) idol mých dětských let, když jsme se jezdili koukat na rally šumava

reagovat
Raspby
19. září 2017, 07:41
0

No ono celkově by to zapadlo jako první varianta. Ony první Celicy byly také zadokolky (koneckonců teprve z Celicy se vyvinula Supra), předokolky přišli až později...Varianta dva je také reálná, také vyvstává otázka, jestli se Celica nestane z konceptu FS-R. Varianta 3 je tak nějak moje noční můra...využití slavného jména na produkci auta, které s duchem všech Celic nemá pranic společného...viz Rapid, Lancia Delta apod...

reagovat
Goldies
20. září 2017, 13:09
0

Pro Tyo by asi byla nejlepsi varianta vzdat se nazvu GT86 a opravdu to nazvat Celicou. U varianty 2 si myslim, ze cena by uz moc dolu oproti GT86 nesla. Pokud ano tak si bud budou navzajem parazitovat nebo by se muselo u Celdy ubrat na vykonu, technologiich a vybave. Coz taky neni idealni cesta :-)

reagovat
Po
Pospis
21. září 2017, 11:25
0

Co já vím a viděl jsem.
Kupé, které vyvíjí spolu s BMW velikost a tvar nejlépe odpovídá novému konceptu BMW představeného v září v Německu. Bude společné šasi interiér. Každý bude mít vlastní jednotky (očekávám)
BMW bude cabrio a cupé.
Celica mu bude podobná jako je podobný Fiat 124 poslední Mazdě MX5.
Takže se spíš přikláním k tomu, že to bude spíš Supra.
Otázka zní, bude supra i kabriolet? Nebo jen kupé?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem