načítám data...

Spyker vyhlásil bankrot, vypadá to na definitivní konec.

Automobilka Spyker měla v následujících letech zažít renesanci. Místo toho ale zasáhlo světové dění a z velkých plánů zbyly jen velké dluhy.

zobrazit celou galeriiNovinky: Spyker vyhlásil bankrot, vypadá to na definitivní konec.

O nizozemské automobilce Spyker jsme v posledních letech slýchali spíše sporadicky. Doba, kdy jste si od nich mohli koupit jeden ze tří produkčních vozů (C8, D12 a C12) je už bezmála deset let pryč a za poslední pětiletku jen čas od času zaznělo cosi o tom, že se tento extravagantní výrobce vrací. 

Poslední zpráva pochází z předloňského podzimu, kdy se ředitel Victor Muller netajil tím, že našel dva solventní investory a chystá velký comeback hned se třemi modely. Promě obligátní modernizované C8 byl v plánu i menší 
B6 a hlavně SUV D8 s přídomkem Paris to Peking. 

Jenže už tehdy se leckdo ozýval, že plány moc nadějně nevypadají. Oními dvěma investory byli totiž ruští oligarchové Boris Rotenberg a Michail Pessis. A postavit byznysplán na ruském oligarchovi většinou nebývá příliš spolehlivá cesta k úspěchu. Tedy pokud nejste firma úzce napojená na ruskou vládu, což bohužel Spyker není.

Určitě tomu nepomohlo ani světové dění posledního roku a tak není divu, že z velkých plánů sešlo s Spyker oficiálně vyhlásil bankrot. Podle magazínu Motor1 má navíc automobilka několikasetmilionové pohledávky vůči věřitelům nejen v Nizozemí, ale prakticky po celém světě. O Spykeru tedy, zdá se, zas pár let neuslyšíme. Ale kdo ví, možná na jeho velký comeback jednou v lepších časech dojde. Anebo Muller prostě prodá práva ke značce a do roka tu máme čínský elektromobil Spyker. I tak to dneska chodí…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
18. ledna 2021, 17:02
4

Pohledávky vůči věřitelům? To lze přece vzájemně započítat.

reagovat
Fa
Fandatik
18. ledna 2021, 21:28
1

Taky mě to hned fláklo do očí.

Petju
19. ledna 2021, 01:16
3

Spyker stavel zajimavy auta a velky dik mu patri za pokus o zachranu Saaba, sic to tu spolecnost v podstate polozilo na kolena. Mel to mit tenkrat baron Koenigsegg, no, nicmene ten tady porad je a bude.

reagovat
beastar
19. ledna 2021, 01:34
3

Oni jsou defakto mrtvý už deset let. Zbylo jen pěkný logo a taková trochu zaprášená hala a pár zaměstnanců. Dojeli servisy a záruky na starý modely a nadšení Ruských bohatyru zchladil Putin svou politikou a covid. Němci to nechtějí a Číňan by z toho neudělal profit.

Škoda jsou to pěkný auta a to suv by se určitě prodávalo, tak aby je to drželo živý. Kazdymu to prostě nevyjde.

reagovat
Pólin
19. ledna 2021, 07:13
1

škoda té značky... auta opravdu výjimečná... jak píše Beast: s tím suv by dneska nějaký zisk určitě udělali... asi s tím trochu předběhli dobu...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Grand Prix 1966 1966
Pontiac Grand Prix 1966

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Tesla Ostatní SEAGRAVE fire truck 1923
Tesla Ostatní SEAGRAVE fire truck

1923 rok výroby
122 koní výkon
18 100 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem