načítám data...

Rolls-Royce Phantom VIII přichází s hlučnými hodinami a galerií v palubní desce

28. července 2017, 07:22 9 komentářů Vojta Dobeš

Vybrané dřevo v interiéru a počet koní jsou banality. Zámožný gentleman s dobrým vkusem chce v kabině umělecká díla a od svého vozu očekává především dokonalé ticho.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Stejně jako je Rolls-Royce legendou ve světě automobilů, byl David Ogilvy velikánem ve světě reklamních textařů nebo, jak se dnes módním anglicismem označují, copywriterů. A nejslavnější Ogilvyho dílo se týká právě slavné britské automobilky. Záměrně píši “dílo”, přestože tisková reklama obvykle nebývá považována za umělecký výtvor, ale spíše za, v nejlepším případě, slušné řemeslo. Mnohdy ani to ne. Posuďte však sami. Umíte-li anglicky, přečtěte si, prosím, text celý. Pro ty ostatní nabídnu alespoň výtah toho nejdůležitějšího, v čele s geniální úvodní větou: “Při rychlosti 60 mil v hodině je nejhlasitějším zvukem v kabině Rolls-Royce tikáni elektrických hodin”. Následuje dlouhý výčet vlastností vozu Rolls-Royce, včetně mnoha až překvapivě upřímných sdělení, která by přes dnešní marketingová oddělení jen těžko procházela. Například že Bentley a Rolls-Royce jsou vlastně identické vozy, nebo že “v tom není žádná magie – jen neúnavná pozornost k detailům”.

A proč o tom všem vůbec mluvím, když vám mám představovat nikoliv starý Silver Cloud, ale zbrusu nový Phantom VIII, který byl právě představen? Jeho hlavní chloubou je totiž fakt, že jde o údajně nejtišší osobní automobil na světě. Aby jím mohl být, dostal 150 kilogramů odhlučnění, dvojitá skla a dokonce dvojité hliníkové pláty v podlaze. Jsou tu i speciální pneumatiky a spousta dalších vylepšení, díky kterým je Phantom VIII v rychlosti 100 km/h o dalších 10 procent tišší než již tak tichý Phantom minulé generace. Když měřili úroveň hluku, museli prý inženýři dokonce zkontrolovat, jestli jejich přístroje neukazují špatně…

Takže by v tom byl čert, aby nejhlučnější věcí v kabině nebyly opět mechanické hodiny v palubní desce.

Jedna věc je ale snad ještě větší známkou luxusu než ticho. Totiž krása a umění. A i tady posouvá nový Phantom hru dál než jakékoliv sériově vyráběné auto před ním. Na jeho palubní desce, v prostoru před spolujezdcem, se totiž nachází pás skla, určený k instalaci uměleckých děl. Vždyť i to nejvzácnější dřevo či nejjemnější kůže jsou vlastně banální, stejně jako cokoliv, co lze vyrobit průmyslově. Rolls-Royce by si měl kupovat zámožný gentleman s vytříbeným vkusem. Člověk, který dokáže ocenit krásu. Proto si “galerii” v kabině můžete ozdobit uměleckým dílem dle vlastního výběru. Automobilka zatím předvedla několik ukázek, jako jsou růže od porcelánky Porzellan Manufaktur Nymphenburg, textilní interpretace sošky Spirit of Ecstasy od Helen Amy Murray či interpretace majitelovy DNA ve zlatě od německého designéra Thorstena Francka a další.

O tom, že jinak v interiéru najdete ty nejlepší materiály, špičkový infotainment z BMW, vyhřívané snad úplně cokoliv, čeho se můžete dotknout (včetně C-sloupku, přece nebudete spát na studeném) a jakoukoliv výbavu, na kterou si dokážete vzpomenout, jsme snad ani nemuseli psát. Za zmínku snad stojí, že proces, kdy do vozu vstupujete a vy sami nebo pikolík zavřete elektricky ovládané dveře, nazývá Rolls-Royce “embrace”, neboli “objetí”. Příhodné pro takový automobil.

Jste-li staromódní, patrně vás také bude zajímat, že ve voze nyní můžete bez problémů cestovat v klobouku. Cílem bylo sice splnit požadavky blízkovýchodních gentlemanů, kteří nosí kefíju, ale na vaši buřinku to bude fungovat také.

A potom je tu samozřejmě také nějaká ta technika. Výrobce zdůrazňuje, že nový Phantom není evolucí starého a že jeho architektura nevychází z žádného BMW, ale je jedinečná právě pro Rolls-Royce. Sdílet ji bude SUV Culinan a plánované budoucí modely. Šasi je nyní o něco lehčí než bývalo, ale výbava způsobila, že je celé auto opět o něco málo těžší. Váží… no, vám bude stačit, že váš řidič potřebuje oprávnění skupiny B.

Práci řidiče (či vaši, pokud se rozhodnete svoji pojízdnou katedrálu kapitalismu řídit sám) usnadňuje řada asistenčních systémů, včetně převodovky spojené s GPS navigací, takže předvídá zatáčky a řadí podle toho. Převodovka je samozřejmě spojena s motorem V12 o objemu 6,73 litru. Výkon a točivý moment jsou dostatečné. Mohly by být větší, ale to by bylo nevhodné. Stejně tak by bylo nevhodné a negentlemanské dosahovat prudšího zrychlení nebo vyšší maximální rychlosti. Zlepšila se však stabilita při rychlé jízdě.

Nový vůz je také o něco málo menší než ten předchozí. Ale rozdíl je tak nepatrný, že to nepoznáte, a na běžná parkovací místa se stejně nevejdete. Nicméně to je starost pikolíka či osobního řidiče.

Stejně tak cena není vaší starostí. Pokud si tento vůz můžete dovolit, postará se o zbytek váš asistent či účetní. Plebejcům, kteří by tento článek mohli náhodou číst, stačí informace, že kdyby existovalo něco jako “Rolls-Royce v základní výbavě”, byl by nepochybně dražší než ten dům, o kterém sníte ale nemůžete si ho dovolit ani kdybyste zadlužili i své děti. Poté, co gentleman s dobrým vkusem skončí s výběrem vhodné výbavy, dekorů a uměleckých děl, odešle výrobci drobný obolus přibližně odpovídající sumě, kterou byste získali prodejem celé rodiny do otroctví či rozprodejem zdravějších příbuzných na orgány, spolu s prodejem veškerého rodového majetku.

My na závěr jen dodáme, že tento vůz má jedinou vadu. Z nějakého nám nepochopitelného důvodu je vybaven čtveřicí dveří. A nezdá se vám myšlenka, že stísněný prostor osobního automobilu sdílí více než jeden pár cestujících, poněkud impertinentní? Doufáme tedy, že se nepotvrdí zvěsti o jejich konci a časem dorazí i Phantom Coupe či Drophead. Teprve ty by mohly být ideálními dopravními prostředky gentlemana se skutečně vybraným vkusem.

Nyní nás, prosím, omluvte. Jdeme vybírat vhodnou olejomalbu, dřevořezbu či lept na palubní desku. Možná bychom mohli vytřihnout proužek z nějakého Kupkova obrazu?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
28. července 2017, 08:32
0

:-) Uplne si predstavuju Kima, jak si tam dava olejomalbu nejake te sve fau cvaj.

reagovat
Pa
Patas
28. července 2017, 09:11
0

Není nic lepšího, než si ráno v práci přečíst autíčkáře!

reagovat
Ha
Hansoff
28. července 2017, 09:18
5

Pokud bych musel rodinu rozprodat na orgány, určitě bych si dal za sklo jejich fotky. Každý den by mi to připomínalo, čeho jsem díky nim dosáhl... ;-)

reagovat
Caddy
28. července 2017, 11:49
1

Ta fialová je božská!

reagovat
Trinom
28. července 2017, 14:35
1

To byla taky moje první reakce :)

Caddy
28. července 2017, 17:28
0

ze bych zacal u Elda jeste premyslet nad odstinem Chateau mauve firemist poly? :))))

Skipper
28. července 2017, 12:02
0

Dizajnová evoluce se povedla. Vlastně jsem si nedokázal představit, jak by VIII gen. mohla vypadat a musím uznat, že tohle vypadá moc dobře. A díky novému dizajnu, který vlastně jen rozvíjí dizajn předchozí generace, nevypadá ta předchozí nijak zastarale.

reagovat
sk
skodafil
28. července 2017, 19:09
0

Tohle auto je třeba vidět naživo. Fotky toho moc neříkají. Teprve naživo je to neskutečný nářez.

Iv
IvanS.
01. srpna 2017, 09:29
0

Máte pravdu, čtveřice dveří je nesmysl - divím se, že ještě neudělali luxusní edici, která by měla jedny dveře vpředu vlevo pro řidiče a jedny dlouhé vpravo vzadu pro majitele - jedině tak se totiž v Rollsu cestuje, ne? ;-)
(A samozřejmě vyhodit pravé přední sedadlo. Levé zadní bych možná nechal jako nouzovku pro případný dámský doprovod)..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem