načítám data...

Švédská podivnost: Volvo, kterým jezdil David Bowie, se nedávno prodalo za 4,5 milionu

04. ledna 2018, 07:22 9 komentářů Vojta Dobeš

Pokud jste chtěli vlastnit výstřední kupé, kterým kdysi jezdil neméně výstřední David Bowie, asi jste právě zmeškali životní příležitost.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

K rockovým a popovým hvězdám typicky patří záliba v drahých, okázalých a rychlých autech. Ale jestli něco David Bowie nikdy nebyl, tak typický. Vlastně mě ani nikdy nenapadlo přemýšlet nad tím, jakými auty mohl autor Space Oddity, Heroes nebo Ashes to Ashes jezdit. Nepůsobil na mě jako ten typ člověka, kterého by to nějak zajímalo.

Ale když jsem se dočetl, že se právě prodalo jeho bývalé auto a že šlo o Volvo 262C Bertone, prišlo mi to naprosto logické. Vždyť čím jiným by měl jezdit, než podivným kupé, které vzešlo z kombinace masivní švédské techniky s italským designem, inspirovaným americkou okázalostí (u jeho zrodu prý stála návštěva manažerů z Fordu v jejich Lincolnech Mark V), aby nakonec vypadalo jako vesmírná podivnost.

Pro Bowieho to v té době bylo nejspíše opravdu ideální auto. Kombinovalo rozumný a praktický přístup švédského vozu, který na začátku 80. let (262C koupil v červnu 1981), po divokých letech v Berlíně, nejspíše doopravdy potřeboval. Ke zpěvákovi, který najednou vystupoval jako on sám a ne jako Ziggy Stardust nebo některé z jeho dalších alter-eg, se solidní, usedlé švédské auto perfektně hodilo. A zároveň kupé 262C Bertone stále vypadalo dostatečně šíleně, dostatečně podivně a dostačně neuchopitelně, aby ladilo s kreativnější stránkou jeho osobnosti.

O tom, že Bowiemu nejspíše Volvo velice vyhovovalo, svědčí i fakt, že ho při svých pobytech ve Švýcarsku používal dlouhá léta – v roce 1986 bylo sice z jeho občanského jména David Robert Jones přeregistrováno na Bewlay Bros S.A.R.L, produkční společnost Bowieho a Iggyho Popa, ale na jeho užívání se asi nic moc nezměnilo. Bowie s ním stále jezdil, když přijel do Švýcarska, a prodal ho až v roce 1998, po dlouhých 17 letech, za které najezdil 53 tisíc kilometrů.

Další dvě dekády ho vlastnil neznámý majitel, který ho před několika dny nabídl do aukce ve švýcarské Oldtimer Galerie Toffen. Výsledná suma činila přibližně 216 tisíc dolarů, neboli čtyři a půl milionu korun. To je bezesporu jedna z nejvyšších částek, která byla kdy zaplacena za jakékoliv Volvo, natož za stále poněkud nepopulární dvoustovkovou řadu.

Na druhou stranu – když za čtyři a půl milionu můžete mít superluxusní BMW, ve kterém si budete Bowieho pouštět, a nebo staré Volvo, ve kterém Bowie dost možná přemýšlel nad albem Let’s Dance, co si vyberete? Já bych měl asi docela jasno…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
04. ledna 2018, 15:12
0

abych pravdu řekl, nějak nerozumím tomu s těmi manažery od forda v lincolnech. můžeš mi podat prosím nějakou delší verzi? :-) souhlasím s tím, že tahle bertonka se alespoň co do designu itálii moc nepovedla, narozdíl od krásné 780
proč myslíš, že jsou dvoustovky nepopulární?

reagovat
BobAsh
04. ledna 2018, 17:13
0

Tuším, že Ford tehdy chtěl Volvo koupit nebo tak něco, a poslal tam nějakou delegaci. No a management Fordu jezdil pochopitelně v tom nejdražším, co Ford vyrábí, tedy v Lincolnech...

Nimrod
04. ledna 2018, 18:16
0

jo takhle, to jsem nevěděl. děkuju za objasnění

Chase
05. ledna 2018, 12:42
0

Vojto, můžeš mi prosím objesnit tu nepopulárnost dvojek?

Vencos
05. ledna 2018, 22:19
0

Ja bych s tim vcelku souhlasil, sice uz nestojej deset tisic, ale porad jsou vcelku levny a do "zajinavyho veterana" daleko...

Pólin
05. ledna 2018, 09:41
0

pěkně sepsáno. zajímavé auto od ještě zajímavějšího člověka. Jinak dle mého názoru nejlepší fotka muzikanta s jeho autem je tato:)

reagovat
Pólin
05. ledna 2018, 14:12
0

Stouny nemám rád a Richardse ještě méně...takže: pro mě není:)

Moses
26. dubna 2021, 09:46
0

Big Gun ;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem