Používat veterán jako auto pro každý den není zrovna jednoduché. Pohledná auta ze sedmdesátých let jsou sice fajn, ale půlstoletí stáří už se podepisuje na spolehlivosti a uživatelském komfortu i u sebeudržovanějších kusů. Řešením je tedy stavba restomodu – do staré karoserie se napasuje moderní technika a tak lze i na palubě veteránu využívat všechny výdobytky moderní doby.
Tak nějak asi přemýšlel i tvůrce vozu, který se objevil v nabídce nizozemského autobazaru Auto Leitner. Bílý Mercedes-Benz 600 Pullman, který se v sedmdesátých a osmdesátých letech těšil přízně nejednoho diktátora má pod kapotou původní vidlicový osmiválec o objemu 6,3 litru a výkonu 250 koní, který ale prošel důkladnou renovací a je prakticky nový.
Pořádnou modernizací si prošel i interiér, kde jsou nová elektricky nastavitelná sedadla s výhřevem a odvětráváním, lednička a minibar, prostor prosvětluje stmívatelné panoramatické okno a nechybí tu ani celá řada elektronických vymožeností, které dodal Maybach. Jenže s tím přichází kámen úrazu. Přestavba tohoto Mercedesu započala totiž už před třinácti lety, v roce 2007, a právě z té doby pochází i ona vnitřní výbava. Posádka má tak k dispozici DVD přehravač s desetipalcovým HD displejem, televizi přijímající staré analogové vysílání, nebo rozhraní pro připojení iPodu, nebo iPhonu se starým třicetipinovým konektorem.
Stavba vozu stála přes tři miliony eur a trvala dlouhých šest let - dokončena byla v roce 2013. Co se dělo s autem od té doby nevíme, je ale evidentní, že toho bílý Mercedes mnoho nenajezdil. Dle prodejce má v současné době najeto jen 1112 km. Na prodej je 2 150 000 eur s tím, že cena je k jednání – čistě z hlediska nákladů jde tedy o poměrně výhodnou koupi. Žel se ale obávám, že bílý Mercedes bude hledat nového majitele jen těžko. Puristé mu neodpustí nepůvodnost (ačkoli se vůz pyšní veteránskou registrací a certifikací historického vozidla od společnosti Mercedes-Benz Classic), pro milovníky modeních vozů bude luxusní výbava z roku 2007 zase beznadějně zastaralá.
Případného kupujícího tak pravděpodobně čeká další alespoň částečná přestavba a jakási aktualizace vozu do dnešních dob, aby se celý cyklus mohl za pár let zopakovat v nekonečném prodělečném cyklu. Ale kdo ví, třeba si Mercedes najde zákazníka, který bude s výbavou z roku 2007 nadmíru spokojen a rád za něj oněch v přepočtu bezmála šedesát milionů korun zaplatí. Ale něco mi říká, že se takový člověk bude hledat jen stěží.
14. dubna 2020, 20:22
0
Klobuk dole, to auto je krasne. Ako zvonku, tak aj zvnutra. Samozrejme historicku cenu nema. Zastaranost elektroniky sa da prezit bez problemov. Ved ked sme tak mohli jazdit pred par rokmi vsetci, tak to zvladne majitel aj dnes. Urcite s tym nebude taxikara Uber, ktory potrebuje najnovsie technologie.
CENA:
Pre mna by cena mohla zostat presne taka ako je. Vela na tom robili a musi sa to prejavit. Jedina moja poziadavka by bola, aby ta cena nebola v eurach, ale v ceskych korunach.
Ale je fakt krasne...
14. dubna 2020, 20:45
0
Mě se to hodně líbí. Dokonce ani cena mé nějak neuráží. Jen ty peníze mít...
15. dubna 2020, 07:12
0
Cena mi přijde adekvátní, a s tou technologií bych klidně dokázal žít. Protože bych to chtěl řídit, ne se jen vzadu válet, tak bych uvítal menší dýlku, to by ale zase ztratilo to kouzlo :-D
15. dubna 2020, 10:24
0
Podle me to nedává smysl, zvenku veterán zevnitř moderní limuzína. Leda pro někoho, kdo dá na vnější dojem, ale nechce si užít i retro zážitek z jízdy.