Vyvstává však otázka, co to vlastně znamená. Jak již všichni moc dobře víme, aktuálně je ve společném vývoji s BMW nové kupé Supra, které poslouží coby vlajková loď sportovní řady. Někam pod ní by potom měla zapadnout právě Celica a jsou tři možnosti, jak by se něco takového mohlo realizovat.
Jedna teorie tvrdí, že se aktuální kupé GT86, které Toyota vytvořila v kooperaci se Subaru, vrátí v nové generaci v roce 2019 právě jako Celica. Prakticky by to znamenalo, že se model jen přejmenuje, nicméně stále bude mít čtyřválcový boxer vpředu, pohon zadních kol a všechny náležitosti s tím spojené. Taková změna názvu by dávala smysl, neboť Celica je na mnoha trzích výrazně lépe zažitá než „86“, kterou zná prakticky jen pár nadšenců.
Druhou variantou je zbrusu nové, výrazně levnější sportovní kupé. To by vycházelo z modulární architektury TNGA a navázalo by přesně tam, kde skončila poslední generace modelu Celica v roce 2006. Jednalo by se tedy o malý sporťák s předním náhonem, jenž by společnou technikou s dalšími obyčejnějšími modely tlačil cenu dolů. Tato teorie má alespoň podle nás největší šanci na úspěch.
No a pak je tu ještě jedna verze příběhu, která mluví o použití dobře známého názvu pro nějaký nový koncept. Trošku nás děsí představa, že by se mohlo jednat o budoucí malý crossover. Prakticky stejná věc se stala už u Mitsubishi, které před půl rokem ukázalo světu Eclipse Cross. Takhle zneužívat zažité názvy, to je podle nás tak trochu čuňárna…
18. září 2017, 20:01
0
IMHO to bude druha moznost (predokolka). Te treti bych se nebal vzhledem k soucasnemu vedeni Toyoty. Tedy koncept to klidne muze byt, ale ne crossover.
18. září 2017, 20:30
1
také bych to viděl na druhou variantu. a tajně doufám ve verzi gt-four :-) idol mých dětských let, když jsme se jezdili koukat na rally šumava
19. září 2017, 07:41
0
No ono celkově by to zapadlo jako první varianta. Ony první Celicy byly také zadokolky (koneckonců teprve z Celicy se vyvinula Supra), předokolky přišli až později...Varianta dva je také reálná, také vyvstává otázka, jestli se Celica nestane z konceptu FS-R. Varianta 3 je tak nějak moje noční můra...využití slavného jména na produkci auta, které s duchem všech Celic nemá pranic společného...viz Rapid, Lancia Delta apod...
20. září 2017, 13:09
0
Pro Tyo by asi byla nejlepsi varianta vzdat se nazvu GT86 a opravdu to nazvat Celicou. U varianty 2 si myslim, ze cena by uz moc dolu oproti GT86 nesla. Pokud ano tak si bud budou navzajem parazitovat nebo by se muselo u Celdy ubrat na vykonu, technologiich a vybave. Coz taky neni idealni cesta :-)
21. září 2017, 11:25
0
Co já vím a viděl jsem.
Kupé, které vyvíjí spolu s BMW velikost a tvar nejlépe odpovídá novému konceptu BMW představeného v září v Německu. Bude společné šasi interiér. Každý bude mít vlastní jednotky (očekávám)
BMW bude cabrio a cupé.
Celica mu bude podobná jako je podobný Fiat 124 poslední Mazdě MX5.
Takže se spíš přikláním k tomu, že to bude spíš Supra.
Otázka zní, bude supra i kabriolet? Nebo jen kupé?