načítám data...

Spyker vyhlásil bankrot, vypadá to na definitivní konec.

Automobilka Spyker měla v následujících letech zažít renesanci. Místo toho ale zasáhlo světové dění a z velkých plánů zbyly jen velké dluhy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

O nizozemské automobilce Spyker jsme v posledních letech slýchali spíše sporadicky. Doba, kdy jste si od nich mohli koupit jeden ze tří produkčních vozů (C8, D12 a C12) je už bezmála deset let pryč a za poslední pětiletku jen čas od času zaznělo cosi o tom, že se tento extravagantní výrobce vrací. 

Poslední zpráva pochází z předloňského podzimu, kdy se ředitel Victor Muller netajil tím, že našel dva solventní investory a chystá velký comeback hned se třemi modely. Promě obligátní modernizované C8 byl v plánu i menší 
B6 a hlavně SUV D8 s přídomkem Paris to Peking. 

Jenže už tehdy se leckdo ozýval, že plány moc nadějně nevypadají. Oními dvěma investory byli totiž ruští oligarchové Boris Rotenberg a Michail Pessis. A postavit byznysplán na ruském oligarchovi většinou nebývá příliš spolehlivá cesta k úspěchu. Tedy pokud nejste firma úzce napojená na ruskou vládu, což bohužel Spyker není.

Určitě tomu nepomohlo ani světové dění posledního roku a tak není divu, že z velkých plánů sešlo s Spyker oficiálně vyhlásil bankrot. Podle magazínu Motor1 má navíc automobilka několikasetmilionové pohledávky vůči věřitelům nejen v Nizozemí, ale prakticky po celém světě. O Spykeru tedy, zdá se, zas pár let neuslyšíme. Ale kdo ví, možná na jeho velký comeback jednou v lepších časech dojde. Anebo Muller prostě prodá práva ke značce a do roka tu máme čínský elektromobil Spyker. I tak to dneska chodí…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
18. ledna 2021, 17:02
1

Pohledávky vůči věřitelům? To lze přece vzájemně započítat.

reagovat
Fa
Fandatik
18. ledna 2021, 21:28
1

Taky mě to hned fláklo do očí.

beastar
19. ledna 2021, 01:34
3

Oni jsou defakto mrtvý už deset let. Zbylo jen pěkný logo a taková trochu zaprášená hala a pár zaměstnanců. Dojeli servisy a záruky na starý modely a nadšení Ruských bohatyru zchladil Putin svou politikou a covid. Němci to nechtějí a Číňan by z toho neudělal profit.

Škoda jsou to pěkný auta a to suv by se určitě prodávalo, tak aby je to drželo živý. Kazdymu to prostě nevyjde.

reagovat
Pólin
19. ledna 2021, 07:13
1

škoda té značky... auta opravdu výjimečná... jak píše Beast: s tím suv by dneska nějaký zisk určitě udělali... asi s tím trochu předběhli dobu...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem