logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Spyker vyhlásil bankrot, vypadá to na definitivní konec.

Automobilka Spyker měla v následujících letech zažít renesanci. Místo toho ale zasáhlo světové dění a z velkých plánů zbyly jen velké dluhy.

O nizozemské automobilce Spyker jsme v posledních letech slýchali spíše sporadicky. Doba, kdy jste si od nich mohli koupit jeden ze tří produkčních vozů (C8, D12 a C12) je už bezmála deset let pryč a za poslední pětiletku jen čas od času zaznělo cosi o tom, že se tento extravagantní výrobce vrací. 

Poslední zpráva pochází z předloňského podzimu, kdy se ředitel Victor Muller netajil tím, že našel dva solventní investory a chystá velký comeback hned se třemi modely. Promě obligátní modernizované C8 byl v plánu i menší 
B6 a hlavně SUV D8 s přídomkem Paris to Peking. 

Jenže už tehdy se leckdo ozýval, že plány moc nadějně nevypadají. Oními dvěma investory byli totiž ruští oligarchové Boris Rotenberg a Michail Pessis. A postavit byznysplán na ruském oligarchovi většinou nebývá příliš spolehlivá cesta k úspěchu. Tedy pokud nejste firma úzce napojená na ruskou vládu, což bohužel Spyker není.

Určitě tomu nepomohlo ani světové dění posledního roku a tak není divu, že z velkých plánů sešlo s Spyker oficiálně vyhlásil bankrot. Podle magazínu Motor1 má navíc automobilka několikasetmilionové pohledávky vůči věřitelům nejen v Nizozemí, ale prakticky po celém světě. O Spykeru tedy, zdá se, zas pár let neuslyšíme. Ale kdo ví, možná na jeho velký comeback jednou v lepších časech dojde. Anebo Muller prostě prodá práva ke značce a do roka tu máme čínský elektromobil Spyker. I tak to dneska chodí…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
st. Padre
18. 1. 2021, 17:02

Pohledávky vůči věřitelům? To lze přece vzájemně započítat.

1
Fandatik
18. 1. 2021, 21:28

Taky mě to hned fláklo do očí.

3 reagovat
beastar
19. 1. 2021, 01:34

Oni jsou defakto mrtvý už deset let. Zbylo jen pěkný logo a taková trochu zaprášená hala a pár zaměstnanců. Dojeli servisy a záruky na starý modely a nadšení Ruských bohatyru zchladil Putin svou politikou a covid. Němci to nechtějí a Číňan by z toho neudělal profit.

Škoda jsou to pěkný auta a to suv by se určitě prodávalo, tak aby je to drželo živý. Kazdymu to prostě nevyjde.

1 reagovat
Pólin
19. 1. 2021, 07:13

škoda té značky... auta opravdu výjimečná... jak píše Beast: s tím suv by dneska nějaký zisk určitě udělali... asi s tím trochu předběhli dobu...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte