reklama
načítám data...

Singer Vehicle Design spolupracuje s Williams, Krabova garáž a Porsche 911

Chtěli jste si vždycky postavit svoje vlastní auto? A rádi byste aby vám váš motor postavil přímo Hans Mezger ve spoluráci s Williams Advanced Engineering? Že se vůbec ptám.

zobrazit celou galeriiNovinky, Představujeme: Singer Vehicle Design spolupracuje s Williams, Krabova garáž a Porsche 911

Tři zákazníci Singer Vehicle Design to štěstí mít budou. Plánuje se vzduchem chlazený čtyřlitr, který bude vyladěn až na pět set koní! Bude to vpravdě fantastický motor nad jehož vznikem dohlíží samotný Hans Mezger. Za základ poslouží agregát 3.6 modelu 964. Specifikace bude víc než zajímavá, posuďte sami:

  • čtyřventilové hlavy válců
  • maximální otáčky motoru dosáhnou přes 9,000 otáček/min
  • motor bude mít duální olejový okruh
  • titanové ojnice
  • hliníková těla škrtících klapek s karbonovými trumpetkami
  • karbonový airbox a ještě systém dvou vstřikovačů na válec
  • použití speciálních odlehčených materiálů z titanu, hořčíku a karbonu všude, kde to jen jde

Na základě hesla značky Singer “Všechno je podstatné” je Rob Dickinson, zakladatel Singer Vehicle Design velmi nadšený ze spolupráce s Williams Advanced Engineering a zejména přímo s otcem moderního vzduchem chlazeného motoru Porsche 911, Hansem Mezgerem. Nabízí to automobilům Singer vstoupit do nové dimenze úprav a renovačních prací na automobilech Porsche. 

Celá zpráva zde.

Tohle se děje v Californii, ale vás možná ještě zajímá co se děje u nás v české kotlině. Budeme taky stavět motor. Před časem jste tu četli srdceryvný epitaf o tom, že moje Porsche zhynulo a v zásadě jsem mu už zařizoval jeho vlastní pohřeb. Zaplaťbůh, že jsem ten epitaf nenazval obligátně “RIP Porsche”. Krab se totiž jen tak nevzdává. Ano dostal jsem ránu “dědkem” s bouracím Cliem, ale ve skutečnosti po celkovém rozebrání auta jsme zjistili, že se zase až tak moc nestalo. Klempíř si poradí snadno a lakýrník zrenovuje původní stříbrný odstín na několika panelech karoserie. A protože už jsme Porsche rozebrali ve Flat Six celé, byla by škoda nerozebrat i motor do prvočinitelů. A vy víte co se stane, když rozeberete motor. Přicházejí jedině špatné zprávy. 

reklama

Rozhodli jsme se ho dát tedy kompletně dohromady. Hanse Mezgera při ruce sice nemáme, ale pánové z Flat Six mají už hodně zkušeností s generálními opravami motorů M96 a M97 a tak jsme se do toho pustili. A pan Krab bude postupně přinášet snad pro vás zajímavé informace o tom jak to probíhá a co taková renovace Porsche modelu 996 obnáší. Nakonec je to moje auto a musím se o něj postarat. A já ho přeci zemřít nenechám! Zůstaňte naladěni.

A jestli to stále nechápete, ten důvod proč nejde nahradit 911 (996) objektivně snad asi lepší Toyotou GT86, podívejte se na toto video. Ačkoliv je to nové auto skvělé a mám ho doopravdy ze srdce rád, to staré auto ze Stuttgartu s motorem vzadu je zkrátka nejvíc. Já vím, je to subjektivní, je to asi i nesmyslné, ale nemůžu si pomoci. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
23. září 2017, 10:32
0

Super...tak držím palce at je komplikaci co nejmene :) . Nějaké upravy budou? :)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
23. září 2017, 15:28
0

Raspby .. úpravy by se daly udělat. Ale já jsem takovej originalista. A co si budem říkat. Stavět ten motor jinak než do origo podoby najednou přidá spoustu peněz a navíc ještě víc rizik. Motto opravy / renovace bude stejný jako u Singeru : "všechno je důležité". Ale na rozdíl do Singeru to musíme zvládnout v nějakým jasně daným rozpočtu, aby to dávalo smysl. Takže bude originální.

Raspby
23. září 2017, 17:41
0

Jasný...mě jen napadlo když už se lecos bude měnit třeba jestli by nevyšlo nastejno dám dát rovnou něco lepšího...ale pravda u Porsche je ideální i original :)

Petr 'Krab' Jeřábek
23. září 2017, 20:25
0

jako ono to i trochu poladěné stejně bude. Protože motor dostane pístní sadu Woessner, další díly budou opět od OEM dodavatel Porsche , ale ne přímo ze skladu Porsche. Porsche samo o sobě nenabízí žádnou smysluplnou variantu jak motor generálkovat. S čím se může laborovat je, jestli nepoužít upravený blok motoru s válci s vrtáním 100mm od pana Albrechta, tím bych dostal celkový objem válců na 3.7 (zhruba) a získat z něj cca. o 10% lepší parametry. Jenže moc se mi nechce s tím experimentovat. Nakonec, když ten motor postavíme sériově bude mít kované písty, bude nový, bude fungovat líp než předtím. Co je teď trochu neznámá je výfuk. Původní byl zničený, takže nejspíš dáme sériový použitý a ještě zvažujeme, jestli nekoupíme nějaký laděný z aftermarketu. Zase já tu asi upřednostním dobrou použitou sérii, protože ten zvuk je v sérii tichý kdy chceš aby byl a pak se krásně vybarvuje jak putuješ otáčkama. Jako, jasně laďák a sportovní katalyzátor dodají hodně dalšího adrenalinu, otázka jestli do toho takhle chci jít. No a uvidíme. Až to celé bude hotové a když se cenově udržíme v mezích, tak pa si ještě pohraju s nastavením podvozku. Je tam sportovní set coiloverů, bylo to moc tvrdý, chci to trošku přenastavit na sériovou výšku. Uviidíme, tohle už bude finále , k tomu je teď ještě daleko...

SEMRY
23. září 2017, 11:14
0

Uplne to vidim. Dobry den pane Semrad, tak jsme to rozebrali, je to sice jenom klikovka ale kdyz uz to delame tak by to chtelo tohle a tohle a sup 2kila ve vzduchu...... :)

reagovat
tomas4518
23. září 2017, 13:20
0

Odvážný to počin. Hlavně at se to všechno dělá jenom jednou, přeji...

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
23. září 2017, 15:23
2

Dík! :) Původně jsem moc odvážnej být nechtěl. Poté, co ale víme, že karoserie není hnutá, za studena se vyklepe zadní čelo, který se trošku prohnulo a vpředu se naboduje nový příčník, který drží zámek kufru, není se moc čeho bát. Díly máme, potřeboval jsem jedno přední světlo , kapotu a zadní kapotu + oba nárazníky. Takže karosérie není problém.

Problém, nebo respektive drahá sranda je motor. A když se rozebral, ukázala se ovalita na válcích ( úplně typická věc u motorů M96) , lehké rýhy na jednom pístu a válci a docela dost opotřebené šály. Jinak je motor pěkněj. No jo, jenže to stejně znamená, že jde blok motoru do brusírny, dostane nové ocelové vložky válců, půjde tam nová sada pístů a kroužků Woessner , nové šály + xxx drobnějších věcí, který jsou potřeba.

Já to zdokumentuju do velkýho článku o tom jak se správně dělá GO motoru u vodou chlazených Porsche, což asi bude dost platit pro motory M96 a M97 , více méně pro Boxster, 996, 997 a první generaci Caymana. Abych nenapsal blbosti, tak mi s tím pan Beneš a Dostál z říčanského Flat Six pomůžou.

Ty jsi zažil renovací víc, úplně vidím jak se mi v duchu směješ, když se budu snažit teď tvrdit, že se "vejdeme v určitým rozpočtu". Snad to nějak dopadne. Nakonec snad smůla a nezaviněná nehoda povede k tomu, že na konci bude stát perfektní Porsche 911 (996) :-D

Jinou bych už teď asi nekupoval, když na téhle jsem viděl už skoro každý šroubek.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem