Bylo vlastně jen otázkou času, kdy se podobného chytí i Škoda, přecejen se o existenci "lepší" Octavie RS mluví už dobrý půlrok. A teď, když nastal ten správný čas, není to oproti odhadům, kde se mluvilo o motoru z Cupry 280, trochu zklamání?
Pokud myslíte jen na koně, tak určitě je, ale já si myslím, že rozhodně není. Dvoulitrové TSI dostalo sice jen 10 koní navíc, tedy celkem 230, takže v přímce o moc rychlejší, než standardní RS, nebude, ale hlavní kouzlo se neskrývá v motoru, ale pod ním. Celým tím kouzlem je mechanický samosvorný diferenciál s elektrohydraulickým řízením svornosti. Tím to ovšem končí, zdá se, že žádné další vylepšení nás nečekají a další úpravy jsou pouze kosmetické.
K oficiálnímu odhalení dojde na autosalonu v Ženevě, kde se RS 230 představí zároveň s Fabií Monte Carlo a novým Superbem. Do prodeje by se měla dostat v půlce tohoto roku. Myslíte si, že Škoda začala myslet na řidiče? Tahají vám slova o samosvorném diferenciálu peníze z kapes? Podělte se s námi v komentářích!
21. února 2015, 15:17
0
Než racionální komentáře očekávám spíše hromadu "hejtů", protože za a) je to Škoda a za b) je to koncern.
21. února 2015, 16:00
0
no nevim nevim zda to je důvod ke koupi... bratranec má 3. generaci RS měl i druhou a sám tvrdí že ta dvojka byla taková "víc eresovitější" ....mě to po pořádný prohlídce přišlo takový nedotažený... třeba tuty změny dodají tu chybějící eresovitost ale spíš ne.... problem 3. generace je že to auto proti dvojce prostě v některých místech působí jakoby odfláknutě a nedotaženě.... takovej ten pocit to dává jakoby už si škodovka byla eresem tak sebejistá že si dovolila polevit v kvalitě zpracování...
21. února 2015, 18:32
0
Já jsem dvojkovým RS nejel, trojkový jsme měli v testu. A rozhodně to nemá sportovní charakter, byť je to strašlivě rychlý (moc jsem tomu nevěřil těch 220 koní, imho to má víc a nebo se to tak aspoň chová). Ale ten samosvor by tomu možná ten charakter mohl dodat, resp. by to mohl posunout na úroveň, kde už bude zábava s tím jezdit (což já ale mimo okruh nikdy nevyzkouším, protože se po jistých zkušenostech takhle rychlý auta bojím hrát na veřejný silnici na hranu :-)).
21. února 2015, 23:57
0
To nechapu jak. Jako tezko to zmeni chovani auta, jen treba bude trosku vic zatacivy, ne?
21. února 2015, 16:13
0
Jedna technická, jako mechanickou špéru lze brát torsen nebo lamelovej, tohle už čistě mechanická špéra není, to jestli to bude fungovat líp nebo hůř ukkáže jenom čas.
Pokud sem to dobře pochopil tak by to mělo být podobný jak lamerovej samosvor, kterej pracuje s tlakovým olejem podobně jak haldex a může svornost měnit podle potřeby .... každopádně mnohem lepší jak kdyby to celý fungovalo přes regulaci brzdný síly.
21. února 2015, 23:54
0
Budu asi nazvan uchylem, ale ten design tech kol se me libi (barevne provedeni uz teda tolik ne).
24. února 2015, 18:10
0
Vzhledem k tvému zaměření na růžovou, poníky a kreslené holčičky jsi úchyl určitě :-) Ale ne kvůli těmhle kolům, jsou super a museli bychom být úchylové dva. Což se vlastně nevylučuje.
03. ledna 2019, 21:08
0
K dispozici na http://www.autotriopraha.cz/