načítám data...

Subaru WRX STI se loučí se speciální edicí pro Českou republiku

16. března 2018, 18:14 4 komentářů Dominik Valášek Novinky

Asi jen málokomu unikla ona smutná zpráva, že Subaru WRX STI končí své působení na evropském trhu. Emisní normy jsou stále přísnější a poslední originální rallye sporťák proto musí z kola ven.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Coby velmi důstojné zamáčknutí slzy ovšem působí speciální edice Final Edition, která se v limitovaném počtu 15 kusů dostane na český trh. Jedno vozidlo připadá na každého tuzemského dealera a poslední zákazníci, kteří si udělají novým STI radost, se mohou těšit na spoustu designových detailů.

Samotné barevné schéma vozu je velkým návratem k tradici. Speciální STI je samozřejmě v modré barvě WR Blue, doplněné o zlatá kola se stříbrnými brzdiči. Dále karoserii lemuje přední spojler, nástavce prahů a vzadu i orámování koncovek výfuku. Jako třešnička na dortu je tu přední mříž chladiče s originální barvou Cherry Red, náležící k divizi STI od nepaměti.

Uvnitř se objevuje speciální volant pošitý Alcantarou, pocházející z edice S208 pro japonský trh.

Je trochu škoda, že zatím neexistují žádné fotografie speciální edice pro Českou republiku. Jsme si ovšem docela jistí, že novopečení majitelé nebudou vzhledem svého edičního STI nijak zklamaní. Všech 15 kusů dorazí do ČR nejpozději v létě a půjde o jedny z posledních nových STI, co se do ČR a do Evropy obecně dostanou.

Cena je stanovena na 1 380 000 korun, takže je Final Edition jen o 80 000 korun dražší než výbava Sport, ze které vychází. Mechanika je každopádně stejná, takže srdcem zůstává přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2.5 litru, podávající 300 koní výkonu.

Vyvstává pochopitelně ještě otázka, co bude dál. Je téměř jisté, že se STI do Evropy v budoucnu vrátí, ale nikdo zatím přesně neví, kdy to bude a co vlastně dostaneme. Proslýchá se cosi o hybridním pohonném ústrojí a takové řešení by nemuselo být nutně špatné. S  dobře udělaným sportovním hybridem by mohla být koneckonců docela sranda. My máme spíš obavu o zachování manuální převodovky.  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Snowman000
18. března 2018, 07:40
0

S tým manuálom je to určite nahnute bohužiaľ...z dôvodu Eyesightu podľa všetkého skončil v bežných modeloch...

reagovat
Viper
19. března 2018, 00:05
0

To bohužel potvrzuju. Subaru umí EyeSight jenom v kombinaci s automatem (Lineartronicem) a právě proto se třeba Levorg s manuálem vůbec nedělá.

AnGeor
19. března 2018, 15:25
0

Me to s tim podilem aut/man u Subaru zajimalo, tak jsem napsal do SoA, je to pro ne nejvetsi trh a asi tim padem bude udavat trendy. Poslali mi krasnou tabulku, kde meli jednotlive modely pomery aut/man. Na celem US trhu se prodaji 4% aut s manualem, u Subaru je to 9% a podle jejich vyjadreni to tak bude i do budoucna, spotrovni modely STI a BRZ u manualu zustanou. V te tabulce je trebas Forster, ktereho se prodaly 3% s manualem, tedy v roce, kdyz jeste manual byl v nabidce. Naopak u WRX, ktere je v nabidce i s automatem, 87% zakazaniku volilo manual.

A co jsem tak cetl, tak nove WRX by melo jit do prodeje jako MY2020, tzn predstaveni nekdy za rok a prodej v US v pulce 2019.

H_F
27. března 2018, 01:49
0

toho 2,5 litrovyho bazmeku neni zadna skoda
kdyz uz bych si to kupoval, tak bych ozelel volant vlevo a poridil JDM verzi s dvoulitrem

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem