logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Dodávkář, Recenze & testy

Fiat Doblo Panorama 1.5 BlueHDI: Vzhledem k ceně se pořád jedná o pro Čechy atraktivní nabídku

Fiat Doblo Panorama spojuje praktičnost, úsporný provoz a příznivou cenu. Překvapí prostorem i pohodlím a pro Čechy zůstává lákavou volbou.

Malé dodávky od skupiny Stellantis jsou v současné generaci v prodeji už od roku 2018. Na začátku existovaly jen pod značkami Peugeot a Citroën, ale s růstem velikosti výrobce a prohlubováním spolupráce s konkurencí už dnes mohou na sobě mít i loga Opelu, Toyoty a Fiatu. To má za následek, že tato auta dnes potkáte prakticky na každém rohu.

Popisovaný jev však není způsoben jen prostým širokým záběrem na trhu. Významnou roli hraje i fakt, že popisované vozidlo, ať už jej zdobí jakékoliv logo, je skutečně povedené a roli zaplechovaného užitkového soumara i proskleného rodinného přepravníka zvládá celé ty roky na jedničku.

Přidáme-li do mixu ještě příjemnou cenu, kterou si vozidlo drží u všech značek bez rozdílu, výsledkem je pro Čechy i po všech těch letech atraktivní nabídka. To jsem si ověřil v provedení s názvem Fiat Doblo Panorama, označujícím italské (ale de facto s ostatními téměř shodné) pojetí a osobní specifikaci s pěti místy k sezení.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Finančně machr

Pojednáním o ceně běžně své recenze končím, jelikož většinou krásně podtrhuje, zda je auto dobré, nebo naopak špatné. Občas se i stane, že peníze mohou můj popis, do té doby vyznívající jedním směrem, klidně zcela otočit. Nicméně vzhledem k tomu, že v případě popisovaného Dobla se jedná o přímo klíčový komponent mého uvažování, začnu tentokrát výjimečně jimi.

Fiat Doblo v plechové dvoumístné variantě začíná už na 439 000 Kč po slevě, a i s okýnky a místy pro víc cestujících se dá sehnat za 539 000 Kč, opět se slevou. K tomu platí, že i kdybyste se chtěli rozšoupnout a kromě dieselu si dopřát i automat, pořád zůstanete na 659 000 Kč. Dokonce i delší, sedmimístná varianta Maxi, se pořád vejde pod sedm set tisíc.

To jsou v dnešním světě moc milé částky. Jistě, rejpalové namítnou, že v těchto cenových vodách se aut dá pořídit poměrně hodně. Jenže toto konkrétní ještě ke všemu splní snad každé přání (tedy logicky vyjma zážitků za volantem), jež na něj můžete mít. To pak není divu, že jej zrovna Češi, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň, tolik kupují. Na dalších řádcích vám řeknu víc.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Staticky sympaťák

I když nijak neskrývá svou užitkovou podstatu, Fiat Doblo je poměrně pohledným automobilem, ostatně stejně jako jeho další inkarnace. Italové si sice pro svůj návrh vybrali prostou příď bez výraznější masky chladiče nebo světlometů — jediným originálnějším prvkem je čtveřice nakloněných čar u spodní hrany kapoty připomínající staré fiatí logo, ale stále platí, že na autě nic vizuálně nepřekáží, což v současnosti rozhodně nemusí být pravidlem. Takže chválím.

Podobně je možné mluvit o interiéru. Ano, znovu se zde dá rozpoznat užitkový základ, hlavně co se materiálů týče. Ale také jsou tu příjemné a docela propracované tvary, více než solidní výbava a zcela současná multimédia, zahrnující dva širokoúhlé displeje — jeden pro přístroje a druhý pro rádio, navigaci a nastavení vozu. Neříkám, že si z kabiny sednete na zadek, ale chybět vám v ní nic nebude.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Prakticky všeuměl

Tou nejsilnější vlastností Dobla Panorama je jeho praktičnost. Právě tu budete, jako občané České republiky, přímo milovat. Vejde se do něj totiž úplně všechno! Potřebujete převést pětici lidí? Nehledejte dál, v autě najdete pět plnohodnotných a docela pohodlných sedadel. Musíte odvézt na stavbu veškeré nářadí či materiál? Beze všeho, zadní řada se jedním pohybem ruky sklopí téměř do roviny s podlahou kufru. Chcete převést paddleboard k vodě? Jasně, sklopit se dá i sedadlo spolujezdce.

A těch schránek, co se nacházejí po celém autě! To máte jednu nad přístroji, dvě před spolujezdcem, jednu nízkou a druhou hlubokou ve středovém tunelu, další ve dveřních výplních a hned tři v takové vaničce nad zavazadlovým prostorem. Přes celý strop se navíc táhne odkládací police s vysokými hranami pro eliminaci rizika spadnutí odložených věcí na hlavu cestujících. Paráda! Nic, co nechcete, nezůstane na očích.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Dynamicky pohodář

Další dobrou zprávou je, že stellantisí malá dodávka ve všech svých identitách také pěkně jezdí. Jasně, jak už jsem řekl, víc neřidičská už být nemůže, protože její naftová patnáctka (pro nerdy dodám, že jsem se v nadpisu nepřepsal, i v ceníku Fiatu již stojí BlueHDI, JTD je v Doblu mrtvé) má síly tak akorát, ale rozhodně ne víc; její řízení je dlouhé, lehké a zcela netečné; její automat řadí ležérně; a její podvozek se při průjezdu výraznější zatáčkou začne šuměním pneumatik připomínat klidně už při legálních rychlostech.

Ale to u rodinné dodávky není úplně problém. Většina Čechů stejně víc ocení, že motor je relativně solidně utlumený, netrpí výrazným reakčním zpožděním a jezdí za pár — já nakonec uzavřel testovací týden se spotřebou pod sedm litrů na sto kilometrů; že převodovka řadí poměrně logicky a hezky jemně; že karoserie je přehledná a i díky skvělému rejdu se dobře parkuje; a že houpavé odpružení krásně tlumí všechny nástrahy cest. Co víc chtít?

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Na prohřešky asketa

Poslední pozitivní informací pak je, že v tomto voze ani nenajdete příliš mnoho skutečných prohřešků. Vlastně jsou tu jen takové… stellantisí blbosti, o kterých jednou budeme říkat, že tvořily charakter — stejně jako když jsem se nedávno rozplýval nad nedodělky v devadesátkových italských autech.

Občas se například v Doblu kapku plýtvá místem. Proč má třeba tak nebetyčně široký středový tunel, že i ve vyloženě velkém autě mají řidič i přední spolujezdec málo prostoru pro nohy, když se v něm skrývá jen úzká schránka a je tu pouze elektronický volič směru pohybu? Proč cestující vzadu znatelně omezuje obložení dveří v oblasti loktů, když doslova všude jinde zažívají orgie vzdušnosti? Proč se pátý cestující mezi ně pořádně nevejde? Je to snad nakonec malé auto?

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Už zmíněná police nad hlavami zase blokuje výhled skrz panoramatickou střechu, a protože je průsvitná, tak skvěle ukazuje,… jak je špinavá. To mimochodem umí i v noci, jelikož celá svítí, čímž zvýrazní i onu špínu. A pak je tu takový až úsměvně hloupoučký detail: otáčkoměr používá jednotnou benzínovou stupnici, jen s opravdu dlouhým červeným polem, reflektujícím diesel pod kapotou. U „drahého“ ručičkového budíku bych to ještě nějak pochopil, jenže toto je jen zobrazení displeje… no.

Ještě by se našlo pár dalších podobných věcí, ale za mě: čert to vzal. Vždyť se tomu dá i docela zasmát. Když návdavkem uvážíte, že jinak se opravdu jedná o šikovný, praktický, pohodlný a úsporný vůz za docela málo českých korun, tak nad těmito drobnými kaňkami vaše ruka mávne téměř sama od sebe.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Verdikt

Fiat Doblo Panorama, a v přeneseném slova smyslu jakákoliv verze stellantisí malé dodávky, je skutečně, a zvlášť vzhledem k ceně, stále pro Čechy velmi dobrou nabídkou. Designem ani po letech neurazí, velmi praktickou kabinou potěší a kombinací úsporného motoru a pohodlného podvozku udělá bez přehánění radost. A že je na ní pár much? Na ty brzy úplně zapomenete.

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_, nezapomeňte však dát hlavně odběr na profil Autíčkáře. :-) 

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Technické údaje

Fiat Doblo Panorama 1.5 BlueHDI

Motor: turbem přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 499 cm³
Nejvyšší výkon: 96 kW (131 k) při 3 750 ot/min
Nejvyšší točivý moment: 300 Nm při 1 750 ot/min
Převodovka: automatická osmistupňová
Provozní hmotnost: 1 471 kg 
Maximální rychlost: 184 km/h
0–100 km/h: 10,4 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 5,6 l/100 km 
Spotřeba v testu: 6,8 l/100 km
Základní cena: 439 000 Kč (zaplechované Doblo s benzínovým tříválcem)
Základní cena osobní verze: 539 900 Kč (prosklené Doblo Panorama s benzínovým tříválcem)
Cena v testované specifikaci: 659 900 Kč (prosklené Doblo Panorama s dieselem a automatem)
Cena konkrétního kusu: 788 900 Kč 
Všechny ceny jsou po slevě

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
rock
10. 9. 2025, 09:54

Doplňující zajímavost na okraj: čtyři šikmé proužky odkazující na staré logo Fiat vlastně odkazují na dobu, kdy Fiat používal jako logo nápis FIAT s jednotlivými písmenky v kosočtvercích. Nikoliv, jak by se na první dobrou snad nabízelo, na dobu, kdy Fiat vozil na masce chladiče šikmé čárky - protože těch bylo pět (evoluce toho kosočtverečného loga, kdy z něj odmazali písmena a vodorovné strany kosočtverců - a zbylo jim pět šikmých stěn).

0 reagovat
edaotcik
10. 9. 2025, 17:18

Jen pro informaci autora článku JTD není mrtvé ale žádný motor který který není od Fiatu nesmí používat označením JTD a motory v tomto modelu jsou jen PSA

0
Habakukk
11. 9. 2025, 11:36

Tak samozřejmě motory JTD jsou mrtvé od roku 2016 od té doby byly v Doblech motory mjet a mjet2.

0 reagovat
rivka
11. 9. 2025, 07:38

Aha... - takže žádné Doblo. Další model po smrti, další replikant na světě. Fuck off.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte